Widzew Główny ;)

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Widzew Główny ;)

Post autor: Ventlan »

[img]http://img.naszemiasto.pl/grafika/nnm_ExIllustr_logo.gif[/img] pisze:Widzew zastąpi Fabryczny

Lada dzień rozpocznie się rozbiórka komórek i garaży, stojących od strony ul. Służbowej na dworcu Łódź Widzew. To początek przebudowy stacji, która na dobre ruszy w sierpniu. W przyszłym roku stacja na Widzewie przejmie ruch kolejowy w kierunku Warszawy na czas budowy nowego dworca Łódź Fabryczna.


Dla podróżnych oznacza to, że będą dojeżdżać do dworca na Widzewie. Zmotoryzowani będą mogli zostawić tam samochody na trzech parkingach, w tym na jednym strzeżonym. W sumie ma być przygotowanych 450 miejsc parkingowych, o połowę więcej niż na dworcu Łódź Fabryczna.

W sierpniu prace rozpoczną się w budynku dworca na Widzewie. Do starego obiektu zostanie dobudowana część z poczekalnią, kioskami, sklepikami i toaletą. Pasażerowie nie będą musieli stać w długich kolejkach po bilety, ponieważ w nowej poczekalni przybędą dwie kasy, w starej części budynku dodatkowe dwie, w sumie będzie więc sześć kas, czyli o jedną więcej niż na dworcu Łódź Fabryczna.

Niezmotoryzowani pasażerowie mają dojeżdżać do dworca autobusami komunikacji miejskiej. Krańcówka dla trzech linii (tras jeszcze nie wytyczono) powstanie przy ul. Służbowej (naprzeciwko budynku dworca). Będzie też postój taksówek.

Nowy dworzec ma być gotowy na przyjęcie pasażerów z dworca Łódź Fabryczna do końca kwietnia przyszłego roku.

- Planujemy, że dworzec Łódź Fabryczna zostanie zamknięty po zakończeniu inwestycji na Widzewie, czyli w maju przyszłego roku. Jednak może być też tak, że jeszcze przez kilka miesięcy Fabryczny będzie przyjmował pociągi, a w tym czasie na Widzewie będą budowane perony i przejście podziemne - mówi Marek Faber, zastępca dyrektora ds. projektów inwestycyjnych PKP Polskich Linii Kolejowych w Warszawie.

(...)
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Re: Widzew Główny ;)

Post autor: Tomasz.bu »

[img]http://img.naszemiasto.pl/grafika/nnm_ExIllustr_logo.gif[/img] pisze:
Niezmotoryzowani pasażerowie mają dojeżdżać do dworca autobusami komunikacji miejskiej. Krańcówka dla trzech linii (tras jeszcze nie wytyczono) powstanie przy ul. Służbowej (naprzeciwko budynku dworca). Będzie też postój taksówek.

Taa, dadzą 90, 91 i 91A :P

Rewelacja po prostu:
1. Wiadomo już że 3 linie, ale nie wiadomo jakie. Tak jakby powiedzieć, że nie wiem co zjem na obiad, ale na pewno sobie to posłodzę.
2. 3 peryferyjne linie autobusowe bez możliwości przesiadki z pobliskich tramwajów mają służyć za obsługę komunikacyjna głównego dworca w mieście.
3. No bo oczywiście niedasie puścić pociągów przez Chojny na kaliski zatrzymując pociągi na wszystkich trzech dworcach i tym samym zapewnić wygodny dojazd na dworzec praktycznie całemu miastu. No ale czego my tu oczekujemy - to tylko PKP we współpracy z ZDiTem - nic specjalnie dobrego z tego wyniknąć nie może.
Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Re: Widzew Główny ;)

Post autor: Michał »

Może wymyślą jakąś "zetkę" relacji Łódź Widzew - Dworzec Centralny PKS ? Obrazek
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Re: Widzew Główny ;)

Post autor: Ventlan »

Michał pisze:Może wymyślą jakąś "zetkę" relacji Łódź Widzew - Dworzec Centralny PKS ? ;)
Znaczy się linia 9? ;)
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Re: Widzew Główny ;)

Post autor: gothmucha »

