Zespół Elektrowni Pątnów-Adamów

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Zespół Elektrowni Pątnów-Adamów

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Chciałbym się dowiedziec czy ta elektrownia ma swoją sieć kolejową czy tylko bocznice. Z tego co wiem to do obsługi maja kilka elektrowozów tzw.krokodyli .
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Tak, jest coś takiego z wewnętrzną siecią kolejową (niezależna od sieci PKP)0, gdzie kursują EL2 (tzw "krokodyle"). Kilka loków przeszlo swoiste NG.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Żeby było ciekawiej:
1. Na sieci kursowały kiedyś pociągi pasażerskie (oczywiscie z przeznaczenia pracownicze, ale uruchamiane przez PKP)
2. Sieć trakcyjna nie ma styczności z siecią PKP! Innymi słowy - po sieci kopalnianej kursują pociągi elektryczne, po sieci PKP w okolicy - elektryczne, ale przejazd z jednej sieci na drugą możliwy jest tylko z użyciem trakcji spalinowej (parowej, konnej Obrazek )
3. Zdjęć stamtąd jest stosunkowo niewiele, bo podobno ochrona kopalni żyje jeszcze w poprzednim ustroju i dość nieprzyjemnie traktuje napotykanych focistów.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Na tej stronie znalazłem trochę fotek: www.transport.xt.pl/
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

Warto przy okazji wyjaśnić że wspomniana sieć a właściwie sieci bo są dwie nie należą (jeszcze) do PAK-u a do kopalni: KWB Konin i KWB Adamów.
Zdjęcia są też dostępne pod tymi adresami http://wgk.cal.pl/categories.phphttp://www.gmfk.nazwa.pl/cpg144/index.php a skoro jesteśmy przy zdjęciach to w tak zwanej przestrzni publicznej tzn. gdzie linia biegnie poza ogrodzonym terenem zakładu podobnie jak PKPowskie ochrona może...tylko popatrzeć jak ktoś foci i NIC POZA TYM IM NIE WOLNO.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

No, odpowiednik SOK a wobec tego mamy takie samo, równe prawo. Ale komu chciałoby się wykłócać na każdym kroku, z każdą fotografią? Eh...

Dobrze kojarzę, że do Pątnowa, Adamowa czy gdzieś w te okolice dobiegała wąskotorówka? Dookoła są sieci - Sompolnijskiej KD, Gnieźniejskiej, Kaliskiej. Była odnoga?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

Dobrze kojarzysz do Adamowa jest (choć już raczej nieczynna końcówka Kaliskiej KD.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Do Turku da się dojechać to i może do Adamowa dałoby radę. Dzięki Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Kaliska KD to jedno, a drugie to sieć Kujawskich KD. Stykała się ona z siecią normalnotorową na terenie cukrowni Gosławice k. Pątnowa. Na północ od cukrowni, na odcinku około 1,5 km tor normalny i wąski przypuszczalnie szły razem wzdłuż drogi przekraczającej kanał Gopło - Warta, potem się rozdzielały - wąski szedł do węzła pod Ślesinem, a normalny do odkrywki k. Lubstowa. Pewności nie mam bo na mapie tor normalny jest dopiero w budowie - jeśli zachowano tor wąski, to musiało powstać skrzyżowanie normalnego z wąskim. Rysunek:
Obrazek
Drugim miejscem gdzie mogły się stykać jest Kleczew, ale na mapie brakuje jakieś pół kilometra:
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tomasz.bu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

A no tak. Wstyd, mam przecież książkę o kolei cukrowni Gosławice..
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Ja przed kilkoma minutami takie coś znalazłem : http://www.ppwb.org.pl/wb/63/6.php
jacub
Czasem wpada
Posty: 59
Rejestracja: śr 14:46, 04 lip 2007
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: jacub »

Tomasz.bu pisze:2. Sieć trakcyjna nie ma styczności z siecią PKP! Innymi słowy - po sieci kopalnianej kursują pociągi elektryczne, po sieci PKP w okolicy - elektryczne, ale przejazd z jednej sieci na drugą możliwy jest tylko z użyciem trakcji spalinowej (parowej, konnej ;) )
Sieci trakcyjne nie są ze sobą połączone, ponieważ pracują na różnym napięciu.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

jacub pisze: Sieci trakcyjne nie są ze sobą połączone, ponieważ pracują na różnym napięciu.

Aha. Tego akurat nie byłem pewien. A czy jest stacja styczna sieci PKP/KWB wyposażona w oba systemy zasilania, innymi słowy czy hipotetycznie można by prowadzić ruch lokomotywami wielosystemowymi bez konieczności ich przetaczania spalinowozami?
ODPOWIEDZ