Rozkład jazdy 2009/2010
-
- Stały bywalec
- Posty: 370
- Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
- Lokalizacja: Zduńska Wola
- Kontakt:
Rozkład jazdy 2009/2010
Jeszcze niecałe 5 miesięcy do wejścia nowego rozkładu, ale są pierwsze informacje, wiec lepiej się wcześniej o tym dowiedzieć.
Ja bardziej przybliżę rozkład dla Zduńskiej Woli oraz Zduńskiej Woli Karsznice.
Jeśli chodzi o Zduńską Wolę:
Prosna z Wrocławia do Terespola ok. 7.50
Prosna z Terespola do Wrocławia ok. 19.30
Wrocławianin do Warszawy ok. 10.50
Wrocławianin do Zgorzelca ok. 16.50
Czartoryski z Wrocławia do Gdyni ok. 14.50
Czartoryski z Gdyni do Wrocławia ok. 12.50
Sudety do Warszawy ok. 18.50
Sudety do Wrocławia ok. 8.50
Włókniarz do Szczecina ok. 6.50
Włókniarz do Łodzi ok. 20.30
wakacyjny Niegocin do Ełku ok. 22.40
wakacyjny Niegocin do Wrocławia ok.5.20
Poznań- Zakopane ok. 20.00
Zakopane- Poznań ok. 7.40
Wynika z tego, że wycofany będzie Ostrowianin
Jeśli chodzi o Karsznice, może być najgorzej w historii, przeglądając tabelkę pociąg Katowice- Łeba/ Hel a także Kraków- Słupsk, zostaną przenoszone na trasę przez Łódź Kaliską i lekko zmienią relacji będą teraz Kraków- Łeba/ Hel oraz Kraków/ Katowice- Słupsk. Moze sie skończyć na tym, że żaden pociąg pasażerski dalekobieżny nie będzie stawał w Karsznciach
Pozostałe tabele dostępne pod adresem http://infokolej.pl/docs/projekt_rj.xls
Ja bardziej przybliżę rozkład dla Zduńskiej Woli oraz Zduńskiej Woli Karsznice.
Jeśli chodzi o Zduńską Wolę:
Prosna z Wrocławia do Terespola ok. 7.50
Prosna z Terespola do Wrocławia ok. 19.30
Wrocławianin do Warszawy ok. 10.50
Wrocławianin do Zgorzelca ok. 16.50
Czartoryski z Wrocławia do Gdyni ok. 14.50
Czartoryski z Gdyni do Wrocławia ok. 12.50
Sudety do Warszawy ok. 18.50
Sudety do Wrocławia ok. 8.50
Włókniarz do Szczecina ok. 6.50
Włókniarz do Łodzi ok. 20.30
wakacyjny Niegocin do Ełku ok. 22.40
wakacyjny Niegocin do Wrocławia ok.5.20
Poznań- Zakopane ok. 20.00
Zakopane- Poznań ok. 7.40
Wynika z tego, że wycofany będzie Ostrowianin
Jeśli chodzi o Karsznice, może być najgorzej w historii, przeglądając tabelkę pociąg Katowice- Łeba/ Hel a także Kraków- Słupsk, zostaną przenoszone na trasę przez Łódź Kaliską i lekko zmienią relacji będą teraz Kraków- Łeba/ Hel oraz Kraków/ Katowice- Słupsk. Moze sie skończyć na tym, że żaden pociąg pasażerski dalekobieżny nie będzie stawał w Karsznciach
Pozostałe tabele dostępne pod adresem http://infokolej.pl/docs/projekt_rj.xls
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez railman93, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 671
- Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
- Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań
Re: Rozkład jazdy 2009/2010
Nowością w Sieradzu jest Czartoryski do Gdyni i ten bez nazwy do Zakopca... No i jedno połączenie z Warszawą mniej po likwidacji Ostrowianina.
Link działa.
Link działa.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Michał, łącznie zmieniany 1 raz.
Wchodzisz w plik. Na dole masz zakładki: spis treści, ŚREDNICA 09, ŚREDNICA 10, 1_1_ , itd. Musisz klikać tam i będą pojawiały Ci się tam kolejne arkusze z tabelami i rozkładami. Gdy wejdziesz w interesującą Cię tabelę to musisz przesuwać suwakami aby oglądać odpowiedni pociąg. Mam nadzieję, że mnie zrozumiałeś, jeśli nie to może ktoś inny Ci to wytłumaczy.
