Łódzka Kolej Aglomeracyjna

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
anubis
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: wt 14:38, 13 kwie 2010

Post autor: anubis »

px33 pisze:Zaczątkiem funkcjonowania ŁKA byłoby włączenie PR do ŁTZ

Dla mnie to i tak dużo, wreszcie konkretny ruch, czyli zaproponowanie atrakcyjnej ceny jednorazowego biletu za przejazd. Miejmy nadzieję, że wspólny bilet dla MPK i kolei (i to nie tylko PR) będzie następny krokiem, byle żeby to nastąpiło w niedługim czasie.
anubis
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: wt 14:38, 13 kwie 2010

Post autor: anubis »

Województwo Łódzkie otrzymało nagrodę za projekt Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej

Województwo Łódzkie otrzymało Srebrną Nagrodę Innowacyjności w Transporcie 2012. Wyróżnienie zostało przyznane za projekt Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na I Forum Innowacji Transportowych w Krakowie.

Laureatów wybierała kapituła, w której skład weszli naukowcy i specjaliści transportu i zarządzania, a także praktycy.

Województwo Łódzkie dostało nagrodę w kategorii finansowanie projektów transportowych, za projekt "Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej".

Źródło: http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/1683175,wojewodztwo-lodzkie-otrzymalo-nagrode-za-projekt-lodzkiej,id,t.html#plus

Wolałbym jednak, aby nagrodę przyznali nie za projekt, ale za realizację tejże inwestycji. :P
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

anubis pisze:
px33 pisze:Zaczątkiem funkcjonowania ŁKA byłoby włączenie PR do ŁTZ

Dla mnie to i tak dużo, wreszcie konkretny ruch, czyli zaproponowanie atrakcyjnej ceny jednorazowego biletu za przejazd. Miejmy nadzieję, że wspólny bilet dla MPK i kolei (i to nie tylko PR) będzie następny krokiem, byle żeby to nastąpiło w niedługim czasie.

Wspólny bilet można rozumieć jako specjalną, droższą taryfę. a nie o to chodzi. W ŁKA muszą być w aglomeracji po prostu ważne bilety LTZŁ, jak napisał px33.
anubis
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: wt 14:38, 13 kwie 2010

Post autor: anubis »

Rewitalizacja linii kolejowej Łódź Widzew - Zgierz

W poniedziałek PKP Polskie Linie Kolejowe zawarły umowę z firmą Transkol na przystosowanie linii kolejowej Łódź Widzew - Zgierz na potrzeby ruchu pasażerskiego w ramach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Rewitalizacja linii kolejowej będzie kosztować ponad 24 mln zł i zakończy się w 2014 roku.

Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK powiedział, że prace torowe zostaną przeprowadzone na długości ponad dwunastu kilometrów. Po remoncie pociągi pasażerskie na trasie Łódź Widzew - Zgierz będą mogły poruszać się z prędkością 100 km/h. Czas przejazdu pociągiem ze stacji Łódź Widzew do Zgierza wyniesie około 15 minut.

Na trasie linii kolejowej linii kolejowej Łódź Widzew - Zgierz powstaną przystanki: Łódź Stoki, Łódź Marysin i Łódź Arturówek. Przebudowane będą przejazdy kolejowe na ulicach: Edwarda, Kasztelańskiej, Świtezianki, Łozowej i Chełmskiej.

Źródło: http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/1690661,rewitalizacja-linii-kolejowej-lodz-widzew-zgierz,id,t.html#plus
anubis
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: wt 14:38, 13 kwie 2010

Post autor: anubis »

Stacje Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej zbyt odległe od przystanków MPK

Przy żadnej z trzech stacji Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, która w 2015 roku umożliwi przejazd z Widzewa do Zgierza w 15 minut, nie ma przystanków łódzkiego MPK. Na razie nie ma też planów jak na stacjach Łódź Stoki, Łódź Marysin i Łódź Arturówek pasażerowie mają przesiadać się do autobusów lub tramwajów MPK.

