Łódzka Kolej Aglomeracyjna

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Wie ktoś gdzie dokładnie ma powstać przystanek Stoki? W okolicach szpitala CKD czy bliżej osiedla?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
RifRaf1988
Bywalec
Posty: 162
Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
Lokalizacja: Łódź-Śródmieście

Post autor: RifRaf1988 »

Jeśli będzie wg. dawnych planów to przy CKD obok mostu na Pomorskiej.
Berlietowicz
Megagaduła
Posty: 2788
Rejestracja: wt 00:32, 12 lip 2011
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Berlietowicz »

MM Łódź pisze:Kupią 20 pociągów dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Ruszył przetarg na zakup 20 pociągów, które będą obsługiwały połączenia w ramach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Pierwsze mają wyjechać na trasy na początku 2014 roku.

Przetarg, który w piątek (16 marca) ogłosił Urząd Marszałkowski, obejmuje nie tylko zakup 20 tak zwanych elektrycznych zespołów trakcyjnych, ale także ich utrzymanie oraz zaprojektowanie i wybudowanie zaplecza technicznego do utrzymania nowych pociągów na stacji Łódź Widzew.

Na zakup składów i ich utrzymanie przeznaczono 343 mln zł, a cała wartość zamówienia wynosi 390 mln zł. Część pieniędzy pochodzi z Unii Europejskiej.

Zakupione pociągi kursować będą na trasach: Łódź – Sieradz, Łódź – Kutno, Łódź – Łowicz oraz Łódź – Koluszki. Pierwsze z nich wyjadą na trasy w styczniu 2014 roku, a ostatnie w lipcu 2015 roku.

Źródło:
http://www.mmlodz.pl/406769/2012/3/19/kupia--pociagow-dla-lodzkiej-kolei-aglomeracyjnej?category=biznes
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Kryteria są mocno niedopracowane w temacie informacji pasażerskiej. Rozkłady i trasy kolejowe zawsze były podawane w nieprzystępny sposób i tutaj przydałoby się zaczerpnąć pełną garścią z warszawskiej SKM, gdzie Elfy mają zamontowane choinki LCD i podobnego typu monitory pod sufitem (jeszcze chyba niewykorzystywane). No i sztywny wymóg tablic LED o rozdzielczości 112x16 (jak stare R&G, czyli w najgorszym razie można trafić nawet na font krakowski) utrudnia oferowanie co lepszych systemów (Novamedia ma koszmarne tablice, ale o niezłej rozdzielczości, R&G też ma swoją lepszą serię tablic, które mają wyższą rozdzielczość). Gdyby postawiono odpowiednie wymagania (wystarczy zerżnąć z przetargów ZTM i zastąpić monitory pod sufitem normalnymi tablicami LED) i dopilnowano realizacji zamówienia, Macrosystem ma naprawdę dobrej klasy system (ten w wersji dla MZA ze wszystkimi bajerami), R&G też może być (ale tam trzeba bardzo dokładnie formułować warunki żeby nie trafić na krakowskie tablice).

No i toto jest trochę za krótkie. Jeśli ŁKA będzie w całości zintegrowana taryfowo z ŁLTZ (a to jedyna słuszna droga, a nie jakieś dodatkowe własne biedabilety) i częstotliwości będą względnie atrakcyjne (w mieście co 20 minut, pod miastem co 30-40) to te pociągi będą pękać w szwach. Nie mówiąc już o tym co będzie się działo po wybudowaniu tunelu aglomeracyjnego z przystankiem w centrum.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Jeśli zajdzie taka potrzeba, ŁKA ma łączyć te EZT-y w składy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

No ale wtedy będzie (prawie - jeszcze turbokible) dwa razy mniej pociągów więc dwa razy mniejsza możliwa częstotliwość więc całość stanie się znacznie mniej atrakcyjna. Cóż, najwyżej będą zmuszeni zrobić kolejne zamówienie i w międzyczasie pożyczać kible od PR-ów.
anubis
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: wt 14:38, 13 kwie 2010

Post autor: anubis »

