Dla ścisłości to była poprawka 122 ,pokazuje to tylko brak jakiegoś sensownego myślenia w decyzjach IC,wprowadza się postoje o nie do końca przemyślanych porach,aby je po póltora miesiącu zlikwidować,wprowadzając niepotrzebne zamieszanie co tylko zniechęcając do usług kolei tych którzy jeszcze chcą (muszą) z niej kozystać.Tak na marginesie zastanawiam się kiedy i czy wogóle doczekam rozkładu w którym nie będzie korekt (po za tymi naprawdę wymuszonymi przez "czynniki zewnętrzne"),dlaczego w całej Europie można ułożyć prawdziwy rozkłada u nas "sienieda" i wkółko pasażerowiedostają tak naprawdę prowizorkę nazywaną rozkładem jazdy?rkplodz pisze:A co do Niciarki - w poprawce nr 123 z dnia 14.7.2009 (od natychmiast) zlikwidowany jest postój dla 22104/5 i późnowieczornego 22516/7, za to także w wakacje zatrzyma się na Niciarce ten wieczorny 22514/5.
Rozkład jazdy 2008/2009
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Chyba jednak nie ten wątek, a wracając do tematu połączeń Łodzi z Lublinem to kwestia ta powraca niemal jak bumerang od kilku lat.Niestety od kilku lat nic z tego nie wynika.Dami pisze:według mnie przydałby się (i to bardzo) pociąg posp. ROZTOCZE rel. Łódź Fabryczna - Radom - Lublin - Chełm
lub IR rel. Łódź Fabryczna - Warszawa - Lublin - Chełm
Dawniej był nocny pociąg ze Szczecina, do którego w 87 bodajże roku dołączył też nocny Zielona Góra - Kowel ( skrócony później do Chełma ), ofertę uzupełniał dzienny osobowy ŁF - Chełm przez Warszawę.
Po zmianach w latach 90-tych został tylko ten ze Szczecina, ale pojawiły się dzienne przez Warszawę m.in. CHEŁMIANIN, KOCHANOWSKI a nawet TELIMENA przez rok kursowała do Lublina a potem to było już tylko gorzej, co było wodą na młyn dla PKSów (z Łodzi obecnie jest pięć kursów ) i busiarstwa.
Szkoda, że spółki kolejowe nie chcą zagospodarować tego potencjału, a można to zrobić w bardzo prosty sposób przez łączenie relacji, czas przejazdu takiego pociągu przez W-wę przy założeniu obecnych czasów dla odcinka Łódź - Warszawa Wsch. (skład wagonowy ) i Warszawa Wschodnia - Lublin wyniósłby 4.13, czas jazdy najszybszych autobusów przez Radom to 5.15.
Posp. CHEŁMIANIN najprawdopodobniej nie zostanie zlikwidowany i nadal będzie kursował w rel. Chełm Gł.-Warszawa Centr.-Bydgoszcz Gł.
natomiast posp. BYDGOSZCZANIN będzie kursował od poniedziałku do soboty w relacji Bydgoszcz Gł.-Kutno-Warszawa Wsch., a w niedzielę w relacji Bydgoszcz Gł.-Kutno-Warszawa Centr.-Chełm Gł.
natomiast posp. BYDGOSZCZANIN będzie kursował od poniedziałku do soboty w relacji Bydgoszcz Gł.-Kutno-Warszawa Wsch., a w niedzielę w relacji Bydgoszcz Gł.-Kutno-Warszawa Centr.-Chełm Gł.
Jest już lista kasowanych od września pociągów:
http://www.pkp.pl/node/2940
Wycięli "Prosnę" i "Wikinga" (też częściowo kursował przez woj. łódzkie: przez Wieluń i Wieruszów). "Ostrowianin" skrócony.
Tyle zmian w naszym regionie na pierwszy rzut oka.
http://www.pkp.pl/node/2940
Wycięli "Prosnę" i "Wikinga" (też częściowo kursował przez woj. łódzkie: przez Wieluń i Wieruszów). "Ostrowianin" skrócony.
Tyle zmian w naszym regionie na pierwszy rzut oka.
W miejsce likwidowanej"Prosny" od jutra pojawi się IR
http://zdunskowolskakolej.cba.pl/news.php?readmore=50
http://zdunskowolskakolej.cba.pl/news.php?readmore=50
-
- Stały bywalec
- Posty: 370
- Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
- Lokalizacja: Zduńska Wola
- Kontakt:
Informacja o tym IR
Przewozy Regionalne nie zostawią pasażerów w potrzebie
PKP Przewozy Regionalne nie zostawią na łasce losu setek tysięcy pasażerów pozbawionych dotychczasowych połączeń. Nowe połączenia interREGIO otrzymają: Wrocław, Warszawa, Poznań, oraz Szczecin. PKP PR wyciągają pomocną dłoń już 1 września.
