Łódzka Kolej Aglomeracyjna

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Kilka nie wzmiankowanych tutaj jeszcze artykułów:

Szynobusami za dwa lata do sześciu miast

Obrazek
link

Marcin Darda
2011-07-20

Przystanki kolejowe, które czeka przebudowa w ramach budowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej to Smardzew, Stryków, Swędów i Głowno na linii Łódź Kaliska - Bednary koło Łowicza, a także Zgierz Północ, Zgierz Kontrewers (dawne Jedlicze Łódzkie), Grotniki i Chociszew.

Zbudowane od podstaw zostaną przystanki Radogoszcz Zachód, Glinnik Wieś, Bratoszewice, Domaniewice Centrum, Zgierz Jaracza, Ozorków Nowe Miasto. Powstaną też przystanki w Łodzi przy ul. Pabianickiej (na szlaku Łódź Widzew - Łódź Kaliska) i na Dąbrowie.

Wszystkie będą obsługiwać pasażerów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Kolej ta to projekt samorządu województwa. Zakłada on, że w Łodzi i okolicach kursować będzie 20 szynobusów. Pierwszy etap wartej 400 mln zł inwestycji to budowa i przebudowa siedemnastu przystanków dla ŁKA kosztem 58 mln zł.

W czwartek PKP Polskie Linie Kolejowe kończą przyjmowanie ofert. Firma, która wygra przetarg, po podpisaniu umowy będzie miała rok i osiem miesięcy na przygotowanie projektów i budowę oraz przebudowę przystanków.

Kolej ta budzi sporo emocji w łódzkim sejmiku. Na czerwcowej sesji absolutoryjnej szef opozycyjnego klubu SLD Dariusz Joński dopytywał marszałka Witolda Stępnia (PO) ile osób pracuje w spółce ŁKA. Odpowiedź? Sześciu urzędników. Według Jońskiego to zbyt mało, by udźwignąć projekt wart 400 mln zł. Marszałek zapowiedział, że ma zamiar wzmocnić ekipę ŁKA specjalistami.

W przyszłości szynobusy mają jechać tunelem pod Łodzią, który zostanie wybudowany dla tzw. kolei dużych prędkości, Szynobusami już w 2013 r. mieszkańcy dostaną się z Łodzi do Pabianic, Koluszek, Kutna, Łowicza, Łasku i Zduńskiej Woli.

Obrazek
Szynobusami pojedziemy za dwa lata do sześciu miast w regionie (© Dziennik Łódzki/archiwum)
[Ilustracja oczywiście przedstawia spalinowy szynobus, a nie ezt, jaki będzie obsługiwał ŁKA - komentarz mój.]

--

lepsza wersja ŁTR

Obrazek
link

Kurs na Łódź
2011-07-22

Zacząć, zostawić w pół drogi i zabrać się do następnego projektu, który też stanie w pół drogi. A potem będzie kolejny nowy projekt. Tak się załatwia w Łodzi strategiczne inwestycje.

O Łódzkim Tramwaju Regionalnym powoli zapominamy, przebudowa Dworca Fabrycznego wartko toczy się na papierze, a my już budujemy Łódzką Kolej Aglomeracyjną - ŁKA, choć łkać to może dopiero będziemy. Tak, to jest krakanie. Tego krakania było dużo, kiedy rodził się Łódzki Tramwaj Regionalny, który miał połączyć Zgierz z Pabianicami przez Łódź. ŁTR miał być nie tylko nowoczesny i wygodny, ale i szybki. Pytanie brzmiało: jak może być szybki tramwaj, który jedzie przez samo centrum miasta, a projekt nie przewiduje żadnego wiaduktu czy też tunelu, który pozwoliłby na bezkolizyjne ominięcie najbardziej newralgicznych pod względem komunikacyjnym miejsc? Wysunięto wtedy argument o rewelacyjnym elektronicznym systemie kierowania ruchem, który postawi ŁTR w sytuacji uprzywilejowanej. Jeszcze później okazało się, że Zgierz i Pabianice nie mają z czego dołożyć i w efekcie Łódzki Tramwaj Regionalny jest Zwykłym Łódzkim Tramwajem.

