Rozkład jazdy 2009/2010
Ostatni autobus 13.40, praktycznie w tym samym czasie co pociąg. Czyli człowiek pracujący musi wziąć urlop żeby pojechać do Wrocławia np. na weekend. Żal...
Co do krakowskiego IR szkoda, że nie pojedzie CMK. Skoro to pociąg dowozowy z Łodzi do Krakowa, powinien jechać jak najszybciej. Podobnie jak Warszawa-Kraków bez przystanków po drodze. Rozumiem, że tory w kierunku Wrocławia czy Poznania są tragiczne, ale akurat Kraków jest kierunkiem, gdzie dałoby się uzyskać bardzo przyzwoity czas, konkurencyjny dla samochodów.
Co do krakowskiego IR szkoda, że nie pojedzie CMK. Skoro to pociąg dowozowy z Łodzi do Krakowa, powinien jechać jak najszybciej. Podobnie jak Warszawa-Kraków bez przystanków po drodze. Rozumiem, że tory w kierunku Wrocławia czy Poznania są tragiczne, ale akurat Kraków jest kierunkiem, gdzie dałoby się uzyskać bardzo przyzwoity czas, konkurencyjny dla samochodów.
Jazda po CMK wcale niebyłaby szybsza, odcinek Tomaszów- Drzewica jest w dość kiepskim stanie, poza tym trwają remonty na samej CMK jak i na odcinku Kozłów - Kraków.Dodatkowo taki IR ma wygenerować jak największy zysk a jakby nie patrzeć Częstochowa to 270-tysięczne miasto z dość sporym zapotrzebowaniem na przewozy do/z Krakowa.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 1 raz.
PLK to by nie było w stanie zmieścić nawet kolejki H0 w hangarze lotniczym. Jak się dla remontu jednego mostka zamyka 50 km trasy, stawia ograniczenie do 20 km/h i jeszcze demontuje/wyłacza zabezpieczenie ruchu i wprowadza jazdę na radio* to nic dziwnego, że "się nie mieści".
Zaś jazda po CMK mogłaby być o jakąś 1h10-1h20min krótsza niż przez Częstochowę**. Podobnie jazda Łódź - Poznań przez Kutno mogłaby trwać nawet 2h45min***, czyli o 1h45 minut mniej niż obecnie!
* - nie wiem czy akurat taki zestaw atrakcji mamy na CMK
** 3h24 na trasie Kraków Gł. - Widzew miał sezonowy z Zakopanego w bieżącym roku.
*** 1h15min Łódź - Kutno i 1h28 min Kutno - Poznań bez zatrzymania
Kwestia wyżyłowania rozkładu i ewentualnie dania na połączenia lepszej lokomotywy (czyli kwestia optymalizacji obiegu taboru)
Zaś jazda po CMK mogłaby być o jakąś 1h10-1h20min krótsza niż przez Częstochowę**. Podobnie jazda Łódź - Poznań przez Kutno mogłaby trwać nawet 2h45min***, czyli o 1h45 minut mniej niż obecnie!
* - nie wiem czy akurat taki zestaw atrakcji mamy na CMK
** 3h24 na trasie Kraków Gł. - Widzew miał sezonowy z Zakopanego w bieżącym roku.
*** 1h15min Łódź - Kutno i 1h28 min Kutno - Poznań bez zatrzymania
Kwestia wyżyłowania rozkładu i ewentualnie dania na połączenia lepszej lokomotywy (czyli kwestia optymalizacji obiegu taboru)
-
- Megagaduła
- Posty: 2285
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Z Łodzi do Krakowa i Wrocławia 4.5h. Nie ma to jak PKPDŁ pisze: Nowe pociągi z Łodzi do Krakowa i Wrocławia
Marcin Darda
2009-08-27 02:22:20, Aktualizacja 2009-08-27 09:01:20
Od września PKP Przewozy Regionalne uruchomią nowe połączenie Łódź Fabryczna - Kraków Główny. Nowy pociąg kursował będzie w piątki i niedziele, do Krakowa pojedzie m.in. przez Piotrków, Radomsko i Częstochowę.
W piątki z dworca Fabrycznego pociąg odjeżdżał będzie o godz. 16.36, by do Krakowa dotrzeć na godz. 21.51. Z kolei z Krakowa w piątki skład wyjeżdżał będzie o godz.15.08, a w Łodzi ma być o godz. 19.22. Termin wyjazdu niedzielnego pociągu do Łodzi ze względu na gęstą sieć przejazdów innych relacji przesunie się o ponad godzinę, dlatego wyjazd zaplanowano na godz. 16.25. Bilet normalny na tę weekendową relację będzie kosztował 40 zł, a z 37 proc. zniżką 25 zł i 25 gr.
