ED 74 do Krakowa

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
levisss
Niemowa
Posty: 2
Rejestracja: pn 15:14, 29 cze 2009

ED 74 do Krakowa

Post autor: levisss »

Od nowego rozkładu zapowiada się mała zmiana w rozdziale taboru spółki PKP Intercity.
Zespoły trakcyjne produkcji PESA Bydgoszcz w oznaczeniu serii ED74 mają częściowo przejść na stan Zakładu Południowego. W związku z tym trwa stopniowe szkolenie maszynistów z Prokocimia. Natomiast w dniach 3.10 do 8.10 w ramach w/w szkoleń zespoły ED74 w podwójnej trakcji będą obsługiwać następujące pociągi:
TLK 1317 "Familio" z Warszawy Wschodniej do Krakowa Głównego
TLK 1319 z Warszawy Wschodniej do Krakowa Głównego
TLK 3116 "Familio" z Krakowa Głównego do Warszawy Wschodniej
TLK 3118 z Krakowa Głównego do Warszawy Wschodniej

Jest to kolejna wizyta tychże jednostek w Krakowie. Ostatnia była dnia 18.04, czyli w dniu pochówku prezydenta RP p. Lecha Kaczyńskiego. Wówczas to z rana jechała jedna para ED74+ED74 na TLK z Wa-wy do Zakopanego (przespałem go), oraz koło południa druga para 2xED74 jako drugi pociąg do VIP-ów (z pierwszym jechał Taurus mając na haku 16 pudeł. Były to wyłącznie wagony typu Z1A, oraz 154A (te najnowsze od FPS)).

Chodzą słuchy, że ED74, które wraz z nowym rozkładem przejdą z BZ Centralnego do BZ Południowego, mają przejąć obsługę TLK z Warszawy do Zakopanego, oraz...(oby się nie sprawdziło) TLK Kraków - Kołobrzeg (dawna "Krakowianka"). Złośliwi twierdzą, że jednostki te są bardzo awaryjne, więc będą grzały krzaki na Prokocimiu, albo...każda linia będzie miała swój pomnik w postaci ED74. Moim zdaniem najlepsze dla tych jednostek będą krótkie (do 300km) trasy. W drugiej klasie siedzenia są okropnie twarde, więc można mieć problem z wysiedzeniem np całej trasy Kraków-Kołobrzeg.




swojądrogą Ciekawe jak sie rozwiąże sprawa dotacji unijnej bo na taką jest ten pociag kupiony :)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Pewnie już się skończyła. Jeśli te składy teraz stoją bezczynnie to dobrze, że znaleźli dla nich jakieś zastosowanie, ale z drugiej strony czy nie można by było na nich uruchomić połączenia Łódź-Kraków przez CMK?
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: ED 74 do Krakowa

Post autor: Grzesiek »

levisss pisze: swojądrogą Ciekawe jak sie rozwiąże sprawa dotacji unijnej bo na taką jest ten pociag kupiony :)

Sprawa dotacji z SPO "Transport" jest już wyjaśniona, jak się okazuje okres karencji liczony jest od momentu podpisania umowy między dysponentem środków a beneficjentem w tym przypadku umawa została podpisana w maju 2005. Więcej o tym pisze w aktualnym numerze "Kuriera Kolejowego".
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

px33 pisze:czy nie można by było na nich uruchomić połączenia Łódź-Kraków przez CMK?

Lepiej wypluj te słowa...

Ogólnie rzecz biorąc te składy to kiepski dowcip i powinny obsługiwać połączenia osobowe. W sumie nawet nie byłoby to głupie ze strony IC, gdyby po prostu wystawili je do obsługi połączeń regionalnych w którymś z województw. Żeby jeszcze poszczególne województwa rozpisywały sensowne przetargi...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Lepiej wypluj te słowa...
Wolę jechać na deskach w tramwaju przez 2,5 godziny niż na skórzanych siedzeniach w luksusie przez 4, prawdę mówiąc. A te wagoniki spokojnie rozpędzają się podobno do 160km/h, więc jeśli nie ma jakichś poważnych przeciwwskazań technicznych, chyba nie ma innych "wolnych" składów na to połączenie
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

A ja wolę jechać 2,5 w normalnym pociągu. Plotka głosiła, że taka opcja jest możliwa w przyszłym roku i to w relacji Szczecin-Kraków/Poznań-Przemyśl. Gdyby te pociągi uruchomili na ED, to byłby od razu ich gwóźdź do trumny - kto by wytrzymał na tym zydlu choćby trasę z Krakowa do Poznania?
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

Tomasz.bu pisze:kto by wytrzymał na tym zydlu choćby trasę z Krakowa do Poznania?

Ja zazwyczaj po godzinie mam serdecznie dosyć, nie wyobrażam sobie jazdy dłuższej niż 1h30', a już na pewno nie do Krakowa czy dalszych miejscowości.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

A ile tych pociągów jeździć będzie na trasie Łódź-Warszawa, ile jeździ obecnie?
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

PKP przeszło samo siebie. ED74 pojadą na trasie Kraków - Gdynia p. Katowice, Wrocław, Poznań, Bydgoszcz. Boki zrywać, współczucia dla pasażerów.
Urbi59
Bywalec
Posty: 174
Rejestracja: pt 09:34, 19 wrz 2008
Lokalizacja: Łódź Polesie / UK

Post autor: Urbi59 »

"Łodziaki" się ucieszą. Obrazek Mnie ciekawe jedna sprawa, skąd PKP IC wytrzaśnie tyle wagonów? Coś czuje, że od grudnia niektóre pociągi PICu będą jeszcze krótsze...
ODPOWIEDZ