Ciekawi mnie, dlaczego w lokalizacji projektu (http://www.lka.lodz.pl/index.php/projek ... a-projektu) nie uwzględnili przystanku Łódź-Olechów, tym bardziej, że w okresie wakacyjnym zatrzymują się tam wybrane pociągi osobowe (PR). Myślę, że warto również wziąć pod uwagę przystanek Łódź Widzew Janów. Położony jest on nie tak daleko od bloków na Janowie i tym samym rozszerzono by możliwości komunikacyjne z tego osiedla. Stan peronów nie jest aż tak zły, tak więc ten przystanek wymagałby tylko modernizacji. Uważam, że jest to opłacalne ekonomiczne, zwłaszcza że niektóre przystanki w ramach ŁKA będą budowane od podstaw.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Jeżdżenie przez Olechów nie ma większego sensu. Teraz przejeżdżają tamtędy pociągi, które nie mieszczą się na jednotorowej kolei obwodowej.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

anubis pisze:Myślę, że warto również wziąć pod uwagę przystanek Łódź Widzew Janów. Położony jest on nie tak daleko od bloków na Janowie i tym samym rozszerzono by możliwości komunikacyjne z tego osiedla.

Tylko i wyłącznie w wypadku zintegrowania przystanku z krańcówką autobusową i przeniesienia go bliżej ul. Hetmańskiej.
Urbi59
Bywalec
Posty: 174
Rejestracja: pt 09:34, 19 wrz 2008
Lokalizacja: Łódź Polesie / UK

Post autor: Urbi59 »

Łódzka Kolej Aglomeracyjna ze wsparciem z UE

W dniu 20 sierpnia 2012 r. w siedzibie CUPT została podpisana umowa o dofinansowanie projektu pn. ”Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”, będącego jednym z projektów wpisanych na listę projektów indywidualnych w ramach działania 7.3 Transport miejski w obszarach metropolitalnych.Umowę podpisał dyrektor Pan Szymon Puczyński oraz ze strony Beneficjenta Pan Maciej Andrzej Głowacki – Prezes Zarządu ŁKA Sp. z o.o.

Całkowity koszt projektu wynosi 403.100.520,00 PLN, zaś kwota wydatków kwalifikowanych to 327.424.000,00 PLN, z czego 59% stanowić będą środki z UE.

W ramach przedsięwzięcia planowany jest zakup taboru (20 szt. EZT) oraz zaprojektowanie oraz budowę zaplecza technicznego do obsługi ww. taboru. Przedmiotowe zaplecze zostanie zlokalizowane w obszarze stacji kolejowej Łódź Widzew.

W wyniku realizacji projektu nastąpi poprawa funkcjonowania i integracja infrastrukturalna wszystkich gałęzi transportu funkcjonujących w aglomeracji łódzkiej. Nastąpi również znaczna poprawa komunikacji pomiędzy miejscowościami ościennymi a Centrum miasta Łodzi.

Strategia w zakresie integracji z innymi systemami transportu zakłada:

1. Integrację z siecią publicznego transportu lokalnego – realizowaną przede wszystkim poprzez powiązanie z przystankami i dworcami autobusowymi, a także z siecią tramwajową.

2. Integrację z siecią publicznego transportu regionalnego.

3. Integrację z siecią transportu krajowego.

4. Integrację z siecią transportu międzynarodowego.

5. Integrację z transportem indywidualnym.

6. Integrację taryfową – wspólny bilet.

Źródło: http://www.cupt.gov.pl/index.php?id=1252
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Urbi59, łącznie zmieniany 1 raz.
anubis
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: wt 14:38, 13 kwie 2010

Post autor: anubis »

Może jednak pojawi się szansa na włączenie stacji Olechów-Wschód do ŁKA. Liczba zatrzymujących się pociągów osobowych rośnie:

http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/1560921,na-stacji-lodz-olechow-wschod-beda-zatrzymywac-sie-pociagi,id,t.html#235563c59d429fbf,1,3,6

Zyskają pracownicy PKP, zakładów w okolicach DELLa oraz mieszkańcy osiedla Feliksin.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Do Della jest stamtąd kawał drogi. W linii prostej może i blisko, ale oznaczałoby to chodzenie po torach. Z przystanku kolejowego można przejść kładką do lokomotywowni, ale wygodnego przejścia między zakładem taboru a Dellem nie ma.
Domów na Feliksinie zbyt wielu nie ma, z nieco chyba większego Wiskitna łatwiej dojechać na Chojny, Andrzejów ma własną stację, na której jest więcej połączeń.
Nie mam nic przeciwko przystankowi Olechów-Wsch., ale nie wróżę mu wielkiej przyszłości.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Pierwsze pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej mają wyruszyć na trasę Łódź-Sieradz wraz z korektą rozkładu jazdy w czerwcu 2014 r. Na ponad rok przed tym terminem operator i inwestor zapewniają, że prace przy budowie infrastruktury przebiegają zgodnie z planem.

