Strona 26 z 26

: sob 08:53, 30 cze 2012
autor: estimate85
Wczoraj dworzec Łódź Kaliska opuściły pierwsze sezonowce...

TLK POGORIA 45500 Bielsko Biała - Hel
Skład 12 wagonowy
Siódemka+Sypialka+Kuszetka+9 wagonów B+1 wagon A
Sypialka i kuszetka stare jak świat, ogólnie skład do bani. Pełno ludzi, w Łodzi też sporo się dosiadało. Dobrze oznaczona numeracja wagonów. Dodatkowo na końcu składu jakiś lepszy sypialny jako podsył (z wyświetlaczem i odskokowymi drzwiami).

TLK PARSĘTA 18502 Łódź - Kołobrzeg
Skład 8 wagonowy
Siódemka+Sypialka+Kuszetka+5 wagonów B+1 wagon A
Siódemeczka świeżutka, z datą rewizji następnej 22.06.22
Sypialny także luksus, z nowym wyposażeniem, drzwiami odskokowymi, prawie taki jak ten z podsyłu z Pogorii. Kuszetka tradycyjna.
Wagony zielone i czerwone, ale świeże (prawdopodobnie zabrane z któregoś składu Łódź - Warszawa). Ogólnie skład bardzo przyjemny, frekwencja średnia z Łodzi.
Warto dodać, że w IC chyba wczoraj się dowiedzieli że pociąg jest objęty całkowitą rezerwacją miejsc, gdyż numeracja wagonów odbywała się na białych kartkach papieru mazakiem pisanych 20 minut przed odjazdem składu Obrazek
Ciekawostka - pociąg odjeżdża z peronu 6.

Niestety REGLE z Gdyni miały ponad 30 min opóźnienia, nie chciało mi się już czekać.

: sob 11:08, 11 sie 2012
autor: berger.m
TLK "Cegielski" z Poznania Głównego do Krakowa Płaszowa przez Kutno, Łódź. CMK: 2+2+1+2+2, ciągnie EP09 w malowaniu Grecji (Euro 2012). Po odjeździe z Łodzi Kaliskiej, gdzie wsiadłem (szczęśliwie z kupionym wcześniej biletem z rezerwacją w 1 kl.), frekwencja w 2 kl. jakieś 130%, w 1 kl. - ok. 150% (!). W Łodzi wymiana większości pasażerów. Zasłyszane na korytarzu 1 kl. rozmowy "następnym razem jedziemy samochodem".

Post z dedykacją dla tych, którzy nazywają pociągi w relacji Poznań - Kutno - Łódź - CMK - Kraków "małofrekwencyjnymi" Obrazek A jeszcze bardziej - dla wątpiących w popyt na pociągi kwalifikowane (sic!) z Łodzi do Poznania i Krakowa oraz twierdzących, że Łódź "nie generuje potoków". Otóż wciąż jeszcze generuje duże potoki ostatnich wytrwałych, którzy nie przesiedli się do aut. Jednak bez zmiany podejścia PKP IC na racjonalne, będzie tych osób coraz mniej. Narodowy przewoźnik nie dostrzega kury znoszącej złote jaja (mam na myśli wyżej wspomnianą relację), nad czym ja, zwolennik narodowych przedsiębiorstw, ogromnie ubolewam.

: sob 13:20, 11 sie 2012
autor: Adamix
Popieram powyższy post. Wczoraj (10.08, pt.) pociąg ten ciągnęła siódemka, również 5 wagonów i frekwencja ponad 100%. Z Kaliskiego odjechał z ok. 10 min. opóźnienia, dużo czasu pochłonęła wymiana pasażerska, ponieważ ludzie wypełnili korytarz i nie było jak przejść przez wagon.

: sob 23:16, 08 gru 2012
autor: railman93
Dzisiaj odjechał ostatni pociąg REGIO ze Zduńskiej Woli do Częstochowy, od nowego rozkładu zabraknie połączeń na Magistrali Węglowej

Skład: EN57-1101
http://zsk-galeria.cba.pl/displayimage.php?pos=-1475

: ndz 20:29, 09 gru 2012
autor: Urbi59
Dzisiejszy Cegielski do Krakowa, bardzo ładnie wzmocniony - 2+2+2+1+2+2+2. Pierwszy i ostatni wagon to rowerowe 111Arow, jedynka to przyciemniany 140A, reszta dwójek to 111A w malowaniu IC.

Pogoń do Białegostoku, skrócona - 2+2+2+2+1. Pierwszy wagon, to bagażowy w malowaniu IC, reszta dwójek zwykłe, zielone mechpomy, jedynka to 112A w malowaniu IC. Frekwencja ponad 100%.

