Karsznicki węzeł kolejowy
-
- Stały bywalec
- Posty: 370
- Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
- Lokalizacja: Zduńska Wola
- Kontakt:
Karsznicki węzeł kolejowy
Zrobiłem taką prezentację o Karsznickim Węźle Kolejowym. Co o niej sądzicie?
http://www.wrzuta.pl/pliki/upOkArMzfo/
http://www.wrzuta.pl/pliki/upOkArMzfo/
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
:-)
A, myślałem, że to się odtwarza a wychodzi że ściągnąć trzeba. Ściągam. Zobaczymy jak Ci poszło.
EDIT: No i obejrzałem. Bardzo fajnie i ciekawie Ci to wyszło! W sumie mało takich opracowań wirtualnych o tym miejscu. Zauważony błąd dotyczy karty przedstawiającej dworzec Zduńska Wola Karsznice - animacja dolna najeżdża na tekst zasłaniając go, ale to nic poważnego. Fajnie - profesorska ocena 4+
Pozdrawiam.
(Pytanie: Rozróżnia się Zduńska Wola Karsznice, Zduńska Wola Południe, Zduńska Wola Karsznice Południowe. Czy jesteś w stanie zdefiniować obszar Zduńskiej Woli Karsznic Południowych? To obejmuje teren od Zd. W. Południowej po kraniec lokomotywowni?
A czy coś takiego jak Zduńska Wola Karsznice Północne też jest wyszczególnione?
Nie wiem, toteż pytam).
EDIT: No i obejrzałem. Bardzo fajnie i ciekawie Ci to wyszło! W sumie mało takich opracowań wirtualnych o tym miejscu. Zauważony błąd dotyczy karty przedstawiającej dworzec Zduńska Wola Karsznice - animacja dolna najeżdża na tekst zasłaniając go, ale to nic poważnego. Fajnie - profesorska ocena 4+
Pozdrawiam.
(Pytanie: Rozróżnia się Zduńska Wola Karsznice, Zduńska Wola Południe, Zduńska Wola Karsznice Południowe. Czy jesteś w stanie zdefiniować obszar Zduńskiej Woli Karsznic Południowych? To obejmuje teren od Zd. W. Południowej po kraniec lokomotywowni?
A czy coś takiego jak Zduńska Wola Karsznice Północne też jest wyszczególnione?
Nie wiem, toteż pytam).
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Też byłem w szoku. Pamiętam, że Railman wrzucił jakieś zdjęcie stamtąd i podpisał ZduńskaWolaKarsznicePołudniowe i chciałem mu udowodnić, że stacja nazywa się inaczej. No i okazało się, że tak jakby zonk - w hafasie po stacji ani śladu. Kiedyś była - tego jestem pewien. A przecież zatrzymuje się tam nawet Cegielski!
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Kolejka Karsznicka to zabytkowy skład kursujący w sumie nie tak dawno temu na opisanych w prezentacji trasach.
Dla ilustracji są nawet zdjęcia na GTLodz.eu:
Wagony istnieją do dziś - odstawione na pastwę losu pod płotem wzdłuż ulicy Kolejowej.
Jest tam w składzie jeden bardzo ciekawy - klasa 4!
Ale jak wiadomo - po co cokolwiek z tym robić, niech zgnije do końca, eh.
Do niedawna był to najstarszy wagon pasażerski w Polsce.
W samych Karsznicach była także replika kolejki na Gubałówkę - wagonik poruszał się po kawałku toru pod górę, wewnątrz były monitory z których leciał obraz z tejże kolejki.
Eh, było pięknie. A teraz?... Z miesiąca na miesiąc coraz gorzej. Ośmielę się powiedzieć, że teraz Skansen Karsznicki to po prostu SZROT.
A zaczęło źle się dziać, gdy zmarł Pan który się tym gorliwie opiekował. Reszta ma to wszystko głęboko w dupie. Być może jak będą kolejne huczne obchody jakiejś rocznicy - to łaskawie odmalują liczny zgromadzony tabor jak miało to miejsce w 2003 roku.
Dla ilustracji są nawet zdjęcia na GTLodz.eu:
Wagony istnieją do dziś - odstawione na pastwę losu pod płotem wzdłuż ulicy Kolejowej.
Jest tam w składzie jeden bardzo ciekawy - klasa 4!
