Widzew Główny ;)
Koncepcje zmieniają się jak w kalejdoskopie... Jeszcze kilka miesięcy temu czytałem jakiś artykuł o planach remontu szlaku z Widzewa na Kaliski, który pozwoliłby skrócić czas przejazdu do 12-15 minut co wydaje się bardzo sensowną propozycją. Dziś z Kaliskiego na Widzew to szybciej tramwajem się dojedzie niż pociągiem
EI pisze:90 hektarów nowej Łodzi - za 332 dni zamkną Dworzec Fabryczny
dziś
W październiku zostanie wbita pierwsza łopata na placu budowy Nowego Centrum Łodzi, które powstanie w kwartale ulic: Kopcińskiego, Tuwima, Sienkiewicza i Narutowicza (w sumie 90 ha).
W zachodniej części EC 1 powstanie supernowoczesne interaktywne Centrum Nauki i Techniki. Będą w nim np. kotły z buchającym gorącym powietrzem. wizualizacja: EX1 Łódź - Miasto Kultury W budynku EC 1 Wschód znajdzie się studium filmowe Davida Lyncha.
30 kwietnia 2010 r. zostanie zamknięty dworzec Łódź Fabryczna i rozpocznie się kopanie tunelu, w którym zostaną ulokowane perony. Do końca 2012 r. 30 hektarów w miejscu oraz wokół obecnego dworca zmieni się nie do poznania. We wtorek, na konferencji zorganizowanej na Politechnice Łódzkiej, z planami Nowego Centrum Łodzi zaznajamiali się łódzcy architekci, planiści i urbaniści.
W pierwszej kolejności prace ruszą przy rewitalizacji budynku EC 1 Wschód - w którym powstanie studium filmowe i dźwiękowe Davida Lyncha, planetarium, wieża widokowa i specjalna biblioteka, wypełniona zestawami książek (po pięć) wybranych przez osoby znane na całym świecie, m.in. Władimira Putina - oraz EC 1 Zachód, w którym będzie interaktywne Centrum Nauki i Techniki.
30 kwietnia 2010 r. (od środy, 10 czerwca dokładnie za 332 dni) zostanie zamknięty dworzec Łódź Fabryczna. Budynek będzie rozebrany. Pozostanie tylko jego fasada, która zostanie przeniesiona w inne miejsce (jeszcze nieustalone). Po przebudowie, 16 metrów pod ziemią znajdą się perony, a dzięki licznym świetlikom będzie do nich docierało światło dzienne. 6,5 metra pod ziemią pojawi się dworzec PKS i MPK.
Nad nowym dworcem powstaną z kolei Specjalna Strefa Kultury, Specjalna Strefa Sztuki, Rynek Katarzyny Kobro, Rynek Strzemińskiego, Centrum Festiwalowo-Kongresowe oraz Studium Filmowe SE-MA-FOR.
Większość budynków ma być gotowych do 2012 roku, dworzec - do 2014 r.
W późniejszych latach na pozostałych 60 hektarach, położonych między ul. Kopcińskiego a planowanym na przedłużeniu ul. Uniwersyteckiej rondzie Rembielińskiego, powstaną budynki komercyjne: apartamentowce, biurowce, galerie handlowe i hotele. Górować będzie nad nimi wieżowiec o wysokości ok. 120 lub nawet 240 m, który będzie wizytówką miasta (powstanie na przedłużeniu ul. Małachowskiego i ul. Nowej).
W 2015 r. ruszy z kolei remont dworca Łódź-Widzew, który na czas budowy nowego dworca Łódź-Fabryczna, przejmie jego rolę.
Wybrane koszty budowy:
EC 1 Wschód i EC 1 Zachód - 180 mln zł
Studio filmowe SE-MA-FOR - 52 mln zł
Specjalna Strefa Kultury - 755 mln zł
Specjalna Strefa Sztuki - 340 mln zł
tzw. podziemne miasto (parkingi) - 922 mln zł
Centrum Festiwalowo-Kongresowe - 885 mln zł
Dworzec Fabryczny (PKP, PKS, MPK) - 2,6 mld zł
http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/1010598.html
No to odliczamy... (choć termin na pewno nie jest ostateczny )
Żal obserwować bezradność urzędników.GW pisze:Mała wojna na stacji Łódź-Widzew
Skradzione tablice rejestracyjne, spuszczone powietrze z kół i groźby. Podróżujący do stolicy obawiają się lokatorów bloków obok stacji Łódź Widzew. A mieszkańcy narzekają, że "warszawiacy" zastawiają autami całe osiedle.
Gehenna dla łodzian jeżdżących do Warszawy zacznie się we wtorek. Wtedy rusza przy dworcu Łódź Widzew budowa parkingów. Gotowe będą za pół roku, a w przyszłym tygodniu wykonawca zajmie tereny, na których teraz podróżni zostawiają auta.
