reaktywacje linii pasażerskich

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Hehehe. Pies ogrodnika jednak oddał kość Czechom Obrazek Czyli mamy drugiego prywaciarza na polskich torach! Do tego wreszcie jakaś możliwość przedostania sie do Czech pociągiem dalej na zachód niż Głuchołazy. Szkoda, że na razie tak mało. Trzymam kciuki!
hradek
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: pt 14:34, 17 sie 2007
Lokalizacja: Łódź Niciarniana

Post autor: hradek »

Chociaż nie widać, żeby VIAMONT (www.viamont.cz) chwalił się jakoś specjalnie tym połączeniem. Właściwie to nawet ani słowem o nim nie wspomina. W Polsce też nic nie piszą (chociaż może tutaj akurat nie ma się czemu dziwić, że PKP-PR się na ten temat nie zająknęło do tej pory... Znając ich refleks, to poprawka na te pociągi wyjdzie pewnie około 15 lipca Obrazek ).

A jizdenka.cz pokazuje natomiast na razie pociągi w relacji Trutnov hl. n. - Lubawka. Miejmy jednak nadzieję, że to właśnie wersja ze strony ČD (http://www.cdrail.cz/gvd/k043_20080701.pdf) jest obowiązująca.

PSL: To byłby chyba nawet trzeci prywaciarz, bo przecież jeszcze Niemcy wjeżdżają kawałeczek do Polski (Kostrzyn, Szczecin, Krzewina Zgorzelecka). Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez hradek, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

No, jeśliby to liczyć, to byłoby dwóch prywaciarzy - LausitzBahn przez Krzewinę i NEB do Kostrzyna. Do Szczecina jeździ DB. I jeśliby liczyć wszystkich obcych przewoźników to jeszcze CD przez Głuchołazy, a jak by się całkiem uprzeć to jeszcze eksterytorialną linią przez Porajów jeździ poza DB, CD i Connexem (LausitzBahn) bodajże SBE (prywaciarz na 40letnich szynobusach). Ale odcinków granicznych i transgranicznych moim zdaniem nie należy liczyć, bo funkcjonują one na swego rodzaju "specjalnych prawach".
hradek
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: pt 14:34, 17 sie 2007
Lokalizacja: Łódź Niciarniana

Post autor: hradek »

PKP-Przewozy Regionalne pisze: http://www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,0,178.html

Pociągiem z Lwówka Śląskiego do Trutnova? Teraz tak, po 63 latach przerwy


Od 5 lipca do 31 sierpnia 2008r. w soboty, niedziele i święta, w relacji Lwówek Śl. / Jelenia Góra - Trutnov, będą jeździły pociągi regularnego kursowania. Ostatni raz rozkładowy pociąg pasażerski pokonał tą trasę w 1945 r.

Bilety na przejazd w relacji Lwówek Śląski – Lubawka (ważne do stacji Kralovec), będą dostępne we wszystkich kasach biletowych Polsce. Bilet na dalszą podróż, należy kupić u czeskiego konduktora (opłata w czeskich koronach bez konieczności wnoszenia opłaty za wydanie biletu w pociągu). Bilety na powrót (zakupione do stacji Kralovec - ważne do stacji Lubawka), będzie można kupić w dowolnej kasie lub w automacie na terenie Czech. Zainteresowani dalszą podróżą, na odcinku polskim, nabędą bilet u polskiego konduktora (bez konieczności wnoszenia opłaty dodatkowej).

Reaktywacja połączenia stała się możliwa dzięki porozumieniu, jakie PKP Przewozy Regionalne zawarły z firmą Viamont – przewoźnikiem kolejowym z Czech, oraz dzięki zaangażowaniu Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego, który dofinansuje pociągi na odcinku polskim, oraz udostępni tabor do obsługi całego połączenia. Przewozy, będą realizowane autobusem szynowym SA – 134, stanowiącym własność Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego.

