reaktywacje linii pasażerskich

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

reaktywacje linii pasażerskich

Post autor: rkplodz »

Co prawda to nie nasz region, ale w obecnej sytuacji warto chyba zwracać uwagę na wszystkie odwieszenia.

Kolejne, po Drzewicy, szykuje się od września:

odjazdy podaję za HAFASem:

440 Lubin Górniczy (6:53) - Legnica (7:35) [1]
441 Legnica (16:02) - Lubin Górniczy (16:45) [2]
442 Lubin Górniczy (8:52) - Legnica (9:35) [1]
443 Legnica (18:05) - Lubin Górniczy (18:4Obrazek [2]

[1] - kursuje od 2 września
[2] - --,,--,,--,,--1 września

Jednak 2 pary to zdecydowanie za mało żeby mówić o sukcesie. Wczesniej mówiło się o 4...
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ja się nie znam, ale czytając ostatnio posty w tym dziale widzę, że coś się poprawia na korzyść. Powoli, ale tak.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Żelazna trasa Rzeszów – Warszawa

Na Podkarpaciu podpisano umowę o współfinansowaniu opracowania studium
wykonalności linii kolejowej z Rzeszowa do Skarżyska Kamiennej. Jest to
jeden z etapów budowy nowej linii kolejowej Rzeszów – Warszawa. Dzięki
inwestycji za kilka lat podróż z Rzeszowa do stolicy potrwa nawet niespełna
trzy godziny.

Na odtworzenie szlaku kolejowego z Rzeszowa przez Kolbuszową i Tarnobrzeg do
Ocic, wydano w ubiegłym roku 10 mln zł, a w bieżącym 48 mln zł. Pieniądze te
pochodzą z budżetu państwa. To dopiero początek. Budowa całej linii, od
Rzeszowa do Skarżyska Kamiennej, z dostosowaniem jej do prędkości 160
km/godz., będzie kosztowała około miliard zł. Koszt Podkarpackiego odcinka
to 350 mln zł. Na przygotowanie dokumentacji przedprojektowej potrzeba 9 mln
zł. Pieniądze te w równych częściach dadzą samorządy województw
podkarpackiego i świętokrzyskiego oraz Polskie Linie Kolejowe.

Cały szlak ma być gotowy przed 2012 rokiem. Trasa ta będzie częścią
najkrótszego i najszybszego połączenia kolejowego z Warszawy do Lwowa.
Przejazd zajmie około 5 godzin.
www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/index.php/54420

Także SEC ma, jak widać, sporo racji.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Nie tylko on. Rozmawiałem po sporej przerwie wczoraj ze znajomym - starszym wyjadaczem kolejowym - i o ile zawsze się narzekało na kolej, tym razem troszkę ją pochwalił.
Ewidentnie brnie ona ku wyższemu poziomowi.
Widać to już - wszelkiego rodzaju konkurencje na torach, reaktywacje oraz... ku zgrozie miłośników - szynobusy.
Wiadomo, że "klimatyczniej" byłoby pojechać jakąś linią z ST44 i bonanzą na haku, ale czy to jest ekonomia? Skoro zatem można puścić małe SA106, które nie dość że dynamiczniejsze, to lżejsze (patrz: mniej zużyje nawierzchnię) oraz po prostu dużo tańsze w eksploatacji (paliwo, zużycie części).

Tak sobie pomyślałem, czy są jeszcze jakieś linie, gdzie sprawdziłyby się szt (spalinowe zespoły trakcyjne) jak na wybrzeżu...
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Wracając do opisywanego wyżej remontu Rzeeszów - Ocice:

Obecnie na linii Rzeszów - Ocice odbywa się planowy ruch pasażerski na 20-kilometrowym odcinku Rzeszów - Kolbuszowa (reaktywacja marzec 2007), następnie 24 km do Dęby Rozalina jest w ogóle zamknięte, a kolejne 12 km do Ocic jest wykorzystywane wyłącznie w ruchu towarowym. Reaktywacja Kolbuszowej przerwała panujący na linii marazm, który nastąpił 3 kwietnia 2000, gdy na linii zawieszono planowy ruch pasażerski (w 2002 zawieszono kursowanie pociągów towarowych). . Prawdopodobnie w 2007, lub pod koniec 2006, reaktywowano odcinek Ocice - Dęba Rozalin w ruchu towarowym. Na indywidualny rozkład kursują pociągi na poligon. Od maja towary wróciły też na odcinek Widełka Orlen - Kolbuszowa, czynny w ruchu pasażerskim.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Jedzie pociąg na plażę…

