Karsznicka lokomotywownia upada

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Moim zdaniem wspólne bilety to na chwilę obecną podstawa! A nie, że w Kujawsko - Pomorskim inne (Arriva), w Mazowieckim inne (Koleje Mazowieckie), na pospiesznych inne (ICC) i tak dalej. SKM-y jasna sprawa, mają swoje osobne taryfy jako komunikacja bardziej miejska.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez prof_klos, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

prof_klos pisze:SKM-y jasna sprawa, mają swoje osobne taryfy jako komunikacja bardziej miejska.

Nie zgodzę się. Jeśli już to pociągi regionalne i aglomeracyjne powinny mieć jedną taryfę, wspólną z komunikacją miejską, a dalekobieżne mogą mieć osobną. Wyróżnianie tutaj SKM raczej nie ma uzasadnienia.
Docelowo mogłoby być tak, jak w Niemczech. Jednolita, uniwersalna, "droga" taryfa na dowolną trasę dowolnymi pociągami, służąca do przejazdów jednorazowych i regionalne taryfy związków taryfowych obejmujące podróżowanie po regionie z tańszymi biletami obejmującymi wszelkie formy transportu w obrębie regionu - kolej regionalną i aglomeracyjną, autobusy podmiejskie, miejskie, tramwaje, metro, trolejbusy itp. Taryfa "regionalna" ma szczególnie zastosowanie do codziennych i innych regularnych dojazdów a także do jednodniowych wyjazdów tam/powrót.
Oprócz tego, "równolegle" kilka co ciekawszych ofert promocyjnych.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

No i miałem na myśli rzecz jasna miejskie warianty SKM, z pominięciem tego, że jeżdżą już dużo dalej, niż Trójmiasto.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Mariusz J.
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
Lokalizacja: Aleksandrów

Post autor: Mariusz J. »

No to po czapajewach (ET42) zostało póki co wspomnienie. Podobno wczoraj odstawiono wszystkie.
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

Mariusz J. pisze:No to po czapajewach (ET42) zostało póki co wspomnienie. Podobno wczoraj odstawiono wszystkie.
Podobno już znalazły się w kręgu zainteresowania LK.
Mariusz J.
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
Lokalizacja: Aleksandrów

Post autor: Mariusz J. »

Z tego co wiem to prywata wręcz biła się o nie...szkoda tylko, że PKP nie odda ich. Niech zgnija ale PKP ich nie odda.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Typowy pies ogrodnika. Sobie nie ale innemu też nie da, żeby nie "podkopać się". Sprzedadzą loki prywaciarzom, zwiększą sobie konkurencję. Więc lepiej skasować. Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Tylko w naszym pięknym kraju tak może być. Najlepiej zamknąć, sobie premie wziąść , swojej firmie zapewnić co lepsze pojazdy i wio kasa się kręci
Mariusz J.
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
Lokalizacja: Aleksandrów

Post autor: Mariusz J. »

PKP Cargo i tak upadnie więc nie rozumiem co da im trzymanie tych loków, skoro po upadłości wystawi sie je na sprzedaż i i tak prywata je kupi.
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

Mariusz J. pisze:PKP Cargo i tak upadnie więc nie rozumiem co da im trzymanie tych loków, skoro po upadłości wystawi sie je na sprzedaż i i tak prywata je kupi.
Tak jak pisał wcześniej prof zachowanie psa ogronika,nie pierwsze zresztą.Już kilka lat wstecz w momencie startu prywaciarzy istniało spore zapotrzebowanie na loki spalinowe i elektryczne,przy jednoczesnym nadmiarze lokomotyw obydwu trakcji w PKP,ale zamiast sprzedać i zarobić woleli za grosze odsprzedać na złom (uprzednio tnąc na pół rame aby złomiarz nie sprzedał prywatnym) a tych które nie sprzedali odstawiali aby sobie gniły i jednocześnie obciążały koszty firmy a prywatni i tak sobie poradzili ściągająć spalinowe z Niemiec,Rumuni,Estoni a elektryki z Czech,Słowacji,Austrii a nawet z...Maroka.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Ta i prywatni ściągnęli dużo LEPSZY tabor, niż ten z PKP.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

