Strona 1 z 5

Koniec Krośniewickiej KD

: czw 19:50, 08 lis 2007
autor: raddrum
Forumowicze interesujący się kolejami wąskotorowymi zapewne słyszeli o problemach Krośniewickiej KD (sprawa wolontariuszy SKOKW itp.)
Mimo dobrego roku dla kolei SKPL kończy swoją działalność na tym obszarze. Jak dowiedziałem się na innym forum od prezesa SKPL z przyczyn technicznych zaprzestają obsługi Cukrowni Brześć Kujawski, (dla mniej zorientowanych strategiczny klient kolejki).
Impreza mikołajkowa, która miała się odbyć w grudniu stoi pod znakiem zapytania.
15 listopada mają zostać zawieszone przewozy pasażerskie na odcinku Krośniewice-Ostrowy. Jeżeli chodzi o przewozy uruchamiane w czwartki targowe, narazie nie mam pojęcia czy one zostaną w rozkładzie i na jak długo.
W przyszły czwartek zamierzam się wybrać do Krośniewic, żeby pożegnać pasażerskie pociągi. Może, któryś z forumowiczów jest chętny, aby do mnie dołączyć?
Do Krośniewic można się dostać niedrogim, fajnym mikrobusem (zawsze wsiadam do niego na rogu Zgierskiej i Sikorskiego). Obrazek

: czw 20:27, 08 lis 2007
autor: prof_klos
Słyszałem o sprawie, słyszałem o zawieszeniu ruchu pasażerskiego, Kasper mnie tu uspokajał, ale..

O tym, że SKPL się wycofuje z interesu nic mi nie było wiadome.

Cholera jasna!...

: czw 21:07, 08 lis 2007
autor: rkplodz
... miało się wycofywać już rok temu. Żadna nowość.

Kolejka jest zagrożona. Permanentnie. To, co się na niej dzieje, jest raczej naturalne w sytuacji - a nie gra niusa roku. Przewozy w czwartki mają pozostać podobno. Z tego co wiem SKPL nie wycofuje się póki co z obsługu KrKD.

: czw 21:14, 08 lis 2007
autor: raddrum
O tym, że SKPL planuje się wycofać słyszałem już wcześniej, ale myślałem, że to plotka "puszczona", aby wybadać reakcje miejscowych wolontariuszy i pani burmistrz Krośniewic, która żywo jest zainteresowana olbrzymim terenem miejscowej stacji. Teraz okazało się, że zaprzestanie współpracy na linii SKPL - KrKD staje się faktem Obrazek
Jak zwykle w takich sytuacjach kilka gwoździ to trumny przybili przedstawiciele tzw. "środowiska" , którym to powinno najbardziej zależeć na funkcjonowaniu kolei.
Podobna sytuacja miała miejsce całkiem niedawno na Mławskiej KD.
SKPL przejęło nieczynną kolej, zaczęli powoli organizować przewozy (mówiło się o obsłudze powstającego tam terminalu kontenerowego), ale pojawili się wolontariusze, którzy podnieśli głos, że kolejka jest źle prowadzona itd. itp.

Efekt SKPL się wycofał, a gmina Krasne, która przejęła infrastrukturę kolejki postanowiła z powrotem oddać ją PKP, co to oznacza nikomu chyba nie trzeba tłumaczyć. Miejscowi wolontariusze podobno teraz przepraszają, no ale jest już niestety za późno.

: czw 21:17, 08 lis 2007
autor: rkplodz
MKD nie istnieje już?:> 16 października był tam przejazd jeszcze przeca

: czw 21:28, 08 lis 2007
autor: prof_klos
16 września a nie października - tam zaistniał gdzieś błąd.
Tak, MKD już "poleciało".
Teraz "leci" i Turek oraz KrKD.
Gdy się zapoznałem ze szczegółami, włosy na łbie mi się zjeżyły!
Koniec pasażerskich, koniec towarów do Brześcia - koniec KrKD?!
Cholera jasna, niech się to okaże złą bajką!

Nie do końca to do mnie dotarło, a już doszedłem do informacji że i to samo czeka Przeworską KD Obrazek

Rzekomo na KrKD był jakiś wypadek ostatnio, stanowiący gwoździa do trumny.

Co będzie dalej? Obrazek

: czw 21:30, 08 lis 2007
autor: raddrum
rkplodz pisze:MKD nie istnieje już?:> 16 października był tam przejazd jeszcze przeca
Przejazd odbył się 16 września, a nie października, pojawił się błąd na stronie internetowej poświęconej Mławskiej sekcji. Wywiązało się zresztą zamieszanie bo jeżeli rzeczywiście 16 X byłby uruchomiony jakiś, pociąg byłoby to bez zgody i wiedzy SKPL.
Jeżeli nie wierzysz, że Mławska KD nie należy już do SKPL proszę skontaktuj się z prezesem Tomaszem Strapagielem, numer telefonu:
508 400 429. Pozdrawiam :(

: czw 21:37, 08 lis 2007
autor: raddrum
prof_klos pisze:16 września a nie października - tam zaistniał gdzieś błąd.
Tak, MKD już "poleciało".
Teraz "leci" i Turek oraz KrKD.
Gdy się zapoznałem ze szczegółami, włosy na łbie mi się zjeżyły!
Koniec pasażerskich, koniec towarów do Brześcia - koniec KrKD?!
Cholera jasna, niech się to okaże złą bajką!