Rozklad jazdy pociągów:

Lwówek 6.29
Jelenia Góra 7.26
Lubawka 8.41
Trutnov 9.15

Trutnov 9.31
Lubawka 10.10
Jelenia Góra 11.15

Jelenia Góra 14.14
Lubawka 15.35
Trutnov 16.15

Trutnov 17.51
Lubawka 18.41
Jelenia Góra 19.49
Lwówek 20.49

Trzeba się będzie przejechać, bo obawiam się, że tylko raz będzie taka atrakcja...
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Ciekawe "dziwnym zbiegiem okoliczności" obcy przewoźnicy mają straszne problemy z wprowadzeniem swojego taboru na nasze tory. Jedyni, którym się udało wjechać ze swoimi szynobusami są Niemcy, a i to na ściśle ograniczonych odcinkach Szczecin - Tantow i Kostrzyn - Kietz (ewentualnie jeszcze Krzewina) - bo jak już Sa110 miały zacząć jeździć dalej, to nagle trzeba było przez rok robić testy i sprawdzać czy czerwone światło jest czerwone. Wszędzie indziej kursują polskie wehikuły i mnoży się problemy przed wpuszczeniem "obcych" pociągów - to chyba jednak o czymś świadczy Obrazek
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Za pl.misc.kolej:

1. Lwówek - Jelenia - Trutnov ruszyły. Obsługuje SA134 z PKPowskim maszynistą w Polsce i PKPowskim i Viamontovskim - w Czechach.

kolkry3.republika.pl/trutnov.html

2. 19 lipca rusza Koszalin - Mielno.

www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080705/KOSZALIN/104759566/0/AKTUALNOSCI

To już jest pewne. 19 lipca wyjedzie w końcu na tory szynobus relacji
Koszalin - Mielno. To także szansa na rozładowanie letnich korków.


Termin uruchomienia wakacyjnego połączenia kolejowego między Koszalinem a
Mielnem był odsuwany z tygodnia na tydzień. Najpierw trzeba było załatwić
formalności związane z przejęciem przez Koszalin torowiska od PKP. Potem
konieczny był przetarg na remont torów i budowę przejazdu przez krajową drogę
nr 11 w Mścicach. Wczoraj wiceprezydent Koszalina zapewnił nas, że wszystko
będzie gotowe na 19 lipca. Dodajmy, że Koszalin wykłada na roboty aż 1,5
miliona złotych z pieniędzy podatników. - Najwięcej, bo aż 900 tysięcy, ma
kosztować budowa przejazdu przez drogę nr 11. Dla zapewnienia bezpieczeństwa
będą tam zamontowane szlabany oraz sygnalizacja świetlna i dźwiękowa - dodaje
Jakubowski.

Zanim jednak przejazdy szynobusem ruszą na dobre, planowane jest jeszcze
oficjalne otwarcie. Kiedy? Tego na razie nie wiadomo, bo... trzeba zgrać
wolne terminy oficjeli. - Chcemy bowiem zaprosić ministra Engelhardta od
kolejnictwa w Ministerstwie Infrastruktury oraz naszego ministra Stanisława
Gawłowskiego - wyjaśnia wiceprezydent. W jakim celu? By podziękować
ministrom, bo - jak zapewnił Andrzej Jakubowski - pomogli w przedsięwzięciu.

Pociąg ma jeździć do końca sierpnia. Jak będzie zainteresowanie pasażerów, to
może i dłużej. Przez wakacje ma kursować codziennie, w godzinach 6 - 21, z
Koszalina do Mielna i z powrotem. Koszt biletu normalnego - 4 złote. Kursy
mają być skorelowane z rozkładem jazdy busów, które kursują po nadmorskich
miejscowościach pod Koszalinem.

Pociąg ma mieć 110 miejsc siedzących. Miasto dostało go w użyczenie za darmo
od marszałka województwa. Ewentualne straty z przejazdów, a te szacuje się na
ok. 70 tys. zł, ma opłacać wspólnie Koszalin i Mielno. Koszalin ma wyłożyć w
razie czego 50 tys. zł, Mielno - 20 tys. złotych.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Od soboty 19 lipca rozpoczyna regularne kursy autobus szynowy łączący Koszalin z nadmorskim Mielnem. Od 6.00 do 23.00 pociąg 16 razy przemierzy tę trasę, średnio raz na godzinę. Dzięki temu doskonały dojazd nad morze będą mieli zarówno mieszkańcy Koszalina, jak i turyści przyjeżdżający z całej Polski pociągami dalekobieżnymi PKP Przewozy Regionalne. Reaktywacja ruchu pasażerskiego następuje po prawie 15 latach przerwy.