Już dziś przy dworcu nie ma gdzie zaparkować. Zajęte są wąskie uliczki, zastawione trawniki, nawet w błocie i dużych kałużach stały wczoraj auta. - Podróżujący zastawiają nam też miejsca pod blokami - narzekają mieszkańcy ulicy Adamieckiego.
- Straciłam tablicę rejestracyjną - denerwuje się Iza Wójcik, socjolog, która codziennie dojeżdża pociągiem do Warszawy. Podejrzewa, że odkręcili ją mieszkańcy osiedla.
Iza jeździ do Warszawy z siódemką znajomych już osób. - Trzy z nich też straciły tablice - mówi.
Kobieta zapłaciła też mandat za niszczenie trawnika. - Po strażników dzwonią mieszkańcy osiedla - uważa Kamil Sowa, dojeżdżający informatyk. - Sam miałem na kole założoną blokadę. A za wycieraczką karteczkę, że taki będzie finał, gdy tylko zostawię auto pod blokiem przy Adamieckiego. To pewnie liścik od mieszkańca.
Tylko dla mieszkańców
Sylwia miała spuszczone powietrze z koła. Najpierw usłyszała, że ma natychmiast z osiedla odjechać. "Widzę, że idzie pani na dworzec. Niech się pani nie zdziwi, jeśli coś się stanie z samochodem" - zagroził mężczyzna. Następnego dnia mąż pani Sylwii zauważył, że z koła ucieka powietrze. Przypadek? Gdy następnego dnia zostawiała auto w podobnym miejscu, znów pewien mężczyzna otworzył okno i krzyczał, by tam nie parkować. - A po powrocie z pracy, tym razem w przednim kole, nie miałam powietrza - mówi .
- Problem z parkowaniem nasili się, gdy zamknięty zostanie dworzec Łódź Fabryczna - alarmują podróżni.
Narzekają też mieszkańcy pobliskich bloków. - Nie możemy normalnie żyć. "Warszawiacy" zastawiają nam całe osiedle. Zabierają auta dopiero po 18-tej. Gdy przyjeżdżamy po pracy około 17-tej, jest czarno od samochodów - mówi Halina Jacoń.
- Piszą do nas lokatorzy, podnoszą temat na każdym zebraniu - przyznaje pracownica Spółdzielni Mieszkaniowej "Górna", do której należą stojące najbliżej dworca bloki - Niestety, nie mamy już miejsca na nowe parkingi.
Spółdzielnia chce zniechęcić gości do parkowania na jej terenie. Przy uliczkach postawiła tabliczki z napisem "Tylko dla mieszkańców SM >>Górna<<". - To prośba, bo nic innego nie możemy zrobić.
Czy 400 miejsc wystarczy?
W sierpniu przyszłego roku Łódź Widzew ma przejąć wszystkich podróżujących do Warszawy - wtedy to zamknięty zostanie dworzec Łódź Fabryczna. Cel tych zabiegów to budowa tunelu pod miastem łączącego dworce Łódź Kaliska i Łódź Widzew. Między nimi pędzić będzie kolej wysokich prędkości, która połączy Łódź z Wrocławiem, Poznaniem i Warszawą.
Pierwszy etap wielkiego projektu, to właśnie rozbudowa dworca na Widzewie. Budynek będzie powiększony. - W dobudowanej części znajdzie się pięć kas biletowych. W istniejącej części powstanie poczekalnia dla podróżnych - mówi Maja Jakubowska z Wydział Marketingu i Obrotu Nieruchomościami w PKP.
Aby usprawnić obsługę klientów, PKP zainstaluje automaty do sprzedaży biletów. Będą gabloty informacyjne oraz stojaki na rowery. - A przy dworcu powstaną dwa parkingi, na prawie 400 miejsc w sumie - mówi Jakubowska.
Rozbudowę prowadzić będzie spółka Skanska, która wygrała przetarg. Koszt prac wynosi 6,3 mln zł (4,1 daje PKP, a 2,2 Zarząd Dróg i Transportu). Już w najbliższy wtorek spółka wchodzi na teren i zmienia go w plac budowy. Gotowe parkingi odda za sześć miesięcy. Będą oświetlone, mają być bezpłatne.
Czy niespełna 400 miejsc wystarczy? PKP przyznają, że nie liczyły podróżujących do Warszawy. - Miejsc jest tyle, na ile pozwolił teren, który, po konsultacjach z architektem miasta, będzie w całości wykorzystany na parking - mówi Jakubowska. Podaje też dla porównania, że dziś na dworcu Łódź Fabryczna stanąć może 170-200 samochodów.
