Rozkład jazdy 2010/2011

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

To w ramach łódzkiej tradycji tramwajów podmiejskich. A IC lepiej by kupiły jakieś współczesne lokomotywy, wagony (albo chociaż przywróciły do ruchu te co są w Warszawie odstawione) i ezt-y, a nie tylko Pendolino-niePendolino.
Kubawrx
Czasem wpada
Posty: 72
Rejestracja: wt 21:16, 05 lut 2008
Lokalizacja: Łódź Koziny
Kontakt:

Post autor: Kubawrx »

NO TOŚMY SIĘ KU^$A MAĆ NAJEŹDZILI DO POZNANIA ŻE HEJ!!! Tramwajem z Łodzi do Krakowa i Poznania - komuś widać bardzo przeszkadzało, że próbowano łódzką kolej wyprowadzić na prostą. DNO

"Podmiejskim do Krakowa? Wolne żarty" :lol:
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kubawrx, łącznie zmieniany 1 raz.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

mam wątpliwości czy ED74 ma rzeczywiście gorszy standard niż zramolały mechpom, a jak jechałem tym pociągiem, to taki właśnie był. No ale połączenia z południowym wschodem żal, dawno nie było i znów nie będzie. Cóż.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

rkplodz pisze:mam wątpliwości czy ED74 ma rzeczywiście gorszy standard niż zramolały mechpom

Zramolały mechpom ma wygodną kanapę, firanki, wydzielone przedsionki. Zważywszy jakość "klimatyzacji" w pesie, to i możliwosć otwarcia okna zdaje się być plusem. Na minus liczy mu się przedziałowość. Resorowanie i wyciszenie jest kwestią dyskusyjną, ale wcale niekoniecznie tramwaj wygrywa.
Nie wszystko złoto co się świeci.
Adrian
Stały bywalec
Posty: 301
Rejestracja: pn 19:30, 13 paź 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Adrian »

Osobiście to wolałbym jechać EDytą na jakiejś krótkiej, szybkiej trasie - tak gdzieś z 2 - 3 godziny a nie ok.7. Osobiście nie jestem miłośnikiem składów bezprzedziałowych na długich trasach. Moim zdaniem dzięki przedziałom jest dużo większy komfort podróży. Mogę sobie zamknąć drzwi, zasunąć zasłonki, położyć bagaże na półce i mieć cały przedział. W ED74 jedyne co mi się spodobało to toaleta Obrazek Moim zdaniem jechać pociągiem na tak długiej trasie i to jeszcze w warunkach nie odbiegających specjalnie od warunków podróży zwykłem miejskim tramwajem to jeden wielki dowcip i pokazanie tego gdzie PKP IC ma interes pasażera. A ma głęboko w du*ie.I tak przy okazji to jednak Łódź czy Kutno powinny mieć połączenie z południowym-wchodem. Z tego co się orientuję to Kutno nie ma już bezpośredniego składu do Przemyśla. A dzisiejszy, czterowagonowy skład miał frekwencję rzędu 80-85%. Jeden z wagonów (w malowaniu PKP IC) miał naprawę okresową ważną do 31 stycznia. St.mac:Przemyśl
W ten sposób kolejny wagon dołączy do niezliczonych sznurów wagonów InterCipy odpoczywających sobie na bocznicach...
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

Połączenie Łodzi z Przemyślem zostanie. W godzinach Cegielskiego, do Przemyśla pojedzie skład wagonowy z Krakowa, tak więc prawdopodobnie (o ile w IC nic nie rozwalą), będzie można się przesiąść z Kibla74 do pociągu z Wrocławia. A chodzi pewnie o to, by Kibel74 nie jeździł trasą do Przemyśla.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Adrian pisze:Osobiście to wolałbym jechać EDytą na jakiejś krótkiej, szybkiej trasie - tak gdzieś z 2 - 3 godziny

Ja już po 1:30 do Warszawy mam dość, od biedy idzie ten czas wytrzymać w I klasie.
Osobiście nie jestem miłośnikiem składów bezprzedziałowych na długich trasach.

To nie jest kwestia przedziałów lub ich braku, tylko wyposażenia. Cały świat przeszedł na bezprzedziałowce, samoloty i autobusy też nie mają przedziałów. Ale to nie znaczy, że pojazd do ruchu dalekobieżnego ma być wyposażony jak tramwaj.
Moim zdaniem dzięki przedziałom jest dużo większy komfort podróży. Mogę sobie zamknąć drzwi, zasunąć zasłonki, położyć bagaże na półce i mieć cały przedział.

