Zespół Elektrowni Pątnów-Adamów
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Zespół Elektrowni Pątnów-Adamów
Chciałbym się dowiedziec czy ta elektrownia ma swoją sieć kolejową czy tylko bocznice. Z tego co wiem to do obsługi maja kilka elektrowozów tzw.krokodyli .
Żeby było ciekawiej:
1. Na sieci kursowały kiedyś pociągi pasażerskie (oczywiscie z przeznaczenia pracownicze, ale uruchamiane przez PKP)
2. Sieć trakcyjna nie ma styczności z siecią PKP! Innymi słowy - po sieci kopalnianej kursują pociągi elektryczne, po sieci PKP w okolicy - elektryczne, ale przejazd z jednej sieci na drugą możliwy jest tylko z użyciem trakcji spalinowej (parowej, konnej )
3. Zdjęć stamtąd jest stosunkowo niewiele, bo podobno ochrona kopalni żyje jeszcze w poprzednim ustroju i dość nieprzyjemnie traktuje napotykanych focistów.
1. Na sieci kursowały kiedyś pociągi pasażerskie (oczywiscie z przeznaczenia pracownicze, ale uruchamiane przez PKP)
2. Sieć trakcyjna nie ma styczności z siecią PKP! Innymi słowy - po sieci kopalnianej kursują pociągi elektryczne, po sieci PKP w okolicy - elektryczne, ale przejazd z jednej sieci na drugą możliwy jest tylko z użyciem trakcji spalinowej (parowej, konnej )
3. Zdjęć stamtąd jest stosunkowo niewiele, bo podobno ochrona kopalni żyje jeszcze w poprzednim ustroju i dość nieprzyjemnie traktuje napotykanych focistów.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
Na tej stronie znalazłem trochę fotek: www.transport.xt.pl/
Warto przy okazji wyjaśnić że wspomniana sieć a właściwie sieci bo są dwie nie należą (jeszcze) do PAK-u a do kopalni: KWB Konin i KWB Adamów.
Zdjęcia są też dostępne pod tymi adresami http://wgk.cal.pl/categories.phphttp://www.gmfk.nazwa.pl/cpg144/index.php a skoro jesteśmy przy zdjęciach to w tak zwanej przestrzni publicznej tzn. gdzie linia biegnie poza ogrodzonym terenem zakładu podobnie jak PKPowskie ochrona może...tylko popatrzeć jak ktoś foci i NIC POZA TYM IM NIE WOLNO.
Zdjęcia są też dostępne pod tymi adresami http://wgk.cal.pl/categories.phphttp://www.gmfk.nazwa.pl/cpg144/index.php a skoro jesteśmy przy zdjęciach to w tak zwanej przestrzni publicznej tzn. gdzie linia biegnie poza ogrodzonym terenem zakładu podobnie jak PKPowskie ochrona może...tylko popatrzeć jak ktoś foci i NIC POZA TYM IM NIE WOLNO.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 2 razy.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
No, odpowiednik SOK a wobec tego mamy takie samo, równe prawo. Ale komu chciałoby się wykłócać na każdym kroku, z każdą fotografią? Eh...
Dobrze kojarzę, że do Pątnowa, Adamowa czy gdzieś w te okolice dobiegała wąskotorówka? Dookoła są sieci - Sompolnijskiej KD, Gnieźniejskiej, Kaliskiej. Była odnoga?
Dobrze kojarzę, że do Pątnowa, Adamowa czy gdzieś w te okolice dobiegała wąskotorówka? Dookoła są sieci - Sompolnijskiej KD, Gnieźniejskiej, Kaliskiej. Była odnoga?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Kaliska KD to jedno, a drugie to sieć Kujawskich KD. Stykała się ona z siecią normalnotorową na terenie cukrowni Gosławice k. Pątnowa. Na północ od cukrowni, na odcinku około 1,5 km tor normalny i wąski przypuszczalnie szły razem wzdłuż drogi przekraczającej kanał Gopło - Warta, potem się rozdzielały - wąski szedł do węzła pod Ślesinem, a normalny do odkrywki k. Lubstowa. Pewności nie mam bo na mapie tor normalny jest dopiero w budowie - jeśli zachowano tor wąski, to musiało powstać skrzyżowanie normalnego z wąskim. Rysunek:
Drugim miejscem gdzie mogły się stykać jest Kleczew, ale na mapie brakuje jakieś pół kilometra:
Drugim miejscem gdzie mogły się stykać jest Kleczew, ale na mapie brakuje jakieś pół kilometra:
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tomasz.bu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Polecam obejrzenie sobie tych dwóch zdjęć i poczytanie opisu do pierwszego z nich:
http://www.galeriapgk.com/galeria/details.php?image_id=7900&mode=search
http://www.galeriapgk.com/galeria/details.php?image_id=8184&mode=search
http://www.galeriapgk.com/galeria/details.php?image_id=7900&mode=search
http://www.galeriapgk.com/galeria/details.php?image_id=8184&mode=search
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
Ja przed kilkoma minutami takie coś znalazłem : http://www.ppwb.org.pl/wb/63/6.php
Sieci trakcyjne nie są ze sobą połączone, ponieważ pracują na różnym napięciu.Tomasz.bu pisze:2. Sieć trakcyjna nie ma styczności z siecią PKP! Innymi słowy - po sieci kopalnianej kursują pociągi elektryczne, po sieci PKP w okolicy - elektryczne, ale przejazd z jednej sieci na drugą możliwy jest tylko z użyciem trakcji spalinowej (parowej, konnej )
jacub pisze: Sieci trakcyjne nie są ze sobą połączone, ponieważ pracują na różnym napięciu.
Aha. Tego akurat nie byłem pewien. A czy jest stacja styczna sieci PKP/KWB wyposażona w oba systemy zasilania, innymi słowy czy hipotetycznie można by prowadzić ruch lokomotywami wielosystemowymi bez konieczności ich przetaczania spalinowozami?