Łódzka Kolej Aglomeracyjna
Łódzka Kolej Aglomeracyjna w swoim taborze, oprócz szynobusów ma mieć też ekologiczne autobusy - poinformował w Rozmowie Dnia marszałek województwa Witold Stępień.
Autobusy mają być wprowadzone tam, gdzie lokalne samorządy nie mają własnego lokalnego transportu publicznego.
- Tam gdzie nie ma przewozów, to właśnie Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie wykonywała usługi. Przewidujemy, aby do całej inwestycji dołączyć również autobusy.
Z innymi miastami, tam gdzie są lokalni przewoźnicy, Łódzka Kolej Aglomeracyjna ma podpisać umowy o współpracy. W ten sposób powstanie spójny system transportowy, a na jego budowę, w ramach jednego projektu, zostanie złożony wniosek o dofinansowanie ze środków unijnych. Szkieletem systemu, jak dodał marszałek Stępień, ma być Łódzka Kolej Aglomeracyjna.
- Chcemy, aby w gminach i powiatach powstawały systemy komunikacyjne, tak aby pasażer mógł wsiąść do ekologicznego autobusu i dojechać do przystanku autobusowego.
Pieniądze na tworzenie systemu transportowego przyjaznego środowisku są zarezerwowane w unijnym budżecie 2014-2020. Teraz do udziału w projekcie marszałek województwa chce zaprosić lokalne samorządy.
http://www.radiolodz.pl/serwis/index.php?id=11&idd=25091
Autobusy mają być wprowadzone tam, gdzie lokalne samorządy nie mają własnego lokalnego transportu publicznego.
- Tam gdzie nie ma przewozów, to właśnie Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie wykonywała usługi. Przewidujemy, aby do całej inwestycji dołączyć również autobusy.
Z innymi miastami, tam gdzie są lokalni przewoźnicy, Łódzka Kolej Aglomeracyjna ma podpisać umowy o współpracy. W ten sposób powstanie spójny system transportowy, a na jego budowę, w ramach jednego projektu, zostanie złożony wniosek o dofinansowanie ze środków unijnych. Szkieletem systemu, jak dodał marszałek Stępień, ma być Łódzka Kolej Aglomeracyjna.
- Chcemy, aby w gminach i powiatach powstawały systemy komunikacyjne, tak aby pasażer mógł wsiąść do ekologicznego autobusu i dojechać do przystanku autobusowego.
Pieniądze na tworzenie systemu transportowego przyjaznego środowisku są zarezerwowane w unijnym budżecie 2014-2020. Teraz do udziału w projekcie marszałek województwa chce zaprosić lokalne samorządy.
http://www.radiolodz.pl/serwis/index.php?id=11&idd=25091
Na pewno nie będą to 30-letnie Ikarusy nie spełniające jakichkolwiek norm czystości spalin*.
* - choć te z MPK jakieś tam normy akurat spełniają
* - choć te z MPK jakieś tam normy akurat spełniają
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
W październiku pasażerowie będą mogli korzystać z dwóch kolejnych przystanków: Zgierz Jaracza i Łódź Pabianicka.
Natomiast w grudniu, po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy pociągów oddane do użytku będą dwa ostatnie nowe przystanki: Łódź Radogoszcz Zachód i Łódź Dąbrowa.
żródło
Natomiast w grudniu, po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy pociągów oddane do użytku będą dwa ostatnie nowe przystanki: Łódź Radogoszcz Zachód i Łódź Dąbrowa.
żródło
We wrześniu br. PKP Informatyka i Łódzka Kolej Aglomeracyjna podpisały umowę na dostawę i wdrożenie zintegrowanego systemu sprzedaży usług przewozowych.
PKP Informatyka dostarczy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej także kasy stacjonarne i sprzęt komputerowy z modułem kasy dopłat konduktorskich. System będzie utrzymywany technologicznie w Data Center PKP Informatyki, co zapewni wysoką dostępność usług, stabilność rozwiązania i bezpieczeństwo.
Zakończenie wdrożenia zostało zaplanowane na koniec kwietnia przyszłego roku.
System zostanie tak zaprojektowany, by w przyszłości można go było zintegrować z innymi kanałami sprzedaży i umożliwić pasażerom ŁKA zakup biletu na przykład przez telefon komórkowy, terminal konduktorski lub za pomocą zbliżeniowej karty miejskiej.
http://www.rynek-kolejowy.pl/48106/pkp_informatyka_dostarczy_lka_zintegrowany_system_sprzedazy_biletow.html
PKP Informatyka dostarczy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej także kasy stacjonarne i sprzęt komputerowy z modułem kasy dopłat konduktorskich. System będzie utrzymywany technologicznie w Data Center PKP Informatyki, co zapewni wysoką dostępność usług, stabilność rozwiązania i bezpieczeństwo.