Po decyzji PKP Intercity o likwidacji od września kilkudziesięciu pociagów pospiesznych największy polski przewoźnik pasażerski stara się błyskawicznie zorganizować komunikację kolejową w regionach skazanych na cofnięcię się do XVIII wieku. Późne ogłoszenie przez PKP IC ostatecznej listy odwołanych pociągów wymusza wprowadzanie nowych połączeń etapami.
Niemniej, już od wtorku 1 września codziennie w porze zlikwidowanego porannego pociągu pospiesznego z Wrocławia do Warszawy będzie jeździł elektryczny skład interREGIO oferując przy tym cenę biletu mniejszą o kilkanaście złotych w porównaniu z dotychczasowym pociągiem PKP IC. W drogę powrotną będzie ruszał po południu łącząc przy okazji te dwa wielkomiejskie ośrodki z Łodzią.
Również pasażerowie z Poznania i Szczecina nie powinni odczuć pogorszenia oferty kolejowej w relacji między tymi miastami. Mimo wycofania kilku pociągów dalekobieżnych podróżni będą mieli do dyspozycji w ciągu dnia dwa nowe, a w dodatku tańsze pociągi interREGIO, które będą zatrzymywały się tylko na wybranych stacjach, dzięki czemu w niektórych przypadkach będą szybsze niż pospieszne.
Spodobała nam się żartobliwa propozycja zgłoszona przez obserwatorów rozwoju sieci interREGIO. Pomysł rochrzczenia; pociągu Wrocław; Warszawa nazwą BRZYDKIE KACZĄTKO wszystkim dobrze pamiętającym zakończenie bajki Andersena wydaje się trafny. W kontekście zbliżania się dużymi krokami zakupu nowoczesnych pociągów do obsługi połączeń międzyregionalnych niewykluczone jest, że w następnych rozkładach jazdy pociąg wraz z wyglądem mógłby zmienić nazwę na PIĘKNY ŁABĘDŹ.
źródło: http://pr.pkp.pl
Ciekawostką jest to, że np. na dworcu w Zduńskiej Woli nie ma ani informacji o likwidacji Prosny ani o tym że IR pojedzie
Przewozy Regionalne nie zostawią pasażerów w potrzebie
PKP Przewozy Regionalne nie zostawią na łasce losu setek tysięcy pasażerów pozbawionych dotychczasowych połączeń. Nowe połączenia interREGIO otrzymają: Wrocław, Warszawa, Poznań, oraz Szczecin. PKP PR wyciągają pomocną dłoń już 1 września.
Po decyzji PKP Intercity o likwidacji od września kilkudziesięciu pociagów pospiesznych największy polski przewoźnik pasażerski stara się błyskawicznie zorganizować komunikację kolejową w regionach skazanych na cofnięcię się do XVIII wieku. Późne ogłoszenie przez PKP IC ostatecznej listy odwołanych pociągów wymusza wprowadzanie nowych połączeń etapami.
Niemniej, już od wtorku 1 września codziennie w porze zlikwidowanego porannego pociągu pospiesznego z Wrocławia do Warszawy będzie jeździł elektryczny skład interREGIO oferując przy tym cenę biletu mniejszą o kilkanaście złotych w porównaniu z dotychczasowym pociągiem PKP IC. W drogę powrotną będzie ruszał po południu łącząc przy okazji te dwa wielkomiejskie ośrodki z Łodzią.
Również pasażerowie z Poznania i Szczecina nie powinni odczuć pogorszenia oferty kolejowej w relacji między tymi miastami. Mimo wycofania kilku pociągów dalekobieżnych podróżni będą mieli do dyspozycji w ciągu dnia dwa nowe, a w dodatku tańsze pociągi interREGIO, które będą zatrzymywały się tylko na wybranych stacjach, dzięki czemu w niektórych przypadkach będą szybsze niż pospieszne.
Spodobała nam się żartobliwa propozycja zgłoszona przez obserwatorów rozwoju sieci interREGIO. Pomysł rochrzczenia; pociągu Wrocław; Warszawa nazwą BRZYDKIE KACZĄTKO wszystkim dobrze pamiętającym zakończenie bajki Andersena wydaje się trafny. W kontekście zbliżania się dużymi krokami zakupu nowoczesnych pociągów do obsługi połączeń międzyregionalnych niewykluczone jest, że w następnych rozkładach jazdy pociąg wraz z wyglądem mógłby zmienić nazwę na PIĘKNY ŁABĘDŹ.