Będą obserwować
Zarządu Dróg i Transportu zapowiada przeniesienie krańcówki autobusowej, która dziś znajduje się przy rondzie Inwalidów. Komunikacja miejska podjeżdżała będzie bliżej dworca. - W miejsce starej krańcówki powstałby parking. Będzie nieco dalej, ale jesteśmy pewni, że znajdzie swoich zwolenników - mówi Arnold Lorenc, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu.
Jest także pomysł, aby zmienić częściowo trasy autobusów. Linia 98 podjeżdżałaby pod sam dworzec. Dzięki temu byłoby bezpośrednie połączenie z Retkini. Musi jednak zostać spełniony jeden warunek. Jej dotychczasową rolę na Widzewie przejąć powinien tramwaj linii 8. Nie może on jednak skręcić w ul. Puszkina. Dlatego urzędnicy zastanawiają się nad dobudowaniem kawałka torowiska.
Lorenc wie, że zanim powstaną parkingi i wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu, podróżujących koleją z dworca Łódź Widzew czeka gehenna. - Wszystkie nasze prace powodują utrudnienia. Nie da się tego uniknąć remontując drogę - mówi.
A może wprowadzić system park&ride (tzw. parkuj i jedź)?. Kierowcy zostawiają auta na strzeżonych postojach oddalonych nawet o kilometr, a stąd dowożeni są autobusami komunikacji miejskiej lub busami. Tak działają m.in. prywatne parkingi przed lotniskiem w Warszawie. Są one jednak dość drogie - 40 - 55 zł za dwa dni. - Jedziemy na lotnisko nawet po jednego klienta i stąd takie koszty. Ale w przypadku większej liczby osób i miesięcznych karnetów, jakie można byłoby zastosować w przypadku kolei, ceny znacznie by zmalały - mówi Kamil Rotecki, pracownik Parking Lotnisko przy ul. Krakowskiej w Warszawie.
Miasto nie ma na razie takich planów. - Niestety na czas rozbudowy dworca nie możemy zapewnić żadnych alternatywnych parkingów - mówi Lorenc. Obiecuje jednak, że Zarząd Dróg będzie "obserwować sytuację i w miarę możliwości reagować".
gothmucha pisze:Nadal nie potrafię zrozumić, dlaczego nie udało się dobudować kilkuset metrów torowiska i skierować pod dworzec tramwaj, chociażby tą 8 właśnie?
Niestety, ale w Łodzi choćby 50 metrów nowych torów urasta do rangi epokowej inwestycji do zrealizowania za 30 lat. Aż się słabo robi, jak się obserwuje jak w kolejnych miastach ot tak po prostu planuje się rozbudowę, buduje nowe linie i w końcu oddaje je do użytku. Ot tak po prostu, bez większego zadęcia, przecinania wstęg i uprzedniego chwalenia się tym we wszystkich mediach. Cała Europa rozbudowuje tramwaje i integruje węzły komunikacyjne, a Łódź chrapie z ręką w nocniku, tfu!
Tramwaj na Widzew powinien bezsprzecznie pojechać. Na czas remontu zapewne powinna być to 9 (okolice fabrycznego) i 10 lub 8, ale na stałe - zdecydowanie trójka, jako linia rozwożąca po osiedlu, które obsługiwać ma dworzec. Mielibyśmy klasyczne rozwiązanie w którym tramwaj jest lokalnym dystrybutorem pasażerów kolei.
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
8 grudnia - początek prac dot. Łódź Widzew
Od 8 grudnia rozpoczną się prace zmierzające do przebudowy dworca Łódź Widzew, który ma przejąć obsługę podróżnych po zamknięciu dworca Łódź Fabryczna. W wyniku postępowania przetargowego został wyłoniony wykonawca - Skanska SA, który zajmie się całym projektem. Koszt planowanych prac wynosić będzie 6 343 428,10 zł (w tym 4 104 552,69 zł PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Łodzi, 2 238 875,41 Zarząd Dróg i Transportu).
Termin wykonania określono na 6 miesięcy od dnia podpisania umowy czyli od 1 grudnia 2009r. Przekazanie placu budowy nastąpi 8 grudnia 2009r.
Budynek dworca zostanie rozbudowany. W dobudowanej części znajdować się będzie 5 kas biletowych oraz informacja jak również hol o powierzchni ok.92 mkw. Dodatkowo w istniejącym budynku zostanie wygenerowana poczekalnia dla podróżnych o powierzchni ok. 41 m?. Aby usprawnić obsługę klientów przewidziano również zainstalowanie automatów do sprzedaży biletów. Pojawią się również ławki, gabloty informacyjne oraz stojaki na rowery.
