Rozkład jazdy 2009/2010

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

rkplodz pisze: Owszem, ma. Brak dotacji gwarantuje to, że jakkolwiek głośno się drzesz - nie dostaniesz. I będziesz myślał jak zarobić, a zarobić możesz wtedy wyłącznie wożąc ludzi. Taki banalnie prosty porządek.

Przy braku dotacji kolej zostałaby niemal w całości zlikwidowana jak by nie kombinować i nie cudować. Bajki o bezpośrednim płaceniu za drogi w sposób umożliwiający ich utrzymanie odłóżmy na bok, bo raz, że to nierealne, a dwa, że nagle by się okazało, że jakiś rolnik mieszkający pod lasem musiałby płacić 5 mln rocznie. W końcu zaś skakanie przez okno na główkę nie należy do najrozsądniejszych rozwiązań, skoro można wyjść przez otwarte drzwi.
PR-y mają z tysiąc wagonów.

I żadnej lokomotywy.
Na szczęście nie ostatnie, projekt IR jest nadal rozwijany.

Tak, tak. Myśmy w Pułtusku nie takie numery robili ;)
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

I żadnej lokomotywy.

W dzisiejszych czasach wynająć lokomotywę to żaden problem. Zresztą kilka IRek jeździ na składach wagonowych i jakoś nie ma problemu z tym, że PR-y lokomotyw nie mają. Zresztą pojęcie własności jest lekko rozmyte - np. dysponują jednym Traxxem - a niebawem będzie ich więcej.

A lokomotywę do ciągnięcia składów to nawet od IC można skołować. Skoro się potrafili dogadać z IC w sprawie wypożyczenia wagonu na Forst, skoro są w stanie dogadać się z Arrivą aby obsługiwała PR-owski pociąg swoim taborem i swoim maszynistą, to ja naprawdę nie widzę przeszkód.

Co do rozwoju sieci IR - to chyba sam przyznasz, że pociągów stale przybywa, nie? Więc nie rozumiem po co ta uwaga.

A co do finansowania dróg... cóż, były pojedyncze przypadki finansowania bezpośredniego także w III RP, a obecnie w dużej mierze tak utrzymywane są autostrady. I jakoś na brak klientów nie narzekają.


A jeśli nie istnieją rynkowe warunki do prowadzenia transportu koleją - rzeczywiście należy bezwzględnie zaniechać jej eksploatacji. Marnotrawstwo jest szkodliwe. Na szczęście - kolei dotyczy to w bardzo małym stopniu.

Pozdrawiam Cię, Tomku, świątecznie. Chciałbym kiedyś z Tobą pogadać o transporcie "na żywo". Może mnie do czegoś przekonasz (albo zrozumiesz moje racje).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez rkplodz, łącznie zmieniany 1 raz.
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

Niektórzy pewnie wiedzą, dla pozostałych informacja. Intersyfy wycofują z niektórych TLK wagony 1 klasy, z pociągów przejeżdżających przez nasz region dotyczy to dwóch połączeń:
Od początku lutego wagon 1 klasy został wycofany z grupy "kostrzynskiej" pociągu 38105 Przemyśl-Szczecin i 83104 Szczecin-Przemyśl ( postoje w Kutnie i Łowiczu).
Od najbliższego weekendu "jedynka" zniknie z pociągu 16103 Warszawa - Wrocław ( od soboty) i 61102 Wrocław - Warszawa ( od niedzieli).
Po raz kolejny powraca też ( mam nadzieję, że tym razem skutecznie ) sprawa wznowienia przy okazji najbliższej korekty połączeń na trasie Zduńska Wola - Inowrocław http://ww6.tvp.pl/922,20100211959845.strona
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 1 raz.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

DŁ pisze:Kolejarski związek zablokuje Fisiaka

Kolejarska "Solidarność" grozi marszałkowi województwa Włodzimierzowi Fisiakowi blokadą jego urzędu w Łodzi.
Jeśli ten nie porozumie się ze swoimi odpowiednikami z Kujaw, Wielkopolski i Śląska w sprawie przywrócenia pociągów pasażerskich linii nr 131. W naszym regionie z połączenia z Inowrocławiem korzystały m.in. Zduńska Wola, Poddębice, Działoszyn, Szadek. Pociągi zostały zawieszone 13 grudnia 2009 r.
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Pojawia si na stronie Intercity korekta od 1 Marca

Wprowadzono nowe terminy kursowania dla pociągów 16102 Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny 61102 Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia. Oba pociągi pojadą codziennie do25.VI i od 31.VIII oprócz 4.IV.


1910/1 Warszawa Wsch. – Łódź Fabryczna zmieniono terminy kursowania, od 1.III. kursuje w (1)-(5) i (7) oprócz 04.IV, 02.V, 03, 04.VI, 11, 12.XI.2010.

9111/0 Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia zmieniono terminy kursowania, od 1.III. kursuje (1)-(6) oprócz 05.IV, 03.V, 04, 05.VI, 12, 13.XI.2010.
ODPOWIEDZ