Modernizacja linii pomiędzy Łodzią Widzewem i Zgierzem rozpocznie się wiosną. PKP PLK niedawno podpisało umowę z firmą Transkol, która wyremontuje ten odcinek w latach 2013-2014. Pociągi pojadą tam z prędkością 100 km/godz. i pokonają odcinek z Widzewa do Zgierza w 15 minut.

Na terenie Łodzi na trasie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej powstaną trzy stacje dla: Łódź Stoki, Łódź Marysin i Łódź Arturówek. Jeśli nie będzie przy nich przystanków MPK, to modernizacja torów między nie będzie miała sensu, a wydane na tę inwestycję 24,2 mln zł może okazać się kwotą wyrzuconą w błoto. Nie ma też planów, jak pasażerowie mają przesiadać się do autobusów lub tramwajów MPK.

Łódź Arturówek znajduje się dwa kilometry od Radogoszcza Wschodu, Łódź Marysin jest otoczona ogródkami działkowymi i rzadką zabudową domków jednorodzinnych, a stację Łódź Stoki porosły chwasty, bo nikt tam nie zagląda.

Jacek Sarzało, naczelnik wydziału komunikacji społecznej w ZDiT informuje: - Ze względu na brak informacji z PKP PLK, dotyczących przebudowy przystanków kolejowych, budowy nowych układów drogowych w tych rejonach oraz przewidywanego natężenia ruchu pociągów na linii Łódź Widzew-Zgierz nie jest jeszcze możliwe określenie, ile i jakie linie zostaną skierowane do obsługi pasażerów, korzystających z komunikacji kolejowej.

Źródło: http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/1711741,stacje-lodzkiej-kolei-aglomeracyjnej-zbyt-odlegle-od,id,t.html#135a51c3b6102e0a,1,3,5
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

W 2013 roku podróżni będą mogli już korzystać z 24 przystanków ŁKA. Gotowych już jest 13 stacji ŁKA a w 2014 roku zostaną oddane do użytku perony na trasie Łódź Widzew-Zgierz. W 2013 roku planowane jest zakończenie prac na odcinkach z Łodzi do Łowicza i Kutna, ze stacji Łódź Kaliska do stacji Łódź Chojny i do stacji Łódź Widzew.

Na peronach ŁKA montowane są wiaty, oświetlenie i stojaki na rowery. Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK mówi, że każdy przystanek ŁKA będzie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, podróżnych z cięższym bagażem i rodziców z dziećmi.

Na 9 przejazdach kolejowych działają już urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej m.in. w Łodzi przy ul. Okulickiego, w Jedliczach przy drodze prowadzącej do Grotnik, w Smardzewie, Strykowie oraz Głownie

http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/galeria/1755149,przystanki-lodzkiej-kolei-aglomeracyjnej-gotowe-w-2013-roku,id,t.html#a40afd1f7e7fe80f,1,3,60
anubis
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: wt 14:38, 13 kwie 2010

Post autor: anubis »

Mówią, że Facebook to zło, aczkolwiek można się czasami dowiedzieć ciekawych rzeczy Obrazek . Do galerii profilu "Nowe Centrum Łodzi: operacja na otwartym mieście" dodano album ze zdjęciami odnoszącymi się do postępu prac przy budowie przystanków ŁKA (Pabianicka, Dąbrowa, Radogoszcz):

Budowa przystanków ŁKA
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez anubis, łącznie zmieniany 1 raz.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Już od 9 czerwca tego roku, na linii nr 15 Łódź Kaliska – Łowicz Główny klienci Przewozów Regionalnych po raz pierwszy będą mogli skorzystać z nowych przystanków Domaniewice Centrum i Glinnik Wieś.

http://www.rynek-kolejowy.pl/45555/Nowe_przystanki_na%C2%A0linii_Lodz_%E2%80%93_Lowicz__lowny.htm
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Pierwsze składy z logo ŁKA wyjadą na tory 15 czerwca przyszłego roku, czyli niemal dokładnie za rok. Nowoczesne pociągi firmy Stadler będą wozić pasażerów na linii Łódź Kaliska - Łowicz.

