Karsznicki węzeł kolejowy

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Karsznicki węzeł kolejowy

Post autor: railman93 »

Zrobiłem taką prezentację o Karsznickim Węźle Kolejowym. Co o niej sądzicie?

http://www.wrzuta.pl/pliki/upOkArMzfo/
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

:-)

Post autor: prof_klos »

A, myślałem, że to się odtwarza a wychodzi że ściągnąć trzeba. Ściągam. Zobaczymy jak Ci poszło.

EDIT: No i obejrzałem. Bardzo fajnie i ciekawie Ci to wyszło! W sumie mało takich opracowań wirtualnych o tym miejscu. Zauważony błąd dotyczy karty przedstawiającej dworzec Zduńska Wola Karsznice - animacja dolna najeżdża na tekst zasłaniając go, ale to nic poważnego. Fajnie - profesorska ocena 4+
Obrazek

Pozdrawiam.

(Pytanie: Rozróżnia się Zduńska Wola Karsznice, Zduńska Wola Południe, Zduńska Wola Karsznice Południowe. Czy jesteś w stanie zdefiniować obszar Zduńskiej Woli Karsznic Południowych? To obejmuje teren od Zd. W. Południowej po kraniec lokomotywowni?
A czy coś takiego jak Zduńska Wola Karsznice Północne też jest wyszczególnione?
Nie wiem, toteż pytam).
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Z tego co wiem Zduńska Wola Południowa to jest ta cześć pasażerska czyli ten tor przy peronie, cała grupa towarowa to Zduńska Wola Karsznice Południowe. Niestety jest to trochę zagmatwane
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

No właśnie - ale tak czy siak wiele mi wyjaśniłeś.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Z nazwą tej stacji to szczerze powiedziawszy cholera wie. Każdy podaje co innego, tablica na stacji niedawno zmieniła brzmienie, a z hafasa ta stacja zniknęła w ogóle!
Na domiar złego kiedyś stacje nazywały się: Karsznice i Karsznice Południowe.
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

Ja pi*** Obrazek naprawde w hafasie jej nie ma!
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Też byłem w szoku. Pamiętam, że Railman wrzucił jakieś zdjęcie stamtąd i podpisał ZduńskaWolaKarsznicePołudniowe i chciałem mu udowodnić, że stacja nazywa się inaczej. No i okazało się, że tak jakby zonk - w hafasie po stacji ani śladu. Kiedyś była - tego jestem pewien. A przecież zatrzymuje się tam nawet Cegielski!
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Nie no, jeszcze niedawno sprawdzałem stamtąd odjazd jak planowałem małe regionalne kółko zaliczające ten odcinek węglówki - i wszystko było opisane.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

Co prawda na codzień korzystam z papierowej cegły ale niedawno też tam byłem i potwierdzam że wtedy jeszcze była.
Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Post autor: Michał »

A cóż to była ta Kolejka Karsznicka? Obrazek
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Kolejka Karsznicka to zabytkowy skład kursujący w sumie nie tak dawno temu na opisanych w prezentacji trasach.
Dla ilustracji są nawet zdjęcia na GTLodz.eu:
ObrazekObrazek

Wagony istnieją do dziś - odstawione na pastwę losu pod płotem wzdłuż ulicy Kolejowej. Obrazek
Jest tam w składzie jeden bardzo ciekawy - klasa 4!
Ale jak wiadomo - po co cokolwiek z tym robić, niech zgnije do końca, eh.
Do niedawna był to najstarszy wagon pasażerski w Polsce.

W samych Karsznicach była także replika kolejki na Gubałówkę - wagonik poruszał się po kawałku toru pod górę, wewnątrz były monitory z których leciał obraz z tejże kolejki.

Eh, było pięknie. A teraz?... Z miesiąca na miesiąc coraz gorzej. Ośmielę się powiedzieć, że teraz Skansen Karsznicki to po prostu SZROT.

