Rozkład jazdy 2010/2011
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
estimate85 pisze:No to świetnie. Intercity pozbawi milionowej aglomeracji szybkiego rannego połączenia z Poznaniem i Szczecinem, żeby jakieś 25-tysięczne powiatowe miasteczko miało jeden dalekobieżny pociąg TLK? Gratuluję samopoczucia władzom tej spółczyny.
Prosta rada - słać do IC pisma z wyłuszczeniem, co myślimy o takiej zmianie. I przy okazji o połączenia poranne.
Rachunek jest prosty - napisanie maila - 0 złotych, 15 minut
Brak pociągu przez Kutno - godzina w plecy i bliżej nieokreślona kwota za bilet na cokolwiek zastępczego. Jeśli choć raz w przyszłym roku będziesz chciał jechać tą trasą - już się opłaca.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
A może jakaś zbiorowa petycja w tej sprawie? By IC wiedziało, że Łodzianom też zależy na tym połączeniu, a nie że "nikt poza garstką miłośników nie wie o tym pociągu".
Po drugie - widać, jak Łodzianom zależy. Mieszkańcy Wielunia robią wielkie halo wokół Barbakana, tymczasem w Łodzi nikt nie napisał ani słowa w sprawie likwidacji Włókniarza.
Oby nie okazało się, że nie będziemy mieć ani jednego, ani drugiego. (Włókniarza wszak w zarysie nie ma)
Po drugie - widać, jak Łodzianom zależy. Mieszkańcy Wielunia robią wielkie halo wokół Barbakana, tymczasem w Łodzi nikt nie napisał ani słowa w sprawie likwidacji Włókniarza.
Oby nie okazało się, że nie będziemy mieć ani jednego, ani drugiego. (Włókniarza wszak w zarysie nie ma)
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
estimate85 pisze: Po drugie - widać, jak Łodzianom zależy. Mieszkańcy Wielunia robią wielkie halo wokół Barbakana, tymczasem w Łodzi nikt nie napisał ani słowa w sprawie likwidacji Włókniarza.
Oby nie okazało się, że nie będziemy mieć ani jednego, ani drugiego. (Włókniarza wszak w zarysie nie ma)
może mnie zlinczujecie, że zalatuję parczewskim klasykiem, ale to dowodzi, że łodzianom bez tego pociągu życie się raczej nie załamie
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
railman93 pisze:Hmm chyba jakieś kursy Poznań- Łódź będą na wagonach bo po 20 minut niektóre stoją w Ostrowie. A wiec jakby lok zmieniał kierunek jazdy
rzekłbym że to bardzo śmiałe wnioskowanie. Aczkolwiek nie widziałem wszystkich obiegów. Ale jeśli, byłby to klasyczny przykład niegospodarności - wagonowy skład przy zatrzymywaniu się co 5 km to paranoja jest
rkplodz pisze:LOL, iR do Kępna nie, raczej na więcej iR nie ma co liczyć, a na pewno nie w takiej relacji. Można by pomyśleć czy jeden iR nie mógłby rzeczywiście pojechać np. Kraków - Poznań tamtędy, koszt uruchomienia pojedynczego ezeta jest bez porównania niższy. No ale oczywiście znów nie wiadomo który iR pojedzie, a który nie. To samo odkąd te pociągi uruchomiono.
W moim odczuciu jak najbardziej miałby sens w przypadku likwidacji TLK Barbakan. Nie po to od bodajże 3 lat próbuje się przekonać mieszkańców miejscowości wzdłuż linii Kępno-Katowice do korzystania z pociągów, by znów zabrać im "okno na świat".
Chodzi mi o zachowanie pociągu - czy będzie jeździł pod marką TLK czy IR ma drugorzędne znaczenie. Aczkolwiek ten IR spokojnie może jeździć do Poznania jeżeli "Kępno" na wyświetlaczu źle wygląda
-
- Sympatyk forum
- Posty: 671
- Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
- Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań
A to nie za Włókniarza Łódź otrzymała połączenie z Poznaniem przez Kutno? Ten rozkład jest idiotyczny. A już wszystko wychodziło powoli na prostą. Jedyny plus jest taki, że ostatni pociąg z Sieradza do Poznania mam godzinę później. O, i jeszcze nie zmniejszyli ilości pociągów regio na trasie Sieradz - Łódź.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Michał pisze:A to nie za Włókniarza Łódź otrzymała połączenie z Poznaniem przez Kutno?
Owszem, za Włókniarza. Ale jak Barbakana odzyska Wieluń to nie wiadomo, czy IC raczy przywrócić Włókniarza Łodzi.
