Od nowego rozkładu zapowiada się mała zmiana w rozdziale taboru spółki PKP Intercity.
Zespoły trakcyjne produkcji PESA Bydgoszcz w oznaczeniu serii ED74 mają częściowo przejść na stan Zakładu Południowego. W związku z tym trwa stopniowe szkolenie maszynistów z Prokocimia. Natomiast w dniach 3.10 do 8.10 w ramach w/w szkoleń zespoły ED74 w podwójnej trakcji będą obsługiwać następujące pociągi:
TLK 1317 "Familio" z Warszawy Wschodniej do Krakowa Głównego
TLK 1319 z Warszawy Wschodniej do Krakowa Głównego
TLK 3116 "Familio" z Krakowa Głównego do Warszawy Wschodniej
TLK 3118 z Krakowa Głównego do Warszawy Wschodniej
Jest to kolejna wizyta tychże jednostek w Krakowie. Ostatnia była dnia 18.04, czyli w dniu pochówku prezydenta RP p. Lecha Kaczyńskiego. Wówczas to z rana jechała jedna para ED74+ED74 na TLK z Wa-wy do Zakopanego (przespałem go), oraz koło południa druga para 2xED74 jako drugi pociąg do VIP-ów (z pierwszym jechał Taurus mając na haku 16 pudeł. Były to wyłącznie wagony typu Z1A, oraz 154A (te najnowsze od FPS)).
Chodzą słuchy, że ED74, które wraz z nowym rozkładem przejdą z BZ Centralnego do BZ Południowego, mają przejąć obsługę TLK z Warszawy do Zakopanego, oraz...(oby się nie sprawdziło) TLK Kraków - Kołobrzeg (dawna "Krakowianka"). Złośliwi twierdzą, że jednostki te są bardzo awaryjne, więc będą grzały krzaki na Prokocimiu, albo...każda linia będzie miała swój pomnik w postaci ED74. Moim zdaniem najlepsze dla tych jednostek będą krótkie (do 300km) trasy. W drugiej klasie siedzenia są okropnie twarde, więc można mieć problem z wysiedzeniem np całej trasy Kraków-Kołobrzeg.
swojądrogą Ciekawe jak sie rozwiąże sprawa dotacji unijnej bo na taką jest ten pociag kupiony
Pewnie już się skończyła. Jeśli te składy teraz stoją bezczynnie to dobrze, że znaleźli dla nich jakieś zastosowanie, ale z drugiej strony czy nie można by było na nich uruchomić połączenia Łódź-Kraków przez CMK?
levisss pisze:
swojądrogą Ciekawe jak sie rozwiąże sprawa dotacji unijnej bo na taką jest ten pociag kupiony
Sprawa dotacji z SPO "Transport" jest już wyjaśniona, jak się okazuje okres karencji liczony jest od momentu podpisania umowy między dysponentem środków a beneficjentem w tym przypadku umawa została podpisana w maju 2005. Więcej o tym pisze w aktualnym numerze "Kuriera Kolejowego".
px33 pisze:czy nie można by było na nich uruchomić połączenia Łódź-Kraków przez CMK?
Lepiej wypluj te słowa...
Ogólnie rzecz biorąc te składy to kiepski dowcip i powinny obsługiwać połączenia osobowe. W sumie nawet nie byłoby to głupie ze strony IC, gdyby po prostu wystawili je do obsługi połączeń regionalnych w którymś z województw. Żeby jeszcze poszczególne województwa rozpisywały sensowne przetargi...
Wolę jechać na deskach w tramwaju przez 2,5 godziny niż na skórzanych siedzeniach w luksusie przez 4, prawdę mówiąc. A te wagoniki spokojnie rozpędzają się podobno do 160km/h, więc jeśli nie ma jakichś poważnych przeciwwskazań technicznych, chyba nie ma innych "wolnych" składów na to połączenie
A ja wolę jechać 2,5 w normalnym pociągu. Plotka głosiła, że taka opcja jest możliwa w przyszłym roku i to w relacji Szczecin-Kraków/Poznań-Przemyśl. Gdyby te pociągi uruchomili na ED, to byłby od razu ich gwóźdź do trumny - kto by wytrzymał na tym zydlu choćby trasę z Krakowa do Poznania?
"Łodziaki" się ucieszą. Mnie ciekawe jedna sprawa, skąd PKP IC wytrzaśnie tyle wagonów? Coś czuje, że od grudnia niektóre pociągi PICu będą jeszcze krótsze...