Polecam się na przyszłość
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez BB93, łącznie zmieniany 1 raz.
Niestety u mnie też plik nie działa walcze z nim jak tylko pojawił się na infokolej ponad tydzień temu,efekt jest taki że przy próbie otwarcia poprostu sobie znika,niemniej jednak na podstawie informacji tutaj przedstawionych powiem kilka słów o tych propozycjach.
Prosna do Terespola to niezłe rozwiązanie,ale niestety oznacza to,że nie wróci do nas Jaćwing,więc Zduńska,Sieradz i Łódź kolejny rok pozostaną bez połączenia z Białymstokiem (nie wspominając o Suwałkach do których Jaćwing już nie dojeżdza )
Powrót Wrocławianina do Zgorzelca wydaje się lepszym rozwiązaniem niż kierowanie tam Sudet
cieszy powrót Narciarza,martwi niestety brak porannego pociągu do Warszawy po ewentualnej likwidacji Ostrowianina,choć i tak jeżdzi nieco za późno jeszcze bardziej dokuczliwy brak tego połączenia będzie wieczorem,mieszkańcy Pabianic,Zduńskiej,Sieradza ostatnie połączenie ze stolicy będą mieli o 1,5 godziny wcześniej niż obecnie,chyba,że ...planuje się przywrócenie Bohemi ,być może ewerntualną liukę wypełni jakiś IR?.
Pociąg Kraków-Łeba/Hel jak mi się wydaje to nie jest ten sam co obecny Katowice-Łeba/Hel,w tej chwili Kraków już ma swój pociąg w tej relacji i wydaje mi się ,że "katowicki" zostanie na swojej trasie (przez Karsznice) a do Łodzi trafi włąśnie "krakowski kursują obecnie przez Warszawą,który podobnie jak znaczna część pośpiechów musi opóścić na czas remontu odcinek W-wa-Tczew.
@railman: w przypadku pociągu do Słupska nie nastąpi korekta relacji,bo już obecnie kursuje z Katowic i Krakowa.
@Urbi59:masz racje,Tuwim kursował do Terespola,dodam,że wcześniej do tego miasta jeździł pociąg osobowy (przez Pilawę),zamieniony później na pospieszny do Brześcia przez Warszawę.
@Michał: ilość pociągów do Warszawy pozostanie taka sama a to dlatego,że ten dziwny wynalazek jakim jest moim zdaniem Czartoryski ma kursować przez stolice.
Prosna do Terespola to niezłe rozwiązanie,ale niestety oznacza to,że nie wróci do nas Jaćwing,więc Zduńska,Sieradz i Łódź kolejny rok pozostaną bez połączenia z Białymstokiem (nie wspominając o Suwałkach do których Jaćwing już nie dojeżdza )
Powrót Wrocławianina do Zgorzelca wydaje się lepszym rozwiązaniem niż kierowanie tam Sudet
cieszy powrót Narciarza,martwi niestety brak porannego pociągu do Warszawy po ewentualnej likwidacji Ostrowianina,choć i tak jeżdzi nieco za późno jeszcze bardziej dokuczliwy brak tego połączenia będzie wieczorem,mieszkańcy Pabianic,Zduńskiej,Sieradza ostatnie połączenie ze stolicy będą mieli o 1,5 godziny wcześniej niż obecnie,chyba,że ...planuje się przywrócenie Bohemi ,być może ewerntualną liukę wypełni jakiś IR?.
Pociąg Kraków-Łeba/Hel jak mi się wydaje to nie jest ten sam co obecny Katowice-Łeba/Hel,w tej chwili Kraków już ma swój pociąg w tej relacji i wydaje mi się ,że "katowicki" zostanie na swojej trasie (przez Karsznice) a do Łodzi trafi włąśnie "krakowski kursują obecnie przez Warszawą,który podobnie jak znaczna część pośpiechów musi opóścić na czas remontu odcinek W-wa-Tczew.
@railman: w przypadku pociągu do Słupska nie nastąpi korekta relacji,bo już obecnie kursuje z Katowic i Krakowa.