Dyrektor Urzędu Morskiego sprawdza stan techniczny torów. Dobra wiadomość dla mieszkańców i turystów. Dzięki osobistemu zaangażowaniu dyrektora Urzędu Morskiego w Słupsku jest duża szansa na to, by pociągi relacji Słupsk-Ustka kończyły swój bieg w porcie po zachodniej stronie kurortu.
Bogusław Piechota, dyrektor słupskiego UM, a jednocześnie miłośnik kolei, kilka dni temu osobiście testował stan techniczny torów. Rokowania są optymistyczne – pracownikom UM udało się dojechać drezyną do samego końca swoich torów, które według historyków zostały położone pod koniec XIX wieku. Ostatni raz z bocznicy korzystano około 25 lat temu. – Zależy nam na reaktywowaniu tej bocznicy – mówi dyrektor Piechota. – Dopóki nie będę miał opracowanej koncepcji technicznej, żadnych szczegółów nie zdradzę. Projekt w pierwszej kolejności przedstawię władzom Ustki.
Działania Urzędu Morskiego wspierają poseł Ligi Polskich Rodzin Robert Strąk, a także burmistrz Ustki Jan Olech i radny Piotr Wszółkowski. – Jeszcze żaden z dyrektorów Urzędu Morskiego nie był Ustce tak przychylny, jak pan Piechota – mówi burmistrz Olech. – Pociągi dojeżdżające nad samo morze nie dość, że byłyby atrakcją, to jeszcze rozwiązałyby problem zakorkowanych ulic i braku parkingów.
www.ustka.pl

I jeszcze fotka ciekawa: http://www.ustka.pl/i/artykul/drezyna.jpg
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

No słuchajcie, więcej takich ludzi!
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »


Pomorski skok na sześć miliardów euro
Maciej Sandecki

Unijny sukces zespołu marszałka Jana Kozłowskiego. Pomorze to pierwsze
województwo w kraju, którego program wydania unijnych pieniędzy w latach
2007-2013 zaakceptowała Bruksela. W sumie marszałek chce w tym czasie
pozyskać dla regionu 6 mld euro!
Według planów najwięcej z 900 mln euro, bo aż 203 mln, pójdzie na system
transportowy - drogi i kolej. Wybudowana ma zostać za to m.in. (...), nowa nitka SKM do stacji
Gdańsk-Letnica. (...)
http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,4381689.html
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Coraz lepiej na naszej kolei, po wieloletniej agonii.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Witam
Pisałem do PKP PR z proźbą o potwierdzenie wiadomości iż linia Rzepin -
Sulęcin - Międzyrzecz od dnia 08.12.07 zostanie otwarta dla ruchu
pasażerskiego :

W odpowiedzi na Pana pytanie uprzejmie informuję, że w r.j.2007/2008 będą
uruchomione 2 pary pociągów w relacji Rzepin - Międzyrzecz - Rzepin, w
chwili obecnej zainteresowane samorządy określają rozkład jazdy pociągów.

Pozdrawiam
http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,48205.html?group=pl.misc.kolej&tid=1338768&pid=&strona=0
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Ho ho! Moje ulubione rejony! Świetnie! Szkoda mi tylko linii Zbąszyń-Międzychód Obrazek Jedyna tam, której się nie poszczęściło. I już raczej nigdy się nie poszczęści.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Będąc pod wrażeniem rozkładu jazdy kolei czeskich
przygotowałem jeszcze dwie tabelki:

http://republika.pl/mzkpabianice/Tabela114a.pdf
czyli Tomaszów - Spała.
W Czechach do dziur typu Spała pociągi potrafią docierać w takcie godzinnym...