Zakończenie wdrożenia zostało zaplanowane na koniec kwietnia przyszłego roku.
System zostanie tak zaprojektowany, by w przyszłości można go było zintegrować z innymi kanałami sprzedaży i umożliwić pasażerom ŁKA zakup biletu na przykład przez telefon komórkowy, terminal konduktorski lub za pomocą zbliżeniowej karty miejskiej.
http://www.rynek-kolejowy.pl/48106/pkp_informatyka_dostarczy_lka_zintegrowany_system_sprzedazy_biletow.html
Przy stacji Łódź Widzew rozpoczęła się budowa zaplecza technicznego Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Układ torowy i halę wybuduje Trakcja SA, w wyposażaniu budynku pomoże Stadler. Planowany termin oddania obiektu do użytku to 31 maja 2014 r.
Budowa zaplecza będzie kosztowała 55 mln zł. - Hala, którą budujemy, będzie jedną z najnowocześniejszych w Europie - twierdzi prezes zarządu grupy Trakcja SA Roman Przybył. - Wiele czynności, dotychczas wykonywanych przez pracowników, zostanie zautomatyzowanych. Chodzi m. in. o mycie pojazdów czy testowanie ich sprawności przy użyciu systemów komputerowych - wyjaśnia prezes. Zastosowanie szeregu urządzeń energooszczędnych oraz zamkniętego obiegu wody używanej do mycia jednostek pozwoli na zmniejszenie uciążliwości dla środowiska w porównaniu z dotychczas budowanymi halami taborowymi.
Po symbolicznym wmurowaniu aktu erekcyjnego marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień ujawnił, że - wbrew wcześniejszym planom - organizator przewozów poważnie rozważa uruchomienie jako pierwszych połączeń relacji Łódź - Sieradz. - Prace naprawcze PKP PLK na odcinku Łódź Kaliska - Zgierz wprowadzają dyskomfort, jeśli chodzi o planowanie uruchamiania pociągów do Łowicza. Natomiast projekt przejazdowy, realizowany obecnie na linii nr 14, doprowadzi do skrócenia czasu przejazdu między Łodzią a Sieradzem o 10 minut - uzasadniał marszałek. Terminem uruchomienia przewozów pozostaje niezmiennie czerwiec przyszłego roku.
http://www.rynek-kolejowy.pl/48568/lka_poczatek_budowy_zaplecza_pierwsze_pociagi_byc_moze_do_sieradza.html
Niestety, przez co najmniej 5 lat zaplecze nie będzie mogło obsługiwać składów Przewozów Regionalnych. - Przez okres trwania projektu nie można obsługiwać innych typów taboru, niż ten, dla którego zaplecze jest dedykowane. Ale na innych polach będziemy z PR współpracować - dodał Wasilewski. Rozważa się podział pracy przewozowej w taki sposób, by pociągi ŁKA zatrzymywały się na każdej stacji i przystanku, natomiast przynajmniej część połączeń PR w regionie miała charakter przyspieszony.
Wbrew początkowym planom, na teren zaplecza nie będzie prowadziło przejście podziemne z peronów stacji Łódź Widzew. - PKP PLK zrezygnowała z tej inwestycji, a spółki ŁKA nie stać na jej sfinansowanie. Nasi pracownicy będą dojeżdżać utwardzoną drogą od strony ul. Lawinowej. Przygotujemy dla nich parking - mówi A. Wasilewski.
http://www.rynek-kolejowy.pl/48573/lodz_zaplecze_lka_powstanie_w_8_miesiecy.html
Budowa zaplecza będzie kosztowała 55 mln zł. - Hala, którą budujemy, będzie jedną z najnowocześniejszych w Europie - twierdzi prezes zarządu grupy Trakcja SA Roman Przybył. - Wiele czynności, dotychczas wykonywanych przez pracowników, zostanie zautomatyzowanych. Chodzi m. in. o mycie pojazdów czy testowanie ich sprawności przy użyciu systemów komputerowych - wyjaśnia prezes. Zastosowanie szeregu urządzeń energooszczędnych oraz zamkniętego obiegu wody używanej do mycia jednostek pozwoli na zmniejszenie uciążliwości dla środowiska w porównaniu z dotychczas budowanymi halami taborowymi.