@Urbi59:masz racje,Tuwim kursował do Terespola,dodam,że wcześniej do tego miasta jeździł pociąg osobowy (przez Pilawę),zamieniony później na pospieszny do Brześcia przez Warszawę.
@Michał: ilość pociągów do Warszawy pozostanie taka sama a to dlatego,że ten dziwny wynalazek jakim jest moim zdaniem Czartoryski ma kursować przez stolice.
Prawdopodobnie tak,choć trudno mi sobie wyobrazić dopychanie w sezonie na odcinek Zgierz-Kutno kolejnych pociągów,zwłaszcza w sytuacji gdzie stan techniczny i co się z tym wiąże przepustowość trasy nie ulegnie zmianie,istnieje też możliwość wzorem pociągu Kielce-Kołobrzeg skierowania go przez Pabianice,Gajewniki,ale czy to ma sens?
Trzeba teżpamiętać,że dyskutujemy nad projektem z marca i wiele jeszcze może albo już się zmieniło.
Trzeba teżpamiętać,że dyskutujemy nad projektem z marca i wiele jeszcze może albo już się zmieniło.
Zasadniczo z wyjątkiem bezpośredniego połączenia do Terespola i likwidacji Ostrowianina jest to kontynuacja obecnej żenady. Włókniarz i Reymont nadal robią wycieczki po kraju, zamiast jechać krótszą trasą, Karkonosze nadal robią wszystko byle by tylko nie zabrać pasażerów z Łodzi, CMK konsekwentnie nur fur Warschau, przesiadki w Warszawie planowo zdekomunikowane, dojazdu do połowy miast wojewódzkich - niet, połączeń międzynarodowych - niet, dojazdu w góry - niet.
-
- Czasem wpada
- Posty: 99
- Rejestracja: czw 18:27, 05 lut 2009
Włókniarz wcale nie krązy .Trasa przez Kutno i przez Sieradz prawie jest rowna jesli chodzi o kilometry , tutaj bardziej jednak chodzi o stan torowiska na lini przez Sieradz . Z drugiej strony Włókniarz zapewnia szybsze polaczenie mieszkańcom Pabianic , Zdunskiej Woli czy Sieradza do Poznania czy Szczecina .Osobowy do Poznania na tej trasie to porażka .Nalezy zauwazyc iz mieszkańcy zachodniej czesci wojewodztwa ( odcinek łodz - sieradz ) nie maja za duzo połaczen liniami pospieszynymi . 3 do Wroclawia , 1 do Poznania , i terazniejsze inter regio do gdyni . Nie maja natomiast polaczenia do Krakowa .Tomasz.bu pisze:Zasadniczo z wyjątkiem bezpośredniego połączenia do Terespola i likwidacji Ostrowianina jest to kontynuacja obecnej żenady. Włókniarz i Reymont nadal robią wycieczki po kraju, zamiast jechać krótszą trasą, Karkonosze nadal robią wszystko byle by tylko nie zabrać pasażerów z Łodzi, CMK konsekwentnie nur fur Warschau, przesiadki w Warszawie planowo zdekomunikowane, dojazdu do połowy miast wojewódzkich - niet, połączeń międzynarodowych - niet, dojazdu w góry - niet.
