budowa kolei dużych prędkości "Y" przez Łódź
Lepiej telepać się szarpiącym, niewygodnym i często ciasnym Autosanem H10.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Którym H10? Jednym z tych: http://www.phototrans.eu/autobusy.php?s=24&nr=13741 ? Bo mówiąc o autobusach mówiłem o tym konkretnym przewoźniku, nie o pekaesach ze wszystkich wiosek Rzeczpospolitej.
Połączeń nie jest jakoś straszliwie dużo, ale możliwe że niedługo dojdą jakieś, razem z nowymi autobusami.
Połączeń nie jest jakoś straszliwie dużo, ale możliwe że niedługo dojdą jakieś, razem z nowymi autobusami.
px33 pisze:Z zasady? Bo naprawdę nie ma sensu sypać kasy w kolej i telepać się kiblami (czy nawet turbokiblami) czy starymi syfnymi składami z przedziałami 8-miejscowymi jeśli szybciej, taniej i pod każdym względem wygodniej jest autobusem.
Mam na myśli konkretny kierunek - Berlin. Z Kutna do Berlina jadę szybkim, wygodnym, klimatyzowanym, bezpiecznym EuroCity z 6-miejscowymi przedziałami. Chciałbym do niego wsiadać w Łodzi, a nie w Kutnie. A przynajmniej przesiadać się w Poznaniu, po szybkim dojechaniu tam, najlepiej na jednym peronie, w ciągu 5 minut. I mogę zapłacić więcej za to, żeby było normalnie.
Autobusu nie chcę. Może być dla zasady, jeśli zasadą jest to, że czasem cierpię w nich na chorobę lokomocyjną, nie lubię być zmuszonym do siedzenia przez kilka godzin i praktycznie nie mieć możliwości skorzystania z toalety w dowolnej chwili. Nie lubię też jechać kilka godzin środkiem transportu, w którym nie mogę napić się kawy lub herbaty albo zjeść coś, gdy zgłodnieję. Taki burżuj ze mnie. W centrali (warszawskich dyrekcjach) uważają, że łodzianie nie mają prawa mieć takich wymagań.
Usatysfakcjonowany uzasadnieniem?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berger.m, łącznie zmieniany 1 raz.
PolskiBus to wyjątek. Toaletę zresztą też posiada.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Cały czas PolskiBus (Łódź-Poznań) +EC (Poznań-Berlin) może być pod wieloma względami korzystniejszy, o ile przypasują ci godziny (i trzeba przejechać kilka przystanków tramwajem w samym Poznaniu).
Ale oczywiście zgadzam się, że razem z porzuceniem projektu KDP powinno się błyskawicznie zrobić Łódź-Kutno, a potem może nawet puścić pociągi trasą Warszawa-Koluszki-Łódź-Kutno-Poznań-...
Ale oczywiście zgadzam się, że razem z porzuceniem projektu KDP powinno się błyskawicznie zrobić Łódź-Kutno, a potem może nawet puścić pociągi trasą Warszawa-Koluszki-Łódź-Kutno-Poznań-...
Na trasie do Poznania Polski-bus to najkorzystniejsza oferta, bo
- komfortowy tabor
- wygodna trasa - praktycznie cały czas autostrada
- szybki czas przejazdu.
Niestety, póki trasa do Kutna nie będzie 2-torowa ze zwiększoną co najmniej do 120 km/h prędkością szlakową, o pociągach Wawa-Łódź-Poznań możemy zapomnieć.
- komfortowy tabor
- wygodna trasa - praktycznie cały czas autostrada
- szybki czas przejazdu.
Niestety, póki trasa do Kutna nie będzie 2-torowa ze zwiększoną co najmniej do 120 km/h prędkością szlakową, o pociągach Wawa-Łódź-Poznań możemy zapomnieć.
A przyznajmniej - najbardziej oczywisty - EC Kraków - CMK - Łódź - Kutno - Poznań - Berlin, który byłby najszybszym pociągiem w relacjach: Kraków-Łódź, Kraków-Poznań, Kraków-Berlin (!), Łódź-Poznań i jedynym w relacji Łódź-Berlin. Szacunkowe (niedokładne, w tym momencie szacuję) czasy przejazdu dziś (hipotetyczne)/po modernizacjach:
Kraków-Łódź 3:10/2:40
Kraków-Poznań 6:10/4:50
Kraków-Berlin 8:40/7:10*
Łódź-Poznań 2:50/2:00
Łódź-Berlin 5:20/4:20
*Obecnie Kraków-Berlin przez Wrocław 9:52!
Kraków-Łódź 3:10/2:40
Kraków-Poznań 6:10/4:50
Kraków-Berlin 8:40/7:10*
Łódź-Poznań 2:50/2:00
Łódź-Berlin 5:20/4:20
*Obecnie Kraków-Berlin przez Wrocław 9:52!
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berger.m, łącznie zmieniany 1 raz.
Proponujecie pociągi Warszawa - Poznań przez Łódź, dla kogo to miałoby być? Dla mieszkańców Skierniewic i Koluszek, bo chyba nie dla warszawiaków, czy łodzian.