Z projektu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wynika, że za te same pieniądze (ponad 400 milionów złotych) chcemy zrobić lepszą wersję ŁTR, tyle, że z szynobusami zamiast tramwajów i o znacznie większym zasięgu. I tak trzeba było robić od początku, koncentrując siły i środki na jednym ważnym projekcie. Ale wtedy pewien bufon nie miałby się czym chwalić.

Jak czytamy w planach, w przyszłości szynobusy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej mają jeździć tunelem pod Łodzią, tym, który ma zostać wybudowany dla kolei dużych prędkości. W przyszłości miało powstać w Łodzi metro, w przyszłości miał zostać dokończony ŁTR, w przyszłości powstanie kolej dużych prędkości. W przyszłości chciałbym napisać: Łódzką Kolej Aglomeracyjną zbudowano zgodnie z założeniami, na czas i za takie pieniądze, jakie zaplanowano.

Sławomir Sowa

--

Szynobusy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej połączą 6 miast

Obrazek
link

Marcin Darda
2011-07-20

Już w 2013 r. 20 szynobusów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej połączy Łódź, Pabianice, Koluszki, Kutno, Łowicz, Łask i Zduńską Wolę. Ale najpierw trzeba przebudować i zbudować nowe przystanki kolejowe.

Przystanki kolejowe, które w najbliższym czasie czeka przebudowa to: Smardzew, Stryków, Swędów i Głowno na linii Łódź Kaliska - Bednary koło Łowicza, a także Zgierz Północ, Zgierz Kontrewers (dawne Jedlicze Łódzkie), Grotniki i Chociszew. Natomiast od podstaw zbudowane zostaną przystanki: Radogoszcz Zachód, Glinnik Wieś, Bratoszewice, Domaniewice Centrum, Zgierz Jaracza, Ozorków Nowe Miasto. Powstaną też przystanki w Łodzi przy ul. Pabianickiej (na szlaku Łódź Widzew - Łódź Kaliska) i na Dąbrowie. Wszystkie będą obsługiwać pasażerów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Kolej ta to projekt samorządu województwa łódzkiego. Zakłada on, że w Łodzi i okolicach kursować będzie dwadzieścia szynobusów. Pierwszy etap wartej 400 mln zł inwestycji to budowa i przebudowa siedemnastu przystanków dla ŁKA kosztem 58 mln zł.

W czwartek PKP Polskie Linie Kolejowe kończą przyjmowanie ofert. Firma, która wygra przetarg, po podpisaniu umowy będzie miała rok i osiem miesięcy na przygotowanie projektów i budowę oraz przebudowę przystanków.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna budzi sporo emocji w łódzkim sejmiku. Na czerwcowej sesji absolutoryjnej szef opozycyjnego klubu SLD Dariusz Joński dopytywał marszałka Witolda Stępnia (PO), ile osób pracuje w spółce ŁKA. Odpowiedź? Sześciu urzędników. Według Jońskiego to zbyt mało, by udźwignąć projekt wart 400 mln zł. Marszałek Stępień zapowiedział, że ma zamiar wzmocnić ekipę ŁKA specjalistami.

Prawdopodobnie jeszcze w tym roku zostanie rozpisany przetarg na zakup dwudziestu szynobusów. To one oraz budowa zaplecza technicznego na łódzkim Widzewie pochłoną najwięcej pieniędzy z projektu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

W przyszłości szynobusy będą jeździły tunelem pod Łodzią, który zostanie wybudowany dla tzw. kolei dużych prędkości. Szynobusami już w 2013 r. mieszkańcy dostaną się z Łodzi do Pabianic, Koluszek, Kutna, Łowicza, Łasku i Zduńskiej Woli.