Możesz też wylądować z 7 towarzyszami podróży spośród których pierwszy rozkręci na maxa ogrzewanie, drugiemu dziób się nie zamknie przez 7 godzin podróży, trzeci będzie niedomyty i śmierdzący, czwarty będzie wiózł rozwydrzonego dzieciaka, piąty będzie gruntownie wyperfumowny wodą kolońską "Powiew Prowincji", szósty usiądzie przy oknie i nie pozwoli go otwierać, bo mu wieje, a siódmy będzie miał 200 kg żywej wagi i zajmował 2,5 siedzenia. A w przedziale poza Tobą znajdzie się rower, 5 walizek, składane narty, wiadro grzybów i koszyk z kotem.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Tomasz.bu pisze:Możesz też wylądować z 7 towarzyszami podróży spośród których pierwszy rozkręci na maxa ogrzewanie, drugiemu dziób się nie zamknie przez 7 godzin podróży, trzeci będzie niedomyty i śmierdzący, czwarty będzie wiózł rozwydrzonego dzieciaka, piąty będzie gruntownie wyperfumowny wodą kolońską "Powiew Prowincji", szósty usiądzie przy oknie i nie pozwoli go otwierać, bo mu wieje, a siódmy będzie miał 200 kg żywej wagi i zajmował 2,5 siedzenia. A w przedziale poza Tobą znajdzie się rower, 5 walizek, składane narty, wiadro grzybów i koszyk z kotem.

Ale w bezprzedziale może Cię spotkać dokładnie to samo. Tylko dotyka to nie ośmiu, a osiemdziesięciu osób. Ale za to w bezprzedziałach jest w moim odczuciu znacznie bezpieczniej - "kontrola społeczna", wszyscy wszystko widzą. Co z kolei czasem przeszkadza kiedy jedzie się w więcej osób. Ja wolę jeździć w bezprzedziałowych, jeśli jadę sam. Jeśli jadę z kimś, zwłaszcza z większą grupą, zdecydowanie lepiej czuję się w przedziałach.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

na stronie PR pojawiają się już poprawki przesuwające zamknięcie Fabrycznej na wrzesień.
Urbi59
Bywalec
Posty: 174
Rejestracja: pt 09:34, 19 wrz 2008
Lokalizacja: Łódź Polesie / UK

Post autor: Urbi59 »

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Ktoś gdzieś pisał, że pociąg będzie jeździł tylko do Krakowa z powodu obsługi przez bydgostie, ale w Krakowie będzie skomunikowany z pociągiem do Przemyśla - chyba z tego samego peronu.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

G* to da. Jak ktoś będzie musiał, to i tak pojedzie, ale jak będzie miał wybór - to wybierze samochód. Z rozkładu nie będzie wynikało, że pociąg zatrzyma się przy tym samym peronie, będzie za to wynikało, że na przesiadkę jest mało czasu, więc w przypadku spóźnienia mamy okazję kilka godziny z podróży poświęcić na zwiedzanie antydworca w Krakowie.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Dokładnie takie samo mam wrażenie. Ale widać uparli się, by puścić bydgostie na tę trasę i uważają, że można wytrzymać w nich jazdę z Poznania do Krakowa, ale do Przemyśla już nie Obrazek
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

A warto dodać, że jest groźba całkowitego zamknięcia od dnia 1 kwietnia mostu nad rzeką pomiędzy Chociwiem Łaskim a Siedlcami Łaskimi (obecnie ograniczenie do 20km/h)
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

BTW to jak teraz będą wyglądać obiegi, skoro nie wycieli nic do pary???
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tomasz.bu, łącznie zmieniany 3 razy.
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Może jeszcze coś się pojawi do 1 marca?

A takto pewnie poranny do Chorzewa będzie 30 min później wracał do Zduńskiej Woli...reszta zobaczymy... chore
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

railman93 pisze:IR Bursztyn dostanie za to dodatkowe postoje w Otoku, Kłudnej i Chełmcach

Za to stracił terminy, wypadły 20, 23, 27, 28 kwiecień. Przy układzie kalendarza jaki mamy w tym roku istniało spore prawdopodobieństwo zainteresowania ze strony podróżnych w te dni. Najwyraźniej władze PRów doszły do innych wniosków


Tomasz.bu pisze:to jak teraz będą wyglądać obiegi, skoro nie wycieli nic do pary???

Czy tak na pewno nie wycieli to do końca nie wiemy, trudno powiedzieć co kryją kolejne poprawki. Obieg który zachowano z pewnością będzie wyglądał tak:
Częstochowa 15.41 - Zduńska Wola 18.24/ Zduńska Wola 4.31 (D) - Siemkowice 5.36 / 6.05(D) - Zduńska Wola 7.10 / Zduńska Wola 11.32 (D) ( oprócz wakacji) - Łódź 12.26 / 15.03 - Częstochowa 18.51 ( z Łodzi w (D) oprócz wakacji ze Zduńskiej codziennie )
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

No to ze Zduńskiej Woli do Chorzewa na 5.30 rano to normalnie tłumy będą walić. Niewyobrażalne, że można być aż tak głupim.
Należy więc spodziewać się, że do pary wylatuje wieczorny Częstochowa - Chorzew.
Urbi59
Bywalec
Posty: 174
Rejestracja: pt 09:34, 19 wrz 2008
Lokalizacja: Łódź Polesie / UK

Post autor: Urbi59 »

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

Wg tej drugiej wersji 73104 ma jechać z Łodzi do Krakowa 4,5 godziny przez CMK. To chyba jakiś żart. Nie dość że dają ED74, to jeszcze mamy 5 godzin prawie jeździć?
ODPOWIEDZ