Strona 15 z 17

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

: ndz 15:09, 18 mar 2018
autor: prof_klos
I co, teraz ponownie na wyświetlaczach Flirtów przewijają się niewiele mówiące, długie numery numeru pociągu? Ależ mi skok jakości...
Tyle razy mówiłem, że zamiast bzdurnego ŁKAx powinno się wprowadzić coś na wzór, nie wiem, S1, S2, S3..., tudzież K1, K2... w tym kierunku idąc, by to ujednolicić, skrócić i maksymalnie ułatwić w odbiorze!

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

: ndz 15:11, 18 mar 2018
autor: nowy1212
prof_klos pisze:I co, teraz ponownie na wyświetlaczach Flirtów przewijają się niewiele mówiące, długie numery numeru pociągu?
Te numery cały czas były. Numeracja była tylko na rozkładach, bo w rzeczywistości jej nie było
Ależ mi skok jakości...
Tyle razy mówiłem, że zamiast bzdurnego ŁKAx powinno się wprowadzić coś na wzór, nie wiem, S1, S2, S3..., tudzież K1, K2... w tym kierunku idąc, by to ujednolicić, skrócić i maksymalnie ułatwić w odbiorze!
Zgadzam się. Cóż może po otwarciu tunelu tak zrobią...

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

: ndz 15:14, 18 mar 2018
autor: Kpc21
prof_klos pisze:I co, teraz ponownie na wyświetlaczach Flirtów przewijają się niewiele mówiące, długie numery numeru pociągu? Ależ mi skok jakości...
Sęk w tym, że właśnie na wyświetlaczach Flirtów i tak nie było numerów linii, tylko te długie nic nie mówiące numery pociągów. Te numery linii funkcjonowały tylko i wyłącznie na rozkładach na przystankach MPK, które pełnią bardziej rolę promocyjną, niż informacyjną.

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

: ndz 15:45, 18 mar 2018
autor: prof_klos
Zaraz, zaraz. Ale czy obecność numeru pociągu na tablicach (analogicznie wyświetlaczach) umieszczonych na taborze nie jest regulowana ustawą? Zwróćcie, proszę, uwagę, że numeracja występuje nawet w Przewozach Regionalnych, wszelakich kolejach danych województw, że o PKP Intercity nie wspomnę.
Coś było na rzeczy.

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

: ndz 16:28, 18 mar 2018
autor: px33
Nie trzeba, może być krótkie oznaczenie linii. Tak jest w Warszawie - i w SKM (linie Sx) i w KM (linie Rx). Numer pociągu chyba musi się wyświetlać z boku ale tego nie jestem pewny

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

: ndz 17:33, 18 mar 2018
autor: Kpc21
Te przepisy dużo poprawiły. Jeszcze niedawno w EN57 spotkać można było tylko tabliczki na czole pociągu, co nierzadko sprawiało problem. Teraz wszędzie są też te wyświetlacze na burcie, takie same jak "od zawsze" w PKP IC (tyle, że tam w formie analogowej).

A w Niemczech nawet na wyświetlaczach informacji pasażerskiej, jeśli dany pociąg przyporządkowany jest do jakiegoś oznaczenia linii, właśnie to oznaczenie podawane jest zamiast numeru pociągu także i na nich, zamiast numeru pociągu.

Obrazek

Tu wersja z normalnym numerem pociągu, bez oznaczenia linii:

Obrazek

Tylko teraz (od 2015 roku) wygląda to trochę inaczej, wszystkie te informacje ściśnięte są na górnym wyświetlaczu (stacje pośrednie przewijają się w jednej linii), a na dolnym wyświetlają się dwa następne pociągi odjeżdżające z danego peronu/toru - godzina, numer i destynacja.

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

: wt 23:18, 27 mar 2018
autor: Kamil.2
Rezerwacja miejsc
„Łódzka Kolej Aglomeracyjna” sp. z o.o. informuje, iż od dnia 27 marca 2018r. wprowadza pilotażową możliwości zakupu biletu jednorazowego (przejazd Tam) wraz ze wskazaniem miejsca do siedzenia w pociągach kategorii ŁKA Sprinter (ŁS) kursujących w relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna.

Sprzedaż biletów z miejscówkami do siedzenia będzie wprowadzona w systemie KOLEO (w internetowej wersji oraz aplikacji mobilnej). Pociągi zestawione będą z 2 lub 3 EZT, przy czym w systemie oznaczone będą jako wagon nr 1, 2, 3. Liczba miejsc w każdym wagonie będzie stała i wynosić będzie 26, maksymalnie w jednym pociągu będzie możliwość sprzedaży 52 biletów z miejscami do siedzenia (wyłącznie w wagonie nr 1 oraz nr 2).

System wyboru miejsca do siedzenia przygotowany został na wzór systemu rezerwacji stosowany np. w kinach, gdzie użytkownik po wybraniu rodzaju biletu, wybiera konkretne miejsce zaznaczając je na graficznym schemacie pociągu. Sprzedaż biletów wraz z miejscem siedzącym odbywa się fakultatywnie (podróżny sam decyduje, czy chce zakupić bilet wraz ze wskazanym miejscem do siedzenia zgodnie z poniższą wizualizacją).(...)
https://lka.lodzkie.pl/strona-glowna/Rezerwacja-miejsc/

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

: śr 21:29, 28 mar 2018
autor: prof_klos
Słowo klucz: MOŻLIWOŚĆ, gdyż posiało to panikę pośród osób, które nienawidzą obowiązkowej rezerwacji (rodem z systemu PKPIC). ;)
O ile na Warszawie być może ma to jakiś sens, jest tam duży przemiał pasażerski, a i natłok spory, o tyle chroń Boże od takich systemów na trasach podmiejskich!

