Rozkład jazdy 2008/2009

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Rozkład jazdy 2008/2009

Post autor: railman93 »

Czy ma ktoś już jakieś informacje na temat nowego rozkładu jazdy?? Mi głównie chodzi o linię D29-14 konkretnie stacja Zduńska Wola.

Zmoderowałem tytuł. Wkradła się literówka.
/prof.
hradek
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: pt 14:34, 17 sie 2007
Lokalizacja: Łódź Niciarniana

Post autor: hradek »

Zduńska Wola zyska połączenie bezpośrednie z Radomiem i Lublinem Obrazek
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

OO to dwa połączenia dojdą, a stracimy coś?? a co z węglówką??
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez railman93, łącznie zmieniany 1 raz.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Z Radomiem i Lublinem to jedno połączenie jest.
hradek
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: pt 14:34, 17 sie 2007
Lokalizacja: Łódź Niciarniana

Post autor: hradek »

To znaczy: jedno połączenie. W przyszłym rozkładzie ma kursować dzienny pociąg pospieszny rel. Lublin - Radom - Tomaszów Maz. - Łódź Kaliska - Zduńska Wola - Ostrów Wlkp. - Poznań (Szczecin).

Co stracimy? Może połączenie sezonowe z Kudową-Zdrojem. Poza tym nic nie wiem o żadnych cięciach.

Węglówka raczej nie poleci, bo będzie potrzebna dla objazdów remontowanych odcinków i nie zdziwiłbym się, gdyby jakieś pociągi dalekobieżne na nią zawitały.

Ale jest jeszcze wcześnie jak na jakieś konkretne wiadomości nt. nowego rokzładu. Może pod koniec miesiąca, a na pewno w październiku będzie wiadomo więcej. O ruchu lokalnym tym bardziej za wcześnie jeszcze mówić.
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Dzięki za info a co do węglówki to nie miałbym nic przeciwko:)
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

hradek pisze:Węglówka raczej nie poleci,

Oczywiście, że nie. W końcu 5-10 kolejarzy na kurs to frekwencja w sam raz na pociąg z 200 miejscami finansowany przez marszałka województwa Obrazek
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Bez przesady czasami jedzie z 20 osóbObrazek a pociąg relacji Inowrocław- Katowice to ciężko znaleźć pustą czwórkę
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Inowrocław - Katowice to zupełnie inna para kaloszy i nie płaci za nią marszałek, tylko państwo.
Tak czy inaczej ciekawie musiałoby wyglądać wyliczenie opłacalności tych pociągów. Wpływy rocznie pewnie poniżej 1000 złotych, uruchamianie dziennie - kilka tysiecy Obrazek
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

Niestety będą cięcia-tracimy CEGIELSKIEGO i prawdopodobnie NARCIARZA-w tym drugim przypadku to także strata dla Łodzi a w miejsce grupy do Kudowy zostanie prawdopodobnie uruchomiona w relacji skróconej do Kłodzka .
SUDETY na odcinku Wrocław - Jelenia Góra mają zmienić trase-zamiast przez Wałbrzych pojadą przez :Legnicę,Węgliniec,Lubań Śląski,dodatkowo mają poprowadzić wagony do Zgorzelca.
JAĆWING ma kursować w skróconej relacji Wrocław - Białystok.
Jak będzie naprawde ?-nie wiadomo jak napisał hradek jest jeszcze za wcześnie , zwłaszcza w tym roku w PKPie projekt nowego RJ to niemal tajemnica państwowa.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 5 razy.
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Ja słyszałem tez coś o dodaniu na nasza linię EX Ślęża i TLK Karkonosze
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez railman93, łącznie zmieniany 1 raz.
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

Raczej małoprawdopodobne aby te pociągi pojawiły się na linii 14 w IC jest tak że wszystko co kursuje na trasie Warszawa - Wrocław musi jeździć przez Poznań a jeżeli nie to przez Katowice inaczej "sienieda".
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

Grześko pisze:Raczej małoprawdopodobne aby te pociągi pojawiły się na linii 14 w IC jest tak że wszystko co kursuje na trasie Warszawa - Wrocław musi jeździć przez Poznań a jeżeli nie to przez Katowice inaczej "sienieda".

Może po prostu się nie opłaca?
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

geograf pisze:
Grześko pisze:Raczej małoprawdopodobne aby te pociągi pojawiły się na linii 14 w IC jest tak że wszystko co kursuje na trasie Warszawa - Wrocław musi jeździć przez Poznań a jeżeli nie to przez Katowice inaczej "sienieda".