Tomasz.bu pisze:Taa, dadzą 90, 91 i 91A :P

Ja obstawiałem raczej 69C, 90A i 91B, ale widzę, że byłem zbytnim optymistą ;)

Z resztą uwag muszę się niestety zgodzić, nie mam nic więcej do dodania...
Piotru$
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: pt 09:35, 08 maja 2009

Re: Widzew Główny ;)

Post autor: Piotru$ »

Tomasz.bu pisze:
Rewelacja po prostu:
1. Wiadomo już że 3 linie, ale nie wiadomo jakie. Tak jakby powiedzieć, że nie wiem co zjem na obiad, ale na pewno sobie to posłodzę.

No tak, Express lubi "zapowiedzi" pewnie żeby śledzić na łamach ich dziennika rozwój sytuacji :P
Tomasz.bu pisze: 2. 3 peryferyjne linie autobusowe bez możliwości przesiadki z pobliskich tramwajów mają służyć za obsługę komunikacyjna głównego dworca w mieście.

Jeszcze nie wiesz jakie a już psioczysz :P Poza tym masz tam w pobliżu 4 linie tramwajowe a odległośc do dworca niewiele większa niż od Narutowicza do Fabrycznego.
Tomasz.bu pisze: 3. No bo oczywiście niedasie puścić pociągów przez Chojny na kaliski zatrzymując pociągi na wszystkich trzech dworcach i tym samym zapewnić wygodny dojazd na dworzec praktycznie całemu miastu. No ale czego my tu oczekujemy - to tylko PKP we współpracy z ZDiTem - nic specjalnie dobrego z tego wyniknąć nie może.

Twoje rozwiązanie było by dobre ale wiadomo, że chodzi o kase, a nie zły pomyślunek. Przy takim wariancie należałoby coś zrobić z Chojnami a zważywszy że tam nic już prawie nie ma, to by kosztowało wielkie pieniądze. Poza tym Widzew jest bardzo dobrze skomunikowany z całym miastem: 3, 8, 9, 10, 64, 69, 75, 77, 85, 90, 91, 98. Bezpośrednie połączenia w każdym kierunku, a jeśli dodamy jedną przesiadkę to można tam dojechać w miare sprawnie z każdego punktu miasta.

I jeszcze mała ciekawostka: pociąg z Kaliskiego na Widzew jedzie obecnie 23-25 minuty(przy postoju na Chojnach byłoby to jeszcze dłużej). Natomiast 8/10 jedzie minut 23-21 i trzeba dodać, bez narażenia na stanie w korkach.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Widzew Główny ;)

Post autor: Kazik »

Tomasz.bu pisze:3. No bo oczywiście niedasie puścić pociągów przez Chojny na Kaliski zatrzymując pociągi na wszystkich trzech dworcach i tym samym zapewnić wygodny dojazd na dworzec praktycznie całemu miastu. No ale czego my tu oczekujemy - to tylko PKP we współpracy z ZDiTem - nic specjalnie dobrego z tego wyniknąć nie może.
Nie całkiem - południowa część byłaby obsłużona cacy, ale północna już nie. Ułatwieniem byłaby jeszcze przesiadka i dojazd na Żabieniec, ale to już z pewnością przekracza możliwości PKP.
Takie np. '3' - owszem podjeżdża prawie pod stację na Widzewie, ale dojazd nią tam z Bałut to niezłe przesięwzięcie. Z Radogoszcza to już w ogóle wyprawa.
Michał pisze: Może wymyślą jakąś "zetkę" relacji Łódź Widzew - Dworzec Centralny PKS ? Wink
ZTCW dworzec autobusowy ma zostać czasowo przeniesiony na Kaliski (komentarz - patrz post Tomasza.bu). Więc jeśli Zetka - to nie '9', a '10'. Oczywiście z hektarami do przejścia przy obu dworcach.

Moim zdaniem pod Dw.Widzew powinny podjeżdżać '69(A,B)', '75' i '77', ale także '64', '85(A)' a nawet 'L'. I to tę ostatnią linię, jako "pospieszną" można by ewentualnie przystosować do funkcji Zetki kolejowo-pekaesowej.