Nie do końca to do mnie dotarło, a już doszedłem do informacji że i to samo czeka Przeworską KD Obrazek

Rzekomo na KrKD był jakiś wypadek ostatnio, stanowiący gwoździa do trumny.

Co będzie dalej? :(

Jeżeli chodzi o Przeworską KD należy zachować umiarkowany optymizm.
SKPL stosuje niekiedy różne zabiegi, żeby zwrócić uwagę samorządowców na problemy danej kolei, chodź nie wykluczone, że tym razem może być inaczej.
Pytasz co dalej? W najlepszym wypadku pozostanie wegetująca kolej turystyczna, bowiem wątpię czy w tamtejszych realiach uda się stworzyć coś na wzór Rogowskiej KD :(
Zresztą to pytanie należy skierować do władz Krośniewic no i stowarzyszenia SKOKW, które to ostatnio miało wiele do powiedzenia na temat funkcjonowania KrKD. Będą teraz mieli okazję, żeby się wykazać.

: czw 21:42, 08 lis 2007
autor: prof_klos
Oby się nie skończyło jak w Mławie, że gdy co do czego dojdzie, to odpowiednie grupy pochowają głowę w piach... Obrazek

: czw 23:42, 08 lis 2007
autor: rkplodz
Nie no, wierzę Ci, żeby nie było.

Tylko ja wierzę w wąski tor. Taniej niż normalny się go kładzie, łatwiej odbudować. Cierpliwie czekajmy - a będzie dobrze.

Cholera z tą Mławą Obrazek nie zaliczyłem:/

: pt 00:38, 09 lis 2007
autor: prof_klos
No właśnie - poczekajmy z tydzień na info od samego SKPL Obrazek

: pt 11:35, 09 lis 2007
autor: raddrum
W sumie to dobry pomysł, niech trochę opadną pierwsze emocje (przyznam, że po tym co się wczoraj dowiedziałem długo nie mogłem w nocy zasnąć). W czwartek będę w Krośniewicach ( z dwoma kolegami z Warszawy) postaram się dowiedzieć czegoś więcej u źródeł.

: pt 23:32, 09 lis 2007
autor: mch
raddrum pisze: Jeżeli nie wierzysz, że Mławska KD nie należy już do SKPL proszę skontaktuj się z prezesem Tomaszem Strapagielem, numer telefonu:
508 400 429. Pozdrawiam :(


Uwaga na przyszłość. Zanim ktokolwiek zapoda na forum publicznym czyjś telefon, niech się upewni, czy właściciel sobie tego życzy.

Btw, oszołomstwo z Mławy to po Piotrkowie już druga czarna owca w środowisku hobbystycznym. Czy tzw. "miłośnicy" krośniewickiej kolejki będą trzecią? Czas pokaże... Ja osobiście już się do nich zraziłem, bo sposób ich działania czy też wypowiadania się publicznie wybitnie mi nie odpowiada, ale szczegółów nie będę tu wyciągał. Pewne rzeczy już wypłynęły na forum 750 i wystarczy.

: ndz 16:43, 11 lis 2007
autor: raddrum
Michale słuszna uwaga, nigdy nie przekazuję numerów telefonów bez upoważnienia danej osoby, w tym jednak przypadku chodzi o telefon służbowy, którego numer widnieje na oficjalnej stronie SKPL.

: ndz 17:26, 11 lis 2007
autor: mch
A to pardon. Obrazek

: ndz 19:08, 11 lis 2007
autor: rkplodz
Co do SKOKW - to tak, działają co najmniej niefajnie Obrazek w pewnych kwestiach rzecz jasna Obrazek.

: ndz 19:30, 11 lis 2007
autor: mch
Powiedzmy, że dopóki faktycznie działali na rzecz kolejki, było ok. Od pewnego czasu stali się zwykłymi pieniaczami i krzykaczami internetowymi, szczególnie ich prezes (swoją drogą musi mieć mocne poparcie, bo w normalnych warunkach w każdym innym stowarzyszeniu na pierwszym nadzwyczajnym walnym już by wyleciał ze stanowiska). SKOKW jest przykładem tego, jak z początkowego sukcesu można ponieść klęskę na całej linii. W chwili obecnej rzeczona organizacja przestała być wiarygodna, szczególnie mając na uwadze chamskie zagrywki i wypowiedzi ze strony prezesa (wystarczy poczytać niektóre wątki na forum 750mm). Ba, nawet w ogólnopolskim środowisku hobbystycznym opinia o SKOKW jest taka, jak o paczce z Mławy - czyli że są to po prostu oszołomy, które koniecznie chcą się "wykazać". Szkoda, że obrali kiepską drogę do urzeczywistnienia tego celu. Ale wiadomo, łatwo jest przyjść na gotowe, niszcząc poprzedników. "Miłośnikowanie" w stylu jaki przedstawił Piotrków, Mława czy teraz SKOKW, to gwóźdź do trumny polskich wąskotorówek. SKOKW nie ma ani funduszy ani sensownego pomysłu na dalszy byt tej kolejki po wykopaniu SKPL - no bo jeśli ich pomysłem na dalszą działalność jest tylko "ciuchcia turystyczna" i jeśli myślą, że stworzą w try miga konkurencję dla np. Rogowa czy Bieszczadzkiej KL, które na swoją markę pracowały wiele lat, to jest to po prostu żałosne (już nawet nie śmieszne). Ozorków nie wygeneruje tak dużego ruchu turystycznego jak rejon Bieszczad, a o czy ktoś im dopłaci do tej kolejki, to chyba pytanie retoryczne, bo wiadomo jaka jest odpowiedź...