Prace zgodnie z planem

– Nie mamy sygnałów o opóźnieniach – deklaruje Maciej Głowacki, prezes spółki ŁKA. – PKP Polskie Linie Kolejowe modernizują stare i budują nowe perony zgodnie z harmonogramem, który sobie narzuciły. W przyszłym roku wszystkie przystanki – łącznie 24 – powinny być gotowe na przyjęcie pasażerów.
Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, uzupełnia – Właściwie na wszystkich nowych przystankach, z wyjątkiem tego przy ul. Pabianickiej w Łodzi, powstały już konstrukcje peronów. Można je zobaczyć, między innymi, na Dąbrowie i Radogoszczu Zachodzie.

PKP PLK przebudowuje także istniejące przystanki i stacje. – W Głownie wczoraj (15 października) ustawiono nową wiatę, zaprojektowaną specjalnie dla potrzeb ŁKA. Na tej stacji, podobnie jak w Strykowie, trwa remont budynków dworcowych – szlifowanie cegieł, wymiana stolarki okiennej i więźby dachowej. W zasadzie, z uwagi na zakres prac, należałoby je nazwać raczej odbudową… – dodaje Dutkiewicz po chwili zastanowienia.

Przy każdym z nowych peronów znajdzie się infrastruktura przesiadkowa (miejsca parkingowe i stojak na rowery). Zaprojektowano też ułatwienia w przesiadaniu się na miejskie autobusy i tramwaje. – ŁKA nie ma być konkurencją dla komunikacji miejskiej, lecz jej uzupełnieniem – zaznacza Dutkiewicz. Wszystkie będą miały nawierzchnię z szarych płyt z żółtą linią krawędzi peronowej. Wysokość wyniesie 55 cm od główki szyny. – Wolelibyśmy wartość 76 cm, by poziom peronu był równy wysokości podłogi w drzwiach naszego taboru. Nie udało się jednak przekonać do tego PKP PLK. Aby ułatwić wsiadanie pasażerom z ograniczoną sprawnością, zainstalujemy w naszych pojazdach specjalne windy – zapowiada prezes Głowacki.

PKP PLK popracuje do zimy

Według zapewnień Dutkiewicza, PKP PLK chce kontynuować prace w tym roku jak najdłużej, dopóki nie uniemożliwi ich zima. – Budowa peronu trwa zwykle kilka miesięcy, więc przewidujemy zakończenie prac na wiosnę 2013 r. Z pewnością za rok o tej porze cała infrastruktura ŁKA będzie już gotowa. Możliwe, że będą już trwały prace przy modernizacji linii Łódź Widzew-Zgierz, będącej uzupełnieniem projektu – twierdzi rzecznik. Po wymianie nawierzchni pociągi mają rozwijać tu prędkość do 100 km/h. Po wielu latach znów przyjmą podróżnych przystanki: Łódź Stoki, Łódź Radogoszcz (w nowej lokalizacji bliżej ul. Strykowskiej) i Łódź Arturówek.

Na budowie ŁKA skorzystają także ci łodzianie, którzy nie zdecydują się porzucić samochodów na jej rzecz. – Projekt zakłada zamontowanie 9 kompletów samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. Jeden z nich znajdzie się na przejeździe w ciągu ul. Okulickiego w Łodzi. Poprawi to bezpieczeństwo kierowców przekraczających linię kolejową – mówi rzecznik Dutkiewicz.

Współna taryfa z Przewozami Regionalnymi?

