Rozkład jazdy 2010/2011

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

No to świetnie. Intercity pozbawi milionowej aglomeracji szybkiego rannego połączenia z Poznaniem i Szczecinem, żeby jakieś 25-tysięczne powiatowe miasteczko miało jeden dalekobieżny pociąg TLK? Gratuluję samopoczucia władzom tej spółczyny.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

estimate85 pisze:No to świetnie. Intercity pozbawi milionowej aglomeracji szybkiego rannego połączenia z Poznaniem i Szczecinem, żeby jakieś 25-tysięczne powiatowe miasteczko miało jeden dalekobieżny pociąg TLK? Gratuluję samopoczucia władzom tej spółczyny.

Prosta rada - słać do IC pisma z wyłuszczeniem, co myślimy o takiej zmianie. I przy okazji o połączenia poranne.
Rachunek jest prosty - napisanie maila - 0 złotych, 15 minut
Brak pociągu przez Kutno - godzina w plecy i bliżej nieokreślona kwota za bilet na cokolwiek zastępczego. Jeśli choć raz w przyszłym roku będziesz chciał jechać tą trasą - już się opłaca.
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

A może jakaś zbiorowa petycja w tej sprawie? By IC wiedziało, że Łodzianom też zależy na tym połączeniu, a nie że "nikt poza garstką miłośników nie wie o tym pociągu".

Po drugie - widać, jak Łodzianom zależy. Mieszkańcy Wielunia robią wielkie halo wokół Barbakana, tymczasem w Łodzi nikt nie napisał ani słowa w sprawie likwidacji Włókniarza.
Oby nie okazało się, że nie będziemy mieć ani jednego, ani drugiego. (Włókniarza wszak w zarysie nie ma)
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

estimate85 pisze: Po drugie - widać, jak Łodzianom zależy. Mieszkańcy Wielunia robią wielkie halo wokół Barbakana, tymczasem w Łodzi nikt nie napisał ani słowa w sprawie likwidacji Włókniarza.
Oby nie okazało się, że nie będziemy mieć ani jednego, ani drugiego. (Włókniarza wszak w zarysie nie ma)

może mnie zlinczujecie, że zalatuję parczewskim klasykiem, ale to dowodzi, że łodzianom bez tego pociągu życie się raczej nie załamie :)
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Hmm chyba jakieś kursy Poznań- Łódź będą na wagonach bo po 20 minut niektóre stoją w Ostrowie. A wiec jakby lok zmieniał kierunek jazdy
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

railman93 pisze:Hmm chyba jakieś kursy Poznań- Łódź będą na wagonach bo po 20 minut niektóre stoją w Ostrowie. A wiec jakby lok zmieniał kierunek jazdy

rzekłbym że to bardzo śmiałe wnioskowanie. :) Aczkolwiek nie widziałem wszystkich obiegów. Ale jeśli, byłby to klasyczny przykład niegospodarności - wagonowy skład przy zatrzymywaniu się co 5 km to paranoja jest
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

rkplodz pisze:LOL, iR do Kępna :D nie, raczej na więcej iR nie ma co liczyć, a na pewno nie w takiej relacji. Można by pomyśleć czy jeden iR nie mógłby rzeczywiście pojechać np. Kraków - Poznań tamtędy, koszt uruchomienia pojedynczego ezeta jest bez porównania niższy. No ale oczywiście znów nie wiadomo który iR pojedzie, a który nie. To samo odkąd te pociągi uruchomiono.

W moim odczuciu jak najbardziej miałby sens w przypadku likwidacji TLK Barbakan. Nie po to od bodajże 3 lat próbuje się przekonać mieszkańców miejscowości wzdłuż linii Kępno-Katowice do korzystania z pociągów, by znów zabrać im "okno na świat".
Chodzi mi o zachowanie pociągu - czy będzie jeździł pod marką TLK czy IR ma drugorzędne znaczenie. Aczkolwiek ten IR spokojnie może jeździć do Poznania jeżeli "Kępno" na wyświetlaczu źle wygląda ;)
Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Post autor: Michał »

A to nie za Włókniarza Łódź otrzymała połączenie z Poznaniem przez Kutno? Ten rozkład jest idiotyczny. A już wszystko wychodziło powoli na prostą. Jedyny plus jest taki, że ostatni pociąg z Sieradza do Poznania mam godzinę później. O, i jeszcze nie zmniejszyli ilości pociągów regio na trasie Sieradz - Łódź.
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

Michał pisze:A to nie za Włókniarza Łódź otrzymała połączenie z Poznaniem przez Kutno?

