Karsznicka lokomotywownia upada

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

1.Moje info o Gnieźnie nie pochodzi od żadnego mikola,tylko od kolejarza z wieloletnim stażem,który nie jest mikolem (choć jest pozytywnie do nich nastawiony)
Każdy popełnia błędy, nawet kolejarzowi z wieloletnim stażem mogło się to przytrafić, ja też znam kolejarzy i wiem, że wszystkie stoją na zakładzie, więc w Gnieźnie jej na pewno nei było
2.Monopolu na wiedze o szopie w Karsznicach nie masz,może i jesteś tam częściej,może i masz więcej informacji od nas,ale to nie znaczy ,że my ich nie mamy.
Wcale nie jestem tam często właściwie parę razy w roku

Może Lotos chce j wziąć, wczoraj, kolejarze próbowali założyć w nich GPSa
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Kolej

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Oj zamiast trzymac razem to się wykłócacie zduńsko wolanie
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Adam Alex(ex1022), łącznie zmieniany 1 raz.
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

@Adam Alex: To wykłucanie wynika z tego,że kolega railman źle odczytał moją informacje,napisałem wyraźnie "według nieoficjalnych informacji"a kolega przyjął to za pewnik.
Jeszcze taka mała uwaga nie piszemy "zduńsko wolanie" a "zduńskowolanie" Obrazek
A teraz pozwole sobie na przedstawienie mojej opini co do wspomnianych zmian własnościowych w karsznickiej szopie:
Władze PKP Cargo razem z tak zwanymi związkami zawodowymi wymyśliły sprytny sposób na pozbycie się nadwyżek pracowników (nie mylić z biurwą bo ta ma się dobrze i nic jej nie grozi),stwożyć spółki zajmujące się tak naprawdę niewiadomo czym,wyprowadzić majątek i..nie wypłacać odpraw.
Ciekawe czy powiedziano pracownikom Czerwieńska,Ostrowa czy Karsznic,że w momencie przejścia do tych firm tracą przywileje branżowe wynikające z PUZP,bo będą to spółki prawa handlowego nie wchodzące w skład grupy?
Kolejne pytanie.Czym taka spółka miałaby się zajmować?,ładnie brzmią zapowiedzi ,żę firmy będą naprawiać wagony dla Cargo oraz utrzymywać lokomotywy.Skoro ma być tak pięknie to dlaczego jakoś w tej chwili nie ma zamówień na naprawy w ZNTK-ach?
Utrzymanie taboru?-w przypadku Karsznic prawda jest taka,że wraz z ET42 znika praca,bo co tu utrzymywać?,jedną,dwie lokomotywy zwrotne w ciągu doby i kilka lokomotyw manewrowych zatrudnionych w węźle zduńskowolskim?Ile osób znajdzie przy tym zajęcie-kilkadziesiąt a co z resztą 700-osobowej załogi?
Reasumując jest to jedna wielka mistyfikacja ,mydlenie oczu ludziom i odsunięcie w czasie problemu przy jednoczesnym zrzuceniu go na barki samorządu.
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

napisałem wyraźnie "według nieoficjalnych informacji"a kolega przyjął to za pewnik.
Źle się wtedy odniosłem chodziło mi bardziej o spotkanie ET42 w Gnieźnie niż o wynajęcie loków, mniejsza z tym.
Skoro ma być tak pięknie to dlaczego jakoś w tej chwili nie ma zamówień na naprawy w ZNTK-ach?
Dlatego, że Cargo musiałoby płacić za to, w spółkach wydzielonych przez kilka lat będą one pod zarządzaniem Cargo, wiec zapewne nic nei zapłaci. Później spółki nie będą już zarządzane przez Cargo, więc staną się czystymi ZNTK-ami, przyjdzie kryzys i padną.
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

railman93 pisze:
Cytat: Skoro ma być tak pięknie to dlaczego jakoś w tej chwili nie ma zamówień na naprawy w ZNTK-ach?

Dlatego, że Cargo musiałoby płacić za to, w spółkach wydzielonych przez kilka lat będą one pod zarządzaniem Cargo, wiec zapewne nic nei zapłaci. Później spółki nie będą już zarządzane przez Cargo, więc staną się czystymi ZNTK-ami, przyjdzie kryzys i padną.
Nie wydaje mi się,aby nie płacili,spółki te z tego co wiem mają być normalnymi spółkami prawa handlowego więc muszą zarabiać.Jeżęli jest inaczej proszę o wypowiedź kogoś znającego się na tej tematyce.
Dziś lokalny dodatek do "Dziennika Łódzkiego" zamieścił na temat naszej szopy artykuł dostępny pod http://zdunskowolskakolej.cba.pl/news.php?readmore=33 ,który w dużej części potwierdza moje opinie i obawy jakie wyraziłem wcześniej.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 1 raz.
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Nie wydaje mi się,aby nie płacili,spółki te z tego co wiem mają być normalnymi spółkami prawa handlowego więc muszą zarabiać.Jeżęli jest inaczej proszę o wypowiedź kogoś znającego się na tej tematyce.
Tu jednak będzie tak jak mówię, bo po co robić spółkę która będzie podlegać pod Cargo i jeszcze jej płacić?
Dziś lokalny dodatek do "Dziennika Łódzkiego" zamieścił na temat naszej szopy artykuł dostępny pod http://zdunskowolskakolej.cba.pl/news.php?readmore=33 ,który w dużej części potwierdza moje opinie i obawy jakie wyraziłem wcześniej.
Artykuł jednak trochę mógłby być lepiej napisany, dokładniej. 120 osób zwalnia się po własnej decyzji, bierze 15+9 tys. W mającej powstać spółce ma być 200 osób, a na razie jest 150, wiec może ktoś znajdzie tam robotę.
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