Obrazek

Szynobusy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej połączą 6 miast (© Infografika Tomasz Frączek)
[Kilka uwag dotyczących powyższej mapki:
- stacji Kopcińskiego niestety nie będzie,
- los stacji Centrum i Polesie waży się, przy czym zamiast stacji Polesie będzie prawdopodobnie stacja Manufaktura,
- nie zaznaczono Dworca Kaliskiego, za to jego nazwą błędnie oznaczono przyszły przystanek Retkinia, a z kolei tą nazwą błędnie oznaczono istniejący przystanek Lublinek,
- Jedlicze Łódzkie zmieniają nazwę na Zgierz Kontrewers, a zaznaczony na mapie przystanek Zgierz Szczawińska będzie nosił nazwę Zgierz Jaracza,
- nie zaznaczono nazwy stacji Gałkówek,
- nie zaznaczono żadnych przystanków na linii Widzew - Zgierz, a w kolejnych etapach powstaną one,
- niekiedy pojawia się na planach ŁKA również nowy przystanek Kurak między Pabianicką a Chojnami,
- nie wiadomo, gdzie powstanie bądź powstaną stacje między Dworcem Kaliskim i Żabieńcem, ale wydaje mi się, że trudno byłoby wcisnąć tak blisko siebie dwie stacje - Zdrowie i Koziny.]
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berger.m, łącznie zmieniany 1 raz.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

berger.m pisze: - los stacji Centrum i Polesie waży się, przy czym zamiast stacji Polesie będzie prawdopodobnie stacja Manufaktura,

Dokładniej to jeśli w ogóle, to będzie tylko jedna stacja - na tyłach Manufaktury.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Walka o stację Centrum trwa...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Ale Centrum czyli Zachodnia/Zielona czy Centrum czyli gdzieś indziej?
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

berger.m pisze:Walka o stację Centrum trwa...

A kto jeszcze walczy?
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Rozstrzygnięto przetarg na I etap ŁKA:

http://www.przetargi.plk-sa.pl/kprzetarg_szczegoly.php?szczegoly_id=f5bd834efcd50a6852b67197f15daa9e&futix=-83244000

Zwyciężyła oferta nr 5 złożona przez Konsorcjum w składzie:
- Appia Tomasz Kazalski, Piaseczno,
- Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego i Kolejowego Sp. z o.o., Zielonka,
- Mostostal Infrastruktura Sp. z o.o., Warszawa.

Zaoferowana przez powyższe Konsorcjum cena:
39 336 000, 00 PLN netto, 48 383 280, 00 PLN brutto.

Najdroższa oferta (Strabag Sp. z o.o., Pruszków) wynosiła:
53 621 276,14 PLN netto, 65 954 169, 65 PLN brutto.

Pozostałe droższe od zwycięskiej oferty złożyły (w kolejności od drugiej najdroższej): Trakcja - Tiltra S.A., Warszawa, Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie Spółka Akcyjna, Przedsiębiorstwo EL-IN Sp.j., Skierniewice, Skanska S.A., Warszawa.

Jedynym kryterium wyboru była cena. Nie wykluczono żadnego wykonawcy, nie odrzucono żadnej oferty.

Umowa może zostać zawarta w terminie nie krótszym niż 10 dni od dnia przesłania powyższego zawiadomienia (18 sierpnia 2011 r.).

