Tajemniczy pociąg
-
- Sympatyk forum
- Posty: 697
- Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
- Lokalizacja: Niższa/Śląska
- Kontakt:
Tajemniczy pociąg
Hej,
na innym forum została wygrzebana fotka opisana jako Warszawa, 1947-05-03. Pociąg relacji Warszawa-Łódź (tzw. Lux-Torpeda pokonująca trasę w czasie 2,5 h) w dniu inauguracji połączenia.
http://83.12.97.162/gallery4/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=54345&g2_serialNumber=3
W związku z tym mam pytanie - co to za pociąg? Przecież oryginalna Lux Torpeda nie dość, że wyglądała zupełnie inaczej, to przecież po wojnie w ruchu była tylko jedna i to gdzieś na Śląsku (zresztą szybko ją pociąto na złom). Niestety ja nie umiałem znaleść niczego pasującego do tego obrazka...
Ps - całość strony pod adresem http://83.12.97.162/gallery4/main.php?g2_itemId=54337
na innym forum została wygrzebana fotka opisana jako Warszawa, 1947-05-03. Pociąg relacji Warszawa-Łódź (tzw. Lux-Torpeda pokonująca trasę w czasie 2,5 h) w dniu inauguracji połączenia.
http://83.12.97.162/gallery4/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=54345&g2_serialNumber=3
W związku z tym mam pytanie - co to za pociąg? Przecież oryginalna Lux Torpeda nie dość, że wyglądała zupełnie inaczej, to przecież po wojnie w ruchu była tylko jedna i to gdzieś na Śląsku (zresztą szybko ją pociąto na złom). Niestety ja nie umiałem znaleść niczego pasującego do tego obrazka...
Ps - całość strony pod adresem http://83.12.97.162/gallery4/main.php?g2_itemId=54337
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez gothmucha, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
I mamy kolejny pomysł z pmk:
Natomiast pojazd przedstawiony na fotografii to zwykły dwuosiowy wagon motorowy
Lilpop-Rau-Loewenstein (?), których to wagonów przed wojną wyprodukowano
kilkanaście. Wagonu niemieckiego zaklasyfikowanego później jako SN51 to nie
przypomina, gdyż tamte miały nieco inną sylwetkę, np. wcięte pomosty zamiast
zwężenia, lub trójdzielne okienka. Jeden taki wagon stał do niedawna zachowany
na zapleczu lokomotywowni Grochów, a drugi, zupełnie innej konstrukcji jest
zachowany w Skierniewicach.
Pozdro
Piottr
Natomiast pojazd przedstawiony na fotografii to zwykły dwuosiowy wagon motorowy
Lilpop-Rau-Loewenstein (?), których to wagonów przed wojną wyprodukowano
kilkanaście. Wagonu niemieckiego zaklasyfikowanego później jako SN51 to nie
przypomina, gdyż tamte miały nieco inną sylwetkę, np. wcięte pomosty zamiast
zwężenia, lub trójdzielne okienka. Jeden taki wagon stał do niedawna zachowany
na zapleczu lokomotywowni Grochów, a drugi, zupełnie innej konstrukcji jest
zachowany w Skierniewicach.
Pozdro
Piottr
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Witam,
W wątku sprzed trochę ponad miesiąca było pytanie o Lux Torpedę na
trasie Warszawa - Łódź po wojnie. Odpowiadając na nie napisałem kilka
przekłamań, których nikt nie sprostował, więc niniejszym sam to czynię.
"Życie Warszawy" z 3.05.1947 rzeczywiście pisało o "Lux Torpedzie", ale
dzień później już się z tego wycofało przyznając, że "nie są to jednak
wagony właściwej luxtorpedy (...). Cały tabor luxtorpedy zrabowali
Niemcy". Po wojnie, od 3.05.1947, do Łodzi jeździły tzw. "małe
luxtorpedy" osiągające prędkość 70 km/h i pokonujące trasę w 2 h 30
minut. Z prasą trzeba uważać, nawet tą sprzed lat.
Pozdrawiam
http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,48205.html?group=pl.misc.kolej&tid=1379102&pid=&strona=0
rkplodz pisze:I mamy kolejny pomysł z pmk:
Natomiast pojazd przedstawiony na fotografii to zwykły dwuosiowy wagon motorowy
Lilpop-Rau-Loewenstein (?), których to wagonów przed wojną wyprodukowano
kilkanaście. Wagonu niemieckiego zaklasyfikowanego później jako SN51 to nie
przypomina, gdyż tamte miały nieco inną sylwetkę, np. wcięte pomosty zamiast
zwężenia, lub trójdzielne okienka. Jeden taki wagon stał do niedawna zachowany
na zapleczu lokomotywowni Grochów, a drugi, zupełnie innej konstrukcji jest
zachowany w Skierniewicach.
Pozdro
Piottr
To zdjęcie, pochodzące z dwóch różnych źródeł, pojawiło się prawie równocześnie. Jedno wygrzebałem z "Przekroju" z 1947 roku. Ten wagon też był rozpoznany jako "mały Wumag"- podobny, a może taki sam stoi w parowozowni w Skierniewicach: SN51. Zastanawiające jest również, jak takie małe wagony mogły sprostać zapewne po wojnie bardzo obłożonej trasie Łódź - Warszawa.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mamadoo, łącznie zmieniany 1 raz.