Po własnej decyzji? a co mają zrobić skoro propozycja jest z gatunku tych "nie do odrzucenia" i niezależnie czy odeszli by "dobrowolnie" czy nie to i tak zostaliby zwolnieni,miałem do czynienia z takim przypadkiem "dobrowolnego" odejścia w 2000 roku na początku tak zwanej restrukturyzacji PKP,więc wiem jak taki mechanizm działa.
I jeszcze jedno 15+9 tys. to jest zwykła propaganda betonu,są to kwoty brutto z których zostaje potrącone 4700 podatku,zostaje więc 19300 za które nie da się tak naprawdę rozkręcić nic poza kioskiem a żyć za coś trzeba i to czasami ładnych kilka miesięcy zanim znajdzie się nowe zajęcie.
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Grzesiek pisze:Po własnej decyzji? a co mają zrobić skoro propozycja jest z gatunku tych "nie do odrzucenia" i niezależnie czy odeszli by "dobrowolnie" czy nie to i tak zostaliby zwolnieni
Tutaj jest akurat inaczej, niektórzy w ostatniej chwili po dowiedzeniu się, że jednak powstanie spółka pisali listy do dyrektora o wycofanie sie z tego typu odejścia.
Spółka jak dla mnie jest to bezsensowna rzecz, to samo mógłby robić zakład, który istnieje. Jednak to jest lepsze niż upadek całej lokomotywowni.
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

railman93 pisze:
Grzesiek pisze:Po własnej decyzji? a co mają zrobić skoro propozycja jest z gatunku tych "nie do odrzucenia" i niezależnie czy odeszli by "dobrowolnie" czy nie to i tak zostaliby zwolnieni
Tutaj jest akurat inaczej
Inaczej? to poczytaj sobie http://www.rynek-kolejowy.pl/12093/Tn%25B1%2Betaty%2Bw%2BKutnie.htm tak jak w 2000 roku tak i teraz ludzie są zmuszani do odejścia.
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Inaczej? to poczytaj sobie http://www.rynek-kolejowy.pl/12093/Tn%25B1%2Betaty%2Bw%2BKutnie.htm tak jak w 2000 roku tak i teraz ludzie są zmuszani do odejścia.
Ale tu pisze o Kutnie a nie o Karsznicach Obrazek W Karsznicach ma powstać spółka więc jest inaczej.
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

railman93 pisze:
Inaczej? to poczytaj sobie http://www.rynek-kolejowy.pl/12093/Tn%25B1%2Betaty%2Bw%2BKutnie.htm tak jak w 2000 roku tak i teraz ludzie są zmuszani do odejścia.
Ale tu pisze o Kutnie a nie o Karsznicach Obrazek W Karsznicach ma powstać spółka więc jest inaczej.
Ależ to nie ma znaczenia ,jest to filia tego samego zakładu Cargo,działa ten sam mechanizm"zachęcający" niezależnie od tego czy jest to sekcja Kutno,Karsznice czy jaka kolwiek inna.Podobne "środki zachęcające" stosowane są w całym kraju a spółka?-jest to bajka bo nie wiadomy czy,kiedy i w jakiej formie wogóle powstanie.Podobnych obiecanek w PKPie przez ostatnie kilka lat padły setki ale jakoś od tego miejsc pracy dla zwykłych,porządnych kolejarzy nie przybyło,tylko biurwa się rozrasta.
Każdy rozsądny człowiek wie ,że Karsznice są do likwidacji,szkoda tylko,że Bałczun i jego klakierzy nie potrafią stanąć przed ludźmi i powiedzieć im tego wprost tylko mydlą oczy jakąś nieokreśloną spółką.
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Widzę, że Cię nie przekonam do prawdy, ponieważ ty działasz własnymi wymysłami. Opierasz się na wiedzy z innych zakładów. w Karsznicach powstaje nowa spółka, której będzie brakować pracowników. Kto chciał to odszedł, kto nie chciał nie odszedł. Jeden dzień był na zmianę decyzji i wypisanie się z listy chętnych na 15 tys i po decyzji, że powstanie spółka zaczęli pisać do dyrektora, o skreślenie sie z tej listy.
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

