Rozkład jazdy 2010/2011
Niemiecki hafas pokazuje pociągi kursujące w danym dniu. To jest rozkład na 15 grudnia 2010, nieuwzględniający oczywiście pociągów sezonowych, czyli dwóch składów do Helu, jednego do Świnoujścia Portu, jednego do Kołobrzegu i jednego do Zakopanego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez hradek, łącznie zmieniany 1 raz.
REGIO Kłodzko - Łódź Kaliska też będzie. Tylko co dziwne, nie ma połączenia Łódź Kaliska - Kłodzko...
Mam nadzieje, że to jest tylko zwykły brak, bo połączenia bardzo dobre.
Co do iRów Łódź - Wawa, to jednak lekkie przegięcie. Prawie wszystkie pociągi iR będę odjeżdżać do Stolicy kilka minut przed odjazdem składu TLK...
Nie zauważyłem REGIO Łódź - Krzyż. A szkoda, takiego połączeń... Mam nadzieje, że pierwszy REGIO do Poznania pojedzie na wagonach.
Poznań - Przemyśl i Szczecin - Kraków są, uffff... Kamień z serca, szczególnie co do drugiego połączenia.
Mam nadzieje, że to jest tylko zwykły brak, bo połączenia bardzo dobre.
Co do iRów Łódź - Wawa, to jednak lekkie przegięcie. Prawie wszystkie pociągi iR będę odjeżdżać do Stolicy kilka minut przed odjazdem składu TLK...
Nie zauważyłem REGIO Łódź - Krzyż. A szkoda, takiego połączeń... Mam nadzieje, że pierwszy REGIO do Poznania pojedzie na wagonach.
Poznań - Przemyśl i Szczecin - Kraków są, uffff... Kamień z serca, szczególnie co do drugiego połączenia.
Dokładnie - UFFF, że jest 2x Kraków przez CMK! W Częstochowie wolę pojawić się jako turysta, niż przejeżdżać jako przymusowy pasażer
EDIT: W dodatku jaki czas podróży! Do Krakowa Głównego o ok. pół godziny krócej, niż przed wycofaniem "Reymonta" z CMK! Otwieram piwo karmelowe z Browarów Łódzkich z tej okazji
To teraz tylko przekonać PKP IC, by wydłużyli pociąg Przemyśl-Kraków-Łódź-Poznań do Berlina Miałoby to wielki sens - byłoby to szybsze połączenie Krakowa z Berlinem, niż EC jadący przez Wrocław! Byłby to jednak niemal cud, by PKP IC uruchomiły międzynarodowy pociąg przejeżdżający tak blisko Warszawy, a omijający ją
EDIT: W dodatku jaki czas podróży! Do Krakowa Głównego o ok. pół godziny krócej, niż przed wycofaniem "Reymonta" z CMK! Otwieram piwo karmelowe z Browarów Łódzkich z tej okazji
To teraz tylko przekonać PKP IC, by wydłużyli pociąg Przemyśl-Kraków-Łódź-Poznań do Berlina Miałoby to wielki sens - byłoby to szybsze połączenie Krakowa z Berlinem, niż EC jadący przez Wrocław! Byłby to jednak niemal cud, by PKP IC uruchomiły międzynarodowy pociąg przejeżdżający tak blisko Warszawy, a omijający ją
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berger.m, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
http://www.tvk.wsm.wielun.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=2121&Itemid=1
W Wieluniu walczą o swoje... W sumie to im się nie dziwie, wszak to jedyny pociąg TLK przejeżdżający przez to miasto...
W Wieluniu walczą o swoje... W sumie to im się nie dziwie, wszak to jedyny pociąg TLK przejeżdżający przez to miasto...
A co zaproponowano w zamian za ten TLK? Moim zdaniem powinien on jeździć, to jedyny pociąg dalekobieżny w tych okolicach i o dobrym planie jazdy - swoiste okno na świat. Ewentualnie zrobienie pociągu łącznikowego Katowice-Kępno (np. IR) dowożącego i skomunikowanego(!) w Kępnie z TLK na północ.
Zabranie teraz pociągu i oddanie go w marcu jest szczytem bezmyślności albo wygaszania popytu z premedytacją.