Może po prostu się nie opłaca?
Nie moge się z tobą zgodzić.Może Łódź a raczej jej mieszkańcy nie są tak zamożni jak Poznaniacy ale nie wierze że 800-tysięczne miasto nie jest w stanie wygenerować pasażerów dla choćby 2 - 3 pociągów kwalifikowanych a do tego doszłyby postoje w Zduńskiej Woli (47 tys.),może Sieradzu(46 tys.),Kaliszu (110tys.) i Ostrowie Wlkp.(70tys.).Dla wariantu przez Poznań liczba potencjalnych pasażerów wygląda następująco : Kutno (55tys.),Konin-z jadących do Wrocławia zatrzymuje się tam tylko Słowacki / Rejtan (85tys.),Poznań(590tys.) i Leszno(55tys.).Przyczyna takiego kierowania pociągów jest zupełnie inna,pomijając niechęć do Łodzi tzw."warszawki",Jeszcze w latach90-tych władze PKP założyły żebędą modernizować linie Wrocław - Poznań - Szczecin,choć bardziej racjonalna wydawała się modernizacja "Nadodrzanki" Wrocław - Zielona Góra - Szczecin - Swinoujście,no to sobie panowie dyrektorzy wymyślili przeniesienie przewozów pasażerskich z trasy przez Łódź na trase przez Poznań (miały tam przejść całe przewozy także pośpieszne!) uzyskując argument za modernizacją odcinka Wrocław - Poznań,jeden z ówczesnych Dyrektorów Generalnych powiedział nawet że trasa Warszawa - Łódź - Wrocław to linia DRUGORZĘDNA!!! i nie będzie modernizowana a pociągi pojadą przez Poznań,niestety zaczęli to realizować czego konsekwęcją jest i jeszcze pewnie pozostanie brak tego typu połączeń przez Łódź i ciągła degradacja linii numer 14.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 2 razy.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

Grześko pisze: Nie moge się z tobą zgodzić.Może Łódź a raczej jej mieszkańcy nie są tak zamożni jak Poznaniacy ale nie wierze że 800-tysięczne miasto nie jest w stanie wygenerować pasażerów dla choćby 2 - 3 pociągów kwalifikowanych a do tego doszłyby postoje w Zduńskiej Woli (47 tys.),może Sieradzu(46 tys.),Kaliszu (110tys.) i Ostrowie Wlkp.(70tys.).Dla wariantu przez Poznań liczba potencjalnych pasażerów wygląda następująco : Kutno (55tys.),Konin-z jadących do Wrocławia zatrzymuje się tam tylko Słowacki / Rejtan (85tys.),Poznań(590tys.) i Leszno(55tys.).

Dobrze, zapytam inaczej: która trasa, poza trasą do Warszawy, pozwoliłaby na tak szybki przejazd aby pociąg ekspresowy lub InterCity czymkolwiek poza ceną różnił się od zwykłego pośpiecha?
Chcesz mieć pociąg kwalifikowany? Proszę bardzo, niech IC przejmie Łodzianina - on jest praktycznie w stylu IC, tyle że za normalną cenę.

Pies jest pogrzebany nie w ilości mieszkańców, a w stanie torów w województwie łódzkim

Przyczyna takiego kierowania pociągów jest zupełnie inna,pomijając niechęć do Łodzi tzw."warszawki"
Blablabla zieeeem...
Jasne, bo władze województwa łódzkiego są takie prokolejowe, tak się starają o remonty, o modernizacje, tak im zależy na sprawnej kolei aglomeracyjnej i nie tylko.

Przypominam jedynie, że w tej "warszawce" decyzje podejmują również (głównie?) przyjezdni. Cała Polska jest przeciw Łodzi? Biedna ta Łódź...
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

A tymczasem w Bydgoszczy duże zmiany na lepsze:
- Soła pojedzie z Bydgoszczy
- będzie bezpośredni pociąg do Berlina
(artykuł wrzucę w wolnej chwili - jest na grupie, tylko ta się chwilowo spsuła)
---------
Z czego wynika kilka "ciekawostek":
1. Bardziej się zdaniem PKP IC opłaca prowadzić pociąg Warszawa - Berlin przez Bydgoszcz niż przez Łódź. Bez komentarza Obrazek
2. Eksterminacja Soły trwa - teraz będziemy mieli G* a nie pociąg o jakiejś pokieranej godzinie, która nikomu nie będzie pasować
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Źle zapowiada się także rozkład jazdy na innej linii: Herby Nowe - Kłobuck - Chorzew Siemkowice - Zduńska Wola, łączącej województwa śląskie i łódzkie. Odwołany zostanie tu jeden pociąg, a przecież już teraz oferta jest bardzo skromna: trzy pociągi z południa na północ, zaś w przeciwnym kierunku trzy ze Zduńskiej Woli do Siemkowic i dwa z Siemkowic do Herbów.

Rezultat cięć będzie taki, że z Herbów pierwszy pociąg odjedzie dopiero o godz. 16, zaś następny (zapewne prawie pusty, bo ile osób podróżuje o tej porze?) o 21.20. Z Chorzewa do Herbów będzie można pojechać tylko raz dziennie - o godz. 5.15.