Podobny kurs łódzkie PKP Przewozy Regionalne uruchomią do Wrocławia, od października. Pociąg wyjeżdżał będzie z Wrocławia w piątki o godz. 14.48, a do Łodzi przez Sieradz, Zduńską Wolę i Pabianice dotrze o godz. 18.55. Do Wrocławia wracał będzie w niedziele o godz. 16.13, do stolicy Dolnego Śląska dotrze o 20.27.
-
- Stały bywalec
- Posty: 370
- Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
- Lokalizacja: Zduńska Wola
- Kontakt:
Kolejne wieści na temat rozkładu. Tym razem wieści z południowej części węglówki.
14430 Zduńska Wola(4.47)- Częstochowa(7.25) kurs w (D)
14438/5 Zduńska Wola(16.08)- Częstochowa(18.38) kurs w (D)
14432/5 Łódź Kaliska(15.13)- Częstochowa(18.38) kurs w (C) a także w okresie świątecznym, feriach zimowych, i przez całe wakacje.
41433 Częstochowa(15.47)- Zduńska Wola(18.20) codziennie
11028 Chorzew Siemkowice(6.04)- Częstochowa(7.25) w (C)
11031/0 Częstochowa(19.47)- Chorzew Siemkowice(21.05) codziennie
http://zsk.dbv.pl/forum/viewthread.php?forum_id=7&thread_id=3
14430 Zduńska Wola(4.47)- Częstochowa(7.25) kurs w (D)
14438/5 Zduńska Wola(16.08)- Częstochowa(18.38) kurs w (D)
14432/5 Łódź Kaliska(15.13)- Częstochowa(18.38) kurs w (C) a także w okresie świątecznym, feriach zimowych, i przez całe wakacje.
41433 Częstochowa(15.47)- Zduńska Wola(18.20) codziennie
11028 Chorzew Siemkowice(6.04)- Częstochowa(7.25) w (C)
11031/0 Częstochowa(19.47)- Chorzew Siemkowice(21.05) codziennie
http://zsk.dbv.pl/forum/viewthread.php?forum_id=7&thread_id=3
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez railman93, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stały bywalec
- Posty: 370
- Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
- Lokalizacja: Zduńska Wola
- Kontakt:
Co czeka nas w nowym rozkładzie jazdy pociągów?
Mieszkańców Zduńskiej Woli czeka znacznie duża poprawa oferty. Zwiększy się liczba bezpośrednich połączeń z innymi miastami - wprowadzone zostaną bezpośrednie połączenia z Trójmiastem, Siedlcami, Białą Podlaską. Dużo osób twierdzi, że zostanie zlikwidowane dużo połączeń przez Zduńską Wolę, a to nie prawda, zmienione zostaną tylko niektóre relacje.
Pociągi całoroczne: pozostaną po 4 pociągi do Warszawy i Wrocławia, 1 pociąg do Szczecina przez Poznań. Pociągi sezonowe: Wrocław- Ełk, (połączenie z mazurami i Giżyckiem) a zimą w okresach szczytów przewozowych do Zakopanego. Na magistralę węglową nie planujemy wprowadzania pociągów całorocznych. Krótkich informacji udzielił Paweł Ney.
Przypominamy, iż nowy rozkład jazdy pociągów wchodzi w życie 13 grudnia 2009r.
źródło: www.zsk.dbv.pl
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez railman93, łącznie zmieniany 4 razy.
W moniony poniedziałek w starostwie kolskim odbyło się kolejne spotkanie mieszkańców tego powiatu z miejscowości leżących przy węglówce którzy domagają się przywrócenia ruchu na trasie z Inowrocławia do Zduńskiej, poniżej link do materiału TVP Poznań http://ww6.tvp.pl/780,20091026938826.strona
Przy tej okazji taka mała refleksja, że chyba tylko jeszczxe społeczności tego powiatu zależy na wznowieniu ruchu, władze Inowrocławia w ostatnim czasie przyjęły chyba pozycje wyczekującą a ze strony mieszkańców i władz naszego województwa co muszę stwierdzić z przykrością takiej aktywności próżno było szukać.
Przy tej okazji taka mała refleksja, że chyba tylko jeszczxe społeczności tego powiatu zależy na wznowieniu ruchu, władze Inowrocławia w ostatnim czasie przyjęły chyba pozycje wyczekującą a ze strony mieszkańców i władz naszego województwa co muszę stwierdzić z przykrością takiej aktywności próżno było szukać.