Tereny znajdujące się bezpośrednio przy dworcu również ulegną przebudowie. Powstaną dwa oświetlone parkingi na ok. 200 stanowisk każdy. Bezpośrednio za budynkiem dworca w stronę miasta powstanie pętla autobusowa dla trzech linii, które skomunikują dworzec Łódź Widzew z centrum miasta oraz postój Taxi.
Zgodnie z umową ZDiT będzie finansował cześć projektu: Budowę pętli autobusowej dla 3 linii, budowę parkingu zachodniego dla ok. 200 stanowisk w technologii nawierzchni ażurowej, budowę drogi dojazdowej do dworca Łódź Widzew od strony ul. Służbowej wraz z postojem Taxi.
Zakończenie prac przewidywane jest na II kwartał 2010 roku. Po zakończeniu prac nastąpi zamknięcie dworca Łódź Fabryczna i rozpoczęcie prac przez PKP PLK S.A. mających na celu modernizację linii Łódź Widzew - Łódź Fabryczna.
za: Rynek Kolejowy, źródło: PKP s. a. ]
http://rynek-kolejowy.pl/13651/13651_8_grudnia__poczatek_prac_dot._Lodz_Widzew.htm (także wizualizacje).
DŁ pisze:We wtorek oficjalnie zaczyna się przebudowa dworca na Widzewie wraz z otoczeniem.
PKP sfinansuje tę inwestycję do spółki z łódzkim Zarządem Dróg i Transportu. Widzewska stacja ma w połowie przyszłego roku zastąpić Dworzec Fabryczny, kiedy z kolei ruszy budowa Nowego Centrum.
PKP i ZDiT podzieliły się kosztami inwestycji, którą realizuje Skanska (łącznie 6,3 mln zł). Budynek dworca będzie bogatszy o dobudowaną część, w której znajdzie się pięć kas biletowych oraz punkt informacji, a także prawie stumetrowy hol. W istniejącym budynku powstanie poczekalnia, pojawią się w niej m.in. automaty do sprzedaży biletów, które mają rozładowywać kolejki do kas. W automatach będzie można płacić za bilety zarówno gotówką, jak i kartami płatniczymi.
Na przykryte dachem perony dojdziemy przejściem podziemnym - dziś jest tam wysłużona kładka nad torami. Tuż przy dworcu znajdą się dwa oświetlone parkingi - po 200 stanowisk każdy, a za budynkiem dworca w stronę miasta wybudowana będzie nowa pętla autobusowa dla trzech linii, które połączą dworzec na Widzewie z centrum miasta.
ZDiT zapłaci za budowę pętli autobusowej, jednego parkingu, a także modernizację dróg w pobliżu dworca, czyli Służbowej i Augustów. Prace drogowcy rozpoczną w styczniu. - Gotowy jest projekt modernizacji dwóch ulic. Nie będą poszerzane, wymienimy tylko ich nawierzchnię - wyjaśnia Aleksandra Kaczorowska z biura prasowego Zarządu Dróg i Transportu. Nowy asfalt pojawi się na całej ul. Służbowej, czyli od Puszkina do ul. Augustów. Natomiast ul. Augustów drogowcy zmodernizują na krótkim odcinku od Służbowej do Rokicińskiej.
Skanska, licząc od dziś, ma pół roku na zakończenie prac przy widzewskim dworcu. Zaraz potem zamknięta zostanie Łódź Fabryczna, co otworzy drogę do rozpoczęcia największej inwestycji kolejowej w dziejach Łodzi, czyli schowania Dworca Fabrycznego 16 metrów pod ziemią i budowy tunelu średnicowego pod Śródmieściem. Tunel ma znaczenie strategiczne dla kolejowej sieci całego kraju, bo nie tylko połączy Łódź Fabryczną z Dworcem Kaliskim, ale przede wszystkim nada sens Kolejom Dużych Prędkości. Budowa linii tej klasy (prędkość pociągów ma sięgać 300 km/godz.) ma rację bytu tylko wówczas, gdy szybkie pociągi połączą centra miast. Polski highspeed pojedzie z Warszawy przez Łódź do Poznania i Wrocławia.
Ta linia może się również w Łodzi spotkać z Centralną Magistralą Kolejową (Katowice - Warszawa), bo niewykluczone, że z Opoczna, przez które dziś biegnie CMK, zostanie pociągnięta nitka do Łodzi. Takie plany przedstawił przed rokiem w Łodzi minister infrastruktury Cezary Grabarczyk. "Spuszczanie" Dworca Fabrycznego rozpocznie się latem 2010 r., a budowa tunelu pod miastem w 2012 r.
www.uml.lodz.pl pisze:Widzewski dworzec do liftingu
Rusza przebudowa dworca Łódź Widzew, który ma czasowo zastąpić stację Łódź Fabryczna, ujętą w planach tzw. Nowego Centrum Łodzi. Widzewska stacja ma w tym czasie funkcjonować normalnie.