Co do '69(A,B)' i '75' - jeśli już wysłanie pociągów na Kaliski z przystankiem na Chojnach przekracza możliwości PKP, to przynajmniej ZDiT powinien odpuścić pasażerom zmierzającym na dworzec zwiedzanie okolic ul.Wedmanowej i Tesco.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Pewnie pod dworzec skierują 69, 75, (coś z centrum? może faktycznie L?). Z Wedmanowej nie wycofamy autobusów, bo pobliskie zakłady muszą mieć zapewnioną komunikację i nie jest to duża strata czasowa, podobnie w przypadku Tesco, ale w sumie cały ten podjazd pod market w jednym kierunku jest bez sensu.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Na Wedmanowej strata nieduża, ale jest. Skoro można było zrobić '69A' z pominięciem Nowych Sadów (fakt, tam jest przystanek Obywatelska/Laskowicka do obsłużenia), to czemu nie analogicznie na Dąbrowie? Spokojnie można puścić '69A' prosto Dąbrowskiego i '69B' przez Wedmanowej.

Wracając jeszcze ś.p. Dworca Chojny - głównym wydatkiem jaki trzeba by ponieść, by przywrócić go do życia, jest zapewnienie bezpieczeństwa. Po pierwsze - przejścia przez tory, po drugie - przed chętnymi do naruszenia nietykalności i własności. I jeszcze taka refleksja - ta stacja jest (była...) tak samo fatalnie skomunikowana z tramwajami i autobusami, jak wszystkie pozostałe. Efekt wieloletnich zaniedbań nieboszczki komuny:(
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Nie da się zgrać wszystkich kursów 69B przez Wedmanowej i jednocześnie przez Nowe Sady, więc powstałoby 69C.

Czy ja wiem czy Chojny są tak słabo skomunikowane? W pobliżu jest kilka linii tramwajowych, trzy często kursujące autobusy w kier. centrum i linie peryferyjne, które też swoje robią. Chyba, że chodzi Ci o drogę jaką trzeba pokonać od przystanku? Zgodzę się, ale jednak przy wielu dworcach tak jest.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

SEC pisze:Chyba, że chodzi Ci o drogę jaką trzeba pokonać do przystanku? Jednak przy wielu dworcach tak jest.
Otóż to. Na Widzew, Kaliski i Fabryczny też łatwo dojechać, ale potem jest jeszcze kawał spaceru. No, od krańcówki przy Fabrycznym jest blisko ;)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Re: Widzew Główny ;)

Post autor: Tomasz.bu »

Piotru$ pisze:
Tomasz.bu napisał:
2. 3 peryferyjne linie autobusowe bez możliwości przesiadki z pobliskich tramwajów mają służyć za obsługę komunikacyjna głównego dworca w mieście.


Jeszcze nie wiesz jakie a już psioczysz :P

No bo na Rokicińskiej nie ma ani jednej linii, która jechałaby z centrum. Są dwie śladowo kursujące linie obsługujące wcielone do Łodzi wsie (90 i 91), dwie linie typowo pracownicze, którymi w żadne sensowne miejsce nie dojedzie się w rozsądnym czasie (69 i 77) i jedna rzadko jeżdżąca międzydzielnicowa (75). I jak już wspomniałem - żadnej możliwości przesiadki w tramwaj. A żadnej nowej linii tam nie skierują - o to mogę się założyć.
Piotru$ pisze:Poza tym masz tam w pobliżu 4 linie tramwajowe a odległośc do dworca niewiele większa niż od Narutowicza do Fabrycznego.

Chyba sobie żartujesz. 600 metrów + kretyńskie przejście podziemne. Na fabrycznym do przystanków na Narutowicza jest około 300-350 metrów, na Kilińskiego 170 metrów, do autobusowych - 50-100. Na kaliskim do 10,12,14 i większości autobusów - 220-250 metrów, do 6,50, 52, 97 - 300 metrów, do 8, 65 - 360 metrów. Dodajmy, że na peron 1 na kaliskim wejścia są bezpośrednio z przystanków - gdyby z tego peronu odjeżdżały wszystkie pociągi do Warszawy/Skierek (co jest do zrobienia), to czas dojścia dla odjeżdżających z Łodzi można by skrócić do 0,5-2 minut w zależności od wagi posiadanego bagażu.
Piotru$ pisze:Twoje rozwiązanie było by dobre ale wiadomo, że chodzi o kase, a nie zły pomyślunek.