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

: śr 22:56, 28 mar 2018
autor: Kpc21
Rezerwacja sprawia, że jeśli nie wiesz, o której godzinie będziesz wracać z Warszawy do Łodzi, masz do wyboru albo z dużym prawdopodobieństwem stać w pociągu, albo zarezerwować wcześniej bilet na najpóźniejszy pociąg, którym masz szansę wracać, i poczekać na ten właśnie pociąg. Bez rezerwacji (np. w IR) możesz przyjść kilka minut wcześniej na stację w Warszawie i zająć sobie miejsce.

Chyba, że masz miesięczny, wtedy w sumie można być januszem i pobrać miejscówki na wszystkie pociągi, którymi masz szansę wracać :)

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

: śr 23:12, 28 mar 2018
autor: prof_klos
Dlatego rezerwacja, z uwagi na Twój żart "januszowstwa", jak i sam fakt, że jest to usługa, jakby nie patrzeć, dodatkowa, podnosząca wygodę, powinna być symbolicznie płatna, dajmy na to: 1 złoty, by ludzie nie nadużywali możliwości, a zarazem czuli, haha, prestiż usługi. :twisted:

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

: śr 23:31, 28 mar 2018
autor: Kpc21
Wtedy i tak by wszyscy ją brali, czyniąc tę usługę na trasach aglomeracyjnych dosyć bezsensowną.

Choć z drugiej strony - na krótkiej trasie 1 zł to dużo, na długiej to mało. Ci jadący na dłuższych trasach byliby faworyzowani, co akurat w tym wypadku jest pożądane - im miejsce siedzące bardziej się przyda.

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

: czw 00:42, 29 mar 2018
autor: prof_klos
Wyląduj na ziemi, przecież nikt nie brałby "miejscówki" z Łodzi Widzewa do Gałkówka, Koluszek czy nawet Rogowa!
Klasa "Sprinter" cechuje się tym, że tam większość ludzi jedzie do końca relacji, lub przez jej zdecydowaną długość (Skierniewice, Żyradrów, Grodzisk Mazowiecki, Warawara).
Tutaj gwarancja miejsca do siedzenia (odpłatna 1 zł) ma pełną zasadność.

Przewóz rowerów w ŁKA nadal jest bezpłatny? To akurat było wspaniałą promocją godną pochwały w odróżnieniu od PR, gdzie za taką usługę inkasowano... 5 złotych. Serio, pięć złotych, jadąc kiedyś na robotę z Pabianic do Łasku z rowerem (by podjechać 5 dalszych kilometrów), za bilet na siebie płaciłem mniej, niż za rower. :-D

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

: czw 01:10, 29 mar 2018
autor: Kpc21
Te opłaty za rower powinny funkcjonować jako procent ceny biletu.

A do Koluszek ludzie już raczej braliby miejscówki, bo to nie jest kilka minut jazdy. Lecz tyle, że już wypadałoby usiąść.

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

: czw 02:00, 29 mar 2018
autor: prof_klos
Przecież Sprinter pogina tam 160 km/h bez postojów, to chwilę trwa. Konkretnie do 11 minut. Analogicznie standardowy podmiejski ŁKA w tej relacji jedzie do 20 minut, Regio 21-22.

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

: czw 02:27, 29 mar 2018
autor: kuba_łódź
No i Regio jest największa szansa na znalezienie miejsca siedzącego ;)

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

: czw 03:33, 29 mar 2018
autor: Kpc21
Czyli z Koluszek do centrum Łodzi dojeżdża się szybciej, niż z Radogoszcza czy Teofilowa.

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

: czw 17:17, 29 mar 2018
autor: prof_klos
No jasne, a za chwilę, po zamknięciu remontu linii kolejowej 14, wraz z oddaniem do użytku przystanku Pabianice Północ taki sam czas będzie obowiązywał dla połączenia Pabianic z centrum Łodzi. :twisted:

W pięknych czasach żyjemy. Jeszcze 10 lat temu nie wierzyłem, że za swojego istnienia przejadę się mitycznym, istniejącym w mrzonkach tunelu pod Łodzią, tymczasem..

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

: ndz 15:12, 27 maja 2018
autor: prof_klos
Komunikacja zastępcza na odcinku Pabianice - Łask działa bardzo sprawnie. Przewozy wykonują stosownie oznaczone Autosany klasy Lider. Jeden pociąg obsługuje 2 do 3 autobusów, które jadą w konwoju zatrzymując się kolejno w Chechle i Dobroniu.
Na pabianickim dworcu kolejowym można dostrzec istną inwazję Autosanów. :)
http://priv.gtlodz.eu/img-pks_sieradz_w ... 35357.html

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

: pn 14:42, 18 cze 2018
autor: prof_klos
Wyprodukowano już pierwszego Impulsa 2 dla ŁKA!

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 87489.html

Re: Łódzka Kolej Aglomeracyjna

: pn 17:31, 18 cze 2018
autor: Kamil.2
Tutaj trochę więcej zdjęć:
https://www.facebook.com/KolejLodzkie/p ... 5843534130
+ to jeszcze:
http://www.dzienniklodzki.pl/strefa-biz ... ,13269205/
Pierwsze co rzuca się w oczy to płatność tylko kartą w biletomacie, chyba że oprócz tego jest jeszcze jeden taki jak dotychczas w pociągach ŁKA bo ten wygląda na bilety inne niż ŁKA. Jeżeli nie to trochę nie dobrze bo dużo ludzi korzysta z opcji płatności gotówką.
No i jeszcze pytanie dla bardziej zorientowanych w aktualnym taborze, do czego służą te "kasowniki zbliżeniowe" co są we Flirtach 3, nie mówię o tych do kasowania biletów MPK tylko o tych co są od nowości w nich?