Widzew Główny ;)

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

pracownik ZDiT pisze:Linie autobusowe będą miały zmianione trasy, gdy dworzec Łódź-Fabryczna zostanie zamknięty, a dworzec Łódź-Widzew przejmie jego funkcje.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Psychiatryk.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Delikatnie powiedziane.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

[img]http://s.polskatimes.pl/g/logo_zrodlo/dzienniklodzki.gif[/img] pisze:Dworzec Łódź-Widzew wyremontowany ale perony straszą

Po zamknięciu Fabrycznego, pasażerów miał przejąć elegancki, zadaszony dworzec na Widzewie . Sam budynek już wyremontowano, ale łyse perony i sfatygowana kładka nad nimi jeszcze długo będą wizytówką Łodzi.


To możliwe tylko w Polsce. Dopiero wiosną 2011 roku ruszy przebudowa peronów na stacji Łódź Widzew. Dokładnie w tym samym czasie dworzec przejmie ruch z zamykanego Dworca Fabrycznego. Koparki zaczną więc lawirować w tłumie pasażerów, gdy stacja stanie się kolejowym centrum Łodzi.

Dlaczego tych prac nie wykonano równolegle z remontem budynku dworca? Bo dwie kolejowe spółki nie skoordynowały inwestycji. Bałagan, jaki się tam zacznie wiosną, może być niewyobrażalny.
Wizualizacje nowego widzewskiego dworca są oszałamiające, przynajmniej dla tych, którzy mieli wątpliwą przyjemność korzystania ze zdewastowanej stacji. Część prac już wykonano. Budynek odmalowano na gustowny jasny kolor, odremontowano jego wnętrze. Na zewnątrz kolejarze i gmina Łódź wybudowali parkingi, są przystanki autobusowe, zatoczki, postój taksówek. 15 października dworzec ma być oddany do użytku, czeka jeszcze na ostatnie zezwolenia.

Problem w tym, że dworzec w stanie obecnym to uboga wersja tego, co na Widzewie miało być. Przebudowane miały zostać perony, a szpetną kładkę nad torowiskiem miało zastąpić eleganckie przejście podziemne z windami dla niepełnosprawnych. Nad całością - dach. Stan na dziś? Perony nieruszone, a w kładce zalano betonem największe dziury. Czasem ktoś zawiesza zafoliowane ogłoszenie: ''Jesteś niepełnosprawny, pomożemy ci przejść''. Nad peronem nr 1, z którego odjeżdżają pociągi do Warszawy, nie ma nawet wiaty chroniącej przed deszczem. Perony wyglądają jak na prowincjonalnej stacyjce, a nie na dworcu aspirującym do miana głównego w 700-tysięcznym mieście.

Modernizację budynku dworca wykonała spółka PKP SA. Ale remontem peronów zajmie się inna kolejowa spółka: PKP PLK.

- Za kilka dni zostanie rozpisany przetarg na modernizację peronów i budowę podziemnego przejścia pod nimi. Rozpoczęcie robót planujemy na przełom marca i kwietnia 2011 r. - mówi Katarzyna Pełka z PKP PLK.

Tymczasem 1 marca Widzew przejmie funkcje Łodzi Fabrycznej. Właśnie wtedy główny łódzki dworzec ma zostać zamknięty, potem zburzony, a w jego miejscu budowany będzie gigantyczny węzeł komunikacyjny - sama stacja zostanie schowana pod ziemią. Czy marzec to dobry moment, żeby zaczynać inwestycję na Widzewie?

- To nie powinno kolidować, budowa będzie się odbywała etapami - zapewnia Katarzyna Pełka.

Tłumaczy, że remont peronów na Widzewie jest częścią większej inwestycji, czyli modernizacji linii kolejowej między Łodzią i Warszawą, której początek zaplanowano właśnie na 2011 rok.

Andrzej Dudziński, rzecznik PKP SA potwierdza, że terminy związane z zamknięciem Łodzi Fabrycznej nie zmieniły się i zgadza się, że rozpoczęcie remontu na Widzewie utrudni życie pasażerom.

- Ale to już pytania nie do mnie, PKP PLK to odrębna spółka - stwierdza.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Express Ilustrowany pisze:Bilet PKP z automatu

Express Ilustrowany (mr)

Dzisiaj 03:57:52 , Aktualizacja dzisiaj 04:43:09
Dwa automaty do sprzedaży biletów na pociągi obsługiwane przez spółkę Przewozy Regionalne zainstalowano na dworcu Łódź Widzew.

Sprzedają bilety jednorazowe i okresowe. Na razie nie można kupować w nich biletów ulgowych, ale za kilka tygodni usługa ta będzie dostępna. Pasażerowie mogą płacić banknotami i bilonem o każdym nominale, urządzenia wydają resztę.