źródło: http://pr.pkp.pl
Ciekawostką jest to, że np. na dworcu w Zduńskiej Woli nie ma ani informacji o likwidacji Prosny ani o tym że IR pojedzie
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez railman93, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
16121 Warszawa Wschodnia 15:38 Wrocław Główny 22:13
Warszawa Centr. 15:50, Skierniewice
16:38, Łódź Kal. 17:39/55,
Sieradz 19:00, Ostrów Wlkp. 20:07
codziennie od 1.09
61120 Wrocław Główny 05:30 Warszawa Wschodnia 12:17
Ostrów Wlkp. 7:37, Sieradz 8:39,
Łódź Kal. 9:45/59, Skierniewice 11:08,
Warszawa Centr. 12:00
codziennie od 1.09
Czyli nie ma co płakać po Sprośnej
I narzekanie że ostatni do Wrocławia przed 14 też okazaly się zbędne!
Warszawa Centr. 15:50, Skierniewice
16:38, Łódź Kal. 17:39/55,
Sieradz 19:00, Ostrów Wlkp. 20:07
codziennie od 1.09
61120 Wrocław Główny 05:30 Warszawa Wschodnia 12:17
Ostrów Wlkp. 7:37, Sieradz 8:39,
Łódź Kal. 9:45/59, Skierniewice 11:08,
Warszawa Centr. 12:00
codziennie od 1.09
Czyli nie ma co płakać po Sprośnej
I narzekanie że ostatni do Wrocławia przed 14 też okazaly się zbędne!
Grzesiek pisze:Od września IC wprowadziło dodatkowy kurs "Ostrowianina", do Ostrowa w niedziele, do W-wy w soboty, jest to prawdopodobnie swego rodzaju rekonpensata za uwalenie "Prosny".
Pewnie jakaś dróżniczka nie miała czym do domu dojechać. Rewelacja. Tłumy pasażerów nie marzyły o niczym innym, jak o dojeździe do Ostrowa w niedzielę, w zamian za codzienny pociąg do Wrocławia.
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
# 13101/31100 „Reymont” rel. Łódź Fabr. – Kraków Gł. - Łódź Fabr. dodatkowy postój na stacji Krzeszowice
# 16101/61100 „Sudety” rel. Warszawa Wsch. – Wrocław Gł. – Warszawa Wch. dodatkowy postój na stacji Łask
# 16103/61102 „Wrocławianin” rel. Warszawa Wsch. – Zgorzelec – Warszawa Wsch. dodatkowy postój na stacji Łask
# 17113/71112/17513/71512 „Ostrowianin” rel. Warszawa Wsch. – Ostrów Wlkp. – Warszawa Wsch. dodatkowy postój na stacji Łask
# 34102/43103 „Stoczniowiec” rel. Kraków Gł. – Gdynia Gł. – Kraków Gł. dodatkowy postój na stacji Krzeszowice
# TLK 1512/5112 „Kujawy” rel. Warszawa Wsch. – Bydgoszcz Gł. – Warszawa Wsch. dodatkowy postój na stacji Solec Kujawski
http://intercity.pl/?page=strona_glowna&ph_center_start=show&cmn_id=1562
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Pasażerowie jeżdżący pociągami z Warszawy pierwszych zmian mogą spodziewać się już 2 listopada, czyli za niecałe dwa tygodnie. Wtedy część ekspresów zacznie jeździć jako składy Tanich Linii Kolejowych. Oto one. • ekspres Ernest Malinowski z Warszawy do Krakowa, a w weekendy także do Krynicy (wyjazd o godz. 6.15) • InterCity Mickiewicz z Warszawy do Krakowa (wyjazd o godz. 11.15) • ekspres Matejko z Warszawy do Krakowa, a jako Witkacy w piątki także do Zakopanego (wyjazd o godz. 15.15) • ekspres Rejtan z Warszawy do Katowic (wyjazd o godz. 10.43) • ekspres Mewa z Warszawy przez Poznań do Szczecina (wyjazd o godz. 14.35). (...) Pociągi będą jednak jechać kilka minut dłużej niż kursujące teraz na tej trasie składy InterCity i ekspresowe, które docierają do Krakowa w ciągu 2 godz. 55 min. Wszystko przez to, że składy TLK zatrzymają się na dodatkowych stacjach np. Ernest Malinowski w Miechowie, a Matejko czy Mickiewicz także w słynnej Włoszczowie na Kielecczyźnie. (...)