Natomiast zestawienie groźby likwidacji jedynego pociągu pospiesznego z dobrą wiadomością w postaci postawienia wiaty jest wręcz komiczne
Zabranie teraz pociągu i oddanie go w marcu jest szczytem bezmyślności albo wygaszania popytu z premedytacją.
Natomiast zestawienie groźby likwidacji jedynego pociągu pospiesznego z dobrą wiadomością w postaci postawienia wiaty jest wręcz komiczne
Adamix pisze:A co zaproponowano w zamian za ten TLK? Moim zdaniem powinien on jeździć, to jedyny pociąg dalekobieżny w tych okolicach i o dobrym planie jazdy - swoiste okno na świat.
Pewnie, że powinien zostać, tyle że jak zostanie to łodzianie będą robić raban, bo to jest ten pociąg, który ma zostać przetrasowany na Łódź. Niestety przez to, że chce się "zrobić dobrze" Łodzi konsekwencje poniesie cały makroregion zachodni województwa, który pozbawiony zostanie jedynego połączenia z Wybrzeżem Zachodnim, należy bowiem pamiętać, że z przetrasowaniem tego pociągu wiąże się także likwidacja pociągu 18101 ( Włókniarz )
Ewentualnie zrobienie pociągu łącznikowego Katowice-Kępno (np. IR) dowożącego i skomunikowanego(!) w Kępnie z TLK na północ.
A niby dlaczego PR-y mają uruchamiać łączniki? Pamiętajmy, że to prestiżowa spółeczka otrzymuje wcale niemałe dotacje do przewozów międzywojewódzkich i jest ich obowiązkiem zapewniać połączenia mniejszych ośrodków z resztą kraju.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 2 razy.
Grzesiek pisze: Pewnie, że powinien zostać, tyle że jak zostanie to łodzianie będą robić raban, bo to jest ten pociąg, który ma zostać przetrasowany na Łódź. Niestety przez to, że chce się "zrobić dobrze" Łodzi konsekwencje poniesie cały makroregion zachodni
Ja cię niezwykle sory, ale "cały makroregion zachodni" liczy sobie 1/4 mieszkańców aglomeracji łódzkiej. Z resztą zabawa pod tytułem "skąd dokąd zabrać pociąg" jest dość głupia - powinny jechać i tu i tu, proporcjonalnie do siły nabywczej na taką usługę.
A niby dlaczego PR-y mają uruchamiać łączniki?
Np. Żeby zarobić.
Tomasz.bu pisze:Grzesiek pisze: Pewnie, że powinien zostać, tyle że jak zostanie to łodzianie będą robić raban, bo to jest ten pociąg, który ma zostać przetrasowany na Łódź. Niestety przez to, że chce się "zrobić dobrze" Łodzi konsekwencje poniesie cały makroregion zachodni
Ja cię niezwykle sory, ale "cały makroregion zachodni" liczy sobie 1/4 mieszkańców aglomeracji łódzkiej. Z resztą zabawa pod tytułem "skąd dokąd zabrać pociąg" jest dość głupia - powinny jechać i tu i tu, proporcjonalnie do siły nabywczej na taką usługę.
Wydaje mi się, że jednak przeceniasz wielkość aglomeracji łódzkiej, ale nie w tym rzecz. To że Łódź powinna mieć dobrze rozwiniętą siatkę połączeń jest oczywiste, jednak nie powinno to dziać się kosztem czynienia z obszaru zamieszkałego przez 400 tysięcy osób pustynii komunikacyjnej, co niestety konsekwentnie czyni prestiżowa spółeczka. Podpisuję pod tym , że pociągi powinny jeździć tu i tu, po to są właśnie dotacje państwowe, niestety nie idzie za tym system zobowiązujący przewoźnika do równomiernego rozłożenia siatki połączeń.
A niby dlaczego PR-y mają uruchamiać łączniki?
Np. Żeby zarobić
Doskonale wiesz, że taki łąćznik na siebie nie jest w stanie zarobić i po raz kolejny wracamy do dotacji, PR-y pewnie uruchomiłyby takie połączenie, ale niestety to IC ma państwową kasę więc z całą stanowczością należy tego wymagać od tej spółki.
