"Wielkie" stacje w Polsce

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
teufel
Sympatyk forum
Posty: 793
Rejestracja: wt 09:02, 03 sty 2006

"Wielkie" stacje w Polsce

Post autor: teufel »

Wczoraj kolejny raz wracając z Wrocławią pociągiem zastanawiałem się po co pociąg pośpieszny staje w Międzyborzu Sycowskim, Twardogórze Sycowskiej i Odolanowie. Nikt nie wsiada, nikt nie wysiada a czas się marnuje:( Ktoś coś wie na ten temat ?
Chandler
Stały bywalec
Posty: 329
Rejestracja: sob 18:48, 13 sty 2007
Lokalizacja: Olechów

Post autor: Chandler »

No przecież to bardzo ważne węzły komunikacyjne i ogromne skupiska ludzi! W przeciwieństwie do Łasku, przez który ten sam pociąg przejeżdża bez zatrzymywania Obrazek
hradek
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: pt 14:34, 17 sie 2007
Lokalizacja: Łódź Niciarniana

Post autor: hradek »

Po przejęciu pociągów pospiesznych przez spółkę PKP-IC i tak polikwidowano postoje w niektórych mniejszych miejscowościach. Ja uważam, że to jest błąd. Niestety, u nas fetyszyzuje się tę minutę, dwie zaoszczędzoną na postoju, nie bacząc jednakowoż na fakt, iż kolej staje się coraz mniej dostępna.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Lepsze to niż całkowita likwidacja postoju.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Adrian, ale o co Ci chodzi? Przecież Hradek właśnie napisał, że _całkowicie_ likwidowane są postoje.

Owszem, jest to błąd. Jednym z podstawowych atrybutów szybkości transportu kolejowego jest jej dostępność. A o ile pomiędzy dużymi miastami jeździ się w obecnym rj dość znośnie - o tyle z dziury do dziury fatalnie i jest z tym coraz gorzej.
teufel
Sympatyk forum
Posty: 793
Rejestracja: wt 09:02, 03 sty 2006

Post autor: teufel »

hradek pisze:Po przejęciu pociągów pospiesznych przez spółkę PKP-IC i tak polikwidowano postoje w niektórych mniejszych miejscowościach. Ja uważam, że to jest błąd. Niestety, u nas fetyszyzuje się tę minutę, dwie zaoszczędzoną na postoju, nie bacząc jednakowoż na fakt, iż kolej staje się coraz mniej dostępna.

Ale nadal nierozumiem, jakijest sens zatrzymywania się pośpiechów na takich małych stacjach?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez teufel, łącznie zmieniany 1 raz.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

A co ma wielkość stacji do tego? Liczy się popyt.
teufel
Sympatyk forum
Posty: 793
Rejestracja: wt 09:02, 03 sty 2006

Post autor: teufel »

Który jest zerowy...Trzeci rok z rzędu jechałem z Wrocławia pociągiem i ciągle to samo - 0 pax. Dodatkowo dodam, że w czw pociąg jechał do Warszawy.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

I od tego należy zacząć, a nie od wielkości miejscowości. Amtrak zatrzymuje swoje szybkie ekspresy w miejscowości która ma 7000 mieszkańców, a ruch tam całkiem spory (no, lotnisko tam jest Obrazek ).
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

teufel, to że jedziesz raz w roku (dobrze zrozumiałem?) pociągiem i patrzysz - to jeszcze nie jest jakiś rewelacyjny wyznacznik popytu...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez rkplodz, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Chandler pisze:No przecież to bardzo ważne węzły komunikacyjne i ogromne skupiska ludzi! W przeciwieństwie do Łasku, przez który ten sam pociąg przejeżdża bez zatrzymywania :P

Ale o dziwo w Wiewióczynie (czyli na stacji Łask) zatrzymuje się "Włókniarz" :shock:
ODPOWIEDZ