Ale jak wiadomo - po co cokolwiek z tym robić, niech zgnije do końca, eh.
Do niedawna był to najstarszy wagon pasażerski w Polsce.
W samych Karsznicach była także replika kolejki na Gubałówkę - wagonik poruszał się po kawałku toru pod górę, wewnątrz były monitory z których leciał obraz z tejże kolejki.
Eh, było pięknie. A teraz?... Z miesiąca na miesiąc coraz gorzej. Ośmielę się powiedzieć, że teraz Skansen Karsznicki to po prostu SZROT.
A zaczęło źle się dziać, gdy zmarł Pan który się tym gorliwie opiekował. Reszta ma to wszystko głęboko w dupie. Być może jak będą kolejne huczne obchody jakiejś rocznicy - to łaskawie odmalują liczny zgromadzony tabor jak miało to miejsce w 2003 roku.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez prof_klos, łącznie zmieniany 3 razy.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Tak to prawda jeden człowiek zmarł,dodatkowo nie było komu prowadzić "Tekatki",naczelnik Marian Fjołek-osoba która zaczęła to tworzyć odszedł na emeryture i wszystko się posypało.
@prof:to odmalowanie miało miejsce w 2003 na 70-lecie "węglówki",wtedy przybył z Katowic pociąg specjalny prowadzony przez PM36-2 z dyrektorami i tymi którym udało się zdobyć bilety ( mi sie udało )
@prof:to odmalowanie miało miejsce w 2003 na 70-lecie "węglówki",wtedy przybył z Katowic pociąg specjalny prowadzony przez PM36-2 z dyrektorami i tymi którym udało się zdobyć bilety ( mi sie udało )
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Coś w tym rodzaju planowano prawdopodobnie przesunięcie części pasażerskirj stacji Zduńska Wola-powstała by wóczas stacja dwupoziomowa coś w podobie do Kępna i Kostrzyna nad Odrą,w tym miejscu warto dodać że pierwotnie planowano wprowadzić"węglówkę" do Zduńskiej i utworzyć jedną,dużą stacje dla obu linii,niestety nałożyło się kilka przyczyn które to uniemożliwiły a szkoda.
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Skansen kolejowy w Zduńskiej Woli w rękach miasta
PKP SA Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Łodzi, przekazał Gminie Miastu Zduńska Wola prawo wieczystego użytkowania gruntów, na których znajduje się skansen lokomotyw i urządzeń kolejowych oraz nieodpłatnie prawo własności eksponatów.
Grunty o wartości 604 120 zł zostały przekazane w zamian za wygaszenie zaległości podatkowych PKP SA z tytułu podatku od nieruchomości. Szacowana wartość eksponatów wynosi 354 619 zł. Wśród przekazanych ruchomości znajdują się:
1. Parowozy
* parowóz serii Ty 42-9
* parowóz serii TKp-20 „Śląsk”
* parowóz serii Ty 45-39
* parowóz serii Ty 43-1
* parowóz serii Px 48-1723
2. Lokomotywy
* lokomotywa elektryczna serii ET 21-01
* lokomotywa spalinowa serii SM 41-175
* lokomotywa spalinowa serii SM 30-39
* lokomotywa spalinowa serii SM 03-41
3. Wagony
* wagon spalinowy serii Sn 61-505
* wagon bagażowy serii Big
* wagon towarowy kryty typu Kdth
4. Pług wirowy kolejowy typu W-14
5. Maszyny i urządzenia
* tokarka kołowa do obróbki parowozowych zestawów kołowych
* silnik spalinowy „Perkun”
* sprężarka powietrza typu S2W-216
* sprężarka powietrza typu WS-50
* agregat prądotwórczy
* lokomobila
* stoker
* agregat pompowy Otto-Duetz
* makieta kolejki
Miasto zobowiązało się zachować dotychczasową funkcję przekazanych terenów. Muzeum przybliża historię kolei oraz ratuje eksponaty, jak i dokumenty związane z rozwojem kolejnictwa w regionie. Dzięki skansenom takim jak ten znajdujący się w Zduńskiej Woli zostanie zachowana pamięć nie tylko o tym jak zmieniała się kolej, ale i o ludziach, którzy ją tworzyli. Mamy nadzieję, że muzeum będzie się cieszyć niesłabnącym zainteresowaniem zwiedzających.
źródło: PKP S.A./Rynek Kolejowy