Kasa to również wpływy z biletów. Im dłuższy czas przejazdu - tym mniej chętnych na skorzystanie z oferty - tym mniejsza kasa.
Piotru$ pisze:Przy takim wariancie należałoby coś zrobić z Chojnami

Prawdopodobnie wystarczyłoby skosić trawę na peronie i postarać się o zapewnienie minimum bezpieczeństwa
Poza tym Widzew jest bardzo dobrze skomunikowany z całym miastem: 3, 8, 9, 10, 64, 69, 75, 77, 85, 90, 91, 98.

Jak dla mnie jazda + dojście na Widzew to 45 minut, na fabryczny 30, na kaliski 15. A dodajmy, że nie jestem emerytem, nie liczę ewentualnej ciężkiej walizy i w dodatku mieszkam tuż przy jednej z bardziej obciążonych tras tramwajowych. Jak to jest "dobre skomunikowanie" i "w miarę sprawnie" to ja dziękuję.
I jeszcze mała ciekawostka: pociąg z Kaliskiego na Widzew jedzie obecnie 23-25 minuty(przy postoju na Chojnach byłoby to jeszcze dłużej).

Minimalnie. Na Chojnach i tak są zwolnienia prędkości, więc wydłużenie byłoby o czas wsiadania/wysiadania czyli około minuty. BTW najszybsze połączenie Kaliski - Widzew, jakie znalazłem to 20 minut (pociągi D54101 i D54103), a wiec w takim czasie da się przejechać.
Natomiast 8/10 jedzie minut 23-21 i trzeba dodać, bez narażenia na stanie w korkach.

Korków może nie ma, ale spóźnienia 10tek są na porządku dziennym. Cóż się dziwić, skoro np. przy Retkińskiej jest w stanie na 5 minut utknąć na światłach... Poza tym od tramwaju i tak trzeba potem dojść na dworzec. Z pociągu nie. Więc w sumie i tak wychodzi o dobrych 10 minut do przodu i wygodniejszy dojazd.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Re: Widzew Główny ;)

Post autor: SEC »

Tomasz.bu pisze:dwie linie typowo pracownicze, którymi w żadne sensowne miejsce nie dojedzie się w rozsądnym czasie (69 i 77) i jedna rzadko jeżdżąca międzydzielnicowa (75)
Linie objeżdzające duże osiedla - Zarzew, Dąbrowę, Chojny, Nowe Rokicie i po części Retkinie są jak najbardziej wskazane, więc po co to marudzenie?

Do centrum wystarczy linia dojeżdzająca w okolice Fabrycznego, Centralu i na Kaliski - jeśli do tramwaju będzie faktycznie za daleko to można pomyśleć o zmianie trasy 85, 98, czy najlepiej L, byle tylko nie wprowadzać za dużo chaosu.
Tomasz.bu pisze:Jak dla mnie jazda + dojście na Widzew to 45 minut, na fabryczny 30, na kaliski 15. A dodajmy, że nie jestem emerytem, nie liczę ewentualnej ciężkiej walizy i w dodatku mieszkam tuż przy jednej z bardziej obciążonych tras tramwajowych. Jak to jest "dobre skomunikowanie" i "w miarę sprawnie" to ja dziękuję.
To tylko z Twojej racji zamieszkania. Np. z Dąbrowy będzie szybciej na widzewski dworzec.

W skali pozostałych pozostałych części miasta będzie dalej, ale to tylko dlatego, że Widzew jest położony na wschodzie, a nie w centrum miasta i tutaj nic nie można zrobić. Jedynie zaoszczędzić te 3 min. jakby tramwaj podjeżdzał pod sam dworzec.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Oczywiście że można coś zrobić z położeniem Widzewa. Puścić pociągi na Kaliski (z p. o. na Chojnach), a kto wie czy nie do Zgierza - i obsługa komunikacyjna całego miasta zapewniona elegancko.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Re: Widzew Główny ;)

Post autor: Tomasz.bu »

SEC pisze:
Tomasz.bu pisze:dwie linie typowo pracownicze, którymi w żadne sensowne miejsce nie dojedzie się w rozsądnym czasie (69 i 77) i jedna rzadko jeżdżąca międzydzielnicowa (75)
Linie objeżdzające duże osiedla - Zarzew, Dąbrowę, Chojny, Nowe Rokicie i po części Retkinie są jak najbardziej wskazane, więc po co to marudzenie?