Po symbolicznym wmurowaniu aktu erekcyjnego marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień ujawnił, że - wbrew wcześniejszym planom - organizator przewozów poważnie rozważa uruchomienie jako pierwszych połączeń relacji Łódź - Sieradz. - Prace naprawcze PKP PLK na odcinku Łódź Kaliska - Zgierz wprowadzają dyskomfort, jeśli chodzi o planowanie uruchamiania pociągów do Łowicza. Natomiast projekt przejazdowy, realizowany obecnie na linii nr 14, doprowadzi do skrócenia czasu przejazdu między Łodzią a Sieradzem o 10 minut - uzasadniał marszałek. Terminem uruchomienia przewozów pozostaje niezmiennie czerwiec przyszłego roku.
http://www.rynek-kolejowy.pl/48568/lka_poczatek_budowy_zaplecza_pierwsze_pociagi_byc_moze_do_sieradza.html
Niestety, przez co najmniej 5 lat zaplecze nie będzie mogło obsługiwać składów Przewozów Regionalnych. - Przez okres trwania projektu nie można obsługiwać innych typów taboru, niż ten, dla którego zaplecze jest dedykowane. Ale na innych polach będziemy z PR współpracować - dodał Wasilewski. Rozważa się podział pracy przewozowej w taki sposób, by pociągi ŁKA zatrzymywały się na każdej stacji i przystanku, natomiast przynajmniej część połączeń PR w regionie miała charakter przyspieszony.
Wbrew początkowym planom, na teren zaplecza nie będzie prowadziło przejście podziemne z peronów stacji Łódź Widzew. - PKP PLK zrezygnowała z tej inwestycji, a spółki ŁKA nie stać na jej sfinansowanie. Nasi pracownicy będą dojeżdżać utwardzoną drogą od strony ul. Lawinowej. Przygotujemy dla nich parking - mówi A. Wasilewski.
http://www.rynek-kolejowy.pl/48573/lodz_zaplecze_lka_powstanie_w_8_miesiecy.html
Stacja Zgierz Jaracza będzie czynna od niedzieli. Przystanek kolejowy wybudowany został dla ŁKA. Na razie na nowej stacji Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej zatrzymywać się będzie 19 pociągów Przewozów Regionalnych.
Przystanek ŁKA Zgierz Jaracza znajduje się blisko dużych osiedli Rudunki i Przybyłów, w pobliżu dużej szkoły i wiaduktu nad ul. Szczawińską. Przy stacji wybudowano parkingi i stojaki na rowery.
Przystanek Łódź Pabianicka nie zostanie otwarta w niedzielę, jak planowano. Stacja ma być czynna od 15 grudnia, gdy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy pociągów.
15 grudnia zostaną również otwarte przystanki ŁKA - Łódź Radogoszcz Zachód oraz Łódź Dąbrowa.
W 2014 roku zostaną oddane do użytku kolejne trzy przystanki ŁKA. Będą to Łódź Stoki, Łódź Arturówek i Łódź Marysin.
Źródło: lodz.naszemiasto.pl
Pociągi z logo Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wyjadą na tory 15 czerwca przyszłego roku. W pierwszej kolejności będą kursować do Sieradza.
W 2014 roku planowane jest jeszcze uruchomienie połączeń:
* Łódź Widzew - Zgierz (16 października)
* Łódź Kaliska - Łowicz (1 listopada)
* Łódź Kaliska - Łódź Widzew (1 listopada) część pociągów z Sieradza już od 15 czerwca będzie dojeżdżała do stacji Łódź Kaliska i jechała dalej tzw. południową linią Kolei Obwodowej do stacji Łódź Widzew.
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,15180194,LKA__Pierwsze_pociagi_wkrotce_wyjada_na_tory_testowe.html
W 2014 roku planowane jest jeszcze uruchomienie połączeń:
* Łódź Widzew - Zgierz (16 października)
* Łódź Kaliska - Łowicz (1 listopada)
* Łódź Kaliska - Łódź Widzew (1 listopada) część pociągów z Sieradza już od 15 czerwca będzie dojeżdżała do stacji Łódź Kaliska i jechała dalej tzw. południową linią Kolei Obwodowej do stacji Łódź Widzew.