W sobote do Karsznic przybył minister Grabarczyk celem wizyty było spotkanie z mieszkańcami tej części miasta i rozmowa o losach lokomotywowni,jednak zbyt wiele do powiedzenia to pan minister nie miał http://zdunskowolskakolej.cba.pl/news.php?readmore=6
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Relacja z wizyty Ministra Grabarczyka w Karsznicachhttp://zdunskowolskakolej.cba.pl/readarticle.php?article_id=12
Pierwsze wypowiedzenia w ZT Karsznice więcej na ten temat znajdziemy klikając na link http://zdunskowolskakolej.cba.pl/news.php?readmore=7
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez railman93, łącznie zmieniany 4 razy.
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Dzisiaj o godzinie 14 rozpoczęło się w Karsznicach spotkanie prezesa PKP Cargo Wojciecha Balczuna z dyrektorem Centralnego zakładu spółki Tomaszem Abramczykiem oraz naczelnikami z Zakładu Taboru w Karsznicach. Rozmowa ma dotyczyć dalszego losu Zakładu. Więcej informacji w późniejszym terminie
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez railman93, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Byłem tam ostatnio, gadałem z kolejarzami - czuć agonię w powietrzu. Bezruch i cisza.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

Mariusz J. pisze:No to po czapajewach (ET42) zostało póki co wspomnienie. Podobno wczoraj odstawiono wszystkie.
Według nieoficjalbych informacji 10 sztuk Cargo wynajęło Lotosowi,jeden pojazd widziany był już w Gnieźnie wpięty pomiędzy dwa loki Lotosu.
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Według nieoficjalbych informacji 10 sztuk Cargo wynajęło Lotosowi,jeden pojazd widziany był już w Gnieźnie wpięty pomiędzy dwa loki Lotosu.
Nie ma takiej możliwości.... wszystkie stoją w Karsznicach
A co do lokomotywowni na 90% jednak się utrzyma dzięki utworzeniu spółki PKP Cargo Tabor Karsznice
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez railman93, łącznie zmieniany 1 raz.
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

railman93 pisze:
Według nieoficjalbych informacji 10 sztuk Cargo wynajęło Lotosowi,jeden pojazd widziany był już w Gnieźnie wpięty pomiędzy dwa loki Lotosu.
Nie ma takiej możliwości.... wszystkie stoją w Karsznicach
A co do lokomotywowni na 90% jednak się utrzyma dzięki utworzeniu spółki PKP Cargo Tabor Karsznice
To znaczy,że twoim zdaniem ktoś,kto miał z nimi do czynienia przez 30 lat najwidoczniej nie wie co widział a poza tym jak dobrze wiesz ostatni z nich zjechał do Karsznic nie tak dawno i może to był ten.
Co do wynajmu,to,że cała seria znajduje się w Karsznicach nie stoi w sprzeczności z tym,że mogły zostać wynajęte,być może są/zostaną w najbliższym czasie zawerte wiążące umowy i wtedy Lotos będzie je odbierał.
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

To znaczy,że twoim zdaniem ktoś,kto miał z nimi do czynienia przez 30 lat najwidoczniej nie wie co widział
Jak żaden się nie rusza, to nie mógł być jakiś po prostu w Gnieźnie, zapewne był to kolejny wymysł MK
a poza tym jak dobrze wiesz ostatni z nich zjechał do Karsznic nie tak dawno i może to był ten.
No jak dobrze wiesz, trochę bardziej znam życie lokomotywowni, ten lok stoi nadal na hali, jest konserwowany do długiego postoju.

Co do wynajmu,to,że cała seria znajduje się w Karsznicach nie stoi w sprzeczności z tym,że mogły zostać wynajęte,być może są/zostaną w najbliższym czasie zawerte wiążące umowy i wtedy Lotos będzie je odbierał.
Chciałbym, choć wątpię. Sam Bałczun mówił, że nikomu nie wynajmą lokomotyw[/quote]
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

A więc po kolei:
1.Moje info o Gnieźnie nie pochodzi od żadnego mikola,tylko od kolejarza z wieloletnim stażem,który nie jest mikolem (choć jestpozytywnie do nich nastawiony)
2.Monopolu na wiedze o szopie w Karsznicach nie masz,może i jesteś tam częściej,może i masz więcej informacji od nas,ale to nie znaczy ,że my ich nie mamy.
3.To co Bałczun mówi nie ma absolutnie znaczenia,a jego propozycja o której wspomniałeś tylko go skompromitowała,bo było wiadomo,że nikt na to nie pójdzie,poza tym nie myślisz chyba,że zdradzi wszystkie tajemnice handlowe co i z kim negocjuje?Jak skończy to wtedy w blasku fleszy ogłosi jaki to niby sukces odniósł a i okazja do balangi będzie.
ODPOWIEDZ