A zaczęło źle się dziać, gdy zmarł Pan który się tym gorliwie opiekował. Reszta ma to wszystko głęboko w dupie. Być może jak będą kolejne huczne obchody jakiejś rocznicy - to łaskawie odmalują liczny zgromadzony tabor jak miało to miejsce w 2003 roku.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez prof_klos, łącznie zmieniany 3 razy.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

Tak to prawda jeden człowiek zmarł,dodatkowo nie było komu prowadzić "Tekatki",naczelnik Marian Fjołek-osoba która zaczęła to tworzyć odszedł na emeryture i wszystko się posypało.
@prof:to odmalowanie miało miejsce w 2003 na 70-lecie "węglówki",wtedy przybył z Katowic pociąg specjalny prowadzony przez PM36-2 z dyrektorami i tymi którym udało się zdobyć bilety ( mi sie udało )
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Szczęściarz. Oj, był wówczas spory "festyn" kolejowy.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Ciekawym miejscem jest też nieukończony peron na moście nad linią 14 przerwany przez 2 wojnę światową
Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Post autor: Michał »

To na tym wiadukcie miała być stacja przesiadkowa? Czy co?
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

Coś w tym rodzaju planowano prawdopodobnie przesunięcie części pasażerskirj stacji Zduńska Wola-powstała by wóczas stacja dwupoziomowa coś w podobie do Kępna i Kostrzyna nad Odrą,w tym miejscu warto dodać że pierwotnie planowano wprowadzić"węglówkę" do Zduńskiej i utworzyć jedną,dużą stacje dla obu linii,niestety nałożyło się kilka przyczyn które to uniemożliwiły a szkoda.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Skansen kolejowy w Zduńskiej Woli w rękach miasta

PKP SA Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Łodzi, przekazał Gminie Miastu Zduńska Wola prawo wieczystego użytkowania gruntów, na których znajduje się skansen lokomotyw i urządzeń kolejowych oraz nieodpłatnie prawo własności eksponatów.

Grunty o wartości 604 120 zł zostały przekazane w zamian za wygaszenie zaległości podatkowych PKP SA z tytułu podatku od nieruchomości. Szacowana wartość eksponatów wynosi 354 619 zł. Wśród przekazanych ruchomości znajdują się:

1. Parowozy

* parowóz serii Ty 42-9
* parowóz serii TKp-20 „Śląsk”
* parowóz serii Ty 45-39
* parowóz serii Ty 43-1
* parowóz serii Px 48-1723


2. Lokomotywy

* lokomotywa elektryczna serii ET 21-01
* lokomotywa spalinowa serii SM 41-175
* lokomotywa spalinowa serii SM 30-39
* lokomotywa spalinowa serii SM 03-41


3. Wagony

* wagon spalinowy serii Sn 61-505
* wagon bagażowy serii Big
* wagon towarowy kryty typu Kdth


4. Pług wirowy kolejowy typu W-14

5. Maszyny i urządzenia

* tokarka kołowa do obróbki parowozowych zestawów kołowych
* silnik spalinowy „Perkun”
* sprężarka powietrza typu S2W-216
* sprężarka powietrza typu WS-50
* agregat prądotwórczy
* lokomobila
* stoker
* agregat pompowy Otto-Duetz
* makieta kolejki


Miasto zobowiązało się zachować dotychczasową funkcję przekazanych terenów. Muzeum przybliża historię kolei oraz ratuje eksponaty, jak i dokumenty związane z rozwojem kolejnictwa w regionie. Dzięki skansenom takim jak ten znajdujący się w Zduńskiej Woli zostanie zachowana pamięć nie tylko o tym jak zmieniała się kolej, ale i o ludziach, którzy ją tworzyli. Mamy nadzieję, że muzeum będzie się cieszyć niesłabnącym zainteresowaniem zwiedzających.

źródło: PKP S.A./Rynek Kolejowy
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Wszystko ładnie, tylko co z pozostałymi parowozami, wagonami Obrazek
Czemu nie zostały przekazane Obrazek
Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Post autor: Michał »

No właśnie? Co z nimi? Ciekawe czy Ganza odratują? I kiedy wreszcie rozpoczną się remonty?
Om101
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: pt 18:35, 13 cze 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Om101 »

Pozostałe parowozy (między innymi: Ty246-22, Tr21-53, Pt47-93, TKb 10 "Baziel", TKh 4027 "Ferrum") są własnością Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, natomiast szerokotorowy Ty23-273 należy do Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei (PSMK) i czeka na transport do Skierniewic.
ODPOWIEDZ