Strona 1 z 1

Ryflaki wracają do akcji!

: wt 21:32, 12 maja 2009
autor: Tomasz.bu

: wt 21:53, 12 maja 2009
autor: prof_klos
Koleje Dolnośląskie posiadały w swej ofercie taborowej "ryflaki" (przecież to one jeździły z SM03 do Trzebnicy) oraz wagon pocztowy Pdn, służący za bagażowy lub "przewóz rowerów", więc to nic dziwnego Obrazek Można się było spodziewać, niemniej "ryflak" w wersji liftingowej - ODLOT, nie spodziewałem się.

: wt 22:32, 12 maja 2009
autor: Tomasz.bu
Ale chyba jak ryflaki jeździły do Trzebnicy to należały do ekipy miłośników wrocławsko - jaworzyńskich, którzy próbowali reaktywować linię właśnie takimi środkami i rozbili się o beton w PLK ("niedasiało" się wjechać pociągiem na stację Wrocław Psie Pole). Koleje Dolnośląskie powstały przecież jakoś pod koniec 2008 i operują na taborze województwa dolnośląskiego - nie spodziewałem się, że będą się wspomagać jakimiś antykami.
Chociaż z drugiej strony nie oni jedni. Arriva sprowadza Y-togi - kilkudziesięcioletnie szynobusy o równie oldschoolowym wyglądzie.
Natomiast zwracam uwagę na jedno - toalety z zamkniętym obiegiem. PKP przez kilkanaście lat modernizacji wagonów/kibli lub też samych toalet w jednych lub drugich nie potrafiło zrobić sracza z zamkniętym obiegiem, tylko wciąż prawie we wszystkich pociągach ludzie wypróżniają się wprost na tory.

: wt 22:32, 12 maja 2009
autor: Ciuchajka
Wnętrze "ciutkę" bije po oczach...

: wt 22:35, 12 maja 2009
autor: Tomasz.bu
Wnętrze akurat całkiem mi się podoba. Ale może dlatego, że się w Finlandii przyzwyczaiłem - ichniejsze wagony do pociągów pospiesznych nierzadko mają np. czerwone ściany. Tak czy inaczej - uważam, że zdecydowanie lepiej tak niż wnętrze szaro-szare, jak to serwowały PRy w swoich modernizacjach.

: śr 00:34, 13 maja 2009
autor: rkplodz
@Prof: KD to nie DKR. http://dkr.com.pl

: śr 20:27, 13 maja 2009
autor: Grzesiek
Bardzo lubiłem te wagony,kiedy jeszcze jeździły w ruchu planowym,były naprawdę wygodne (wygodniejsze od 120A) ,ostatnio miałem przyjemność jechać takim pojazdem w ubiegłym roku na odcinku Kraków-Sucha.
Ucieszyła mnie wiadomość o powrocie tego typu wagonów do planowej
służby,muszę jednak przyznać,że z początku miałem mieszane uczucia.Z jednej strony szkoda,że poddano je modernizacji zatracając nieco ich pierwotny wygląd,z drugiej jednak dobrze,że ktoś zechciał jeszcze przywrócić te wagony do świetności i zrobić modernizacje ,które mogły tak naprawdę być wykonane za czasów PKP.
Kolorystyka jest jak na polskie warunki dość innowacyjna,nakeży pamiętać jednak,że pierwsze próby zrobienia wnętrza wdość odważnej kolorystyce miały miejsce w ED72-021 i ED73-001,które miały ściany w jakimś odcieniu koloru różowego.

: śr 23:35, 13 maja 2009
autor: Tomasz.bu
Na grupie pojawiły się kolejne informacje. Wagony nadal należą do DKR - KD je tylko dzierżawią. Całość zabytkowego wyposażenia została zdemontowana i zachowana. Jak dla mnie - super sprawa.