Pociągi mają kursować co dwie godziny, a w szczycie - co godzinę. - Jest już wstępny projekt rozkładu jazdy pociągów na tej trasie. W tej chwili trwają jeszcze konsultacje. Niedawno mieliśmy spotkanie z przedstawicielami dużych zakładów i centrów logistycznych w Strykowie - mówi Marta Markowska, rzeczniczka Łódzkiej Kolej Aglomeracyjnej.

Spółka zapewnia, że podczas ustalania rozkładu jazdy bierze pod uwagę takie potrzeby mieszkańców jak: dojazd do pracy, szkoły, urzędów, instytucji kultury. Pociągi będą kursowały od bardzo wczesnych godzin porannych do późnych wieczornych. - Szyjemy rozkład na miarę. Bierzemy m.in. pod uwagę specyfikę pracy w zakładach w Strykowie. W niektórych firmach obowiązuje czterozmianowy system pracy - tłumaczy rzeczniczka. - Pracownicy zmiany popołudniowej, którzy kończą pracę o godz. 22, będą mogli wrócić do domu pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Kolejne połączenie, tym razem do Sieradza, zostanie uruchomione 1 września przyszłego roku. - Rozkład też jest już przygotowywany. Na tej trasie przewidujemy kursy trzech par pociągów - dodaje Markowska.

Liczba połączeń i linii uzależniona jest od taboru. Firma Stadler, która wygrała przetarg na dostawę pociągów dla ŁKA, będzie przekazywała je stopniowo. Ostatnia partia trafi do Łodzi w lutym 2015 roku.

Początkowo przewoźnik będzie obsługiwał te dwie linie jedynie sześcioma pociągami. - Gdy w październiku przyszłego roku dostarczonych zostanie kolejnych 10 składów, uruchomimy przewóz na trasie Łódź Widzew - Zgierz - mówi Markowska.

Linia do Zgierza jest obecnie remontowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Po jej uruchomieniu pokonanie tej trasy ma trwać nie dłużej niż 15 minut.

W czerwcu 2015 roku zostaną uruchomione połączenia na trasie Łódź Kaliska - Kutno oraz Łódź Kaliska - Koluszki.


http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,14119526,Lodzka_Kolej_Aglomeracyjna__Do_Lowicza_co_dwie_godziny.html
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

domino pisze:Na tej trasie [do Sieradza] przewidujemy kursy trzech par pociągów - dodaje Markowska.

:shock: lolłem i umarłem
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Ale to chyba w uzupełnieniu do Przewozów Regionalnych, a nie z ich zastąpieniem.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

Po co w ogóle w takich razie ruszać z taką ofertą? Na co komu trzy pary oprócz samorządowego chwalenia się?
Może jeszcze ŁKA będzie miało inne bilety niż PR?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Na razie nie wiadomo nawet czy ŁKA i PR będą honorowały łódzkie bilety chociaż na terenie miasta (we Wrocławiu niedawno się udało), a to z punktu widzenia Łodzi dużo ważniejsze niż pekaes na szynach
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

Owszem. Sprawa taryfy na terenie Łodzi jest kluczowa. Ale zaraz po niej jest oferta...
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Jeżeli taryfa PR i ŁKA nie będzie zintegrowana, to całe ŁKA nie ma sensu.
Jeżeli do Sieradza będą kursowały pociągi osobowe z różnymi biletami to oznaczać to będzie pogorszenie oferty, gdyż pociągi ŁKA zastąpią część połączeń PR.

W kierunku "sieradzkim" PR miały docelowo obsługiwać jedynie przewozy
do Ostrowa (Poznania). Tak samo na linii do Koluszek, PR do Skierniewic, reszta (do Koluszek) to ŁKA.

