Ciekawe składy

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

Przekładając to na nasze Łódzkie warunki-jest to kontenerowiec Pruszków/Łódź-Bremenhawen (Hamburg ) niestety nie znam aktualnego rozkładu zwłaszcza że po otwarciu Gajewnik prawdopodobnie został zmodyfikowany , wczoraj był u nas tuż przed 8 .Pociągu tego nie należy mylić z mieszanym Poznań-Skarżysko to dwa różne pociągi.
Adrian
Stały bywalec
Posty: 301
Rejestracja: pn 19:30, 13 paź 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Adrian »

A dziś w Zgierzu sie meldował EWR z dwoma Ludmiłami na czele.Sam składu nie widziałem lecz znajomy kolejarz porobił kilka fotek (komórką).Na ,,Sukiennicach'' Gdynia-Kraków poleciała dziś EP07-233 (CM Poznań) z żółtymi uchwytami przy drabinkach.Ostatnio warto polować na ten pociąg bo przynajmniej raz w tygodniu leci denaturat i zamiast 4x2klasa+1x1klasa jeździ w zestawieniu 5x2klasa+1x1klasa.Ostatnio także sie meldował FPL z Classem66 na czele leciał w stronę łodzi.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Adrian, łącznie zmieniany 1 raz.
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

ten FPL o 12.50 był w Zduńskiej a EWR to pociąg który w środe jechał w kierunku W-wy,dziś go też widziałem był u nas o 16.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Też widziałem tego "Ludmiłowego". Akurat go na przejeździe puszczałem.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Dzisiaj koło 7 jechał EU43, a dam ciekawostkę kumpel miał z Szadku do Zduńskiej Woli odjechać pociągiem o 9,32 relacji Inowrocław- Katowice. Dyżurna ogłosiła 90min opóźnienia. O 11 ogłosiła że dopiero wyjechal z Inowrocławia. Więc pociąg ma ok 5h opóźnienia Obrazek
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

No jeżeli już to około 4 godzin i obawiam się że niestey podobne sytuacje mogą występować coraz częściej-tabor jaki jest każdy wie ,w eksploatacji wciąż pozostają ezety z pierwszej serii produkcyjnej (numery 001-130) które mają już ponad 40 lat,niestety jeszcze długo zamiast w muzeach i skansenach będziemy je oglądać na szlakach w planowym ruchu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

E, to nieźle. W Chorzewie miał już tylko jakieś 3,5 h w plecy :-] Kpina, kpina i jeszcze raz kpina.
Za to jakieś 10 minut temu w kierunku Śląska toczył się skład FPLu
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Zgadza się kumpel już wyjechał z Szadku o 12,50 przyjechał dziwnym trafem wcześniej niż było planowane
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Do jutro do godziny 7 na stacji Zduńska Wola będzie stał duński szynobus Arrivy PCC- MRD!!!!!!
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

A tak bardziej precyzyjnie to MR/MRD-4080/4280
Adrian
Stały bywalec
Posty: 301
Rejestracja: pn 19:30, 13 paź 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Adrian »

a w Zgierzu wczoraj meldował się ET42-012 z jakimś specjalistycznym wagonem.Przyjechał z żabieńca.Obleciał wagon i odjechał z nim na Widzew.
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Dziś o 7,40 w stronę Śląska wyruszył skład wagonów piętrowych najprawdopodobniej do kasacji
Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Post autor: Michał »

To czym oni chcą ludzi wozić? Od kilkunastu lat tylko kasują. Nie kupują nic...
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

jak nie kupują, pełno szynobusów zastąpiło właśnie kasowane wagony Bhp.
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Jeszcze dodam że w Karsznicach w szopie stała tamara Orlenu
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

Michał pisze:To czym oni chcą ludzi wozić? Od kilkunastu lat tylko kasują. Nie kupują nic...
Nie kupują bo w obecnym systemie prawnym który wymyślili jacyś mądrzy ludzie w Warszawce zadanie to leży w gestii samorządów wojewódzkich ale tego nie będe opisywał bo zostało to już poruszone w innych wątkach a co do wagonów Bhp to są one kasowane ze względu na duże wyeksploatowanie -najmłodsze mają już 40 lat i nieopłacalność ich remontów zwłaszcza podparć wózkówwewnętrznych 3-osiowych systemu Jacobsa ,problem ten wystąpił już dawno ale po upadku ZNTK Pruszków które miały monopol na naprawy tych wagonów i po przejęciu tych zadań przez zakłady w Bydgoszczy nie miał kto się tego podjąć,Bydgoskie zakłady odmówiły a następnie zaśpiewały taką cene że PKP się odechciało tych napraw ,doraźnym rozwiązaniem było usuwanie wagonów środkowych ale i tak nie powstrzymało to stopniowej likwidacji serii która trwa nadal i zapewne w najbliższym czasie się zakończy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 3 razy.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Grześko pisze: Nie kupują bo w obecnym systemie prawnym który wymyślili jacyś mądrzy ludzie w Warszawce zadanie to leży w gestii samorządów wojewódzkich

Ależ skądże znowu! To, że samorządy wyręczają przewoźnika w zakupach taboru wynika jedynie z dobrej woli samorządów i chęci wyciągania kolei na własnym terenie z zapaści. A że łódzkiemu urzędowi marszałkowskiemu najwyraźniej po drodze z upadkiem kolei, to i łódzki marszałek, jako jedyny, nie inwestuje w nowy tabor (wyjątkiem acatus, który, jak sam marszałek przyznał, kupiony został nie wiadomo po co)
Grześko pisze:a co do wagonów Bhp to są one kasowane ze względu na duże wyeksploatowanie -najmłodsze mają już 40 lat i nieopłacalność ich remontów zwłaszcza podparć wózkówwewnętrznych 3-osiowych systemu Jacobsa ,

Co prawda to prawda, aczkolwiek można sobie szczękę o posadzkę roztrzaskać, jak się zobaczy, co z równowiekowymi wagonami tego typu zrobiły koleje rumuńskie. Zdjęcia są gdzieś na railfaneurope.net, w wolnej chwili podlinkuję.

Z naszego podwórka - FPL jechał na Śląsk w sobotę ok. 14.00 (w Chorzewie)
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Dokładnie, rumunia zrobiła z BHP luksusowe wozy! Tyle, że no wciąż zostaje ta sama konstrukcja - max 120 km/h.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
mamadoo
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: śr 17:04, 27 wrz 2006

Post autor: mamadoo »

Oto link do zdjęć z rumuńskimi modernizowanymi piętrusami:
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/local/double_deck/16-05%2B26-05/pix.html
Wygląda to bardzo sympatycznie ale nie wiem dlaczego CFR zdecydowały się na tak daleko idącą rekonstrukcję. Czy to miało jakieś ekonomiczne uzasadnienie?
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

No nie wiadomo jak ma się relacja ceny do potencjalnego nowego wagonu/zespołu.

Byc może ten zespół został zaprezentowany wyłącznie jako "pokazówka", wyrób firmowy, co to można z tego zrobić. Ot, reklama.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
ODPOWIEDZ