Owszem, za Włókniarza. Ale jak Barbakana odzyska Wieluń to nie wiadomo, czy IC raczy przywrócić Włókniarza Łodzi.

Z resztą Włókniarz od tego roku to karykatura pociągu, skład żałosny (kuszety zdegradowane, wagony jak ze złomu wyciągnięte), czas przejazdu makabryczny. Zamiana na Barbakana na pewno wyszłaby Łodzi na plus, gdzie wagony jeżdżą zmodernizowane, barowy jest, a trasa dużo atrakcyjniejsza.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

estimate85 pisze:
Michał pisze:A to nie za Włókniarza Łódź otrzymała połączenie z Poznaniem przez Kutno?

Owszem, za Włókniarza. Ale jak Barbakana odzyska Wieluń to nie wiadomo, czy IC raczy przywrócić Włókniarza Łodzi.

Nie-e ;)
Z resztą Włókniarz od tego roku to karykatura pociągu, skład żałosny (kuszety zdegradowane, wagony jak ze złomu wyciągnięte), czas przejazdu makabryczny. Zamiana na Barbakana na pewno wyszłaby Łodzi na plus, gdzie wagony jeżdżą zmodernizowane, barowy jest, a trasa dużo atrakcyjniejsza.

po sezonie nadal jeździ na kuszetach?
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

Jest już dostępny http://nowy.rozklad-pkp.pl

i wygląda na to że TLK38106 Kraków - Szczecin zostaje przez Łódź, z czego jestem bardzo zadowolony (pewnie jak i inni Łodzianie).

Przeglądając ten rozkład, nie widzę większych zmian względem zarysu opublikowanego we wrześniu.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

estimate85 pisze: Przeglądając ten rozkład, nie widzę większych zmian względem zarysu opublikowanego we wrześniu.

Większość to pewnie błędy, ale TLK53506 Gdynia Łódź - Częstochowa - Kraków - Zakopane wpisany jest jako całoroczny, a poza tym wpisane są też dwa całoroczne, codzienne TLK Fabryczna - Kraków (tyle, że jako operator wpisane są PRy, więc to pewnie IR). Jest też jakiś dziwaczny twór TLK15520 z operatorem PR i zatrzymaniem na wszystkich stacjach do Kutna. Pewnie kolejny IR, tyle, że znów wpisany jako całoroczny. To samo dotyczy IR Katowice - Gdynia przez węglówkę i większości pociągów PR. Ciężką bzdurą jest raptem 20 minut odstępu na węglówce miedzy osobowym i IR.
Jest też dziwadło, które wyjeżdża z Lublina około 20.00 i przez Warszawę Kutno dojeżdża do Poznania na 2.00. To jakaś grupa wagonów do czegoś???
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Czyli na linii Wieluń - Kępno pozostawiono 1 parę pociągów osobowych Obrazek W ten sposób kolejny raz odcięto mieszkańców południowej części województwa łódzkiego od połączeń kolejowych z innym niż Śląsk kierunkiem. I to w momencie, gdy wiele osób stamtąd znów zaufało kolei.
Urbi59
Bywalec
Posty: 174
Rejestracja: pt 09:34, 19 wrz 2008
Lokalizacja: Łódź Polesie / UK

Post autor: Urbi59 »

Ciekawy potworek powstał. Obrazek REGIO relacji Chodzież - Łódź Kaliska. Obrazek
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

specjalnie bym się tym rozkładem nie przejmował, ma wpisany np. Chyrów, który właśnie padł.
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

Radio SUD pisze:
WIERUSZÓW: Dalekobieżne połączenie zostaje

Pełnym sukcesem zakończyła się walka kolejarzy i lokalnych samorządów związana z ostatnim dalekobieżnym połączeniem kolejowym przez Wieruszów. Mowa o pociągu relacji Kraków - Szczecin – Kraków. Połączenie znalazało się w nowym rozkładzie jazdy.