EDYCJA:

Z internetowej prasy:

Łódzkie: powstaną nowe przystanki (KOW)

Przetarg na przystanki Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej rozstrzygnięty (Wirtualny Nowy Przemysł).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berger.m, łącznie zmieniany 2 razy.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Wiadomo, kto zaprojektuje i przebuduje
(Nowy Łowiczanin)

rpm
2011-08-25

Obrazek
Dworzec w Głownie.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrały wykonawcę dokumentacji projektowej i robót związanych z budową nowych i przebudową dotychczasowych przystanków oraz dworców kolejowych na trasach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej m.in. tych w Swędowie, Strykowie, Głownie, Bratoszewicach i Domaniewicach. Jest nim konsorcjum trzech firm: Appia Tomasza Kazalskiego z Piaseczna, Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego i Kolejowego Sp. z o.o. z Zielonki i Mostostal Infrastruktura Sp. z o.o. z Warszawy. Jego oferta opiewa na ponad 48 mln 383 tys. zł brutto, do przebudowy jest 9 przystanków, a do budowy - kolejnych 8 nowych.

W pierwszej kolejności konsorcjum przystąpi do opracowania dokumentacji projektowej oraz skupi się na uzyskaniu niezbędnych do realizacji prac budowlanych decyzji administracyjnych, opinii, zgód, uzgodnień, pozwoleń na budowę. Na wykonanie wszystkich prac konsorcjum ma 20 miesięcy. Przystanki i dworce mają być gotowe w trzecim kwartale 2012 r.

Przypomnijmy, że chęć wykonania tej inwestycji zgłosiło aż 6 firm. Ich oferty wahały się od ponad 48 mln zł do ponad 60 mln zł. ŁKA ma umożliwić stworzenie szynobusowych połączeń Łodzi z Kutnem, Łowiczem, Koluszkami i Zduńską Wolą. Spółka Łódzka Kolej Aglomeracyjna powstała w czerwcu 2010 r. Na trasie ŁKA w roku 2013 kursować ma 20 szynobusów.

--

Zrealizowano pierwszy w Polsce projekt RPO
(Transport i Komunikacja)

01.09.2011

31 sierpnia 2011 roku zakończyły się prace modernizacyjne na odcinku między Łowiczem i Zgierzem w ramach pierwszej umowy na modernizację linii kolejowej podpisanej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013.

Za 65 milionów złotych została przebudowana nawierzchnia kolejowa linii nr 15 Bednary – Łódź Kaliska na odcinku między Łowiczem i Zgierzem. W ramach zadania inwestycyjnego, modernizacji poddany został odcinek jednotorowej linii kolejowej pomiędzy stacjami Łowicz i Zgierz, na długości 47 km oraz 100 m toru nr 3 na stacji Stryków. Zakres prac budowlanych obejmował kompleksową wymianę nawierzchni torowej, wymianę 12 kompletów rozjazdów oraz modernizację 43 przejazdów kolejowych. Wykonanie powyższych robót pozwoliło na przywrócenie, na wyremontowanym odcinku linii kolejowej prędkości 90 km/h, co skróci czas przejazdu pociągów na odcinku Łowicz – Łódź Kaliska z ponad dwóch godzin do około jednej godziny.

Jest to niezwykle ważna inwestycja dla regionu łódzkiego. Na trasie znajduje się 11 miejscowości: Łowicz, Grudze, Domaniewice, Kamień Łowicki, Głowno, Bratoszewice, Stryków, Swędów, Glinnik, Smardzew, Zgierz, których mieszkańcy często pracują poza ich granicami. Brak połączenia kolejowego stanowi duże utrudnienie w codziennych podróżach i zmusza mieszkańców do poruszania się transportem autobusowym lub indywidualnym. Zakończona modernizacja linii wraz z powstaniem Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej przyczynią się m.in. do aktywizacji inwestycyjnej miejscowych terenów i większego komfortu podróżowania mieszkańców.

Efektem etapu I modernizacji linii kolejowej nr 15 na odcinku Bednary – Zgierz jest poprawa stanu infrastruktury kolejowej, co wpłynie na konkurencyjność transportu kolejowego w rejonie łódzkim i związane z tym usprawnienie w przewozach pasażerskich i towarowych. Parametry techniczno-eksploatacyjne pozwolą na przywrócenie połączenia aglomeracji łódzkiej z liniami kolejowymi, przebiegającymi przez województwo łódzkie. Wpłynie to również na podniesienie jakości usług transportowych oraz poprawie ulegnie wewnętrzna spójność całego regionu łódzkiego. Długotrwałym efektem realizacji projektu będzie zwiększenie tempa wzrostu gospodarczego miast i gmin w regionie.