Jeżeli pociąg będzie co godzinę, ale raz PR i raz ŁKA, na różnych biletach, to będzie to de facto pociąg co 2 godziny.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SzK, łącznie zmieniany 1 raz.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

15 czerwca przyszłego roku jako termin rozpoczęcia przewozów przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną pozostaje – według przedstawicieli spółki – niezagrożony. – Otrzymaliśmy wszystkie pozwolenia i licencje niezbędne do wykonywania pracy przewozowej – informuje prezes ŁKA Andrzej Wasilewski. Według Moniki Bąk, dyrektora projektu, nie ma zagrożeń dla terminowej realizacji kontraktu taborowego ani umowy na budowę zaplecza.

Zastrzeżenia UMWŁ budzi natomiast współpraca z zarządcą infrastruktury. – PKP PLK to bardzo trudny partner – mówi bez ogródek Teresa Woźniak, zastępca dyrektora Wydziału Infrastruktury w urzędzie. – Kilka lat temu, podczas tworzenia koncepcji ŁKA, w PLK zapewniano nas, że do momentu uruchomienia przewozów stan wszystkich czterech obsługiwanych linii ulegnie znaczącej poprawie. Z tych obietnic zrealizowano tylko inwestycje na linii z Łodzi do Koluszek i częściowo Łowicza – mówi T. Woźniak.

Na linii nr 15 głównym problemem jest stan techniczny odcinka Łódź Kaliska – Zgierz. Odległość 11 km pociągi pokonują w ok. 15 minut. Remontu nie doczekała się też dotąd część obiektów inżynieryjnych na pozostałym odcinku, co negatywnie wpływa na czas przejazdu. Według T. Woźniak, Urząd Marszałkowski negocjuje porozumienie o współpracy z PLK, został też powołany specjalny zespół koordynujący działania przy projekcie ŁKA. – Obiecano nam, że do 15 czerwca 2014 r. stan infrastruktury zostanie poprawiony – twierdzi przedstawicielka UMWŁ. Jej zdaniem, jeśli zarządca infrastruktury dotrzyma słowa, czas przejazdu z Łodzi do Łowicza może skrócić się z obecnych ok. 80 minut do ok. 60. Trwają też rozmowy o modernizacji linii nr 16 do Kutna i 14 do Sieradza.

Ze wstępnego rozkładu jazdy ŁKA wynika, że na linii łowickiej zostanie uruchomionych 6 dodatkowych par pociągów. Część z nich (a później także połączeń na pozostałych liniach) może mieć charakter przyspieszony. Jednocześnie nadal będzie kursowało 7 par, obsługiwanych obecnie przez PR. Na linii do Sieradza od 1 września 2014 r. oferta będzie początkowo skromniejsza. – 3 dodatkowe pary to wszystko, na co możemy sobie pozwolić z 6 pociągami, jakie będziemy wówczas mieli – tłumaczy T. Woźniak. Natomiast od grudnia, po przybyciu w październiku 10 kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych, wszystkie pociągi PR na linii nr 14 zostaną przejęte przez ŁKA.

Przedstawiciele UMWŁ i ŁKA zgodnie podtrzymują jednak, że ŁKA i PR nie będą ze sobą konkurować. – W Wieloletnim Planie Finansowym województwa środki dla ŁKA oraz dla Przewozów Regionalnych są zapisane od 2014 do 2028 r. Pracujemy ponadto z PR, łódzkim Zarządem Dróg i Transportu oraz MPK nad wspólnym biletem. Po wakacjach możemy dojść do wiążących ustaleń – deklaruje T. Woźniak. Wspólna taryfa może wejść do użytku jeszcze przed uruchomieniem ŁKA i obowiązywać na początku tylko w MPK i PR.