Również za kilka tygodni będzie można płacić kartą.
http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/645946,bilet-pkp-z-automatu,id,t.html

Nareszcie. Oby nie został zniszczony po najbliższym meczu...
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

A tak. W środę pracownicy dworca mieli szkolenie z obsługi (wymiana papieru etc.). Ciekawe czy w automatach można kupić bilety na IC.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

No właśnie, też jestem ciekaw, czy doszli do porozumienia, czy piekiełko trwa w najlepsze.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

W TV mówili że automat na bilety Przewozów Regionalnych, podobnie jak jest napisane w artykule. Więc pewnie nie.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Chore.
anubis
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: wt 14:38, 13 kwie 2010

Post autor: anubis »

Wykonawca robót na stacji Łódź Widzew chce ją całkowicie zamknąć na czas budowy nowych peronów. Jeśli dostanie zgodę, tysiące łodzian, aby wsiąść do pociągu, będzie musiało codziennie jeździć na dworzec Łódź Chojny lub Łódź Kaliska.

Dwa lata temu zakończono przebudowę dworca Łódź Widzew. Powstało dodatkowe skrzydło, w którym znajdują się kasy biletowe, informacja dla podróżnych oraz poczekalnia. W drugim są kiosk i punkt gastronomiczny. Wyremontowane zostały również drogi dojazdowe do stacji. Przy dworcu znalazły się też cztery przystanki komunikacji miejskiej. Wszystko po to, aby stacja była w stanie przejąć ruch z dworca Łódź Fabryczna, który został zamknięty 16 października ubiegłego roku.

Teraz ze stacji na Widzewie korzysta codziennie kilka tysięcy osób, które dojeżdżają do pracy w stolicy. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, są plany, aby i ten dworzec został zamknięty. Wszystko przez przebudowę peronów, która rozpoczęła się na początku roku. - Czekamy na decyzję w sprawie wyłączenia torów - potwierdza Zbigniew Gieryń, kierownik projektu z Centrum Realizacji Inwestycji PLK.

Dlaczego jeszcze niedawno zapewniano, że te roboty nie spowodują żadnych utrudnień dla podróżnych? - Prowadzenie prac przy ruchu pociągów jest bardzo skomplikowane. Trzeba będzie zamykać rozjazdy stopniowo, co wymaga bardzo precyzyjnego sterowania ruchem - tłumaczy Gieryń.

Nowoczesne zadaszone perony mają być nieco odsunięte od budynku, ale i tak pokryją się z jednym z czynnych torów. W dodatku trzeba rozebrać kładkę nad szynami oraz wybudować podziemne przejście dla pieszych.

Drążenie podziemnego przejścia pod jeżdżącymi pociągami jest bardzo drogie i trwa dłużej niż wykopanie go koparką. Podobnie jest z wieloma innymi pracami. Dla wykonawcy najlepiej więc, gdyby stację zamknięto na kilka miesięcy. Jeśli nie będzie takiej zgody, wykonawca wystąpi o tymczasowe - kilkudniowe - wyłączenia ruchu. Wówczas także zostanie znacznie ograniczona liczba pociągów zatrzymujących się na Widzewie.

Zgodę na zamknięcie stacji muszą wydać Polskie Linie Kolejowe, a zatwierdzić Urząd Miasta Łodzi. - Zdajemy sobie sprawę, że będzie to duże utrudnienie dla podróżnych. Bez zamknięcia torów prace będą jednak bardziej skomplikowane i potrwają dłużej - tłumaczy Gieryń.

Władze miasta nic jeszcze nie wiedzą o planach kolejarzy. - Nie dostaliśmy żadnego pisma w tej sprawie i nic na ten temat nie wiemy - mówi Marcin Masłowski, zastępca rzecznika prezydent Łodzi.

Polskie Linie Kolejowe nie chcą na razie wypowiadać się w sprawie zamknięcia stacji. - Sposób przeprowadzenia prac jest obecnie na wstępnym etapie konsultacji. Decyzja nie została jeszcze podjęta - zapewnia Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PLK. I dodaje: - PKP Polskie Linie Kolejowe wezmą pod uwagę potrzeby i wygodę podróżnych.

- Jeśli te plany zostaną wprowadzone w życie, będzie masakra. Nie wyobrażam sobie, że ci wszyscy ludzie będą jechać komunikacją miejską na Chojny lub Kaliski - mówi Radek Janicki, student, którego spotkaliśmy wczoraj na Widzewie.

Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, pracownicy PLK rozważają m.in. zatrzymywanie się niektórych składów w Bedoniu oraz zwiększenie roli stacji Łódź Chojny, przy której miałyby powstać dodatkowe parkingi.

Prace na stacji Łódź Widzew mają się zakończyć w grudniu 2014 roku. Inwestycja jest częścią dużego projektu "Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź". Przeprowadzenie kompleksowej modernizacji na całym odcinku Warszawa Zachodnia - Łódź Fabryczna umożliwi m.in. jazdę pociągów z prędkością 90 km/godz. na trasie Warszawa Zachodnia - Warszawa Włochy oraz 160 km/godz. na pozostałym odcinku. Czas przejazdu z Łodzi do stolicy ma trwać niewiele ponad godzinę.