Utrudnienia i zmiany w tamtym rejonie potrwają pół roku, bo w takim czasie ma zostać rozbudowany budynek dworca i mają powstać dwa parkingi i pętla autobusowa. Koszt inwestycji to ponad 6 mln zł. Remont nie będzie jednak dotyczył torów i peronu – te prace mają ruszyć w przyszłym roku.
Modernizacja dworca będzie przebiegała następująco – w pierwszej kolejności zostanie zmieniony sam budynek, a w szczególności dobudowane zostanie do niego nowe skrzydło. W nowej części znajdować się będzie 5 kas biletowych, informacja, jak również hol o powierzchni ok. 92 m kw. Dodatkowo zostanie stworzona poczekalnia dla podróżnych o powierzchni ok. 40 m kw. Aby usprawnić obsługę klientów, przewidziano również zainstalowanie automatów do sprzedaży biletów. Pojawią się również ławki, gabloty informacyjne oraz stojaki na rowery. Swoje oblicze zmienią także tereny znajdujące się bezpośrednio przy dworcu. Powstaną dwa oświetlone parkingi na ponad 150 stanowisk każdy. Martwić nie muszą się jednak ci, którzy zostawiają swoje samochody w okolicy dworca - na czas budowy udostępnione zostaną tymczasowe miejsca postojowe przy ul. Adamieckiego Jednocześnie– podczas budowy parkingów po jednej stronie dworca, samochody będą mogły parkować po drugiej stronie, zaś po zakończeniu pierwszego etapu sytuacja będzie odwrotna. Modernizacja dworca Łódź –Widzew wiązać się będzie z remontem ulic dojazdowych – najpierw ul. Augustów, później Służbowej.
Większe zmiany szykuje nam za to MPK. Jak wiadomo za budynkiem dworca w stronę miasta powstanie pętla autobusowa dla trzech linii, które skomunikują dworzec Łódź Widzew z centrum miasta. Wraz z zamknięciem stacji swój bieg przed dworcem Łódź Widzew kończyć będą linie: 69/69A/69B, 75 i 77, które dojeżdżać będą z Ronda Inwalidów ulicami Puszkina oraz Służbową. Na przystankach przelotowych zatrzymywać będą się autobusy linii 85/85A, N1 oraz 90, 91/91A, które zamiast ulicą Rokicińską, będą jeździć ulicami: Puszkina, Służbową i Augustów. Ponadto planuje się wprowadzenie linii tramwajowej nr 8 ulicami: Puszkina, Przybyszewskiego do pętli przy ul. Lodowej. Wymaga to jednak budowy lewoskrętu tramwajowego na skrzyżowaniu ulic Przybyszewskiego i Lodowej. Umożliwi to zmianę trasę linii 98, która mogłaby również zatrzymywać się przed dworcem i połączyłaby go z Retkinią (z pętli na Janowie dojeżdżałaby do skrzyżowania ulic Przybyszewskiego i Augustów, a następnie Augustów, Służbową, Puszkina, Rondo Inwalidów i dalej właściwą trasą) oraz linii 64, która obsłużyłaby efektywniej osiedle Batorego (pojechałaby Widzewską, Lodową, Przybyszewskiego do pętli przy ul. Czajkowskiego).
GW pisze:PKP: będzie półroczny paraliż przy stacji Łódź Widzew
We wtorek przekazano teren pod przebudowę dworca Łódź Widzew. Powstanie dodatkowe skrzydło z kasami biletowymi oraz parkingi. Wszystko po to, aby przygotować stację do przejęcia ruchu z Łodzi Fabrycznej. Najpierw jednak podróżnych i mieszkańców Widzewa czeka gehenna.
Inwestycja związana jest z przejęciem przez stację wszystkich podróżnych z Dworca Fabrycznego, który zostanie zburzony i schowany pod ziemię. Jest to jeden z etapów budowy szybkiej kolei, która ma stworzyć linię Wrocław - Poznań - Łódź - Warszawa.
Jak będzie wyglądał dworzec na Widzewie, który przez trzy lata będzie główną stacją w Łodzi? Budynek zostanie rozbudowany. W dodatkowym skrzydle będzie pięć kas oraz informacja i hol z poczekalnią. W istniejącej części znajdzie się część usługowa, czyli kioski i restauracje. Zainstalowane zostaną również automaty do sprzedaży biletów. Będą tutaj ławki, gabloty informacyjne oraz stojaki na rowery. Po obu stronach stacji powstaną dwa oświetlone parkingi na ponad 150 samochodów każdy.