Grzesiek pisze:A niby dlaczego PR-y mają uruchamiać łączniki? Pamiętajmy, że to prestiżowa spółeczka otrzymuje wcale niemałe dotacje do przewozów międzywojewódzkich i jest ich obowiązkiem zapewniać połączenia mniejszych ośrodków z resztą kraju.
"To nie my, to oni" - tylko pasażer się nie liczy. Właśnie tak skończyła się konkurencja na torach w polskim wydaniu. PR-y powinny zrobić łącznik, by:
- zarobić (jak napisał Tomasz.bu) - bo z Wielunia do Kępna nikt turystycznie nie jeździ i nikt godzinami nie będzie czekał na przesiadkę. Ale gdyby PR zagwarantowały przesiadkę, z pewnością więcej ludzi skusiłoby się na ich pociąg, czyli spółka zyskałaby dodatkowych klientów.
- spełniać swoją rolę, czyli obsługę kolejową mniejszych miejscowości gdzie pociągi TLK się nie zatrzymują ze względu na czas przejazdu.
- współpracować z IC dla dobra pasażerów, zamiast głupiej pseudokonkurencji w postaci wysyłania pociągu 5 min. przed TLK.
W mojej ocenie na tej trasie (alternatywna łącznica od Kępna na południe wobec linii przez Kluczbork) najlepiej sprawdziłyby się szynobusy dowożące do pociągów dalekobieżnych. Ale "nie da się", ponieważ linia przebiega przez 3 województwa (Śląskie, Łódzkie, Wielkopolskie) i samorządy nie potrafią się dogadać. Zatrważające.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Pytanie jak ten spór się zakończy?
Czy :
1. TLK Barbakan pojeździ przez Łódź do marca, potem Łódź zostanie bez połączenia do Poznania i Szczecina rannego?
2. TLK Barbakan od grudnia zostanie na stałej trasie przez Wieluń, natomiast w Łodzi zostanie TLK Włókniarz do Poznania i Szczecina?
3. Będą 2 pociągi TLK Kraków-Szczecin, jeden przez CMK, Łódź, drugi przez Wieluń, Kępno?
4. Cała ta gadanina jest tylko przedwyborczym pląsaniem "ważnych" ludzi, a wszystko zostanie tak jak w projekcie Intercity?
Opcja nr 3 chyba byłaby najlepsza z punktu widzenia całości województwa łódzkiego, jednak wątpie by IC zdecydowało się na taki krok.
Czy :
1. TLK Barbakan pojeździ przez Łódź do marca, potem Łódź zostanie bez połączenia do Poznania i Szczecina rannego?
2. TLK Barbakan od grudnia zostanie na stałej trasie przez Wieluń, natomiast w Łodzi zostanie TLK Włókniarz do Poznania i Szczecina?
3. Będą 2 pociągi TLK Kraków-Szczecin, jeden przez CMK, Łódź, drugi przez Wieluń, Kępno?
4. Cała ta gadanina jest tylko przedwyborczym pląsaniem "ważnych" ludzi, a wszystko zostanie tak jak w projekcie Intercity?
Opcja nr 3 chyba byłaby najlepsza z punktu widzenia całości województwa łódzkiego, jednak wątpie by IC zdecydowało się na taki krok.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez estimate85, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem łodzianinem, często podróżującym do Krakowa i Poznania, więc ucieszyła mnie informacja o puszczeniu tego pociągu przez Łódź i żałosne jest zmienianie tego planu. Nie mam nic przeciwko pociągowi przez Wieluń, a nawet uważam, że powinien taki pociąg również jeździć. Jednak to Łódź jest w najgorszej kolejowej sytuacji z największych polskich miast.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Kolejne newsy w sprawie rozkładu 2011:
1. Wieluń dalej walczy o TLK Szczecin-Kraków.
http://wielun.naszemiasto.pl/artykul/650654,czy-kolej-zabierze-polaczenie-szczecin-krakow,id,t.html
2. Fabryczny ma być zamknięty dopiero we wrześniu 2011, natomiast od marca ma ruszyć remont torowiska Widzew-Kaliska i przywrócenie postojów na Chojnach dla poc. przejeżdżających tym szlakiem.