Kontrakt pod nazwą „Modernizacja linii kolejowej nr 15 na odcinku Bednary – Zgierz wraz z budową łącznika na Lotnisko im. W. Reymonta – etap I przebudowa nawierzchni kolejowej na odcinku Łowicz – Zgierz” zrealizowała firma Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o.

(źródło: PKP PLK S.A., 31.08.2011)
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Odwołując się do pytań, które pojawiły się na forum jakiś czas temu, województwo planuje stworzenie biletu metropolitalnego, a nie bezpośrednio włączenie ŁKA do ŁLTZ. Więcej informacji o aktualnych planach województwa (tak, ŁKA ma być przewoźnikiem!) w grudniowym Rynku Kolejowym.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez rkplodz, łącznie zmieniany 1 raz.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

No super, sensowną integrację właśnie trafił szlag jeśli trzeba będzie dopłacać kupę szmalu żeby pojeździć sobie po mieście kolejką jeżdżącą raz na pół godziny, która w założeniu miała właśnie wspomagać łódzką KM, a nie być tylko dowozówką dla mieszkańców podłódzkich wiosek i miejscowości (która zresztą też mogłaby być w ŁLTZ, ewentualnie do jakiegoś punktu, w którym już trzeba by było wykupić jakiś dodatkowy bilet)

Ciekawe czy w świetle tego kupią jakieś długie pociągi żeby zaszpanować czy coś takiego jak ostatnio kupiło Świętokrzyskie, bo przy dodatkowym bilecie wszyscy pasażerowie (a szczególnie miejscy) spokojnie się do tego zmieszczą.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

px33 pisze: Ciekawe czy w świetle tego kupią jakieś długie pociągi żeby zaszpanować czy coś takiego jak ostatnio kupiło Świętokrzyskie, bo przy dodatkowym bilecie wszyscy pasażerowie (a szczególnie miejscy) spokojnie się do tego zmieszczą.

ZTC wiem z UMWŁ, to czteroczłonowe.

[niżej się już zdementowałem. Oczywiście dwuczłonowe].
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez rkplodz, łącznie zmieniany 1 raz.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Nie, dwuczłonowe - pewna informacja. Co do taryfy, to trochę dziwne, bo mam informację o wspólnej taryfie z komunikacją miejską. Zresztą dokładnych ustaleń jeszcze nie ma, więc może to tylko propozycja UMWŁ, a nie pewny plan?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

No ale jeśli by miała być wspólna - normalna taryfa i (ostatecznie, nie od razu oczywiście) i normalna częstotliwość (że nie mamy tutaj Kolei Mazowieckich jak Warszawa to wypadałoby mieć kolej co 15-20 minut w maksymalnym szczycie) to znowu te 2 człony poważnie ograniczą podaż miejsc, a włączona w system LTZ (oby na jak największym obszarze i z parkingami P&R i liniami busowymi w LTZ przy stacjach podmiejskich) kolej na pewno będzie przyjmować ogromny ruch (o ile oczywiście nie będzie jeździć co godzinę)
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Berger.m, px33 - możecie się do mnie odezwać na mail? [url=mailto:gaspar@fotografia.com.pl]gaspar@fotografia.com.pl[/url]
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

px33 pisze:No ale jeśli by miała być wspólna - normalna taryfa i (ostatecznie, nie od razu oczywiście) i normalna częstotliwość (że nie mamy tutaj Kolei Mazowieckich jak Warszawa to wypadałoby mieć kolej co 15-20 minut w maksymalnym szczycie) to znowu te 2 człony poważnie ograniczą podaż miejsc, a włączona w system LTZ (oby na jak największym obszarze i z parkingami P&R i liniami busowymi w LTZ przy stacjach podmiejskich) kolej na pewno będzie przyjmować ogromny ruch (o ile oczywiście nie będzie jeździć co godzinę)