"Solidarność" kolejowa zapowiada protesty, a nawet blokady - jeśli w projekcie nowego rozkładu jazdy nic się nie zmieni. A wchodzi on w życie na początku grudnia.
źródło Gazeta Wyborcza
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

geograf pisze:
Grześko pisze: Nie moge się z tobą zgodzić.Może Łódź a raczej jej mieszkańcy nie są tak zamożni jak Poznaniacy ale nie wierze że 800-tysięczne miasto nie jest w stanie wygenerować pasażerów dla choćby 2 - 3 pociągów kwalifikowanych a do tego doszłyby postoje w Zduńskiej Woli (47 tys.),może Sieradzu(46 tys.),Kaliszu (110tys.) i Ostrowie Wlkp.(70tys.).Dla wariantu przez Poznań liczba potencjalnych pasażerów wygląda następująco : Kutno (55tys.),Konin-z jadących do Wrocławia zatrzymuje się tam tylko Słowacki / Rejtan (85tys.),Poznań(590tys.) i Leszno(55tys.).

Dobrze, zapytam inaczej: która trasa, poza trasą do Warszawy, pozwoliłaby na tak szybki przejazd aby pociąg ekspresowy lub InterCity czymkolwiek poza ceną różnił się od zwykłego pośpiecha?
Chcesz mieć pociąg kwalifikowany? Proszę bardzo, niech IC przejmie Łodzianina - on jest praktycznie w stylu IC, tyle że za normalną cenę.

Pies jest pogrzebany nie w ilości mieszkańców, a w stanie torów w województwie łódzkim

Przyczyna takiego kierowania pociągów jest zupełnie inna,pomijając niechęć do Łodzi tzw."warszawki"
Blablabla zieeeem...
Jasne, bo władze województwa łódzkiego są takie prokolejowe, tak się starają o remonty, o modernizacje, tak im zależy na sprawnej kolei aglomeracyjnej i nie tylko.

Przypominam jedynie, że w tej "warszawce" decyzje podejmują również (głównie?) przyjezdni. Cała Polska jest przeciw Łodzi? Biedna ta Łódź...
Gdyby nie te niezrozumiałe decyzje "warszawki" o zaniechaniu modernizacji trasy Warszawa - Łódź - Wrocław mielibyśmy dziś trase w pełni odpowiadającą wymaganiom pociągów kwalifikowanych mam rozumieć że na trasie przeż Poznań ze średnią prędkością dla IC Warszawa - Wrocław 91.5 km. / h to jest ten standard :?: - pogratulować baaaardzo wysoka prędkość :D .Twoim zdaniem ilośc mieszkańców nie jest aż tak ważna-w takim razie zacznijmy trasować IC przez Bory Tucholskie , Suwalszczyzne(oczywiście nie mam nic przeciwko tym regionom) i najlepiej z pominięciem WARSZAWY :?: .Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia ,dla ciebie nie ma znaczenia którędy pojedziesz z W-wy do Wrocławia ale jestem peiwen że gdybyś przeniósł się Warszawy do Łodzi,Zduńskiej Woli czy Sieradza twoje spojrzenie na ten temat zupełnie by się zmieniło a co do tych przyjezdnych w "warszawce " to z pewnością decyzji nie podejnują tam ludzie z Łodzi bo gdyby tak było to wspomniany przez Tomka pociąg do Berlina nie byłby wytrasowany po tak kuriozalnej trasie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 2 razy.
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Warszawiak ma na porządku dziennym EX, IC, Ec a Łódź..... ani jednego nawet jeden jak by puścili do Wrocławia naszą linią by było dobrze a pasażerów napewno by nie zabrakło jak by był w rozsądnych godzinach
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

Tomasz.bu pisze:A tymczasem w Bydgoszczy duże zmiany na lepsze:
- Soła pojedzie z Bydgoszczy
- będzie bezpośredni pociąg do Berlina
(artykuł wrzucę w wolnej chwili - jest na grupie, tylko ta się chwilowo spsuła)
---------
Z czego wynika kilka "ciekawostek":
1. Bardziej się zdaniem PKP IC opłaca prowadzić pociąg Warszawa - Berlin przez Bydgoszcz niż przez Łódź. Bez komentarza :(
2. Eksterminacja Soły trwa - teraz będziemy mieli G* a nie pociąg o jakiejś pokieranej godzinie, która nikomu nie będzie pasować
Do tego dochodzi zawieszenie poza weekendami "Skrzycznego" i w ten sposób Łódź pozostanie bez pociągu umożliwiającego rano/przed południem dojazd na Śląsk,po południu/wieczorem wyjazd w droge powrotną.Cóż IC wie co robić aby zniechęcić pasażerów a PKS-y tylko na to czekają,nie chce zarobić kolej zarobią one.
ODPOWIEDZ