Rozkład jazdy 2011/2012
Pociągi Warszawa – Wrocław wrócą na Łódź Kaliską
1 czerwca po trzymiesięcznym okresie przerwy pociągi TLK z Warszawy do Wrocławia prawdopodobnie wrócą na Łódź Kaliską. Zmieni się także trasa ich przejazdu pomiędzy Łodzią a Warszawą.
1 marca wszystkie pociągi TLK z Warszawy do Wrocławia kursujące przez Łódź i Ostrów Wielkopolski przestały obsługiwać najważniejszy po zamknięciu stacji Łódź Fabryczna dworzec w mieście – Łódź Kaliską. Część kursów zatrzymuje się na położonych z dala od centrum miasta dworcach Widzew i Chojny, a część – tylko na stacji Chojny. Dalej pociągi kierowane są bezpośrednio do Pabianic.
– Wstępne założenia korekty rozkładu jazdy w czerwcu zakładają zmiany w tej organizacji – mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP IC. – Wstępnie zapadła decyzja, że pociągi te będą kursowały przez Łódź Kaliską dzięki ich poprowadzeniu przez Sochaczew, Łowicz i Zgierz – dodaje.
Decyzja ta oznacza zatem także zmianę trasy przejazdu pomiędzy Łodzią a Warszawą. Składy TLK nie będą kursować, jak dotychczas, przez Koluszki i – bez postojów – przez Skierniewice Park, Bełchów, Arkadię i Sochaczew, ale przez Zgierz, Łowicz Przedmieście i Sochaczew. Dzięki temu nie będzie konieczna zmiana kierunku jazdy w Łodzi Kaliskiej. Nie zmieni się natomiast liczba kursów – na tej trasie nadal uruchamiane będą cztery pary połączeń TLK.
http://www.rynek-kolejowy.pl/31598/Pociagi_Warszawa__Wroclaw_wroca_na_Lodz_Kaliska.htm
1 marca wszystkie pociągi TLK z Warszawy do Wrocławia kursujące przez Łódź i Ostrów Wielkopolski przestały obsługiwać najważniejszy po zamknięciu stacji Łódź Fabryczna dworzec w mieście – Łódź Kaliską. Część kursów zatrzymuje się na położonych z dala od centrum miasta dworcach Widzew i Chojny, a część – tylko na stacji Chojny. Dalej pociągi kierowane są bezpośrednio do Pabianic.
– Wstępne założenia korekty rozkładu jazdy w czerwcu zakładają zmiany w tej organizacji – mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP IC. – Wstępnie zapadła decyzja, że pociągi te będą kursowały przez Łódź Kaliską dzięki ich poprowadzeniu przez Sochaczew, Łowicz i Zgierz – dodaje.
Decyzja ta oznacza zatem także zmianę trasy przejazdu pomiędzy Łodzią a Warszawą. Składy TLK nie będą kursować, jak dotychczas, przez Koluszki i – bez postojów – przez Skierniewice Park, Bełchów, Arkadię i Sochaczew, ale przez Zgierz, Łowicz Przedmieście i Sochaczew. Dzięki temu nie będzie konieczna zmiana kierunku jazdy w Łodzi Kaliskiej. Nie zmieni się natomiast liczba kursów – na tej trasie nadal uruchamiane będą cztery pary połączeń TLK.
http://www.rynek-kolejowy.pl/31598/Pociagi_Warszawa__Wroclaw_wroca_na_Lodz_Kaliska.htm
I to już ma sens. Skąd w ogóle wzięło się to, że pociąg ten przejeżdżał przez Arkadię, ale jechał tam nie przez Głowno, a okrężną drogą przez Skierniewice?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Bez przesady. Zrozumiałbym to przed remontem linii nr 15. Ale przez Skierniewice jest mocno na około, a teraz przez Głowno jedzie się prawie normalnie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Pewnie takie się pojawią po zlikwidowaniu ograniczeń prędkości na LK15. Bo wtedy trasa ta będzie konkurencyjna w stosunku do trasy tradycyjnej przez Koluszki. Jedynym ograniczeniem będzie jeden tor na 15-tce, na którym po uruchomieniu ŁKA ruch drastycznie wzrośnie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Dla zainteresowanych - rozkład jazdy nocnego połączenia relacji Warszawa - Wrocław kursującego przez Łódź w dniu 9 czerwca.
Rozkład
Rozkład
Z czerwcowej zmiany rozkładu: wakacyjny Kraków - Kołobrzeg rozdzielony na trzy pociągi:
Kraków - Częstochowa - Łowicz - Inowrocław - Kołobrzeg
Łódź - Kołobrzeg
Racibórz - Katowice - węglówka - Kołobrzeg
Czyli Łódź dostaje pociąg, który zaczyna bieg, a węglówka - powrót pospiesznych (sezonowych)
www.rynek-kolejowy.pl/32191/Jakie_zmiany_w_rozkladzie_od_czerwca.htm
Kraków - Częstochowa - Łowicz - Inowrocław - Kołobrzeg
Łódź - Kołobrzeg
Racibórz - Katowice - węglówka - Kołobrzeg
Czyli Łódź dostaje pociąg, który zaczyna bieg, a węglówka - powrót pospiesznych (sezonowych)
www.rynek-kolejowy.pl/32191/Jakie_zmiany_w_rozkladzie_od_czerwca.htm
Mimo wszystko, same straty...
