Strona 1 z 1

Zespół Elektrowni Pątnów-Adamów

: ndz 18:09, 08 mar 2009
autor: Adam Alex(ex1022)
Chciałbym się dowiedziec czy ta elektrownia ma swoją sieć kolejową czy tylko bocznice. Z tego co wiem to do obsługi maja kilka elektrowozów tzw.krokodyli .

: ndz 18:15, 08 mar 2009
autor: prof_klos
Tak, jest coś takiego z wewnętrzną siecią kolejową (niezależna od sieci PKP)0, gdzie kursują EL2 (tzw "krokodyle"). Kilka loków przeszlo swoiste NG.

: ndz 18:24, 08 mar 2009
autor: Tomasz.bu
Żeby było ciekawiej:
1. Na sieci kursowały kiedyś pociągi pasażerskie (oczywiscie z przeznaczenia pracownicze, ale uruchamiane przez PKP)
2. Sieć trakcyjna nie ma styczności z siecią PKP! Innymi słowy - po sieci kopalnianej kursują pociągi elektryczne, po sieci PKP w okolicy - elektryczne, ale przejazd z jednej sieci na drugą możliwy jest tylko z użyciem trakcji spalinowej (parowej, konnej Obrazek )
3. Zdjęć stamtąd jest stosunkowo niewiele, bo podobno ochrona kopalni żyje jeszcze w poprzednim ustroju i dość nieprzyjemnie traktuje napotykanych focistów.

Odp

: ndz 19:04, 08 mar 2009
autor: Adam Alex(ex1022)
Na tej stronie znalazłem trochę fotek: www.transport.xt.pl/

: ndz 22:35, 08 mar 2009
autor: Grzesiek
Warto przy okazji wyjaśnić że wspomniana sieć a właściwie sieci bo są dwie nie należą (jeszcze) do PAK-u a do kopalni: KWB Konin i KWB Adamów.
Zdjęcia są też dostępne pod tymi adresami http://wgk.cal.pl/categories.phphttp://www.gmfk.nazwa.pl/cpg144/index.php a skoro jesteśmy przy zdjęciach to w tak zwanej przestrzni publicznej tzn. gdzie linia biegnie poza ogrodzonym terenem zakładu podobnie jak PKPowskie ochrona może...tylko popatrzeć jak ktoś foci i NIC POZA TYM IM NIE WOLNO.

: ndz 22:47, 08 mar 2009
autor: prof_klos
No, odpowiednik SOK a wobec tego mamy takie samo, równe prawo. Ale komu chciałoby się wykłócać na każdym kroku, z każdą fotografią? Eh...

Dobrze kojarzę, że do Pątnowa, Adamowa czy gdzieś w te okolice dobiegała wąskotorówka? Dookoła są sieci - Sompolnijskiej KD, Gnieźniejskiej, Kaliskiej. Była odnoga?

: ndz 23:05, 08 mar 2009
autor: Grzesiek
Dobrze kojarzysz do Adamowa jest (choć już raczej nieczynna końcówka Kaliskiej KD.

: ndz 23:27, 08 mar 2009
autor: prof_klos
Do Turku da się dojechać to i może do Adamowa dałoby radę. Dzięki Obrazek

: pn 00:24, 09 mar 2009
autor: Tomasz.bu
Kaliska KD to jedno, a drugie to sieć Kujawskich KD. Stykała się ona z siecią normalnotorową na terenie cukrowni Gosławice k. Pątnowa. Na północ od cukrowni, na odcinku około 1,5 km tor normalny i wąski przypuszczalnie szły razem wzdłuż drogi przekraczającej kanał Gopło - Warta, potem się rozdzielały - wąski szedł do węzła pod Ślesinem, a normalny do odkrywki k. Lubstowa. Pewności nie mam bo na mapie tor normalny jest dopiero w budowie - jeśli zachowano tor wąski, to musiało powstać skrzyżowanie normalnego z wąskim. Rysunek:
Obrazek
Drugim miejscem gdzie mogły się stykać jest Kleczew, ale na mapie brakuje jakieś pół kilometra:
Obrazek

: pn 01:31, 09 mar 2009
autor: prof_klos
A no tak. Wstyd, mam przecież książkę o kolei cukrowni Gosławice..

: pn 02:08, 09 mar 2009
autor: rkplodz

Odp

: pn 09:28, 09 mar 2009
autor: Adam Alex(ex1022)
Ja przed kilkoma minutami takie coś znalazłem : http://www.ppwb.org.pl/wb/63/6.php

: pn 13:05, 09 mar 2009
autor: jacub
Tomasz.bu pisze:2. Sieć trakcyjna nie ma styczności z siecią PKP! Innymi słowy - po sieci kopalnianej kursują pociągi elektryczne, po sieci PKP w okolicy - elektryczne, ale przejazd z jednej sieci na drugą możliwy jest tylko z użyciem trakcji spalinowej (parowej, konnej ;) )
Sieci trakcyjne nie są ze sobą połączone, ponieważ pracują na różnym napięciu.

: pn 17:04, 09 mar 2009
autor: Tomasz.bu
jacub pisze: Sieci trakcyjne nie są ze sobą połączone, ponieważ pracują na różnym napięciu.

Aha. Tego akurat nie byłem pewien. A czy jest stacja styczna sieci PKP/KWB wyposażona w oba systemy zasilania, innymi słowy czy hipotetycznie można by prowadzić ruch lokomotywami wielosystemowymi bez konieczności ich przetaczania spalinowozami?