Jak z Widzewa na Retkinię będziesz jeździć 69 to ja Ci serdecznie gratuluję. Zawsze mozesz spróbować wybrać taką trasę: 91 -> Skoszewy, 88-> Pl. Dąbrowskiego 86->Retkinia. Będzie jeszcze bardziej naokoło.
czy najlepiej L, byle tylko nie wprowadzać za dużo chaosu.

Ale to L ma kursować z obecną częstotliwością? Bo zapewnienie sensownej obsługi to w zasadzie zbudowanie kolejnej linii od nowa. 98 i 85 ma wystarczyć? A dojazd do Narutowicza? Centrum nie kończy się na Centralu, a chcesz tego czy nie najwięcej ludzi dojeżdża właśnie do centrum. Dlatego dworce, nawet kosztem ogromnych zmian w mieście zlokalizowane są w centrach.
To tylko z Twojej racji zamieszkania. Np. z Dąbrowy będzie szybciej na widzewski dworzec.

No właśnie - brawo. Z Widzewa jest bliżej na Widzew, z Chojen na Chojny, z Retkini na Kaliski, z Teofilowa na Żabieniec. Właśnie o to chodzi, że skoro nie będziemy mogli zapewnić dojazdu do jednego centralnego dworca, to należy zapewnić dojazd do kilku dworców obsługujących poszczególne części miasta.
W skali pozostałych pozostałych części miasta będzie dalej, ale to tylko dlatego, że Widzew jest położony na wschodzie, a nie w centrum miasta i tutaj nic nie można zrobić.

No właśnie rzecz w tym, że można - skierować pociąg do kilku dworców tak by każdy dojechał tam, gdzie ma bliżej. Jak by chodziło o skierowanie na kaliski ZAMIAST na Widzew, to by się skierowało pociągi przez Olechów bez martwienia się o jeden tor. A tu chodzi o to, żeby pociągi pojechały PRZEZ Widzew, Chojny na Kaliski, lub nawet dalej przez Żabieniec/do Żabieńca i/lub do Zgierza.
Jedynie zaoszczędzić te 3 min. jakby tramwaj podjeżdzał pod sam dworzec.

3 minuty? To chyba sprintem, albo na rowerze.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Z 'L' to jest tak: teraz jeździ na Dw.Fabryczny, a przy okazji w istotny rejon miasta; jak zamkną Fabryczny, to trzeba ją będzie skierować na dworzec zastępczy. Tylko należy się zastanowić - czy połączenie Lotniska z rejonem pl.Dąbrowskiego ma zostać?
Jeśli ta linia miałaby stać się tą ułatwiajacą dojazd na Widzew "Główny" nie tylko z lotniska, to oczywiście jej rozkład trzeba będzie dostosować także do ruchu pociągów.
Poza tym, 'L' będzie też obsługiwać nową halę wielofunkcyjną. Jednak do tego celu lepiej nadaje się tramwaj.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Kazik pisze: Jeśli ta linia miałaby stać się tą ułatwiajacą dojazd na Widzew "Główny" nie tylko z lotniska, to oczywiście jej rozkład trzeba będzie dostosować także do ruchu pociągów.