Rozkład jazdy: http://www.pr.pkp.pl/img_in//regiony/zachodniopomorskie/liniowe%20rozklady%202008/382%20Mielno.pdf
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Ciekawe jaka będzie frekwencja.
Kusi mnie żeby się wybrać, ale dla samego pociągu do Mielna mi się nie chce. Trzeba by coś wykombinować Obrazek
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Nie wiem, czy to przypadek, ale od 19 lipca, czyli od dnia wznowienia ruchu kolejowego na odcinku Koszalin - Mielno
MZK Koszalin uruchomiło dwie sezonowe linie autobusowe
"Sarbinowo" i "Unieście" kursujące na trasie Mielno - Sarbinowo i Mielno - Unieście.
Przystanek początkowy w Mielnie znajduje się na wysokości dworca PKP.

Godziny przyjazdów pociągów:
6:10 7:18 8:16 9:18 10:05 11:18 12:18 13:23 14:23 15:32 16:48 18:18 19:32 20:20 21:25 22:18

Odjazdy autobusów "Unieście"
6:20, 7:30, 8:30, 9:30, 10:20, 11:30, 12:30, 13:35, 14:35, 15:45, 17:00, 18:30, 19:45, 20:35, 21:40, 22:30,

Odjazdy autobusów "Sarbinowo"
6:20, 7:30, 8:30, 9:30, 10:20, 11:30, 12:30, 13:35, 14:35, 15:45, 17:00, 18:30, 19:45, 20:35, 21:40, 22:30,

Jak widać obydwie linie odjeżdżają o tych samych godzinach, 10-15 minut po przyjeździe pociągu.
W zasadzie - bardzo dobrze jak na polskie warunki.

W drugą stronę niestety gorzej, bo autobusy przyjeżdżają mniej więcej w środku odstępu czasowego pomiędzy pociągami.
Zrozumiałe jest, że przy małej obsadzie trzeba uprzywilejować któryś z kierunków, ale wieczorem mógłby być to kierunek "do Mielna".
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Wydaje mi się, że te autobusy to "zmasowane" działanie wynikające z porozumienia urzędów.

Jeśli zaś chodzi o reaktywacje i dezaktywacje, to od chyba 7 lipca do końca wakacji nie kursują znowu kolejki pleszewska i śmigielska Obrazek
Za to dla odmiany powoli coś gotuje się w Białośliwiu i na Koszalińskiej KD.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Tak, Śmigielska napewno do końca sierpnia stoi.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
hradek
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: pt 14:34, 17 sie 2007
Lokalizacja: Łódź Niciarniana

Post autor: hradek »

Dziennik Wschodni pisze: http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080714/KRASNIK/480133459

14 lipca 2008 - 16:09

Ciuchcią po Janowskich Lasach


Być może już za trzy lata po lasach Janowskich w okolicach Szklarni pędzić będzie śródleśna ciuchcia.

Za pomysłem reaktywacji leśnej kolejki opowiadają się zgodnie zarówno leśnicy jak i samorządowcy. Obecnie to tylko plany, ale odbyły się już pierwsze rozmowy przedstawicieli kilku środowisk na temat reaktywacji i odbudowy sześciokilometrowego odcinka kolejki.

Zgodnie z planami, powstanie nowy odcinek kolejki na trasie od ostoi konia biłgorajskiego do starego nasypu. Tor przebiegać będzie obok platformy widokowej, a stacja końcowa powstanie obok stawów w Momotach.

Skład pociągu stanowić będzie lokomotywa, dwa wagony letnie po 30 miejsc każdy, jeden wagon całoroczny oraz platforma na rowery. Czas przejazdu dwie godziny, maksymalna szybkością 10 km/godz. Koszt tej inwestycji wyniesie około 3,5 miliona złotych.

Teraz należy uzyskać kilkanaście pozwoleń, wykonać plany, ale najpierw złożyć wniosek o dofinansowanie ze środków UE. Całość prac z tym zawiązanych monitorują urzędnicy miejscy.

A podobno na jesieni ma ruszyć też odbudowana konna kolejka Mrozy - Rudka Sanatorium.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Ruszyły też przewozy turystyczne na normalnotorowej linii Kętrzyn - Gierłóż - Węgorzewo (!) Niesamowita sprawa, zero rozgłosu, zero informacji: kto, gdzie kiedy i dlaczego. Jak diabeł z pudełka.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

hradek pisze:Ot, taka ciekawostka...

