Master Plan dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 roku

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Master Plan dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 roku

Post autor: gothmucha »

Zakładam nowy temat, bo sprawa jest dość duża - jest to dokument liczący ponad 140 stron, który upubliczniono na stronach Ministerstwa Infrastruktury, informując przy okazji o konsultacjach społecznych. Sam dokument można w formacie pdf pobrać stąd, zresztą link do niego (i załączników) jest podany również na stronie podanej powyżej.

Nie przeczytałem jeszcze całości (to sprawa na kilka godzin uważnej lektury), zasygnalizuję tylko kilka spraw:

- zaproponowano specjalizację linii kolejowych na towarowe i pasażerskie. W tej pierwszej grupie znalazła się m.in. Węglówka i linia do Łowicza, co pośrednio wskazuje, że pociągi reacji Śląsk-Wybrzeże pojadą przez Łodź, a nie Zduńską Wolę

- docelowo (poza Ykiem) Łódź będzie w zasadzie pozbawiona pociągów międzyaglomeracyjnych (V>160km/h). Oprócz łacznika z CMK (Katowice, Kraków) nie przewidziano takiego ruchu w innych kierunkach (brak takich pociągów na linii kutnowskiej czy kaliskiej, do Kielc czy Bydgoszczy tego typu pociągami pojedziemy przez Warszawę) - mapka jest na stronie 53 opracowania

- połączenia międzyregionalne (V<160km/h, handlowa 80-120km/h) wyglądają nieco lepiej. W kierunku Kutna wyjdzie z Łodzi 12 pociągów na dobę, ale już do Wrocławia tylko 3 (reszta Ykiem), , podobnie w kierunku Kielc (przez Tomaszów). Utrzymane zostaną 24 pociągi na dobę w kierunku Koluszek. Nie przewiduje sie żadnych połaczeń międzyregionalnych przez Węglówkę ani przez Łowicz. Mapka - strona 55

- przewiduje się nowe systemy kolei aglomeracyjnej, w tym w Łodzi

- Vmax linii okołołódzkich: Kutno 140-160, Kalisz 100-120, Koluszki 120-140, Tomaszów (CMK) 140-160, Łowicz 80-100, Węglówka 100-120 - mapka na stronie 81

- nowe tory w regionie - drugi tor do Kutna, łącznik do CMK

- elektryfikacja odcinka Tomaszów-Skarżysko

- BRAK logicznego połączenie Bełchatowa z czymkolwiek na zachód, linii Piotrków-Łódź czy choćby banalnego odcinka Wieluń-Węglówka, które pozwoliłoby na ruch kolejowy między Wieluniem a Łodzią

- modernizacje: węglówka 2014-20, Łowicz Skierki 2014-20, Kutno 2021-30 (!!!!!!!!)

- brak jakichkolwiek nowych odcinków poza dobudowywanym dwutorem, granice zaborów nadal są widoczne jak diabli

Ps - jeśli uwazacie, zeby to połączyć z wątkiem o Yku, to proszę bardzo Obrazek
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Ja zarzucę tylko kilkoma ogólnikami, wybaczcie, ale zwyczajnie nie chce mi się czytać całego dokumentu, w związku z tym, że w naszych realiach prowadzenie planów na 22 lata w przód jest zwyczajnie niecelowe.

- Tak daleko posunięte rozróżnienie linii pasażerskich i towarowych jest nielogiczne. Miałoby sens gdyby istniały dwie równoległe niezależne od siebie linie łączące miasta w takiej samej relacji. Logiczne też że nie chcemy by Ykiem poginało ET22 z bruttem, ale na Boga, zwyczajnie towary i ludzi trzeba dowieźć _wszędzie_, a do miast na trasie węglówki i z Ł. do Łowicza ludzi zwłaszcza.

W zasadzie o reszcie punktów gadanie uważam za niecelowe z wymienionych na początku posta powodów.
ODPOWIEDZ