– Chcemy ponownie przyciągnąć pasażerów do kolei, która ma w Polsce raczej złą prasę – mówi prezes Głowacki. – Zamierzamy uzupełniać ofertę Przewozów Regionalnych na poszczególnych liniach tak, by osiągnąć docelowo częstotliwość półgodzinną dla dwóch przewoźników. – Prezes dodaje, że w najbliższym czasie rozpoczną się rozmowy z PR na temat wspólnej taryfy.

http://www.rynek-kolejowy.pl/36009/LKA_Chcemy_przyciagnac_pasazerow.htm
anubis
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: wt 14:38, 13 kwie 2010

Łódzka Kolej Aglomeracyjna gotowa do wyjechania na tory

Post autor: anubis »

Łódzka Kolej Aglomeracyjna przygotowuje się do wyjechania na tory. Pierwsze pociągi pod szyldem ŁKA pojawią się prawdopodobnie już w czerwcu
- Otrzymaliśmy certyfikat "B", który teoretycznie umożliwia nam rozpoczęcie przewozu. Musimy jeszcze tylko podpisać umowy na korzystanie z torów oraz na dostęp do trakcji. Chcielibyśmy w czerwcu zacząć wozić pasażerów - mówi Maciej Głowacki, prezes spółki Łódzka Kolej Aglomeracyjna.

Pociągi ŁKA w pierwszej kolejności pojawią się na linii do Łowicza. Kursy mają być realizowane zmodernizowanymi składami EN57. Oferta dla pasażerów ma być znacznie lepsza od obecnej. Będzie więcej połączeń i w atrakcyjniejszych godzinach.

Docelowo ŁKA ma połączyć Łódź z miejscowościami na trasach do Sieradza, Łowicza, Kutna i Koluszek. - Zależy nam, aby była to znacznie lepsza oferta niż dotychczas. Z naszych analiz wynika, że im więcej pociągów wyślemy na linie, tym więcej osób do nas przyciągniemy. Dlatego zależy nam na dużej liczbie połączeń i dobrych warunkach podróży. Wkrótce rozpoczniemy rozmowy ze szkołami oraz dużymi firmami, aby przygotować przyszłe rozkłady jazdy także pod ich potrzeby - mówi Głowacki.

Kolejne połączenia będą otwierane wraz z dostawą nowych składów. W weekend minął termin odwołań od przetargu na zakup przez ŁKA 20 pociągów. Nie wpłynął żaden protest, co oznacza, że po województwie będą wozić nas flirty firmy Stadler. - Wysyłamy dokumenty do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Będzie miał 30 dni na sprawdzenie przetargu. Jeśli nie będzie żadnych nieprawidłowości, będziemy mogli podpisywać umowę - mówi prezes ŁKA.

Do konkursu wartego kilkaset milionów stanęły dwie firmy: Pesa oferująca pociągi typu Elf, oraz Stadler z flirtami. Komisja przetargowa od lipca analizowała oferty. Wybór nie był łatwy. Pod uwagę trzeba było wziąć m.in. cenę, ciężar pojazdu, koszty eksploatacji, liczbę miejsc siedzących.

Jeśli umowa zostanie podpisana, producent flirta za dostarczenie 20 składów dostanie prawie 383 mln zł brutto. Ich utrzymanie będzie kosztowało 2,20 zł netto za każdy przejechany kilometr. Maksymalna cena za serwisowanie pojazdów przez 15 lat ma nie przekroczyć 128,1 mln zł. Pojazd waży 90 ton i ma 34 metry długości. Dla pasażerów zaplanowano 96 stałych miejsc siedzących i dodatkowe rozkładane (łącznie ma być ich co najmniej 120). Pociągi będą klimatyzowane oraz dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Składy będą do Łodzi przyjeżdżać stopniowo. Pierwszych sześć sztuk ma się pojawić do 30 kwietnia 2014 r. Kolejnych 10 przyjedzie do końca października 2014 r., a ostatnie cztery do 28 lutego 2015 r. Nowe pociągi w pierwszej kolejności zostaną wysłane do Sieradza, następnie do Kutna i Łowicza (gdzie zastąpią zmodernizowane EN-57), a na końcu do Koluszek.

Dostawca będzie musiał także przez 15 lat serwisować pojazdy. W rejonie stacji Łódź Widzew, za obecnymi peronami, powstanie dla nich baza. Trwa wybór wykonawcy.

Źródło: http://lodz.gazeta.pl/lodz/2029020,35134,12763871.html
Urbi59
Bywalec
Posty: 174
Rejestracja: pt 09:34, 19 wrz 2008
Lokalizacja: Łódź Polesie / UK

Post autor: Urbi59 »

Kiedy umowa na dostawę taboru dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej?

16 października wyłoniono najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Termin składania odwołań dawno już minął, a do tej pory nie podpisano umowy. Kiedy nastąpi sformalizowanie kontraktu?


