[img]http://s.polskatimes.pl/g/logo_zrodlo/dzienniklodzki.gif[/img] pisze:Nowe pociągi w taborze Przewozów Regionalnych
Zarząd woj. łódzkiego kupi trzy pociągi dla łódzkiego zakładu Przewozów Regionalnych.
Mają to być trzy używane elektryczne zespoły trakcyjne, podobne do tych wysłużonych, które obsługują łodzian. Każdy zakupiony skład ma być jednak gruntownie zmodernizowany.
Przetarg już rozstrzygnięto, pociągi dostarczą Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" SA za ponad 23 mln zł.
Pociągi będą wyposażone w klimatyzację, każdy ma zawierać ok. 300 miejsc dla pasażerów, w wagonach będą monitory LCD informujące o kolejnych przystankach.
Każdy pociąg będzie osiągać prędkość 120 km/godz. Również wygląd pociągu się zmieni. Po modernizacji ma przypominać nowoczesne składy kursujące na trasie Łódź - Warszawa. Marszałek Włodzimierz Fisiak umowę w tej sprawie podpisze w piątek na Dworcu Fabrycznym.
We wtorek PKP SA poinformowało, że łódzkie Przewozy Regionalne otrzymają hale naprawcze i zaplecza techniczne w Idzikowicach pod Opocznem.
Nowe pociągi dla Łodzi
Nowe pociągi dla Łodzi
[img]http://img.naszemiasto.pl/grafika2/nowy/21/ba/4a93ff51e30b5_z.jpg[/img] pisze:Województwo znów kupiło stare pociągi
Kolejnych dziewięć starych pociągów kupił zarząd województwa łódzkiego. Cztery z nich po modernizacjach wjedzie na tory już w 2011 roku.
W łódzkim sejmiku już krąży plotka, że zarząd szykuje się do sprzedaży swych udziałów w spółce Przewozy Regionalne (ma tam 5,7 proc.). Skąd te plotki? Bo zarząd mocno ostatnio w kolej inwestuje. Przypomnijmy: w lipcu województwo wydało ponad 23 mln zł na modernizację trzech starych pociągów, które wyjadą jeszcze w tym roku. To ma być nowa jakość: prędkość do 120 km na godz., klimatyzacja, itd. Teraz kupił kolejnych dziewięć za 12 mln zł (modernizacja jednego to około 7 mln zł).
Oprócz tego już za trzy lata po aglomeracji zaczną jeździć pierwsze szynobusy (docelowo ma ich być 20), a województwo zawiązało spółkę Łódzka Kolej Aglomeracyjna. To nie wszystko, bo na Widzewie powstać ma baza remontowa dla taboru. Tymczasem do zapewnienia mieszkańcom komunikacji wystarczy 40 składów. Według lewicowego radnego Krzysztofa Makowskiego, zakupy i plany inwestycyjne to zapowiedź wycofania się z PR, a o sprzedaży udziałów przebąkiwał także na sesji radny PO Marek Cieślak. Tym bardziej że sytuacja spółki kolorowa nie jest. PR mają 450 mln zł długu i stratę, która w tym roku sięgnąć może 200 mln zł.
Tymczasem wicemarszałek Witold Stępień (PO) twierdzi , że polityka zarządu idzie w kierunku uniezależnienia się od jednego przewoźnika i wyrobienia lepszej pozycji do negocjacji przy przetargach na transport publiczny dla mieszkańców województwa.
W Łódzkim zakładzie Przewozów Regionalnych pracuje około 900 osób. Zarząd województwa rocznie wydaje na obsługę połączeń i remonty taboru 54 mln zł.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 671
- Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
- Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań
Żałosne. Po co wciąż remontować ~30 letni złom?
Gdy do Zduńskiej Woli będą jeździć te całe "szynobusy" (jest gdzieś zapewnienie, że będą elektryczne, a nie spalinowe?), do Sieradza dojedziemy kiblem ze zmienionym przodem. Albo nie. Bo mimo, że mieszkamy w łódzkim to do Sieradza częściej dojedziemy kiblem z... Kujawsko-Pomorskiego...
Gdy do Zduńskiej Woli będą jeździć te całe "szynobusy" (jest gdzieś zapewnienie, że będą elektryczne, a nie spalinowe?), do Sieradza dojedziemy kiblem ze zmienionym przodem. Albo nie. Bo mimo, że mieszkamy w łódzkim to do Sieradza częściej dojedziemy kiblem z... Kujawsko-Pomorskiego...