Nikt nie wspomina o tym ale do Poznania powinno byc wiecej polaczen pospiesznych a teraz mamy tylko jedno przez Poznan do Szczecina
docelowo takich polaczen powinno byc conajmniej 3 /4 , a nie zmuszac pasazerow z lodzi do podrozy pociagami osobowymi zatrzymujacymi sie w na kazdej malej stacyjce
Dokładnie tak, trasy dzieli zaledwie 4 km. różnicy, poza tym za "Włókniarzem" w wariancie przez Ostrów przemawia wskaźnik zaludnienia a więc potencjalnych podróżnych, licząc tylko miasta w których pociąg ten się zatrzymuje ( a są jeszcze obszary ciążenia) liczba ludności wynosi 427 tysięcy, podczas gdy w wariancie Kutnowskim uwzględniając miasta gdzie zatrzymywał się w RJ 2007/8 jest to 295 tysięcy, jak widać różnica jest wyraźna.bombardier pisze:Włókniarz wcale nie krązy .Trasa przez Kutno i przez Sieradz prawie jest rowna jesli chodzi o kilometry , tutaj bardziej jednak chodzi o stan torowiska na lini przez Sieradz . Z drugiej strony Włókniarz zapewnia szybsze polaczenie mieszkańcom Pabianic , Zdunskiej Woli czy Sieradza do Poznania czy Szczecina .Osobowy do Poznania na tej trasie to porażka .Nalezy zauwazyc iz mieszkańcy zachodniej czesci wojewodztwa ( odcinek łodz - sieradz ) nie maja za duzo połaczen liniami pospieszynymi . 3 do Wroclawia , 1 do Poznania , i terazniejsze inter regio do gdyni . Nie maja natomiast polaczenia do Krakowa .Tomasz.bu pisze:Zasadniczo z wyjątkiem bezpośredniego połączenia do Terespola i likwidacji Ostrowianina jest to kontynuacja obecnej żenady. Włókniarz i Reymont nadal robią wycieczki po kraju, zamiast jechać krótszą trasą, Karkonosze nadal robią wszystko byle by tylko nie zabrać pasażerów z Łodzi, CMK konsekwentnie nur fur Warschau, przesiadki w Warszawie planowo zdekomunikowane, dojazdu do połowy miast wojewódzkich - niet, połączeń międzynarodowych - niet, dojazdu w góry - niet.
Nikt nie wspomina o tym ale do Poznania powinno byc wiecej polaczen pospiesznych a teraz mamy tylko jedno przez Poznan do Szczecina
docelowo takich polaczen powinno byc conajmniej 3 /4 , a nie zmuszac pasazerow z lodzi do podrozy pociagami osobowymi zatrzymujacymi sie w na kazdej malej stacyjce
-
- Czasem wpada
- Posty: 99
- Rejestracja: czw 18:27, 05 lut 2009
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Osobowy do Poznania na tej trasie to porażka .
Nie większa niż jazda pospiesznym (porównaj czas przejazdu). Różnicę w komforcie skutecznie rekompensuje różnica w cenie. Ja się w życiu nie przesiądę na pospieszne, jeśli tylko nie będę musiał. Na biletach studenckich różnica ok. 15 a ok. 28 zł powala na kolana, i tyle. Trasę Łódź - Poznań lub odwrotnie "robię" ok. 2 razy w tygodniu, oszczędzam jakieś 110-120 zł/miesiąc.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez rkplodz, łącznie zmieniany 1 raz.
bombardier pisze: Włókniarz wcale nie krązy .Trasa przez Kutno i przez Sieradz prawie jest rowna jesli chodzi o kilometry
Ale godzinę dłuższa, jeśli chodzi o czas jazdy.
bombardier pisze:Z drugiej strony Włókniarz zapewnia szybsze polaczenie mieszkańcom Pabianic , Zdunskiej Woli czy Sieradza
Ale wolniejsze połączenie Łodzi dwukrotnie ludniejszej niż wszystkie miasteczka po drodze. Sorry, ale jakaś gradacja musi być. Wiem, że w Zduńskiej i Ostrowie jest dużo kolejarzy, ale to nie powinien być jedyny powód decydujący o formie rozkładu jazdy.
bombardier pisze:.Nalezy zauwazyc iz mieszkańcy zachodniej czesci wojewodztwa ( odcinek łodz - sieradz ) nie maja za duzo połaczen liniami pospieszynymi .
Należy zauważyć, że Łódź nie ma za wiele połączeń z Poznaniem i wypadałoby, żeby choć to jedyne istniejące było możliwie najkrótsze.
bombardier pisze:Nikt nie wspomina o tym ale do Poznania powinno byc wiecej polaczen pospiesznych a teraz mamy tylko jedno przez Poznan do Szczecina
docelowo takich polaczen powinno byc conajmniej 3 /4 ,
Docelowo to powinny jeździć co godzinę. Tyle, że w tym zasranym mieście nigdy tego nie dożyjemy - właśnie Tomaszewski z zachwytem wypiał, że fabryczny - piwnica będzie mieć 3 (słownie: T R Z Y!!!) perony (6 krawędzi), czyli mniej niż np. Kutno, Koluszki, Ostrów, że o Wrocławiu, Warszawie, Częstochowie, Poznaniu to nawet nie wspomnę.