- Umowa na dostawę 20 pociągów dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej nie została jeszcze podpisana, jednak do podpisania musi dojść przed 17 grudnia - poinformował "Rynek Kolejowy" Jacek Grabarski z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Grabarski dodał, że mimo iż nie pozostało wiele czasu, to nie ma jeszcze ustalonego terminu podpisania kontraktu.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna ma zrewolucjonizować przewozy kolejowe na terenie województwa łódzkiego. Pociągi mają być nowe, szybkie i czyste. Przetarg na dostawę 20 pociągów dla ŁKA ogłoszono w marcu tego roku. Termin otwarcia ofert przesuwano kilkakrotnie, m. in. ze względu na zmiany w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Otwarto oferty dopiero w lipcu. Wtedy to okazało się, że o dostawę pociągów rywalizują Pesa i Stadler. Propozycja firmy Stadler okazała się droższa jeśli chodzi o dostawę taboru, ale szwajcarski producent zaoferował znacznie niższe koszty utrzymania. W terminie przewidzianym na składanie odwołań od wyboru najkorzystniejszej oferty nie wpłynął protest Pesy, a zatem zamawiający ma wolną drogę do podpisania przetargu.

Stadler zaoferował pojazdy o masie 90 ton za cenę 382,6 mln złotych brutto. Pociągi mają mieć długość przedziału pasażerskiego wynoszącą 34 metry i 96 miejsc siedzących. Koszt utrzymania pociągu to 2,1964 zł za kilometr i 128,12 mln zł brutto w sumie.

Pierwszych sześć pociągów ma być dostarczonych zamawiającemu do czerwca 2014 roku.

http://www.rynek-kolejowy.pl/37727/_Kiedy_umowa_nadostawe_taboru_dla_Lodzkiej_Kolei_Aglomeracyjnej_.htm
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

anubis
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: wt 14:38, 13 kwie 2010

Post autor: anubis »

W Łodzi pociągi są konkurencją dla MPK

W Łodzi od 1 stycznia 2013 roku podrożały bilety MPK. Natomiast od Nowego Roku Przewozy Regionalne wprowadziły bilet sąsiedzki. Bilet sąsiedzki obowiązuje w pociągach Regio pomiędzy sąsiednimi stacjami, które znajdują się w odległości do 10 km. Kosztuje 2 złote. Za 2 zł można dojechać pociągiem z Łodzi Kaliskiej na Łódź Chojny lub Łódź Żabieniec, albo z Łodzi Widzewa na stację Łódź Chojny lub Andrzejów, a nawet z Pabianic na Kaliski.

Podróż pociągiem pomiędzy stacjami w Łodzi jest tańsza i szybsza. Z Chojen na Kaliski lub na Widzew podróż trwa niecałe 8 minut.

Autobusem MPK linii 52 odjeżdżającym z dworca Łódź Kaliska dojedziemy na Chojny w 24 minuty. Ze stacji Łódź Chojny na dworzec Łódź Widzew autobusem linii 75 jedzie się 32 minuty. Nawet z Łodzi Żabieńca na Kaliski tramwajem linii 8 jedzie się w 14 minut. Bilet 20-minutowy kosztuje obecnie 2,60 zł, czyli i tak drożej niż podróż pociągiem.

Jedyną wadą połączeń kolejowych jest mała częstotliwość kursowania.

W Przewozach Regionalnych można też kupić bilet strefowy na pociągi Regio w granicach aglomeracji łódzkiej. Z biletem strefowym korzystniej jest dojechać z Kaliskiego na Widzew. Pociągiem pojedziemy za 3,60 zł w 15 minut. Tramwajem linii 10 w 25 minut, również zapłacimy za bilet MPK 3,60.

Odnośnie cen przejazdów kolejowych jest też niestety zła wiadomość, zostaną podniesione ceny połączeń dalekobieżnych, w tym najpopularniejszego do Warszawy. Dotyczy to zarówno pociągów TLK, jak również Regio.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Na linię do Warszawy PR wprowadzają Połączenie w dobrej cenie, więc w tym wypadku podwyżka jeśli w ogóle jest, to niewielka.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Zaczątkiem funkcjonowania ŁKA byłoby włączenie PR do ŁTZ, a nie taki ćwierćśrodek. To może co najwyżej być jaskółka dobrych zmian (rozmowy o wspólnym bilecie ponoć trwają)
ODPOWIEDZ