Czekamy na oficjalne komunikaty. No i znów - wielka szkoda, że spółka - chcąc zwiększyć dostępność składów - nie pokusiła się o lobbowanie na rzecz peronu w Opocznie... Nie sposób też nie zauważyć zgryźliwie, że PIC dostrzegł potencjał Włoszczowy dopiero gdy wcześniej zrobiły to PR-y...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez rkplodz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Mimo, że w tym roku 1 listopada wypada w niedzielę, Przewozy Regionalne zaplanowały kursowanie o 32 pociągi osobowe więcej. Dodatkowo w trasę wyruszy 10 dalekobieżnych składów interREGIO. Już w piątek na najbardziej obleganej linii Warszawa – Kraków uruchomimy wyjątkowo cztery pary pociągów. Nowy iR wyruszy ze stolicy Małopolski o 12:44, a do Warszawy przybędzie o 16:17. W drogę powrotną wyjedzie z Dworca Centralnego o 18:16 i do Krakowa dotrze wieczorem o 21:36. Razem na Wszystkich Świętych w rodzinne strony zawiezie podróżnych ponad 2 tysiące pociągów osobowych oraz interREGIO.
http://www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,0,285.html
zmiany kategorii w PKP IC od 2 listopada dotyczące pociągów przejeżdżających przez woj. łódzkie:
1. Zmiana kategorii pociągów z Express na TLK, umożliwiająca podróżnym znaczne obniżenie kosztów przejazdu między Warszawą, a największymi miastami na południu Polski. W pociągach kursować będą nadal wagony klasy 1 i 2 o podwyższonym standardzie (6 miejsc w przedziale klasy 2) oraz wagony restauracyjne. Od 2 listopada pociągi TLK zapewnią najwyższy standard podróży w segmencie przewozów economy na trasach:
* TLK ERNEST MALINOWSKI w relacji Warszawa Wsch. – Kraków Gł./ Krynica – Warszawa Wsch. Na trasie TLK Ernest Malinowski dodatkowe postoje wyznaczono na stacjach: Warszawa Zachodnia, Kozłów, Miechów, Brzesko Okocim, Grybów i Stary Sącz.
* TLK MATEJKO w relacji Warszawa Wsch. – Kraków Gł. – Warszawa Wsch. Dodatkowe postoje na stacji: Warszawa Zach., Włoszczowa Płn, Kozłów, Miechów.
* TLK REJTAN w relacji Warszawa Wsch. – Katowice – Warszawa Wsch. Dodatkowe postoje na stacjach: Warszawa Zach., Włoszczowa Płn., Dąbrowa Górnicza.
* TLK WITKACY w relacji Warszawa Wsch. – Zakopane – Warszawa Wsch. Dodatkowe postoje na stacjach: Warszawa Zach., Włoszczowa Płn, Kozłów, Miechów, Kraków Łagiewniki, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Maków Podhalański, Jordanów, Biały Dunajec, Poronin.
* TLK MICKIEWICZ w relacji Warszawa Wsch. – Kraków Gł. – Warszawa Wsch. Dodatkowe postoje na stacjach: Warszawa Zach., Włoszczowa Płn, Kozłów, Miechów ( dotychczas pociąg kategorii IC).
* IC BESKIDY w relacji Warszawa Wsch. – Bielsko Biała – Warszawa Wsch.
* IC PIENINY w relacji Warszawa Wsch. – Kraków Gł./ Przemyśl Gł./ Nowy Sącz – Warszawa Wsch.
* IC SŁOWACKI w relacji Warszawa Wsch. – Wrocław Gł. – Warszawa Wsch.
* IC TATRY w relacji Warszawa Wsch. – Kraków Gł./ Zakopane – Warszawa Wsch.
* IC TETMAJER w relacji Gdynia Gł. – Zakopane – Gdynia Gł.
Po raz pierwszy podczas przejazdu na długich trasach z Warszawy do Przemyśla oraz z Gdyni i Warszawy do Zakopanego podróżni otrzymają bezpłatny poczęstunek. Osoby wybierające podróż w wagonach klasy 2 będą miały do wyboru miejsca w wygodnych przedziałach sześciomiejscowych lub klimatyzowanych wagonach bezprzedziałowych. Szczególną poprawę warunków podróżowania zaoferujemy na trasie Gdynia – Zakopane (IC Tetmajer), gdzie do obsługi połączenia zapewniony zostanie skład o najwyższym standardzie.
3. Zmiana tras i relacji pociągów
* EX GOPLANA w relacji Warszawa Wsch. – Poznań Gł.: zmiana terminu kursowania – pociąg kursować będzie w piątki.
* EX PRZEMYSŁAW w relacji Poznań Gł. – Warszawa Wsch. przestaje kursować
* TLK STAROSTA w relacji Warszawa Wsch. – Poznań Gł. – zmiana godziny odjazdu ze stacji Warszawa Centralna – odjazd o godz. 19:05
* TLK POZNANIAK w relacji Poznań Gł. – Warszawa Wsch. przestaje kursować