Pociąg ten dzięki staraniom i zabiegom często samych kolejarzy kursował przez ostatnie trzy lata przez Wieruszów i posiadał bardzo dobrą frekwencję podróżnych. Był jedynym połączeniem ze Śląskiem, Krakowem i Wybrzeżem, dlatego też plany jego wycofania wywoływały oburzenie wśród mieszkańców.
Ostatnim takim połączeniem, z którego skorzystać mogą mieszkańcy Wieruszowa można się dostać więc m.in. do Poznania, Krakowa, Szczecina czy Katowic. W sprawie utrzymania połączenia, które kolejowi decydenci chcieli zlikwidować protestowali dosłownie wszyscy: samorządowcy, parlamentarzyści, mieszkańcy i kolejowa Solidarność.
Opłaciło się. Utrzymanie pociągu na tej trasie zostało zaakceptowane przez Ministerstwo Infrastruktury. W związku z tym będzie on kursował także po 12 grudnia, czyli po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy.

http://www.radiosud.pl/pl_wieruszow-dalekobiezne-polaczenie-zostaje,2339.html
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

No dobra to teraz ciekawe czy pojedzie takze ten przez Łódź Obrazek
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

dziennik łódzki pisze:pociąg miał jeździć przez Łódź

Być może w tej sytuacji z rozkładu nie zniknie "Włókniarz"?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 2 razy.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Totalna makabra.

Jeśli można poprosić o wsparcie, to poniżej cytuję przykładową treść protestu do pekapu i ministerstwa. Wystarczy podpisać i wysłać na podane maile:

PKP Intercity S.A.
ul. Grójecka 17
02-021 Warszawa
[url=mailto:sekretariat@intercity.pl]sekretariat@intercity.pl[/url]


Ministerstwo Infrastruktury
Departament Kolejnictwa
ul. Chałubińskiego 4/6
00-928 Warszawa
[url=mailto:info@mi.gov.pl]info@mi.gov.pl[/url]


Łódź, dn. 2 grudnia 2010r.


Szanowni Państwo,

Stanowczo protestuję przeciwko zmianie trasy pociągu TLK Kraków – Szczecin 38106/83106 na trasę prowadzącą przez Wieluń i Ostrów Wielkopolski. Taka decyzja stanowi objaw lekceważenia pasażerów i jest jednocześnie działaniem na szkodę tak przewoźnika, jak i interesu publicznego.
Planowana we wstępnym zarysie rozkładu jazdy trasa przez Łódź jest szybsza i gwarantuje wielokrotnie wyższą liczbę potencjalnych pasażerów. Należy przypomnieć, iż aglomeracja łódzka liczy 1,2 mln mieszkańców, zaś Wieruszów i Wieluń, nawet rozpatrywane łącznie, dają niecałe 40 tys. potencjalnych pasażerów. 80-90% przewozów na trasach z Łodzi do Krakowa i Poznania odbywa się obecnie transportem drogowym. Dla połączeń na tych trasach istnieje więc olbrzymi niewykorzystany przez kolej potencjał, którego nie da się zrealizować oferując jedno połączenie dziennie o przypadkowej porze kursowania.
Pragnę przypomnieć, iż uruchamianie pociągów w ramach „służby publicznej” prowadzić ma do przygotowania takiej siatki połączeń, która przyciągnie najwięcej pasażerów, a nie takiej, która wymusi najwyższe dopłaty. Dofinansowanie przewozów kolejowych służyć ma maksymalizacji przewozów dokonywanych koleją, a tym samym uniknięciu kosztów i tragedii ludzkich związanych z nadmiernym ruchem drogowym. Wzywam Państwa do natychmiastowej zmiany decyzji w sprawie wytrasowania pociągu 38106/83106 z pominięciem Łodzi, jawnie naruszającej zarówno interes pasażerów jak i interes publiczny.
Z poważaniem
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tomasz.bu, łącznie zmieniany 1 raz.
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

Wysłane.

Proponuję to wysłać także do lokalnych mediów, skoro media w Wieluniu i okolicy odniosły taki spektakularny sukces, może z pomocą łódzkich mediów też uda się coś osiągnąć?
ODPOWIEDZ