-
- Stały bywalec
- Posty: 370
- Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
- Lokalizacja: Zduńska Wola
- Kontakt:
Prosna z Terespola do Wrocławia będzie jechać w godzinach podobnych do obecnego Ostrowianina czyli ok. 20.55 w Zduńskiej Woli
Sudety pojadą do Wrocławia, Jeleniej góry a w sezonie do Kudowy Zdroju
Pociągi wakacyjne jeżdżące przez Karsznice w obecnym rozkładzie tj. Kraków- Słupsk zostaje przetrasowany przez Łódź, a w sprawie trasy pociągu Katowice- Łeba/ Hel decyzja zapadnie 5 listopada
Pociąg Katowice- Inowrocław może ruszyć dopiero w marcu, chodzą takie słuchy po UMWŚ
Sudety pojadą do Wrocławia, Jeleniej góry a w sezonie do Kudowy Zdroju
Pociągi wakacyjne jeżdżące przez Karsznice w obecnym rozkładzie tj. Kraków- Słupsk zostaje przetrasowany przez Łódź, a w sprawie trasy pociągu Katowice- Łeba/ Hel decyzja zapadnie 5 listopada
Pociąg Katowice- Inowrocław może ruszyć dopiero w marcu, chodzą takie słuchy po UMWŚ
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
railman93 pisze:Wakacyjne połączenia jeżdżące we wakacje czyli: Kraków- Słupsk i Katowice- Łeba/Hel zostają przetrasowane na trasę przez Łódź. Tym samym przez Karsznice może nie pojechać żaden wakacyjny pociąg
A co z Kraków - Kołobrzeg?
Moim zdaniem to trafna decyzja, przepraszam wszystkich fanów węglówki, ale trasa przez Łódź ma dużo większy potencjał ludnościowy niż linia 131.
-
- Stały bywalec
- Posty: 370
- Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
- Lokalizacja: Zduńska Wola
- Kontakt:
Wiem tylko o tych co miały postoje w Karsznicach.
Teraz tak
1. Przez Łódź pociąg jedzie o ok. 20 min dłużej
2 Sądzę że na realie węglówki wystarczyłby ten Katowice-Łeba/ Hel w znacznie lepszych godzinach, czyli ok. 22 odjazd z Karsznic i ok 4 odjazd. Przypomnę że frekwencja w nim sięgała do 100% w wakacyjne dni w poprzednich latach.
Teraz tak
1. Przez Łódź pociąg jedzie o ok. 20 min dłużej
2 Sądzę że na realie węglówki wystarczyłby ten Katowice-Łeba/ Hel w znacznie lepszych godzinach, czyli ok. 22 odjazd z Karsznic i ok 4 odjazd. Przypomnę że frekwencja w nim sięgała do 100% w wakacyjne dni w poprzednich latach.
estimate85 pisze: Moim zdaniem to trafna decyzja, przepraszam wszystkich fanów węglówki, ale trasa przez Łódź ma dużo większy potencjał ludnościowy niż linia 131.
Co prawda to prawda, ale przy takiej ilości połączeń jedno przez węglówkę powinno pojechać. Nie chodzi o tych 20 minut różnicy, ale jednak o te 150 tysięcy ludzi znajdujących się w zasięgu stacji. Jeśli by jeszcze normalnie jeździły pociągi osobowe, to by można się zastanawiać.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
od 15 grudnia na Szczecińskich torach szykuje się rewolucja w dalekobieżnych pociągach. I nie będzie to zasługa spółki PKP Intercity. Aż 5 nowych całorocznych pociągów zyska stolica Zachodniopomorskiego. Wszystkie nowe pociągi zostaną uruchomione przez spółkę PKP Przewozy Regionalne, i będą to pociągi kategorii 'InterRegio' pierwszy z nich ma odjeżdżać w godzinach porannych i kursować do Katowic, przez Poznań, Ostrów Wielkopolski oraz Częstochowę, kolejny w okolicach godziny 10 do Wrocławia przez Kostrzyn, Zieloną Górę, następny do Krakowa przez Piłę, Bydgoszcz, Łódź i Włoszczową Północ. Kolejne dwa mają być pociągami dalekobieżnymi i kursować przelotowo przez Szczecin, pierwszy z nich ma kursować z Kołobrzegu do Poznania przez Gorzów Wielkopolski, Krzyż, a drugi ze Świnoujścia do Olsztyna przez Łobez, Białogard, Słupsk, Gdynię, Elbląg, pierwszy z nich po kilkuletniej przerwie ma być jedynym dalekobieżnym pociągiem kursującym przez Gryfice. Jak dowiadujemy się nie będą to jedyne niespodzianki od spółki PKP PR, nowe pociągi osobowe w wydłużonych relacjach mają zachęcić podróżnych z mniejszą kieszenią do korzystania z usług PKP, od grudnia przywitamy takie pociągi osobowe jak: Świnoujście - Wrocław, Kamień Pomorski - Słupsk, Szczecin - Bydgoszcz, Lębork - Szczecin, Legnica - Szczecin, Wrocław - Kołobrzeg, Jelenia Góra - Szczecin, a w sezonie Szklarska Poręba Górna - Świnoujście
źródło: Głos Pomorza (www)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez estimate85, łącznie zmieniany 1 raz.