Przy budynku dworca będą też nowa pętla autobusowa oraz dwa przystanki przelotowe. Ma to usprawnić komunikację między stacją a centrum miasta. Wraz z zamknięciem dworca Łódź Fabryczna zatrzymywać się będą tutaj linie: 69, 69A, 69B, 75 i 77, które dojeżdżać będą z ronda Inwalidów ul. Puszkina oraz Służbową. Natomiast na przystanki przelotowe podjadą autobusy linii 85, 85A, N1 oraz 90, 91, 91A, które zamiast ul. Rokicińską mają jeździć ul. Puszkina, Służbową i Augustów.
- Planujemy też poprowadzić linię tramwajową nr 8 ul. Puszkina, Przybyszewskiego do pętli przy ul. Lodowej. Umożliwi to zmianę trasy linii 98, która mogłaby również zatrzymywać się pod dworcem i połączyłaby go z Retkinią - mówi Lucjan Strawa, specjalista do spraw planowania komunikacji publicznej w Zarządzie Dróg i Transportu.
Dla rozładowania ruchu część pociągów do Warszawy kolej chce skierować na Łódź Kaliską. Taki pomysł mieli też nasi forumowicze. - Dzięki temu osoby z Retkini i Teofilowa nie będą musiały przejeżdżać przez całe miasto, aby wsiąść do pociągu - tłumaczy Grzegorz Nita, zastępca dyrektora PKP do spraw technicznych w Łodzi.
Zarząd Dróg i Transportu oraz PKP przekazały wczoraj teren na Widzewie firmie Skanska, która wkrótce rozpocznie przebudowę dworca. Dojazd pod stację zostanie zamknięty. - Będzie służył tylko robotnikom i koparkom - mówi Nita.
Jednocześnie przebudowane zostaną drogi dojazdowe, przy których teraz podróżni zostawią auta. Najpierw wzmocniona zostanie nawierzchnia na ul. Augustów, a następnie na ul. Służbowej.
Robotnicy wezmą się do pracy za kilka dni. Kiedy dokładnie? Tego urzędnicy nie wiedzą. - Na pewno w tym roku. Najpierw trzeba wszystko dokładnie zaplanować i przygotować teren. Najbardziej uciążliwe prace rozpoczną się w styczniu - przyznaje Nita.
Mimo że za kilka dni na plac wokół dworca wjadą koparki, nie przygotowano jeszcze żadnych tablic informacyjnych ani ulotek dla podróżnych, jak będzie wyglądała organizacja ruchu.
A wątpliwości i pytań jest dużo, np. czy wystarczy miejsc parkingowych? Przygotowano jedynie dwa tymczasowe parkingi - jeden po zachodniej stronie dworca, drugi między ul. Adamieckiego i Rokicińską. Nie wiadomo, czy to wystarczy, bo urzędnicy nie zrobili analiz, ile samochodów się tam zmieści ani ile miejsc jest potrzebnych.
Wszystko wskazuje na to, że przez kilka najbliższych miesięcy zarówno mieszkańców okolicznych osiedli, jak i podróżnych czeka gehenna. Tym bardziej że tereny wokół dworca już teraz obstawione są samochodami. W ubiegłym tygodniu opisaliśmy w "Gazecie" walkę o miejsca parkingowe w okolicach dworca Łódź Widzew. Podróżujący do stolicy narzekają, że mieszkańcy bloków przy stacji kolejowej przebijają im opony. Ci zaś mówią, że "warszawiacy" zastawiają im autami całe osiedle.
Rozbudowa dworca Łódź Widzew będzie kosztować 6,3 mln zł (4,1 mln zł daje PKP, a 2,2 mln zł - Zarząd Dróg i Transportu). Prace powinny zakończyć się w czerwcu.
Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
Wniosek? Mróz i śnieg w styczniu w Polsce to zjawisko nadzwyczajne...GW pisze:Pogoda pokrzyżowała plany przebudowy dworca Łódź Widzew. Pierwsze prace zapowiadano już na okres między świętami a Nowym Rokiem. W poniedziałek miały tam wjechać koparki. Ale przez mróz nie wjechały.
Modernizacja związana jest z przejęciem przez stację wszystkich podróżnych z dworca Fabrycznego, który zostanie zburzony i schowany pod ziemię. Jest to jeden z etapów budowy szybkiej kolei Wrocław - Poznań - Łódź - Warszawa.
Najpierw trzeba jednak do obsługi tak dużej liczby podróżnych przygotować stację na Widzewie. Dlatego budynek musi zostać rozbudowany. W dodatkowym skrzydle będzie pięć kas oraz informacja i hol z poczekalnią. W istniejącej już części znajdzie się część usługowa, czyli kioski i restauracje. Zainstalowane zostaną również automaty do sprzedaży biletów. Będą tutaj ławki, gabloty informacyjne oraz stojaki na rowery. Po obu stronach stacji powstaną dwa oświetlone parkingi na ponad 150 samochodów każdy.