: śr 11:33, 21 lis 2007
autor: smugler1990
Moi drodzy !! Moim zdaniem powinno się dyskutować z SKPL na temat przewozów , wszak nie wszystkie mosty zostały spalone . Powinniśmy im pokazać że wśród miłośników KW są też ci dobrzy ludzie , którzy nie robią niczego dla pieniędzy . Sugeruję pełną walkę z SKOKW , utworzenie nowego stowarzyszenia [ może jakiś pododdział KMST ?? , wszak łódzka sieć tramwajowa to też wąskotorówka] , koszt zarejestrowania nowego stowarzyszenia to około 1200 złotych [ wg. danych WALDIEGO :>:>] , sugeruję zbiórkę pieniędzy , odpowiedniej maści ludzi . Wiem że wśród MKMów jest wielu MKW , może więc warto powalczyć o SKOKW . Czas podjąć walkę o KrKD , bo to może być walka ostateczna
P.S
Czy ktoś wie czy jest możliwe przywrócenie połączeń towarowych z Brześciem ?? Czekam niecierpliwie na odpowiedzi , BTW radzę się zarejestrować na SKOKW , wszak warto wiedzieć co nieco o swoim wrogu Obrazek

: śr 13:14, 21 lis 2007
autor: mch
smugler1990 pisze:Moi drodzy !! Moim zdaniem powinno się dyskutować z SKPL na temat przewozów , wszak nie wszystkie mosty zostały spalone .


Jakakolwiek dyskusja nad dalszym prowadzeniem ruchu najpierw powinna być prowadzona tylko pomiędzy SKPL a władzami samorządowymi. Wtrącanie się osób postronnych, szczególnie miłośników, wśród których wielu ma jeden już ukierunkowany tok myślenia (niekoniecznie zgodny z oczekiwaniami przewoźnika) na tym etapie jest wybitnie niewskazane. Im więcej stron w dyskusji, tym większy bałagan.

smugler1990 pisze:Sugeruję pełną walkę z SKOKW , utworzenie nowego stowarzyszenia [ może jakiś pododdział KMST ?? ,


Następny... A po kiego ciula kolejny twór miłośniczy? Po co to całe rozdrabnianie? Nie widzisz, że to jest właśnie jeden z powodów konkurencji pomiędzy tego rodzaju organizacjami? Gdyby SKPL (będący także stowarzyszeniem) trzymał Krośniewice twardą ręką, to by im żaden SKOKW nie bruździł. Do zarządu SKOKW dorwało się paru oszołomów z chorymi ambicjami, którzy koniecznie chcą pokazać, że są lepsi od SKPL. Jak przewoźnik stamtąd odejdzie (bo będzie miał dość tego syfu) lub na skutek zakulisowych działań zostanie wykopany, to wtedy zobaczymy w praktyce jaki to wspaniały jest SKOKW.

Zauważ, że najlepiej dzieje się tam, gdzie jest jedna silna organizacja (np. Rogów, czy Bieszczady, gdzie oszołomstwo nie ma wstępu i z butami nie wchodzi w proces zarządzania kolejką).

smugler1990 pisze:koszt zarejestrowania nowego stowarzyszenia to około 1200 złotych [ wg. danych WALDIEGO :>:>] , sugeruję zbiórkę pieniędzy , odpowiedniej maści ludzi .


Masz ochotę, to zakładaj. Ale obawiam się, że pod względem mentalności nowa organizacja po pewnym czasie byłaby niewiele lepsza od SKOKW...

smugler1990 pisze:zarejestrować na SKOKW , wszak warto wiedzieć co nieco o swoim wrogu Obrazek


Pewnie na "dzień dobry" dostanę bana, bo z Papierzem wyjątkowo się nie trawimy nawzajem, szczególnie po paru jego tekstach.

: śr 16:46, 21 lis 2007
autor: rkplodz
dobra, więc tak.

Zdaje się, że ruch osobowy nadal jest prowadzony, więc nie wszystko się jeszcze skończyło.
Pełną walkę o KrKD - owszem, ale chyba tylko z ramienia SKPL. Tzn. jeśli SKPL będzie widział taką potrzebę żeby im pomóc. Dajmy wreszcie im święty spokój od jakichś dziwnych organizacyjek, niech sami będą mogli pozałatwiać sprawy. Chyba nic lepszego teraz nie możemy zrobić.