No ale "dostosować do ruchu pociągów" oznaczać będzie +/- autobus co kilka minut, bo jak weźmiesz pod uwagę, że ma być na przyjazd, na odjazd i potem poszczególne pociągi, to już wychodzi, że zamiast "dostosować" trzeba po prostu zrobić często kursującą linię. Dworca nie da się tak obsłużyć jak prowincjonalnego lotniska, bo to zupełnie inna skala ruchu. Zwróćcie uwagę jak obsługiwane są pozostałe dworce. Kaliski - 3 linie tramwajowe co 7,5 minuty, jedna co 10 minut, 5 linii autobusowych jeżdżących bardzo często (6-12 minut), 2 co kwadrans, 2 rzadziej. fabryczny - 1 linia tramwajowa co 7,5 minuty, 5 co 10 minut, jedna co 15, autobusy - 3 linie często, 2 +/- co kwadrans, kilka rzadziej. Tego nie zastąpi się jedną eLką raz na 10 minut
Poza tym, 'L' będzie też obsługiwać nową halę wielofunkcyjną. Jednak do tego celu lepiej nadaje się tramwaj.

Hala, to margines - ruch będzie generować od wielkiego święta przez godzinę czy dwie. Problem obsługi dworca to przede wszystkim problem dojeżdżających do pracy, tak do Łodzi czy do Warszawy - dla takich osób kilka minut może mieć kolosalne znaczenie, zwłaszcza przy mało elastycznym rozkładzie jazdy pociągów.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Zaproponowałem 'L' z dwóch powodów:
- po pierwsze powinna jeździć z lotniska na główne dworce (tak jak teraz),
- po drugie jest linią de facto pospieszną; stacja Widzew położona jest w sporej odległości od Śródmieścia, zastanawiam się więc czy nie powinna być obsługiwana tego typu linią. A że akurat 'L' podjeżdża pod Central i Kaliski to pasuje jak ulał.
Tyle że patrząc na korki na trasie W-Z, może się okazać, że tramwaj i tak będzie od niej szybszy. A pasażerów bardziej interesuje szybkość i punktualność, niż to czy przystanek jest co minutę, czy ciut rzadziej.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Co do tego, że L powinna pojechać na Widzew, jeśli tam pociągi będą kończyć trasę, to pełna zgoda. Chodzi tylko o to, że sama L nie załatwi nam kwestii realnej i efektywnej obsługi dworca.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Re: Widzew Główny ;)

Post autor: SEC »

Tomasz.bu pisze:Jak z Widzewa na Retkinię będziesz jeździć 69 to ja Ci serdecznie gratuluję. Zawsze mozesz spróbować wybrać taką trasę: 91 -> Skoszewy, 88-> Pl. Dąbrowskiego 86->Retkinia. Będzie jeszcze bardziej naokoło.
Napisałem, że Retkinie częściowo. Dla kogoś kto mieszka przy Maratońskiej to wcale nie jest taka zła linia na widzewski dworzec. 75 też jeździ na około z CZMP.

Jeśli nie widzisz różnicy w 69, a 91 -> 88 -> 86 (uwielbiam te Twoje przykłady) to szkoda.
Ale to L ma kursować z obecną częstotliwością? Bo zapewnienie sensownej obsługi to w zasadzie zbudowanie kolejnej linii od nowa.
Napisałem że mogą pokombinować z L, więc też z częstotliwością.
A dojazd do Narutowicza? Centrum nie kończy się na Centralu, a chcesz tego czy nie najwięcej ludzi dojeżdża właśnie do centrum.
Ja to wiem, ale mądre głowy wielokrotnie udawadniały, że z Widzewa do Centralu powinno kursować 5 linii, a na Narutowicza żadna.
No właśnie - brawo. Z Widzewa jest bliżej na Widzew, z Chojen na Chojny, z Retkini na Kaliski, z Teofilowa na Żabieniec. Właśnie o to chodzi, że skoro nie będziemy mogli zapewnić dojazdu do jednego centralnego dworca, to należy zapewnić dojazd do kilku dworców obsługujących poszczególne części miasta.
Mówimy tylko o Widzewie, który przejmie połączenia, a nie o Chojnach, Żabieńcu, czy Arturówku.
3 minuty? To chyba sprintem, albo na rowerze.
Ale co sprintem, czy na rowerze?

Tramwajem z Wyszyńskiego do Puszkina - 33 minuty, przejście piesze ok. 7 minut = 40 minut. Gdyby tramwaj podjechał pod sam dworzec na Widzewie to trzeba mu doliczyć te 3 minuty więcej, wychodzi więc 36 minut. Pomyliłem się o minutę.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 9 razy.
ODPOWIEDZ