Pod linkiem można obejrzeć fikuśny filmik prezenujący nowe superkible.[img]http://s.polskatimes.pl/g/logo_zrodlo/dzienniklodzki.gif[/img] pisze:Podróżni obejrzeli film o remontach pociągów
Na podróżnych, którzy w czwartek o godz. 12.30 pojawili się na dworcu Łódź- Kaliska, czekała niespodzianka. Zaprezentowany został film z modernizacji pociągów, które będą jeździć na trasach województwa obsługiwanych przez Przewozy Regionalne.
Trzy odnowione pociągi mają się pojawić na torach jeszcze w tym roku. Największe zalety zmodernizowanych składów to:
- fotele przygotowane we współpracy z zespołem ortopedów;
- klimatyzacja;
- rolety w oknach;
- gniazdka elektryczne przy fotelach (możliwość ładowania laptopów);
- toalety dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych i z miejscami do przewijania dzieci.
Pociągi mogą rozwijać prędkość do 120 km/godz.
FILM
Pasażerowie oraz dziennikarze mogli także zobaczyć nowy szynobus firmy PESA, takie składy będą jeździć na trasach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Docelowo będzie ich 20.
(...)
Krótką relację z pobytu SA136 w Zduńskiej Woli oraz mały fotoreportaż można znaleźć na portalu ok-kolej
Komedia doprawdy przednia, ale trzeba przyznać, że kilkoma rzeczami zaplusowali (podłokietniki, gniazdka 230V). Ciekawe przede wszystkim co z zawieszeniem -czyli najgorszym elementem "kibli".
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tomasz.bu, łącznie zmieniany 1 raz.
Szkoda że tylko 3. Dziwi tylko, że bardziej im opłacało się właściwie zbudować EN57 od nowa niż zakupić nowe składy. Czy koszt szkieletu stanowi tak dużą część wartości EZT?
Mam nadzieję, że pisząc o szynobusie, nie mieli na myśli pojazdu spalinowego, a lekki EZT.
Mam nadzieję, że pisząc o szynobusie, nie mieli na myśli pojazdu spalinowego, a lekki EZT.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21 pisze:Szkoda że tylko 3. Dziwi tylko, że bardziej im opłacało się właściwie zbudować EN57 od nowa niż zakupić nowe składy. Czy koszt szkieletu stanowi tak dużą część wartości EZT?
Ale przecież w tym przypadku nie ma mowy o nowym szkielecie, cała rama, wózki, ściany pochodzą ze starych jednostek 5B/6B czyli naszych EN57 sprowadzonych ze Słowenii. Nowe jest wyposażenie, klima i czoło. Niestety, ale za te same pieniądze nie byłoby możliwościu zakupu trzech nowych jednostek.
Mam nadzieję, że pisząc o szynobusie, nie mieli na myśli pojazdu spalinowego, a lekki EZT
I to jest najdziwniejsza decyzja, której nie jestem w stanie pojąć od momentu jak tylko pojawiły się pierwsze plany związane z ŁKA. Kupowanie SZT mając w kilkuletniej perspektywie budowę tunelu średnicowego jest decyzją conajmniej niezrozumiałą. W przyszłości z tego powodu nie będzie możliwe stosowanie tych pojazdów na ŁKA.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 1 raz.
1. Tak zwane "szynobusy" dla woj. łódzkiego NIE BĘDĄ SPALINOWE. O spalinowych, ale używanych cośtam się bełkocze na okoliczność reaktywacji połączenia do Opoczna. A tu po prostu wzięli co było pod ręką - nie tylko u nas wybory, więc pewnie wszystkie pociągi ze lśniącym lakierem są już porezerwowane :-]
2. Jak by marszałek nie topił pieniędzy np. w idiotyzmach typu dopłaty do InterRegio do Warszawy, albo ustawianie przetargów pod PRy, to by miał więcej pieniędzy na inwestycje. Wielkopolska np. kupuje 22 EZT za 380mln przy 85% wsparcia z UE. No ale czego się spodziewać po marszałku spod Poddębic i sejmiku rodem z podbełchatowskich wiosek. Gerrymandering wiecznie żywy...