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,15180194,LKA__Pierwsze_pociagi_wkrotce_wyjada_na_tory_testowe.html
ŁKA: Konkurencja rośnie w siłę
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/lka-konkurencja-rosnie-w-sile-1721.html
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/lka-konkurencja-rosnie-w-sile-1721.html
-
- Megagaduła
- Posty: 2285
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Transport Publiczny pisze: ŁKA: wspólny bilet nabiera kształtów
Na niecały miesiąc przed rozpoczęciem działalności Łódzka Kolej Aglomeracyjna przedstawia szczegóły planowanej oferty wspólnego biletu miesięcznego komunikacji miejskiej i kolei regionalnej. Ma on objąć nie tylko transport publiczny w Łodzi, ale także w Pabianicach i Zgierzu. Wciąż nie wiadomo jednak, czy do projektu przyłączą się leżące przy trasie ŁKA Zduńska Wola i Sieradz.
Choć do pierwszego rozkładowego kursu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej pozostały tylko cztery tygodnie, nowy przewoźnik nie ogłosił jeszcze swojej taryfy. Wiemy już jednak, że samorządowa spółka zamierza honorować bilet ważny w pociągach i środkach komunikacji miejskiej w regionie łódzkim. Znacząco zmieni się formuła oferty Wspólny Bilet Aglomeracyjny. Wreszcie kodowany będzie on na „migawce”, elektronicznej karcie emitowanej przez łódzki Zarząd Dróg i Transportu.
Autobusem nie tylko po Łodzi
– Łódzka Kolej Aglomeracyjna wraz z Zarządem Dróg i Transportu w Łodzi, spółką Przewozy Regionalne oraz miastami Zgierz i Pabianice współpracują w celu realizacji projektu Wspólnego Biletu Aglomeracyjnego rozszerzonego o komunikację lokalnych przewoźników – potwierdza Marta Markowska, rzecznik wojewódzkiej spółki. – Bilet ten ma obowiązywać w pociągach w strefie A Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz Przewozów Regionalnych oraz w sieci aglomeracyjnej MPK Łódź i komunikacji lokalnej miast Pabianice oraz Zgierz – dodaje.
To duża nowość – funkcjonujący od zeszłego roku Wspólny Bilet Aglomeracyjny nie obejmował komunikacji autobusowej poza stolicą województwa. Zupełnie zmienią się też zasady wydawania biletu. Dotychczas jego emitentem były Przewozy Regionalne. Był on więc dostępny wyłącznie w kasach biletowych PR i by go kupić, konieczna była podróż na jeden z dworców z czynną kasą. W kolejowych punktach sprzedaży nie ma odpowiednich terminali, więc pomimo licznych zapowiedzi WBA nie można było zakodować na „migawce” – łódzkim nośniku miejskich biletów okresowych.
Taniej spod Łodzi, drożej po niej samej?
– Teraz dystrybutorem Wspólnego Biletu Aglomeracyjnego, zgodnie z ustaleniami partnerów, ma być Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi. Bilety mają mieć formę elektroniczną w postaci karty – mówi Marta Markowska. Oznacza to nie tylko rozszerzenie sieci sprzedaży – prawdopodobnie na wszystkie 123 punkty doładowania „migawki” – ale także uproszczenie systemu ulg. Mają być bowiem stosowane zniżki obowiązujące w komunikacji miejskiej, a więc 50-procentowy upust dla m.in. uczniów i studentów.
– Przewidywany koszt 30-dniowego biletu WBA w strefie A to 180 złotych dla biletu normalnego oraz 90 złotych dla ulgowego – zapowiada Marta Markowska. Strefa ta ma objąć Pabianice, Łódź i Zgierz. Dziś pełnopłatny bilet PR i łódzkiego MPK ważny w granicach Łodzi kosztuje 99 zł, a pozwalający na dojazd pociągami REGIO do Zgierza lub Pabianic – 203,85 zł. Dla pasażerów z podłódzkich miejscowości nowa formuła oznaczać będzie obniżkę cen przy jednoczesnym rozszerzeniu zakresu obowiązywania biletu. Jeśli jednak nie powstanie wersja ważna wyłącznie wewnątrz Łodzi, podrożeje podróżowanie po samym mieście.
W przyszłości Sieradz, Zduńska Wola i Łask?
Nie wiadomo natomiast, kiedy dokładnie nowy bilet zacznie być oferowany i czy termin ten będzie zgrany z czerwcowym startem przewoźnika. – Realizacja powyższego projektu jest uzależniona od przyjęcia stosownych uchwał przed Radę Miejską w Łodzi – tłumaczy Marta Markowska. Wciąż nie podjęto także decyzji o wprowadzeniu wersji WBA ważnej w innych miejscowościach, do których dotrze ŁKA. Trwają rozmowy z władzami Pabianic, Zduńskiej Woli i Łasku.