To prawda, ale gdyby zakupiono dłuższe pociągi, to na początku jeździłyby zbyt puste lub ograniczyłoby to ich częstotliwość, co z kolei nie przełożyłoby się na wzrost liczby pasażerów. A tak będzie można w miarę potrzeb łączyć je w pary lub większą liczbę, a także wydłużyć o dodatkowe środkowe człony w przyszłości.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Nie widzę tego łączenia, to jak różnica między dwoma konstalami a normalnym tramwajem jednoprzestrzennym. W drugim wagonie hulaj dusza piekła nie ma.

Gdyby ŁKA miała jakieś sensowne zaplecze techniczne to może zamówienie jednostek z łatwo zmienialną konfiguracją członów miałoby sens, ale nie wiem czy coś takiego występuje.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

W pojazdach będzie monitoring. Łączenie regionalnych składów w pary to norma nie tylko na Zachodzie, ale również w Polsce...

Co do liczby członów, to nie chodzi mi o ich dowolne dodawanie i odejmowanie, lecz o to, że jeśli po kilku latach funkcjonowania i rozwoju ŁKA, frekwencja znacząco wzrośnie, to pociągi będą mogły zostać wydłużone u producenta o nowe człony.

Co do zaplecza, to będzie na Widzewie i ma być bardzo dobrze wyposażone Obrazek
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Aha, publicznie chciałem zdementować moje czteroczłony. Będą dwuczłonowe, pisałem z pamięci i musiałem się pomylić. Pozdrowienia!
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

W pojazdach będzie monitoring.
Mam nadzieję, że nie od GMV ;) Ale na pewno w wagonie prowadzącym będzie po normalnym spięciu wagonów widoczny podgląd na wagon doczepny bez jakichś czarów i konfiguracji? Bo rejestracja rejestracją, ale dobrze by było gdyby maszynista miał na bieżąco podgląd na sytuację na wozie
RifRaf1988
Bywalec
Posty: 162
Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
Lokalizacja: Łódź-Śródmieście

Post autor: RifRaf1988 »

Wkrótce ruszy budowa oraz przebudowa przystanków kolejowych, na których w przyszłości będą się zatrzymywać składy kolei aglomeracyjnej.
Przystanków będzie w sumie 20, z tego 6 w Łodzi.
W pierwszej kolejności, bo do września 2013 roku, w Łodzi zostaną wybudowane trzy przystanki: na wysokości osiedla Radogoszcz Zachód (na linii kolejowej z Łodzi Kaliskiej do Zgierza), na ul. Pabianickiej w pobliżu wiaduktu kolejowego (w sąsiedztwie przyszłej trasy Górna) i na Dąbrowie przy wiadukcie kolejowym na ul. Dąbrowskiego.
W tym ostatnim miejscu zostaną zainstalowane windy, które będą zwozić pasażerów z wiaduktu na perony.
Nieco później powstaną trzy kolejne łódzkie przystanki: Arturówek, Radogoszcz i Stoki. Muszą być gotowe w 2014 roku, kiedy ruszą pociągi kolei aglomeracyjnej.
W regionie odnowione zostaną stacje: Głowno, Stryków, Glinnik, Swędów, Smardzew, Chociszew, Grotniki, Zgierz Kontrowers i Zgierz Północ.
Od podstaw zbudowane będą stacje: Domaniewice Centrum, Bratoszewice, Glinnik Wieś, Ozorków Nowe Miasto, Zgierz Jaracza.

Przy nowych i zmodernizowanych stacjach mają być przystanki komunikacji miejskiej lub PKS, parkingi i stojaki na rowery. Projekt pochłonie około 58 mln zł.
ODPOWIEDZ