3. Marszałek kupił już dalszych 8 kibli (m. in. 1768) z zamiarem modernizacji co najmniej czterech. Niestety.
4. Trzeba być skończonym *($#(, żeby inwestować tyle kasy w wehikuł, który ma zawieszenie nadające się co najwyżej do węglarki i bawić się w plastikowe czoła i inne pierdoły, ale wózki pozostawić te same. Nóż się otwiera w kieszeni, jak się widzi, co zarząd województwa wyprawia.
2. Jak by marszałek nie topił pieniędzy np. w idiotyzmach typu dopłaty do InterRegio do Warszawy, albo ustawianie przetargów pod PRy, to by miał więcej pieniędzy na inwestycje. Wielkopolska np. kupuje 22 EZT za 380mln przy 85% wsparcia z UE. No ale czego się spodziewać po marszałku spod Poddębic i sejmiku rodem z podbełchatowskich wiosek. Gerrymandering wiecznie żywy...
3. Marszałek kupił już dalszych 8 kibli (m. in. 1768) z zamiarem modernizacji co najmniej czterech. Niestety.
4. Trzeba być skończonym *($#(, żeby inwestować tyle kasy w wehikuł, który ma zawieszenie nadające się co najwyżej do węglarki i bawić się w plastikowe czoła i inne pierdoły, ale wózki pozostawić te same. Nóż się otwiera w kieszeni, jak się widzi, co zarząd województwa wyprawia.
Lodzkie.pl pisze:Na dworcu Łódź Kaliska w obecności Cezarego Grabarczyk, Ministra Infrastruktury, Włodzimierza Fisiaka, Marszałka Województwa Łódzkiego, Wicemarszałka Witolda Stępnia, a także Wiceprezydenta Łodzi Marcina Bugajskiego, pasażerowie kolei i dziennikarze mogli obejrzeć nowoczesny szynobus firmy PESA. Pociągi o podobnych parametrach mają wozić pasażerów w ramach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
- Połączenia Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, staną się nie tylko sposobem na szybki transport lokalny, ale będą również alternatywą dla transportu kołowego, co w efekcie przyniesie również wymierne korzyści w zakresie ochrony środowiska naturalnego – mówił podczas prezentacji Marszałek Fisiak.
W trakcie spotkania zaprezentowany został także film z przebiegu modernizacji pociągów, które - dzięki pieniądzom z budżetu Województwa Łódzkiego oraz ze środków unijnych - będą wkrótce jeździć na trasach obsługiwanych przez Przewozy Regionalne. - Zakup zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych
w istotny sposób poprawi jakość i komfort podróżowania. Pojazdy dostosowane będą dla podróżnych z ograniczoną mobilnością poprzez montaż podnośników
i dostosowaniu przedziałów do przewozu wózków - dodał Wicemarszałek Stępień.
Pokazane zostały również modele pociągów w barwach, w jakich będą jeździć wszystkie składy będące własnością Województwa Łódzkiego oraz przedstawiono plan kolejnych inwestycji w tabor kolejowy. Po prezentacji wszyscy uczestnicy odjechali szynobusem PESA do Sieradza.
W ramach projektu ŁKA planowany jest zakup trzy- lub czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi ruchu pasażerskiego w regionie aglomeracji łódzkiej. Nowoczesny tabor zastąpi wysłużone jednostki będące na stanie przewoźnika kolejowego, co w połączeniu z komplementarnymi projektami wymiany taboru kolejowego wymienionymi wcześniej bezpośrednio wpłynie na jakość oferowanych usług w zakresie bezpieczeństwa, szybkości i komfortu podróżowania. W ramach projektu rozważana jest również koncepcja budowy zaplecza technicznego dla taboru kolejowego na terenie miasta Łodzi.
W ramach środków z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013 Oś Priorytetowa I: Infrastruktura Transportowa Województwo Łódzkie mogło też zakupić trzy zmodernizowane zespoły trakcyjne o napędzie elektrycznym. Całkowita wartość projektu wynosi 23 mln 469 tys. zł, z czego 16 mln 107 tys. zł pochodzi z RPO WŁ.
Województwo Łódzkie w 2010 r. zakupiło też 9 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które również będą zmodernizowane. W połowie 2011 r. większość pociągów regionalnych, które kursują na terenie Województwa Łódzkiego obsługiwana będzie nowoczesnym taborem przez co podniesiona zostanie jakość świadczonych usług.
(mac)
Lodzkie.pl pisze:Na dworcu Łódź Kaliska w obecności Cezarego Grabarczyk, Ministra Infrastruktury, Włodzimierza Fisiaka, Marszałka Województwa Łódzkiego, Wicemarszałka Witolda Stępnia, a także Wiceprezydenta Łodzi Marcina Bugajskiego, pasażerowie kolei i dziennikarze mogli obejrzeć nowoczesny szynobus firmy PESA.