W połowie grudnia przekazano już tereny pod inwestycję. Prace przygotowawcze miały rozpocząć się między świętami, a od razu po Nowym Roku miały tutaj wjechać ekipy remontowe z ciężkim sprzętem. Przed stacją na razie jednak nic się nie dzieje.
Przebudowy budynku i jego okolic najbardziej obawiają się podróżni, którzy codziennie zostawiają pod stacją auta, oraz mieszkańcy okolicznych bloków. Od kilku miesięcy trwa walka między dojeżdżającymi na dworzec kierowcami a lokatorami osiedla.
Podróżujący do stolicy narzekają, że lokatorzy przebijają im opony. A mieszkańcy, że "warszawiacy" zastawiają autami osiedle. Gdy rozpoczną się prace, problem z zaparkowaniem będzie jeszcze większy. PKP i miasto zamierzają utworzyć tymczasowe parkingi, ale nie rozwiążą one całkowicie problemu.
Kiedy możemy spodziewać się dodatkowych utrudnień w tym rejonie? - Niestety, pogoda nie pozwala na rozpoczęcie prac w planowanym przez nas terminie. Ale zdawaliśmy sobie sprawę, że mogą przyjść mrozy i roboty mogą opóźnić się kilka dni i na pewno nie wpłynie to na całą inwestycję - zapewnia Arnold Lorenc, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu.
Głównym zadaniem ZDiT będzie przebudowanie ul. Augustów i ul. Służbowej oraz przeniesienie krańcówki autobusowej bliżej dworca. O wiele większy zakres prac zaplanowało PKP. - Opady śniegu pokrzyżowały nam nieco plany, ale jesteśmy do tego przygotowani. Spotykamy się z wykonawcą w przyszłym tygodniu i ustalimy nowy, szczegółowy harmonogram. Na pewno wyrobimy się w terminie. Zaczniemy od budynku, a później zajmiemy się terenem wokół - tłumaczy Maja Jakubowska z PKP Nieruchomości w Łodzi.
Rozbudowa dworca Łódź Widzew będzie kosztować 6,3 mln zł (4,1 mln zł daje PKP, a 2,2 mln zł - Zarząd Dróg i Transportu). Prace powinny zakończyć się w lipcu. Za 272 dni dworzec Fabryczny zostanie zamknięty i rozpocznie się chowanie torów i peronów pod ziemię.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mig, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://bi.gazeta.pl/im/5/4089/m4089855.gif[/img] pisze:Czekając na pociąg skorzystasz z darmowego internetu
Kończą się prace na stacji Łódź Widzew, która przygotowywana jest do przejęcia ruchu z Dworca Fabrycznego. Oprócz rozbudowy budynku przy stacji powstaną dodatkowe miejsca parkingowe, pętla autobusowa, a podróżni będą mogli korzystać z bezpłatnego internetu
Tereny przydworcowe mają być bardziej przyjazne dla podróżnych i zyskać na estetyce. - Pojawią się ławki, kwietniki, tablice informacyjne i stojaki na rowery. Dzięki hot spotowi posiadacze laptopów, palmtopów oraz telefonów komórkowych będą mieli możliwość korzystania z darmowego internetu w budynku i jego okolicy - mówi Maja Jakubowska z wydziału marketingu i obrotu nieruchomościami PKP.
(...)
Przebudowa dworca i jego okolic związana jest z planowanym przejęciem przez stację ruchu z Dworca Fabrycznego, który zostanie zburzony i schowany pod ziemię. Jest to jeden z etapów budowy szybkiej kolei, która ma stworzyć linię Wrocław - Poznań - Łódź - Warszawa.
Przez najbliższe lata to właśnie na Dworcu Łódź Widzew będą zatrzymywać się pociągi przyjeżdżające z Warszawy. Żeby pomieścić wszystkich podróżnych, trzeba było rozbudować budynek dworca oraz polepszyć dojazd i zbudować parkingi. Jeden na 140 aut jest już gotowy. Do końca miesiąca zostanie otwarty drugi, podobnej wielkości.
Przebudowane zostały również drogi dojazdowe. Wzmocniono nawierzchnię ul. Augustów oraz ul. Służbowej. Po zamknięciu stacji Łódź Fabryczna Dworzec Łódź Widzew zostanie skomunikowany z centrum miasta za pomocą trzech linii autobusowych.
