Strona 2 z 2

: pn 07:30, 30 cze 2008
autor: teufel
To było Prima aprilis

: ndz 15:38, 14 wrz 2008
autor: flugzeug30
Szkoda , że Prima Aprilis... Jak przejeżdżam pociągiem przez Chojny , to aż żal patrzeć na ten niszczejący dworzec...

: śr 19:07, 10 lis 2010
autor: Ventlan
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,8629059,Pociagi_z_Warszawy_beda_stawac_na_stacji_Chojny.html pisze:Pociągi z Warszawy będą stawać na stacji Chojny

Po zamknięciu dworca Łódź Fabryczna pociągi mają nie tylko dojeżdżać do Widzewa, ale również Łodzi Kaliskiej. Po drodze zatrzymają się na stacji Chojny.


W marcu rozpocznie się przebudowa linii ze stacji Łódź Widzew do dworca Łódź Kaliska. Potrwa ona do września. Na czas zamkniecie dworca Łódź Fabryczna, które planowane jest na wrzesień, ma służyć pociągom jako objazd. Okazuje się bowiem, że przewoźnicy chcą aby ich pociągi z Warszawy nie tylko dojeżdżały do stacji Łódź Widzew, ale również do Łodzi Kaliskiej. - Dworzec na Widzewie będzie końcowym tylko dla trzech połączeń. Pozostałe pojadą do Łodzi Kaliskiej, a po drodze zatrzymają się na stacji Chojny, gdzie część osób będzie mogła wysiąść - tłumaczy Szafrański.

Remontu doczekają się jedynie tory. Inwestycja nie przewiduje modernizacji stacji na Chojnach.
Ostatnie zdanie trochę sprowadza na ziemię, ale zawsze jakiś początek.

: śr 19:58, 10 lis 2010
autor: pawelczyk
Na moje oko to bez modernizacji, przynajmniej peronów, to ten dworzec nie powinien zostać dopuszczony do użytkowania w tym stanie. Teraz to chyba nawet nie da się bezpiecznie przejść z peronu na zewnątrz stacji.

: sob 16:15, 20 lis 2010
autor: mch
W prasie jak zwykle niedomówienia. Brak modernizacji nie oznacza, że PLK nie odnowi w ogóle peronów (czytelnikom w to graj, bo mogą sobie ponarzekać, że "co za debile" itd. - taka polska przypadłość). Remont linii wynika z jednej strony ze spodziewanego wzrostu natężenia ruchu, jednak nie należy zapominać o planowanym jednocześnie do realizacji projekcie ŁKA. Nie znam najnowszych ustaleń, ale przed paroma miesiącami odnowienie peronów na Chojnach wraz z uruchomieniem jednopoziomowego przejścia osłanianego rogatkami na pętlę tramwajową i autobusową, miało być włączone do etapu pierwszego inwestycji. Kompleksowa przebudowa stacji miała być z kolei przeprowadzona w kolejnych etapach.

: ndz 00:31, 21 lis 2010
autor: Adamix
A czy możemy liczyć na poprawę skomunikowania dworca na Chojnach po jego uruchomieniu? Mam tu na myśli zwiększenie częstotliwości 1 i może jakąś linię autobusową z Chojen do centrum albo zawracającą jak obecnie Z2?

: ndz 01:18, 21 lis 2010
autor: mch
Ciężko stwierdzić jaka będzie sytuacja jesienią przyszłego roku. Na tą chwilę można powiedzieć, że ani sytuacja finansowa miasta, ani sytuacja kadrowa przewoźnika nie pozwalają na wzrost częstotliwości.

Co do linii autobusowej, to mam poważne wątpliwości jaki byłby jej sens. Przecież kursowałaby dokładnie po trasie tramwajów. Zasadność tego pomysłu jest słaba.

: ndz 02:53, 21 lis 2010
autor: gothmucha
Co najwyżej jakaś dowozówka na Dąbrowę (może wygięcie 95 Tatrzańska - Broniewskiego - Niższa - Śląska - Kilińskiego i dalej właściwą trasą). No i wzmocnienie 1 - bo obecna częstotliwość jest za mała.

: ndz 12:24, 21 lis 2010
autor: Adamix
No właśnie myślałem o "zbliżeniu" autobusu do dworca (chodzi o te jadące do i z centrum) jeśli nie uda się zwiększyć częstotliwości tramwaju. Spacer od Rzgowskiej jest mało zachęcający do skorzystania z tego dworca. A samochodu nie ma za bardzo gdzie zostawić. A wiadomo już dokładniej co ze światłami na skrzyżowaniu Rzgowska/Dachowa? Czy i kiedy się pojawią? Wtedy można by ewentualnie zrobić wjazd kieszonkowy 70A na autobusową pętlę Chojny (o ile byłoby zapotrzebowanie - zaobserwowane np. duże ilości pasażerów biegnące do przystanku przy Dachowej).


Pomysł z wygięciem 95 wydaje mi się niezły, ale obawiam się o możliwość przejazdu przegubowcem przez Śląską. Jednak autobus taką trasą dałby dojazd od dworca do tramwajów na Śląskiej oraz na Dąbrowę.

: ndz 12:35, 21 lis 2010
autor: Orfi82
Zwiększenie częstotliwości kursowania lini tramwajowej 1 do 10min. w szczycie to podstawa. Godziny szczytu powinno się tak ustalić by odpowiadały podróżnym korzystającym z dworca Łódź-Chojny(wyjazdy i powroty z Warszawy). Podprowadzenie linii autobusowej 95 i 95A też jest bardzo dobrym pomysłem, ponieważ uzyskujemy skomunikowanie z ważnym węzłem komunikacyjnym na Placu Niepodległości oraz osiedlem na Dąbrowie.
Obydwa zrealizowane pomysły powinny wystarczyc do dobrej obsługi dworca na Chojnach.