Wrocławianin do Legnicy, mieszany jak w mordę strzelił - 1/2+2+2+2+1+2. Pierwszy wagon to SPOT A/B, potem - YB Bautzen, zielony mechpom, kuszetka jako 2 klasa, czerwony mechpom, kuszetka jako 2 klasa...

: śr 22:44, 12 gru 2012
autor: Urbi59
Widać, że Reymontowi trzeba dać czasu, gdyż dziś frekwencja przerażająco niska... (kurs do Łodzi) W obydwu jednostkach ED74 pojedyncze osoby i można spokojnie stwierdzić, że przynajmniej na jakiś czas, ten pociąg mógł by kursować na jednym EZT.

Wzmocnienie Cegielskiego do 7 pudeł jednak wątpliwe, w obydwu kierunkach frekwencja - ~ 50%, nie więcej... Jednak, 5 wagonowe zestawienie jest dla tego pociągu jest optymalne i jakiekolwiek wzmocnienia to on powinien otrzymywać wyłącznie na weekendy itp...

Re: pasażerskie - składy, frekwencja - obserwacje

: czw 22:10, 14 lip 2016
autor: Grzesiek
Czas odświeżyć temat.
Piątek 08.07.2016
IC 54108 Stoczniowiec Gdynia Główna - Katowice
Obsługa trakcyjna: ED160-007
Frekwencja:
Gdynia - Gdańsk ok. 50%
Gdańsk - Bydgoszcz Gł 100%
Bydgoszcz Gł - Toruń ok.80%
Toruń - Kutno ok. 50%
Kutno - Łódź Kaliska ok. 60%
Niestety przewoźnik po raz kolejny pokazał, że nie bardzo szanuje swoich pasażerów i nie potrafi(nie che) skomunikować własnych pociągów. Tuż przed stacją Czerniewice doszło do awarii jednostki, co wywołało 25 minutowe opóźnienie. Pociągiem podróżowała liczna grupa podróżnych (głównie żołnierzy) z Torunia do Krakowa, którzy w Kutnie mieli się przesiąść do IC "Sukiennice". Drużyna została o tym poinformowana i faktycznie Pani kierownik podjęła działania, aby to skomunikowanie zapewnić. Jakże było duże zdziwienie i niedowierzanie, gdy zainteresowani usłyszeli, że....skomunikowania nie będzie. W zamian zaproponowano im przesiadkę do pociągu IC "Kujawiak", którym mieli udać się do Warszawy Zachodniej, gdzie z kolei dalszą podróż zaproponowano pociągiem TLK "Hańcza". Reakcji wystawionych podróżnych pozwolę sobie nie przytaczać.

Re: pasażerskie - składy, frekwencja - obserwacje

: ndz 00:08, 09 lip 2017
autor: Grzesiek
Temat troche nieaktywny, więc czas na odświeżenie:

2 Lipca 2017
IC Hutnik Gdynia - Katowice
Skład: ED160-010
Frekwencja:
Jako, że był to dzień powrotów z festiwalu w Gdyni, pociąg podobnie jak wszydtko wyjeżdżające tego dnia z Gdyni zawalony do granic możliwości. Na porządku dziennym były scysje o miejsca, które zajęli pasażerowie bez wskazania miejsca siedzącego. Sam niestety też nasłuchałem się epitetów pod swoim adresem, od pewnej starszej Pani, która najwyraźniej w czasach minionych była nazwijmy to delikatnie aktywistką partyjną i komusze zwyczaje jak się okazało nadal chce uskuteczniać. Owa Pani wyzwała mnie m.in. od ślepego. Obraziła też osobę ze mną podróżującą jako przewodnik. A najśmieszniejsze w tym było to o ile można użyć tutaj kategorii śmieszności, że ta osoba twierdząc, że niby zajmuje jej miejsce (miałem wykupione miesiąc wcześniej bilety ze wskazaniem miejsca), jak się okazało najzwyczajniej w świecie nie potrafiła odczytać ze zrozumieniem własnego biletu, gdzie wyraźnie miała wpisane "bez gwarancji miejsca siedzącego" ;)

Wracając do zapełnienia pociągu:
Gdynia - Gdańsk wyniosło ono ok. 150%. Od Gdańska było już tylko gorzej i na całym odcinku do Łodzi wahało się ono od 140% do 180%. W Łodzi wysiadła bardzo duża ilość pasażerów, a liczba dosiadających była zdecydowanie mniejsza, więc na dalszym odcinku sytuacja zapewne nie była już tak niekomfortowa.