http://republika.pl/mzkpabianice/Tabela618.pdf
A tutaj Piotrków - Bełchatów. Jeden problem to przystanek osobowy Bełchatów Miasto znajdujący się za stacją Bełchatów. Wjazd pociągu blokuje szlak do chwili jego powrotu do stacji Bełchatów.
To tyle rail-fiction (dlatego fiction, iż nie wierzę w przywrócenie ruchu na tych liniach).
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

na obu tych liniach jest jeszcze realna szansa - została zachowana niezbędna infrastruktura, jakby samorząd rzucił kasą to pociągi mogą ruszać za tydzień. Kwestią jest tylko zmiana nastawienia władz.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Dlatego nie wierzę Obrazek
A, że jest infrastruktura to zrobiłem te tabelki.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Gdyby władze chciały, już dawno byłyby tam pociągi.
Marz mi się - choćby malutki KolZłom na linii do Bełchatowa Obrazek
Jakże pięknie by się to komponowało z tamtejszymi składami prowadzonymi łódzkimi ST44 oraz SM31...
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

To jest linia Piotrków -Biały Ł
W czasie utrzymywania przez PKP ruchu osobowego na linii Piotrków Osobowy-Bełchatów Miasto-Rogowiec,pociąg osobowy po minięciu stacji zakładowej Rogowiec zatrzymywał się na przystanku na terenie KWB Bełchatów(zadaszony peron,ławki) gdzie wysiadało część pasażerów - pracowników kopalni,a następnie jechał do stacji końcowej o nazwie Biały Ług, znajdującej się przy wjeździe na teren Elektrowni Bełchatów. Posiada ona sygnalizację świetlną, duży , zadaszony peron,ławki i służyła pracownikom Elektrowni. Wg RJ dla pociągów pasażerskich z 1996 r.kilometraż wyglądał następująco: km 0.0 Piotrków Trybunalski, 1.1 Piotrków Trybunalski Tow., 11.6 Wola Krzysztoporska po, 24.3 Bełchatów (stacja), 26.0 Bełchatów Miasto po, 33.5 / 0.0 Zarzecze podg (projekt), 4.5 Rogowiec (st. zakładowa), 7.1 Stawek po, 9.3 Biały Ług (st. zakładowa).

ug .Taki wpis znalazłem
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Tak - ta stacyjka końcowa jest bardzo charakterystyczna, wiele razy tam byłem i dziwiła mnie jej obecność w tak dobrym stanie... Ah - szynobus tam dać!
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Albo jakąs spalinówkę. Widziałem fotki z tej stacji. Cos fantastycznego. Ciekawe jak teraz wygląda
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Adam1022 pisze:To jest linia Piotrków -Biały Ł

Dokładniej linia nr 24
Piotrków Trybunalski - Zarzecze
A dalej nr 848, już nie pod zarządem PLK
Zarzecze - Biały Ług ;)
hradek
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: pt 14:34, 17 sie 2007
Lokalizacja: Łódź Niciarniana

Re: reaktywacje linii pasażerskich

Post autor: hradek »

rkplodz pisze:Co prawda to nie nasz region, ale w obecnej sytuacji warto chyba zwracać uwagę na wszystkie odwieszenia.
odjazdy podaję za HAFASem:

440 Lubin Górniczy (6:53) - Legnica (7:35) [1]
441 Legnica (16:02) - Lubin Górniczy (16:45) [2]
442 Lubin Górniczy (8:52) - Legnica (9:35) [1]
443 Legnica (18:05) - Lubin Górniczy (18:4 8-) [2]

[1] - kursuje od 2 września
[2] - --,,--,,--,,--1 września

Jednak 2 pary to zdecydowanie za mało żeby mówić o sukcesie. Wczesniej mówiło się o 4...


Dzisiejsza poprawka do rozkładu jazdy nakazuje wykreślić pociągi 440-443 w relacji Legnica - Lubin Górniczy - Legnica. Tak więc wygląda na to, że linia została uwalona, zanim jeszcze ją reaktywowano. Do końca miesiąca jeździ tam jeszcze sezonowa rzeźnia, ale od września niczym pasażerskim się przejechać nie da... :evil:
ODPOWIEDZ