Także budynek dworca został rozbudowany. Powstało dodatkowe skrzydło, w którym znajdą się kasy biletowe, informacja dla podróżnych oraz poczekalnia. W istniejącej części będą kioski, restauracje i cukiernia. Trwają jeszcze ostatnie prace. Zakończenie inwestycji przewidywane jest na 31 lipca, ale może pojawić się kilkudniowe opóźnienie. Całość będzie kosztować blisko 6 mln zł.
Dworzec Łódź Widzew przez kilka miesięcy będzie pełnił jeszcze dotychczasową funkcję. Ruch z Dworca Fabrycznego przejmie najprawdopodobniej dopiero pod koniec roku, a nie - jak wstępnie planowano - w wakacje. Firmy, które biorą udział w przetargu na schowanie peronów pod ziemię, zaczęły zadawać dodatkowe pytania, co opóźni rozpoczęcie prac.
EI pisze:Modernizacja przedłuży się o miesiąc
Dworzec kolejowy na Widzewie, który jest rozbudowywany, zostanie otwarty pod koniec września,
a nie sierpnia jak wcześniej zapowiadano.
– Przedłużyły się prace prowadzone w środku. Trzeba jeszcze zamontować instalację, dzięki której pasażerowie będą mogli korzystać z internetu, pomalować wnętrze. Roboty zakończą się do końca sierpnia, potem będziemy się starać o uzyskanie pozwolenia na użytkowanie budynku – mówi Maja Jakubowska z Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami PKP w Łodzi. – Przeprowadzka kas z kontenera, który zastępuje dworzec w czasie budowy, do nowego obiektu odbędzie się jednego dnia, poza godzinami dojazdów do pracy i powrotów z pracy i w taki sposób, aby nie odczuli tego podróżni – dodaje Maja Jakubowska.
W nowym obiekcie dworcowym, składającym się ze starej części budynku i dobudowanego skrzydła, będzie mieścić się sześć kas biletowych, poczekalnia o powierzchni 75 mkw., automaty do sprzedaży biletów, informacja kolejowa, kioski, sklepiki, punkty gastronomiczne, toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Wiosną przyszłego roku, gdy rozpocznie się budowa podziemnego dworca Łódź Fabryczna, stacja na Widzewie przejmie częściowo ruch kolejowy i pasażerski (część pociągów zostanie skierowana na dworzec Łódź Kaliska).
http://expressilustrowany.pl/Community/48826,Blog_Wpis,Modernizacja_przedluzy_sie_o_miesiac.html
-
- Bywalec
- Posty: 218
- Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
- Lokalizacja: Zarzew
Remont dworca Łódź Widzew na finiszu, a nadal nic nie słychać w kwestii podciągnięcia komunikacji autobusowej bezpośrednio pod dworzec. Liczyłem, że stanie się to już przy wejściu w życie powakacyjnych rozkładów jazdy, a tu niestety. Czy ktoś wie może kiedy to nastapi? Pętla i przystanki są już przecież gotowe.
Pewnie dopiero wraz z zamknięciem Fabrycznego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Przy okazji publikacji projektu nowego rozkładu jazdy PKP IC wyszły dwie rzeczy:
1. Praktycznie wszystkie pociągi z/do Warszawy pojadą z/na kaliski przez Widzew.
2. Zamknięcie fabrycznego powinno nastąpić 1 marca 2011 roku.
1. Praktycznie wszystkie pociągi z/do Warszawy pojadą z/na kaliski przez Widzew.
2. Zamknięcie fabrycznego powinno nastąpić 1 marca 2011 roku.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tomasz.bu, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://img.naszemiasto.pl/grafika2/nowy/50/71/4a92b8c5223f5_z.jpg[/img] pisze:Dworzec Łódź Widzew otworzą w październiku
Po raz drugi przesunięto termin otwarcia nowego budynku dworca Łódź Widzew.
Pasażerowie będą z niego korzystać od połowy października (najpierw była mowa o końcu sierpnia, potem o końcu września).
- Prace skończyły się w terminie, przedłużyło się natomiast załatwianie formalności. Pozostało jeszcze uzyskanie zezwolenia na użytkowanie budynku od wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego - mówi Grzegorz Nita, dyrektor Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami PKP w Łodzi.
Na początku października zostanie ogłoszony przetarg na zagospodarowanie punktów usługowych i gastronomicznych w nowym budynku - baru, saloniku prasowego, sklepiku.
W nowym obiekcie dworcowym, składającym się ze starego budynku i dobudowanego skrzydła, znajdzie się sześć kas, poczekalnia o powierzchni 75 mkw., automaty do sprzedaży biletów, informacja, toalety. Do dworca będą docierać autobusy komunikacji miejskiej, czynne są już dwa parkingi.
(...)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Ventlan, łącznie zmieniany 1 raz.