Źródło
Nie jest to idealna opcja, ale na pewno o wiele sensowniejsza niż to coś co wymyślili wcześniej, zwłaszcza dla dojeżdżających z miast podmiejskich.
Chociaż po policzeniu sumy miesięcznych migawek łódzkiej podmiejskiej i zgierskiej/pabianickiej (kosztują właściwie tyle samo) wychodzi 170/174 zł, czyli mniej niż ten bilet, w przypadku trzymiesięcznych (które można np. kupować "na zakładkę" żeby nie musieć w jednym miesiącu wydawać ponad 400 zł) wychodzi trochę ponad 140 zł. Czy ŁKA na pewno będzie warta 10/40 zł/msc?
Chociaż po policzeniu sumy miesięcznych migawek łódzkiej podmiejskiej i zgierskiej/pabianickiej (kosztują właściwie tyle samo) wychodzi 170/174 zł, czyli mniej niż ten bilet, w przypadku trzymiesięcznych (które można np. kupować "na zakładkę" żeby nie musieć w jednym miesiącu wydawać ponad 400 zł) wychodzi trochę ponad 140 zł. Czy ŁKA na pewno będzie warta 10/40 zł/msc?
Zaprezentowany rozkład przedstawia połączenia Przewozów Regionalnych. Łódzka Kolej Aglomeracyjna na Kolei Obwodowej ruszy od 1 września. Wspólny Bilet Aglomeracyjny za 99 zł upoważnia do jazdy po Łodzi pociągiem oraz MPK Łódź. Można go kupić w kasach Przewozów Regionalnych.
Widzew-Kaliska-Zgierz
Widzew-Kaliska-Zgierz
ŁKA
Żabieniec własnie remontują
Ale tylko torowisko.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Czasem wpada
- Posty: 99
- Rejestracja: czw 18:27, 05 lut 2009
Dlaczego jedyna stacja która znajduje się na terenie miasta Łodzi nie ma nazwy Łódź - chodzi o stacje Lublinek która od lat 80 mieści się w granicach administracyjnych miasta Łodzi .
Stacja Łódź Andrzejów w tym samym czasie została przyłaczona do Łodzi i tam nastapila zmiana na Łódź a na Lublinku nie .
Stacja Łódź Andrzejów w tym samym czasie została przyłaczona do Łodzi i tam nastapila zmiana na Łódź a na Lublinku nie .
Dobre pytanie. Przy okazji ewentualnej zmiany nazwy, warto byłoby też pozbyć się słowa Lublinek, bo może ono sugerować stację przy lotnisku, tymczasem na terminal łatwiej się już dostać - nawet samochodem - z Kaliskiego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Czasem wpada
- Posty: 99
- Rejestracja: czw 18:27, 05 lut 2009
No nie wiem... Oczywistym jest, że nikt Lublinka nie pomyli z Lublinem (a jak pomyli, to jego problem), tak jak raczej nikt nie myli Włocławka z Wrocławiem, choć słyszałem o przypadkach pomylenia z Lublinem... Lubina.
Natomiast przystanek kolejowy nazywający się tak samo jak lotnisko łatwo z tym lotniskiem skojarzyć.
I rozumiem, że nikt już w Łodzi oficjalnie lotniska Lublinek Lublinkiem nie nazywa, ale nazwa ta nadal funkcjonuje, tak samo jak Okęcie to cały czas Okęcie. Sytuacja z mylącą nazwą stacji kolejowej jest w jego przypadku zresztą podobna. Z tym że ze stacji kolejowej Warszawa Okęcie do terminala lotniska Okęcie jest dużo bliżej niż ze stacji (Łódź) Lublinek do terminala lotniska Lublinek.
Natomiast przystanek kolejowy nazywający się tak samo jak lotnisko łatwo z tym lotniskiem skojarzyć.
I rozumiem, że nikt już w Łodzi oficjalnie lotniska Lublinek Lublinkiem nie nazywa, ale nazwa ta nadal funkcjonuje, tak samo jak Okęcie to cały czas Okęcie. Sytuacja z mylącą nazwą stacji kolejowej jest w jego przypadku zresztą podobna. Z tym że ze stacji kolejowej Warszawa Okęcie do terminala lotniska Okęcie jest dużo bliżej niż ze stacji (Łódź) Lublinek do terminala lotniska Lublinek.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)