Obecnie w ŁKA trwają prace nad systemem sprzedaży biletów. – Jesteśmy w przeddzień rozpoczęcia procedury przetargowej – mówi A. Wasilewski. Dystrybucja biletów ma odbywać się różnymi kanałami, od biletomatów w pojazdach po Internet i sieć telefonów komórkowych. W planach jest także wprowadzenie elektronicznej portmonetki.

Przedstawiciele ŁKA, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego oraz Jan Raczyński ze Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP wzięli udział w śniadaniu z przedstawicielami mediów, którym przekazali bieżące informacje na temat projektu. Oprócz tematów omówionych powyżej, dziennikarze pytali m. in. o przewidywane ceny biletów, a także o planowane inwestycje w infrastrukturę na terenie województwa.

http://www.rynek-kolejowy.pl/46552/lka_najwiekszy_problem_infrastruktura.html
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Wspólna taryfa może wejść do użytku jeszcze przed uruchomieniem ŁKA i obowiązywać na początku tylko w MPK i PR.
Mam cichą nadzieję, że tego nie spieprzą, chociaż:
a) to była jedna z obietnic wyborczych Zdanowskiej i to raczej na początek a nie koniec kadencji
b) jakiś łepek z ŁKA wypowiadał się, że nie ma być normalnej integracji taryfowej, no ale może poszli po rozum do głowy
c) to wszystko kosztuje, a miasto konsekwentnie odcina się od kasy z biletów (nie dość, że mamy najtańsze migawki w kraju, które nie zdrożeją przez minimum 2 lata, to jeszcze teraz absurdalnie wydłużyli ważność czasowych)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

domino pisze:Na linii nr 15 głównym problemem jest stan techniczny odcinka Łódź Kaliska – Zgierz. Odległość 11 km pociągi pokonują w ok. 15 minut.
Jechałem tamtędy niedawno i jak dla mnie, stan techniczny torowiska nie jest wcale zły. Poza terenami stacji pociąg się rozpędza. Problem stanowią ciągnące się tereny stacji Zgierz i Łódź Żabieniec (szczególnie towarowa część Żabieńca), gdzie pociągi mają chyba narzucone ograniczenie prędkości przez jakieś przepisy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Łódzka Kolej Aglomeracyjna, która ma ruszyć w przyszłym roku powinna służyć też samym łodzianom - uważają radni Platformy Obywatelskiej.

Chodzi o połączenie z Łowicza na dworzec Łódź Kaliska, które rusza już w czerwcu przyszłego roku.

Zdaniem radnego Mateusza Walaska linia powinna kończyć się dalej, czyli na Widzewie, tak żeby łodzianie mogli jeździć koleją po samej Łodzi.

- Pociągi dojeżdżają tylko do Łodzi Kaliskiej. Tymczasem mamy jeszcze część kolei obwodowej, biegnącą przez Chojny dalej w stronę Widzewa przez nowe przystanki na Dąbrowie i Pabianickiej. Wygląda na to, że dopiero w 2015 roku ma się pojawić trasa do Koluszek. Ten odcinek Łódzkiej Kolei Obwodowej nie byłby wykorzystany przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną - mówi radny.

Jak dodaje radny Tomasz Kacprzak, gdyby koniec biegu pociągu jadącego z Łowicza na stacji Widzewskiej byłby całkowicie naturalny.

- Na Widzewie będzie stacja techniczna, tam będą nocowały wszystkie składy. Nie jest to więc duży koszt, by pociąg jechał trochę dłużej, a mieszkańcy Łowicza i Sieradza mogliby dojechać także na Chojny - mówi radny.

Władze Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej zaznaczają, że rozkład nie jest jeszcze ostateczny, a nawet jeśli pociąg z Łowicza będzie kończył bieg na dworcu Łódź Kaliska, to pasażerowie będą mieli okazję się z niego przesiąść i dojechać na Widzew.

http://www.radiolodz.pl/serwis/index.php?id=11&idd=24618
Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

ŁKA

Post autor: Josek101 »

W Grotnikach ładnie stacyjkę odnowili
ODPOWIEDZ