Sory ale ta twoja "prawda" brzmi jak propaganda Bauczuna,chcesz to traktuj moje opinie i informacje jako wymysły,choć są ne oparte na realnej wiedzy i własnych doświadczeniach a nie obiecankach.
Mówisz ,że w Karsznicach jest inaczej-no tak twoim zdaniem Karsznice to cudowna wyspa na oceanie cargowskiego bagna,oczywiście życzę szeregowym pracownikom jak najlepiej,ale moim zdaniem spółka NIE POWSTANIE a jeżeli nawet to zatrudni garstkę ludzi i bardzo szybko upadnie i wtedy będzie prawdziwy dramat dla pracowników.Osobiście jeżeli coś ma tu powstać to bardziej liczyłbym na jakiegoś prywatnego (Lotos?) operatora,niż na jakieś spółki cargo.Jest takie Polskie przysłowie "Pożyjemy zobaczymy" dodałbym do niego "kto ma rację" .
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 1 raz.
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Sory ale ta twoja "prawda" brzmi jak propaganda Bauczuna,chcesz to traktuj moje opinie i informacje jako wymysły,choć są ne oparte na realnej wiedzy i własnych doświadczeniach a nie obiecankach.
A twoja brzmi tak żeby zniszczyć Karsznice, wyrzucić wszystkich pracowników. Przynajmniej dzięki spółce ludzie będa mieli prace, może nie na długo, ale jednak. Warto wierzyć, że się uda.
Raczej prywaciarz zatrudni garstkę osób
Ja powiem tak jeśli ktoś nie wiem niech sie nie odzywa..
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

prywaciarz zatrudni garstkę osób? I owszem, ale przynajmniej jego spółka nie zatonie z powodu przerostu zatrudnienia...
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Już ledwo sapie, już ledwo zipie…
Nagle gwizd!


„Karsznice koleją stoją” i wygląda
na to, że dalej stać będą.
Najpóźniej na początku listopada
ma powstać w Karsznicach nowa
spółka. W ten sposób ma się
zakończyć etap zwalniania i
kłopotów PKP Cargo w
Karsznicach.
– W spółce pracę znajdzie około
190 osób, czyli tyle, ile w tej chwili
jest zatrudnionych – mówi Marek
Trzciński, senator RP. – Doprowadziliśmy
do debaty komisji gospodarki
narodowej, zmobilizowaliśmy wszystkich
i udało się.
Spółka będzie się zajmować między
innymi kasacją lokomotyw.
Sprzęt, jaki posiada Cargo, pozwala
na funkcjonowanie wśród konkurencji.
Niektóre urządzenia są najnowocześniejsze
w Polsce.
– Kryzys objął Cargo, o ponad
30 proc. spadły przewozy i znaleźliśmy
się w kłopotach – mówi Witold
Jaros, przewodniczący kolejarskich
związków zawodowych Zduńska
Wola Karsznice. – Ci, którzy odeszli,
dostali odprawy, zostali Ci najwytrwalsi,
którzy wierzyli, że nam
się uda.
Nadzieją dla Karsznic ma być sprowadzenie
nowoczesnej amerykańskiej
firmy Amsted Rail, która zajmuje się
produkcją kół wagonowych.
– Prezes obiecał, że sprowadzi tą
spółkę, to będzie skok cywilizacyjny
firmy w XXI wiek – dodaje Witold
Jaros.
Prezydent Niedźwiecki ma również
przyczynić się do ratowania Cargo.
Zapowiedział pomoc między innymi
przy szkoleniach dla pracowników firmy,
na np. spawaczy czy tokarzy, których
brakuje.
W wersji optymistycznej, jaką na
konferencji przedstawili senator
Trzciński, prezydent Niedźwiecki i
przedstawiciel związków zawodowych,
Witold Jaros, Cargo ma już nie
zwalniać pracowników, a nawet w najbliższym
czasie zacząć ich na nowo
zatrudniać.
Pracownicy, którzy do tej pory odeszli,
otrzymali około 30 tys. odprawy.
To jednak nie stanowi przeszkody, aby
w razie potrzeby zostali ponownie zatrudnieni.
Najtrudniej będzie z powstaniem
na naszym terenie amerykańskiej firmy.
Choć chęci są obopólne, zarówno
po naszej jak i amerykańskiej stronie.
Teraz trzeba czekać na certyfikację, która
z kolei musi być zatwierdzona w komisji
europejskiej.
– Niestety, lobbing ze strony kolei
francuskich i niemieckich może spowodować
opóźnienia w całym procesie –
twierdzi Witold Jaros.
źródło: www.extra-media.pl
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Wiadomość Dnia
Z dniem 1 Grudnia powstała w Zduńskiej Woli Karsznice spółka. wyodrębniona z Centralnego Zakładu Spółki w Łodzi. Nazwa spółki nie jest mi znana.
http://zsk.dbv.pl/forum/viewthread.php?forum_id=12&thread_id=13
ODPOWIEDZ