Z resztą Włókniarz od tego roku to karykatura pociągu, skład żałosny (kuszety zdegradowane, wagony jak ze złomu wyciągnięte), czas przejazdu makabryczny. Zamiana na Barbakana na pewno wyszłaby Łodzi na plus, gdzie wagony jeżdżą zmodernizowane, barowy jest, a trasa dużo atrakcyjniejsza.
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
estimate85 pisze:Michał pisze:A to nie za Włókniarza Łódź otrzymała połączenie z Poznaniem przez Kutno?
Owszem, za Włókniarza. Ale jak Barbakana odzyska Wieluń to nie wiadomo, czy IC raczy przywrócić Włókniarza Łodzi.
Nie-e
Z resztą Włókniarz od tego roku to karykatura pociągu, skład żałosny (kuszety zdegradowane, wagony jak ze złomu wyciągnięte), czas przejazdu makabryczny. Zamiana na Barbakana na pewno wyszłaby Łodzi na plus, gdzie wagony jeżdżą zmodernizowane, barowy jest, a trasa dużo atrakcyjniejsza.
po sezonie nadal jeździ na kuszetach?
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Jest już dostępny http://nowy.rozklad-pkp.pl
i wygląda na to że TLK38106 Kraków - Szczecin zostaje przez Łódź, z czego jestem bardzo zadowolony (pewnie jak i inni Łodzianie).
Przeglądając ten rozkład, nie widzę większych zmian względem zarysu opublikowanego we wrześniu.
i wygląda na to że TLK38106 Kraków - Szczecin zostaje przez Łódź, z czego jestem bardzo zadowolony (pewnie jak i inni Łodzianie).
Przeglądając ten rozkład, nie widzę większych zmian względem zarysu opublikowanego we wrześniu.
estimate85 pisze: Przeglądając ten rozkład, nie widzę większych zmian względem zarysu opublikowanego we wrześniu.
Większość to pewnie błędy, ale TLK53506 Gdynia Łódź - Częstochowa - Kraków - Zakopane wpisany jest jako całoroczny, a poza tym wpisane są też dwa całoroczne, codzienne TLK Fabryczna - Kraków (tyle, że jako operator wpisane są PRy, więc to pewnie IR). Jest też jakiś dziwaczny twór TLK15520 z operatorem PR i zatrzymaniem na wszystkich stacjach do Kutna. Pewnie kolejny IR, tyle, że znów wpisany jako całoroczny. To samo dotyczy IR Katowice - Gdynia przez węglówkę i większości pociągów PR. Ciężką bzdurą jest raptem 20 minut odstępu na węglówce miedzy osobowym i IR.
Jest też dziwadło, które wyjeżdża z Lublina około 20.00 i przez Warszawę Kutno dojeżdża do Poznania na 2.00. To jakaś grupa wagonów do czegoś???
Radio SUD pisze:
WIERUSZÓW: Dalekobieżne połączenie zostaje
Pełnym sukcesem zakończyła się walka kolejarzy i lokalnych samorządów związana z ostatnim dalekobieżnym połączeniem kolejowym przez Wieruszów. Mowa o pociągu relacji Kraków - Szczecin – Kraków. Połączenie znalazało się w nowym rozkładzie jazdy.
Pociąg ten dzięki staraniom i zabiegom często samych kolejarzy kursował przez ostatnie trzy lata przez Wieruszów i posiadał bardzo dobrą frekwencję podróżnych. Był jedynym połączeniem ze Śląskiem, Krakowem i Wybrzeżem, dlatego też plany jego wycofania wywoływały oburzenie wśród mieszkańców.
Ostatnim takim połączeniem, z którego skorzystać mogą mieszkańcy Wieruszowa można się dostać więc m.in. do Poznania, Krakowa, Szczecina czy Katowic. W sprawie utrzymania połączenia, które kolejowi decydenci chcieli zlikwidować protestowali dosłownie wszyscy: samorządowcy, parlamentarzyści, mieszkańcy i kolejowa Solidarność.
Opłaciło się. Utrzymanie pociągu na tej trasie zostało zaakceptowane przez Ministerstwo Infrastruktury. W związku z tym będzie on kursował także po 12 grudnia, czyli po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy.
http://www.radiosud.pl/pl_wieruszow-dalekobiezne-polaczenie-zostaje,2339.html
dziennik łódzki pisze:pociąg miał jeździć przez Łódź
Być może w tej sytuacji z rozkładu nie zniknie "Włókniarz"?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 2 razy.
Totalna makabra.