Z cyklu: patrz synku, tak wygląda baleron...
Mam jednak nadzieję, że coś zrobią z wózkami. Kible m.in. ze względu na układ jezdny mają max 110 km/h, a tu mowa o 120.Tomasz.bu pisze:4. Trzeba być skończonym *($#(, żeby inwestować tyle kasy w wehikuł, który ma zawieszenie nadające się co najwyżej do węglarki i bawić się w plastikowe czoła i inne pierdoły, ale wózki pozostawić te same. Nóż się otwiera w kieszeni, jak się widzi, co zarząd województwa wyprawia.
[img]http://img.naszemiasto.pl/grafika2/nowy/21/ba/4a93ff51e30b5_z.jpg[/img] pisze:Pociąg stoi, choć świeżo po remoncie
Ile przeglądów w ciągu miesiąca musi przejść świeżo wyremontowany pociąg?
Jedenaście - tyle razy wycofywano z trasy świeżo wyremontowany skład EN 57 ATM 3003. Urząd Marszałkowski kupił takie trzy. W pociągach zamontowano klimatyzację, nowe siedzenia, a nawet toalety dla niepełnosprawnych.
Całkowity koszt remontu wyniósł 23 mln 469 tys. zł, z czego 16 mln 107 tys. zł to dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Wykonały go Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Mińsku Mazowieckim. Wszystkie składy miały wyjechać na lokalne trasy w woj. łódzkim do końca 2010 roku, ale... dotarł tylko jeden.
Wykonawca dostarczył pociąg 29 listopada - od razu okazało się, że ma usterki. Szwankowała klimatyzacja, były kłopoty z elektryką. Został więc odesłany do naprawy gwarancyjnej, na trasę ponownie wyjechał 4 grudnia. Początkowo obsługiwał linię z Łodzi do Sieradza, potem jeździł także na innych. Pasażerowie ciągle zgłaszali jednak problemy z drzwiami i klimatyzacją. Trzeba było je naprawiać.
W ciągu miesiąca pociąg sześć razy przechodził przeglądy serwisowe i pięć razy okresowe. - Każdy przegląd wymaga wyłączenia pojazdu z eksploatacji na jeden dzień - przyznaje Jacek Grabarski z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego.
Obecnie pociąg znów stoi w warsztacie w Mińsku Mazowieckim, gdzie producent dokonuje kolejnych poprawek. Wszystkie wykonywane są w ramach 36-miesięcznej gwarancji.
Kolejne pociągi mają dotrzeć do Łodzi pod koniec stycznia i lutego. Przyczyną nieterminowego dostarczenia składów są opóźnienia poddostawców zakładów w Mińsku Mazowieckim.
Jakich AKM-ów, przecież w zacytowanym artykule stoi jak wół, że to ATM
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berger.m, łącznie zmieniany 1 raz.
AKM wrócił na trasy, wczorajwidziany w obsłudze pociągu Sieradz - ŁK http://www.ok-kolej.pl/galeria/details.php?image_id=1984&sessionid=19f69ed653c0b68914363f7f177a7a98
"Pogromcy mitów" udowodnili kiedyś, że g**no da się wypolerować, to polerujemy dalej...[img]http://bi.gazeta.pl/im/5/4089/m4089855.gif[/img] pisze:Kolejne odnowione pociągi wyjadą na tory w Łódzkiem
Urząd marszałkowski wyremontuje kolejne cztery pociągi, które będą jeździły po naszym województwie.
Pojazdy EN 57 są doskonale znane pasażerom. To tradycyjne osobówki, które od lat jeżdżą po polskich torach. Łódzkie pojazdy będą jednak całkowicie przebudowane. Wymienione zostaną silniki oraz zmienione wnętrza. Znajdą się w nich wandaloodporne fotele, klimatyzacja i nowoczesne toalety. Pojazdy będą przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Pociągi mają trafić do Łodzi do sierpnia przyszłego roku.
To będą już kolejne zmodernizowane pociągi, które pojawią się na łódzkich torach. Obecnie z Łodzi do Sieradza oraz do Warszawy jeżdżą trzy przebudowane składy EN 57. Urząd marszałkowski rozpisał też przetarg na dostawę pięciu używanych pociągów.