Tyle się mówiło o "Mrozach" i nagle sprawa przycichła.
Sądzę, że i z planami Janowskich Lasów tak będzie.
Daję śmiało 80% od siebie, że to nie wypali. Wiele już takich projektów było.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Tomasz.bu pisze:Ruszyły też przewozy turystyczne na normalnotorowej linii Kętrzyn - Gierłóż - Węgorzewo (!)
Czyli między innymi na szlaku biegnącym przez Wilczy Szaniec?
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Dokładnie tak. Obsługuje to Stowarzyszenie Hobbystów Kolejowych (www.shk.prv.pl) na razie jakąś spalinówką + ryflak (chyba), w przyszłości ma być podobno jakiś parowóz. Ceny biletów - "komercyjne", prędkość "turystyczna". Lok i wagon nie wiadomo skąd, w sprawę zamieszane jest też DLA (tak, Dolnośląskie Linie Autobusowe), osobiście podejrzewam, że przede wszystkim jako posiadacz licencji na przewozy kolejowe - ale to tylko mój domysł.
Tu jest fotorelacja:
http://mazury.info.pl/foto/08-07-19-kolej_wegorzewo-gierloz/
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tomasz.bu, łącznie zmieniany 1 raz.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Obrazek O kurde, z tym DLA to niezłe zaskoczenie Obrazek

W sumie pomysł wspaniały. Normalnie jak w Wielkiej Brytanii.
hradek
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: pt 14:34, 17 sie 2007
Lokalizacja: Łódź Niciarniana

Post autor: hradek »

Gazeta Pomorska pisze: http://okoko.wordpress.com/2008/07/24/chelmza-czy-pociagi-sie-spoznia/

Chełmża: Czy pociągi się spóźnią?

Gazeta Pomorska, 23 lipca 2008

Urząd Marszałkowski wydłużył do końca miesiąca termin składania ofert przetargowych na obsługę nieczynnej od 8 lat linii kolejowej Bydgoszcz Główna - Unisław - Chełmża.

Dziś marszałkowscy urzędnicy mieli otworzyć oferty przewoźników. Wiadomo, że przetargiem są zainteresowane dwie spółki, które jeżdżą po torach w naszym regionie - PKP Przewozy Regionalne oraz Arriva PCC. Urząd Marszałkowski zdecydował się jednak przedłużyć termin składania ofert.

Przewoźnicy pytają

Firmy zainteresowane kontraktem zadały urzędnikom 24 pytania dotyczące specyfikacji przetargowej dotyczące przewozów na reaktywowanej trasie. Zgodnie z prawem zamówień publicznych w takim przypadku termin składania ofert jest przedłużany. Według przepisów między odpowiedzią na pytania a zakończeniem terminu składania ofert musi upłynąć co najmniej tydzień. - Przedłużyliśmy termin do 31 lipca - mówi Tomasz Moraczewski, dyrektor marszałkowskiego departamentu infrastruktury. - Tego dnia otworzymy koperty z ofertami.

Moraczewski zapewnia, że nie wpłynie to na uruchomienie przewozów na trasie między Bydgoszczą a Chełmżą.

Wyjadą we wrześniu

Pociągi - zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami - pojawią się na niej 1 września.
Kontrakt z przewoźnikiem zostanie podpisany do grudnia 2010 r. Urząd Marszałkowski każdego roku przeznaczy 2,5 mln zł na dopłaty do przewozów. W przetargu mogą wziąć udział tylko ci operatorzy kolejowi, którzy mają doświadczenie, możliwości techniczne, załogę oraz dobrą sytuację ekonomiczną.

Reaktywacja linii jest możliwa dzięki staraniom samorządu województwa i porozumieniu ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Przetarg wygra ta firma, która zażąda najniższej stawki dofinansowania do kilometra oraz zagwarantuje najwyższy poziom punktualności.

WG
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Chyba o tym nie było, z informacji jakie nabyłem:
- Wkrótce ruszy szynobus na linii Wrocław Psie Pole - Trzebnica!
- Reaktywacja ruchu pasażerskiego poza sezonem na Kłodzko-Wałbrzych.
Planowane jest nadto uruchomienie połączenia do Stronia Śląskiego.

Parę dni temu natomiast uruchomiono Jelenia - Trutnow p/Lubawka.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
ODPOWIEDZ