Jeśli można poprosić o wsparcie, to poniżej cytuję przykładową treść protestu do pekapu i ministerstwa. Wystarczy podpisać i wysłać na podane maile:
PKP Intercity S.A.
ul. Grójecka 17
02-021 Warszawa
[url=mailto:sekretariat@intercity.pl]sekretariat@intercity.pl[/url]
Ministerstwo Infrastruktury
Departament Kolejnictwa
ul. Chałubińskiego 4/6
00-928 Warszawa
[url=mailto:info@mi.gov.pl]info@mi.gov.pl[/url]
Łódź, dn. 2 grudnia 2010r.
Szanowni Państwo,
Stanowczo protestuję przeciwko zmianie trasy pociągu TLK Kraków – Szczecin 38106/83106 na trasę prowadzącą przez Wieluń i Ostrów Wielkopolski. Taka decyzja stanowi objaw lekceważenia pasażerów i jest jednocześnie działaniem na szkodę tak przewoźnika, jak i interesu publicznego.
Planowana we wstępnym zarysie rozkładu jazdy trasa przez Łódź jest szybsza i gwarantuje wielokrotnie wyższą liczbę potencjalnych pasażerów. Należy przypomnieć, iż aglomeracja łódzka liczy 1,2 mln mieszkańców, zaś Wieruszów i Wieluń, nawet rozpatrywane łącznie, dają niecałe 40 tys. potencjalnych pasażerów. 80-90% przewozów na trasach z Łodzi do Krakowa i Poznania odbywa się obecnie transportem drogowym. Dla połączeń na tych trasach istnieje więc olbrzymi niewykorzystany przez kolej potencjał, którego nie da się zrealizować oferując jedno połączenie dziennie o przypadkowej porze kursowania.
Pragnę przypomnieć, iż uruchamianie pociągów w ramach „służby publicznej” prowadzić ma do przygotowania takiej siatki połączeń, która przyciągnie najwięcej pasażerów, a nie takiej, która wymusi najwyższe dopłaty. Dofinansowanie przewozów kolejowych służyć ma maksymalizacji przewozów dokonywanych koleją, a tym samym uniknięciu kosztów i tragedii ludzkich związanych z nadmiernym ruchem drogowym. Wzywam Państwa do natychmiastowej zmiany decyzji w sprawie wytrasowania pociągu 38106/83106 z pominięciem Łodzi, jawnie naruszającej zarówno interes pasażerów jak i interes publiczny.
Z poważaniem
Jeśli można poprosić o wsparcie, to poniżej cytuję przykładową treść protestu do pekapu i ministerstwa. Wystarczy podpisać i wysłać na podane maile:
PKP Intercity S.A.
ul. Grójecka 17
02-021 Warszawa
[url=mailto:sekretariat@intercity.pl]sekretariat@intercity.pl[/url]
Ministerstwo Infrastruktury
Departament Kolejnictwa
ul. Chałubińskiego 4/6
00-928 Warszawa
[url=mailto:info@mi.gov.pl]info@mi.gov.pl[/url]
Łódź, dn. 2 grudnia 2010r.
Szanowni Państwo,
Stanowczo protestuję przeciwko zmianie trasy pociągu TLK Kraków – Szczecin 38106/83106 na trasę prowadzącą przez Wieluń i Ostrów Wielkopolski. Taka decyzja stanowi objaw lekceważenia pasażerów i jest jednocześnie działaniem na szkodę tak przewoźnika, jak i interesu publicznego.
Planowana we wstępnym zarysie rozkładu jazdy trasa przez Łódź jest szybsza i gwarantuje wielokrotnie wyższą liczbę potencjalnych pasażerów. Należy przypomnieć, iż aglomeracja łódzka liczy 1,2 mln mieszkańców, zaś Wieruszów i Wieluń, nawet rozpatrywane łącznie, dają niecałe 40 tys. potencjalnych pasażerów. 80-90% przewozów na trasach z Łodzi do Krakowa i Poznania odbywa się obecnie transportem drogowym. Dla połączeń na tych trasach istnieje więc olbrzymi niewykorzystany przez kolej potencjał, którego nie da się zrealizować oferując jedno połączenie dziennie o przypadkowej porze kursowania.
Pragnę przypomnieć, iż uruchamianie pociągów w ramach „służby publicznej” prowadzić ma do przygotowania takiej siatki połączeń, która przyciągnie najwięcej pasażerów, a nie takiej, która wymusi najwyższe dopłaty. Dofinansowanie przewozów kolejowych służyć ma maksymalizacji przewozów dokonywanych koleją, a tym samym uniknięciu kosztów i tragedii ludzkich związanych z nadmiernym ruchem drogowym. Wzywam Państwa do natychmiastowej zmiany decyzji w sprawie wytrasowania pociągu 38106/83106 z pominięciem Łodzi, jawnie naruszającej zarówno interes pasażerów jak i interes publiczny.
Z poważaniem
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tomasz.bu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008