źródło: http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,11795258,Dworzec_Lodz_Widzew__Chca_zamknac_stacje__Co_z_pasazerami_.html
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez anubis, łącznie zmieniany 1 raz.
Urbi59
Bywalec
Posty: 174
Rejestracja: pt 09:34, 19 wrz 2008
Lokalizacja: Łódź Polesie / UK

Post autor: Urbi59 »

Dworzec Łódź Widzew. Tak będzie wyglądał po przebudowie

Podczas dzisiejszej konferencji naukowej "Dworzec Łódź Fabryczna - przyszłość i wyzwania" przedstawiono wizualizację zadaszenia stacji Łódź Widzew.

Przebudowa budynku dworca Łódź Widzew zakończyła się w dwa lata. Powstało dodatkowe skrzydło, w którym znajdują się kasy biletowe, informacja dla podróżnych oraz poczekalnia. W drugim są kiosk i punkt gastronomiczny. Wyremontowane zostały również drogi dojazdowe do stacji. Wzmocniono nawierzchnię ulic Augustów oraz Służbowej. Powstały też dwa parkingi. Bezpośrednio przy dworcu znalazły się cztery przystanki komunikacji miejskiej. Przebudowa dworca kosztowała blisko 6 mln zł. Teraz zaczyna się kolejny etap prac. Tym razem przebudowane zostaną perony i tory przy stacji. Wykonawca inwestycji przygotowuje już zaplecze dla pracowników. - Usunęliśmy sieć trakcyjną i wkrótce demontowane będą zarośnięte tory, które znajdują się za obecnymi peronami - mówi Zbigniew Gieryń, kierownik projektu z Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych.

Więcej... http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,11983172,Dworzec_Lodz_Widzew__Tak_bedzie_wygladal_po_przebudowie.html#ixzz1yRqcENAQ
Urbi59
Bywalec
Posty: 174
Rejestracja: pt 09:34, 19 wrz 2008
Lokalizacja: Łódź Polesie / UK

Post autor: Urbi59 »

Łódź Widzew: remont za pasem

Z bardzo niegdyś rozbudowanego układu torowego stacji Łódź Widzew zostały dziś tylko trzy czynne tory. Wszystkie są położone przy krawędziach peronowych. Pozostałą część infrastruktury rozebrano stopniowo od wiosny bieżącego roku. Według wykonawcy (Trakcja Tiltra SA), zdemontowano 48 km toru i 153 rozjazdy. We wrześniu zlikwidowano legendarną kładkę-dojście na peron II. Teraz na stacji oraz na szlaku do przystanku Łódź Niciarniana trwa usuwanie kolizji m. in. z instalacjami podziemnymi.


- Rozpoczęcie robót budowlanych na stacji Łódź Widzew planujemy na wiosnę 2013 r. - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. - Wybudujemy podziemne przejście dla pieszych, dwa nowe perony oraz nowy układ torowy przy nich. Pozostałe roboty - rozbiórkę starych peronów i torów wzdłuż nich, budowę trzeciego peronu, infrastruktury kolejowej, Lokalnego Centrum Sterowania, zadaszenia peronów - zaplanowano do końca 2014 r. - wylicza rzecznik. I zapewnia, że wszystkie prace będą odbywały się bez wyłączania stacji z ruchu. Z wypowiedzi Elżbiety Budki z Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi wynika jednak, że budowa nowych głowic stacyjnych wymusi czasowe zamknięcia poszczególnych torów szlakowych w kierunku stacji Łódź Andrzejów i Łódź Chojny, a także jednotorowej linii Łódź Widzew-Zgierz.

Równocześnie z infrastrukturą stacyjną, na terenie dawnej grupy towarowej będzie powstawać zaplecze techniczne Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Jego układ torowy będzie liczył ok. 1092 m wraz z czterostanowiskową halą. Obiekt zostanie połączony z peronami stacji Łódź Widzew służbowym przejściem podziemnym, będącym przedłużeniem ogólnodostępnego dojścia dla pasażerów.

Inne prace przewidziane w planie remontu to: odwodnienie terenu stacji, instalacja urządzeń automatyki kolejowej, systemów teletechniki oraz IT, wymiana sieci trakcyjnej wraz z konstrukcjami wsporczymi, remont przepustu w km 4,275 oraz przebudowa budynku nastawni ŁW.

Docelowo stacja będzie miała 3 perony wyspowe, każdy o długości 400 m i wysokości 76 cm nad główką szyny. Nowy układ torowy, oprócz 6 torów położonych przy krawędziach peronowych, będzie składał się z 3 przeznaczonych do obrządzania składów pasażerskich i 2 do obsługi ruchu towarowego. Całość będzie liczyła 22 km toru i 50 rozjazdów.

Koszt inwestycji (wraz z robotami na części szlaku Łódź Widzew-Łódź Fabryczna od km 2,250 do km 7,200) wyniesie 204 232 880,70 zł.

http://www.rynek-kolejowy.pl/37747/Lodz_Widzew_remont_za_pasem.htm
ODPOWIEDZ