łącznica dw.Ł.Widzew - dw.Ł.Chojny - dw.Ł.Kaliska

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

łącznica dw.Ł.Widzew - dw.Ł.Chojny - dw.Ł.Kaliska

Post autor: domino »

Centrum Realizacji Inwestycji PLK ogłosiło przetarg nieograniczony na odbudowę toru nr 1 pomiędzy łódzkimi stacjami Widzew i Chojny. Oferty można składać do 5 grudnia.

Przetarg obejmuje zaprojektowanie i odbudowę toru nr 1 na sześciokilometrowej linii nr 540 Łódź Chojny — Łódź Widzew. Odtworzone mają zostać sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Oferty można składać do 5 grudnia. Na wykonanie wszystkich prac wykonawca dostanie 5 miesięcy od dnia podpisania umowy. PLK zastrzega, że na czas robót nie zamknie używanego toru nr 2. Dopuszcza tylko kilkugodzinne przerwy w dostawie prądu w godzinach nocnych.

Inwestycja realizowana będzie w całości ze środków własnych Polskich Linii Kolejowych. Jej wartość określona jest na poniżej 20 mln euro, a jedynym kryterium wyboru oferty będzie najniższa cena.

Odbudowa drugiego toru między Widzewem a Chojnami to kontynuacja prac prowadzonych w tym roku w ciągu linii Łódź Kaliska — Łódź Chojny — Łódź Widzew. PLK wymieniła część torowisk na Kaliskiej i Chojnach oraz pomiędzy nimi. Po wieloletniej przerwie otwarty został dworzec Chojny, na którym wciąż trwają prace budowlane. Mają zakończyć się do 15 grudnia.

Od 2002 roku, kiedy wyremontowano zachodni tor nr 2 linii 540, wschodni — ten, który odbuduje PLK — jest używany tylko do obsługi elektrociepłowni EC-4. Pociągi towarowe korzystają z krótkiego odcinka z Widzewa do wjazdu do zakładu. Dalej tor jest nieużywany. Nie ma trakcji elektrycznej, a na torowisku rośnie bujna zieleń. Tymczasem ruch pasażerski pomiędzy Łodzią Kaliską a Widzewem jest obecnie wzmożony — po zamknięciu dworca Łódź Fabryczna część pociągów skierowano z Widzewa na Łódź Kaliską przez Chojny. Kursują tędy także składy towarowe.

W przyszłości znaczenie odcinka będzie jeszcze większe. — Ta łącznica będzie wykorzystywana przez pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej — mówi Maciej Łaski z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Częstotliwość kursów ŁKA, które mają ruszyć w 2014 roku, może sięgnąć nawet 30 minut. Tak dużej liczby pociągów — przy prowadzonym nadal ruchu dalekobieżnym i towarowym — nie dałoby się obsłużyć jednym torem.

http://www.rynek-kolejowy.pl/28509/Lodz_Bedzie_drugi_tor_miedzy_Chojnami_a_Widzewem__.htm
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Urbi59
Bywalec
Posty: 174
Rejestracja: pt 09:34, 19 wrz 2008
Lokalizacja: Łódź Polesie / UK

Post autor: Urbi59 »

" Nowe Centrum Łodzi: operacja na otwartym mieście.

Niestety nie mam dobrych informacji ws przetargu na odbudowę drugiego toru pomiędzy Widzewem, a Chojnami. Przypomnę, że na początku roku wybrano najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu przetargowym. Jednak jedna z firm (ma do tego pełne prawo i to nie podlega dyskusji) wniosło odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. KIO 30 stycznia orzekła o unieważnieniu czynności wyboru najkorzystniejszej oferty. Z całym orzeczeniem można się zapoznać tu = > ftp://ftp.uzp.gov.pl/KIO/Wyroki/2012_0084.pdf "

... Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Urbi59, łącznie zmieniany 2 razy.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Umowa na odbudowę toru na linii Łódź Chojny - Łódź Widzew

Post autor: domino »

23 marca 2012 roku PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę obejmującą odbudowę toru nr 1 na linii kolejowej nr 540 Łódź Chojny – Łódź Widzew na odcinku ok. 6 km.

W wyniku badania i oceny ofert złożonych w postępowaniu przetargowym, za najbardziej korzystną uznano ofertę przedstawioną przez firmę PORR (Polska), Warszawa, na kwotę 14 883 910,83 zł netto (18 307 210,32 zł brutto).

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowania i wykonanie odbudowy tj. kompleksowej wymianie nawierzchni kolejowej toru nr 1 na linii kolejowej nr 540 Łódź Chojny – Łódź Widzew wraz z montażem urządzeń srk i odbudową sieci trakcyjnej. Termin realizacji zamówienia wynosi 5 miesięcy.

http://www.rynek-kolejowy.pl/31904/Umowa_na_odbudowe_toru_na_linii_Lodz_ChojnyLodz_Widzew_podpisana.htm
Urbi59
Bywalec
Posty: 174
Rejestracja: pt 09:34, 19 wrz 2008
Lokalizacja: Łódź Polesie / UK

Post autor: Urbi59 »

5 miesięcy? Jak na tak krótki odcinek, wyłącznie z jednym torem, to troszkę długawo... Ale ok, nie narzekam... Dobrze, że od czerwca, odcinek Widzew - Chojny - Kaliska z czasem 15 minut. Obrazek
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Zakończył się remont toru między Widzewem a stacją Łódź Chojny. Pociągi będą mogły teraz jeździć na tym odcinku jednocześnie w obu kierunkach. Do tej pory było to niemożliwe.
Na 6-kilometrowym odcinku między Widzewem a Chojnami przez kilka ostatnich lat pociągi mogły jeździć tylko po jednym torze.

Przejazd 13-kilometrowego fragmentu z Widzewa na Kaliski trwał prawie pół godziny. Składy nie jeździły wolno, ale musiały czekać na swoją kolej - aż przejadą te z przeciwka. Powodowało to wiele komplikacji. Gdy jeden skład miał opóźnienie, niemal cały rozkład się sypał. W dodatku ograniczało to liczbę pociągów, które mogły jechać do stacji Łódź Kaliska.

Teraz się to zmieni. - Remonty właśnie się zakończyły - poinformował Paweł Dziwisz, dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych. Znacznie zwiększy to przepustowość linii, a tym samym skróci się czas przejazdu. Pociągi ze stacji Łódź Widzew na Łódź Kaliską będą mogły dojechać w mniej więcej 15 minut.

http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,12497096,Koniec_remontu_torow__Szybciej_z_Widzewa_na_Kaliski.html
ODPOWIEDZ