Mamy połączenie dojazdowe Łódź - Warszawa, do tego trzeba dołożyć przyzwoitą ofertę dalekobieżną Kraków / Katowice - Łódź - Poznań (Szczecin) / Bydgoszcz (Gdynia), skomunikowaną tak, aby "tłumy" skierniewiczan mogły się przesiąść na pociąg do Poznania.
Przy obecnej sieci kolejowej, nawet przy wątpliwych z uwagi na geometrię trasy 120km/h na Kutno nie ma to sensu - z Warszawy do Poznania wzdłuż E-20 jest najszybciej.
Mamy połączenie dojazdowe Łódź - Warszawa, do tego trzeba dołożyć przyzwoitą ofertę dalekobieżną Kraków / Katowice - Łódź - Poznań (Szczecin) / Bydgoszcz (Gdynia), skomunikowaną tak, aby "tłumy" skierniewiczan mogły się przesiąść na pociąg do Poznania.
Przy obecnej sieci kolejowej, nawet przy wątpliwych z uwagi na geometrię trasy 120km/h na Kutno nie ma to sensu - z Warszawy do Poznania wzdłuż E-20 jest najszybciej.
Witajcie.
6 i 13 grudnia miały miejsce konsultacje w sprawie przebiegu tuneli pod Łodzią. Na obu spotkaniach sala była pełna, wszyscy murem żądali stacji pod śródmieściem Łodzi. Wykonawca uporczywie forsuje wariant przez Manufakturę - do tego stopnia, że pokazanie pozostałych wariantów udało się wywalczyć dopiero pod koniec drugiego spotkania. Czy muszę dodawać, że są o niebo korzystniejsze?
Postanowiliśmy więc wyjść naprzeciw determinacji osób, które były na spotkaniach i rozpętać akcję zasypywania organizatorów wnioskami o:
1. Odrzucenie wariantu przez Manufakturę
2. Powtórzenie konsultacji z rzetelną prezentacją wszystkich wariantów.
Uwaga - czas jest TYLKO DO JUTRA (cóż za przypadek) - pokażmy, że nie damy sobie w kaszę dmuchać.
Adresy mailowe, wzór ankiety pustej i wypełnionej, przykład wniosku o powtórzenie konsultacji wrzuciłem na IPT wraz z możliwie pełnym opisem sytuacji. Zwracam tylko uwagę na to, by w ankiecie pamiętać o wypełnieniu metryczki, a pod wnioskiem - podpisać się.
http://iptlodz.org/blog/2011/12/14/walczymy-o-kolej-dla-centrum-lodzi/
Wiem, że KDP jest na razie odłożone na półkę, ale pamiętajcie, że:
1. Tunel konwencjonalny nie jest projektem KDP i jeśli będzie miał dokumentację ma szansę wejść w finansowanie unijne, bo dobrze spełnia cele tegoż finansowania
2. Lepiej tunel poprawić teraz, bo jak raz zatwierdzony zostanie przebieg przez Manufakturę, to odkręcenie tego później będzie piekielnie trudne.
Bardzo proszę o rozpowszechnianie.
6 i 13 grudnia miały miejsce konsultacje w sprawie przebiegu tuneli pod Łodzią. Na obu spotkaniach sala była pełna, wszyscy murem żądali stacji pod śródmieściem Łodzi. Wykonawca uporczywie forsuje wariant przez Manufakturę - do tego stopnia, że pokazanie pozostałych wariantów udało się wywalczyć dopiero pod koniec drugiego spotkania. Czy muszę dodawać, że są o niebo korzystniejsze?
Postanowiliśmy więc wyjść naprzeciw determinacji osób, które były na spotkaniach i rozpętać akcję zasypywania organizatorów wnioskami o:
1. Odrzucenie wariantu przez Manufakturę
2. Powtórzenie konsultacji z rzetelną prezentacją wszystkich wariantów.
Uwaga - czas jest TYLKO DO JUTRA (cóż za przypadek) - pokażmy, że nie damy sobie w kaszę dmuchać.
Adresy mailowe, wzór ankiety pustej i wypełnionej, przykład wniosku o powtórzenie konsultacji wrzuciłem na IPT wraz z możliwie pełnym opisem sytuacji. Zwracam tylko uwagę na to, by w ankiecie pamiętać o wypełnieniu metryczki, a pod wnioskiem - podpisać się.
http://iptlodz.org/blog/2011/12/14/walczymy-o-kolej-dla-centrum-lodzi/
Wiem, że KDP jest na razie odłożone na półkę, ale pamiętajcie, że:
1. Tunel konwencjonalny nie jest projektem KDP i jeśli będzie miał dokumentację ma szansę wejść w finansowanie unijne, bo dobrze spełnia cele tegoż finansowania
2. Lepiej tunel poprawić teraz, bo jak raz zatwierdzony zostanie przebieg przez Manufakturę, to odkręcenie tego później będzie piekielnie trudne.
Bardzo proszę o rozpowszechnianie.