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,8629059,Pociagi_z_Warszawy_beda_stawac_na_stacji_Chojny.html
1. Wieluń dalej walczy o TLK Szczecin-Kraków.
http://wielun.naszemiasto.pl/artykul/650654,czy-kolej-zabierze-polaczenie-szczecin-krakow,id,t.html
2. Fabryczny ma być zamknięty dopiero we wrześniu 2011, natomiast od marca ma ruszyć remont torowiska Widzew-Kaliska i przywrócenie postojów na Chojnach dla poc. przejeżdżających tym szlakiem.
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,8629059,Pociagi_z_Warszawy_beda_stawac_na_stacji_Chojny.html
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Urbi59 pisze:REGIO Kłodzko - Łódź Kaliska też będzie. Tylko co dziwne, nie ma połączenia Łódź Kaliska - Kłodzko...
Mam nadzieje, że to jest tylko zwykły brak, bo połączenia bardzo dobre.
Nie, w drugą stronę są inaczej wyobiegowane
Co do iRów Łódź - Wawa, to jednak lekkie przegięcie. Prawie wszystkie pociągi iR będę odjeżdżać do Stolicy kilka minut przed odjazdem składu TLK...
do rozkładu na linii warszawskiej bym się nie przywiązywał (zamknięcia Skierniewic)
Nie zauważyłem REGIO Łódź - Krzyż. A szkoda, takiego połączeń... Mam nadzieje, że pierwszy REGIO do Poznania pojedzie na wagonach.
OIDW nie
Dokładnie - UFFF, że jest 2x Kraków przez CMK! W Częstochowie wolę pojawić się jako turysta, niż przejeżdżać jako przymusowy pasażer Wink
To jest bardzo dobry pomysł na pociągi, ale walka kolejarzy z tych wszystkich Wieluniów czy innych Kluczborków nadal trwa
To teraz tylko przekonać PKP IC, by wydłużyli pociąg Przemyśl-Kraków-Łódź-Poznań do Berlina Smile Miałoby to wielki sens - byłoby to szybsze połączenie Krakowa z Berlinem, niż EC jadący przez Wrocław! Byłby to jednak niemal cud, by PKP IC uruchomiły międzynarodowy pociąg przejeżdżający tak blisko Warszawy, a omijający ją Wink
Raczej ministerstwo do sfinansowania. A to finansować takich pociągów do Berlina ewidentnie nie chce.
Katowice-Kępno (np. IR) dowożącego i skomunikowanego(!) w Kępnie z TLK na północ.
LOL, iR do Kępna nie, raczej na więcej iR nie ma co liczyć, a na pewno nie w takiej relacji. Można by pomyśleć czy jeden iR nie mógłby rzeczywiście pojechać np. Kraków - Poznań tamtędy, koszt uruchomienia pojedynczego ezeta jest bez porównania niższy. No ale oczywiście znów nie wiadomo który iR pojedzie, a który nie. To samo odkąd te pociągi uruchomiono.
Pewnie, że powinien zostać, tyle że jak zostanie to łodzianie będą robić raban, bo to jest ten pociąg, który ma zostać przetrasowany na Łódź.
Nikt się w Łodzi pultał nie będzie, przecież nikt poza garstką miłośników nie wie o tym pociągu.
Ja cię niezwykle sory, ale "cały makroregion zachodni" liczy sobie 1/4 mieszkańców aglomeracji łódzkiej. Z resztą zabawa pod tytułem "skąd dokąd zabrać pociąg" jest dość głupia - powinny jechać i tu i tu, proporcjonalnie do siły nabywczej na taką usługę.
O kufa, zgadzam się z Tomaszem.
"To nie my, to oni" - tylko pasażer się nie liczy.
Niestety system, w którym znaczną część kasy daje jakieś ministerstwo/województwo, a nie pasażerowie, do tego prowadzi.
3. Będą 2 pociągi TLK Kraków-Szczecin, jeden przez CMK, Łódź, drugi przez Wieluń, Kępno?
tak nie będzie. ;-P