1. Utrata fajnego połączenia z Krakowa do Łodzi przed godziną 17. (Reymont)
2. Utrata również w dobrych godzinach, połączenia z Katowicami.
3. Bezpośrednio z Łodzi do Łeby nie pojedziemy.
4. Cholera wie, jaka będzie trasa przejazdu Parsęty... (najszybciej przez Piłę, czy na około przez Trójmiasto)
5. Ciekawe, czy chociaż będą jakieś skomunikowania Korsarza w Koluszkach?
6. Wg mnie, nawet mimo szybszego czasu przejazdu, przewozy na węglówce na odcinku Zduńska Wola - Inowrocław nie powinny się odbywać. (brak dużego skupiska ludzkiego) Od Zduńskiej Woli, można zjechać na Łódź, potem dalej przez Zgierz - Kutno, albo Łowicz do podg Zamków i z powrotem na węglówkę w kierunku północnym.
1. Utrata fajnego połączenia z Krakowa do Łodzi przed godziną 17. (Reymont)
2. Utrata również w dobrych godzinach, połączenia z Katowicami.
3. Bezpośrednio z Łodzi do Łeby nie pojedziemy.
4. Cholera wie, jaka będzie trasa przejazdu Parsęty... (najszybciej przez Piłę, czy na około przez Trójmiasto)
5. Ciekawe, czy chociaż będą jakieś skomunikowania Korsarza w Koluszkach?
6. Wg mnie, nawet mimo szybszego czasu przejazdu, przewozy na węglówce na odcinku Zduńska Wola - Inowrocław nie powinny się odbywać. (brak dużego skupiska ludzkiego) Od Zduńskiej Woli, można zjechać na Łódź, potem dalej przez Zgierz - Kutno, albo Łowicz do podg Zamków i z powrotem na węglówkę w kierunku północnym.
Ten pociąg w dotychczasowej formie nie miał racji bytu - zbierał pasażerów z Krakowa, Górnego Śląska, Częstochowy, Radomska, Piotrkowa, Łodzi, Torunia i Bydgoszczy. Teraz rozdzielono go na trzy: Kraków, Częstochowa i Piotrków oddzielnie, Śląsk oddzielnie, Łódź i Toruń oddzielnie. Węglówka czy Łowicz łapią się przy okazji, aczkolwiek to zawsze pozytywne, że więcej miejscowości ma dostęp do kolei.
A połączenie z Krakowem przez Katowice z gwarantowanym miejscem stojącym na korytarzu, to naprawdę nieszczególnie atrakcyjna oferta.
A połączenie z Krakowem przez Katowice z gwarantowanym miejscem stojącym na korytarzu, to naprawdę nieszczególnie atrakcyjna oferta.
czerwcowa korekta przyniesie kolejne zmiany w kursowaniu IR Bursztyn Katowice- Gdynia. W kierunku Gdyni pociąg pojedzie nieco później, dodatkowo zlikwidowano wjazdu do Zduńskiej Woli i ...Inowrocławia (pojedzie obwodnicą w kierunku Śląska będzie wjeżdżał do Inowrocławia).
Ograniczono także terminy kurowania, pociąg pojedzie codziennie w okresie 7-24 czerwca, w okresie wakacji do Gdyni pojedzie w piątki, soboty i niedziele, w kierunku Katowic w soboty, niedziele i poniedziałki.
Ograniczono także terminy kurowania, pociąg pojedzie codziennie w okresie 7-24 czerwca, w okresie wakacji do Gdyni pojedzie w piątki, soboty i niedziele, w kierunku Katowic w soboty, niedziele i poniedziałki.
Kilka pociągów przez pojedyncze dni w czerwcu będzie jechać linią łowicką, przy czym InterRegio w jednym z kierunków będą się zatrzymywać, uwaga, w Kamieniu Łowickim (mniej niż kilkuset mieszkańców), natomiast w Głownie (niecałe 15 tysięcy) już nie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Warto dodać, że od wakacji PR tną dni kursowania dla Semafora i Reymonta do 5 i 7, w dodatku Reymont zostanie skrócony do Krakowa, co jest argumentowane modernizacji linii Kraków - Przemyśl.
Potwierdzenie - http://www.przewozyregionalne.pl/aktualnosci,s,0,471.html
Potwierdzenie - http://www.przewozyregionalne.pl/aktualnosci,s,0,471.html
-
- Bywalec
- Posty: 218
- Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
- Lokalizacja: Zarzew
Czyli tym razem Łódź cieszyła się z bezpośredniego połączenia z Podkarpaciem całe 7 miesięcy. Najpierw w zeszłym roku wyleciał stamtąd Cegielski, a teraz Reymont. Co do ograniczenia kursowania IR to jeszcze jestem to w stanie zrozumieć. Są to pociągi komercyjne, które muszą na siebie zarobić. Aczkolwiek uważam, że oferta połączeń kolejowych na trasie z Łodzi do Krakowa i z powrotem pogorszy się. Dobrze, że chociaż połączeń przez CMK nie ruszają.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Pociąg TLK PARSĘTA jaki zaproponowano Łodzi w zamian za Korsarza to jakiś marny dowcip.
Zestawienie planowe: 4 wag. klasy 2 + 1 wagon klasy 1 + wagon sypialny.
Gdzie wagon z miejscami do leżenia?
Gdzie tania kuszetka?
Do tego czas przejazdu 11 godzin. 11 godzin na siedząco w nocnej przepełnionej rzeźni? Mało kogo stać na podróż sypialnym za extra 81 zł.
IC znowu pokazało, gdzie ma mieszkańców Łodzi...
Zestawienie planowe: 4 wag. klasy 2 + 1 wagon klasy 1 + wagon sypialny.
Gdzie wagon z miejscami do leżenia?
Gdzie tania kuszetka?
Do tego czas przejazdu 11 godzin. 11 godzin na siedząco w nocnej przepełnionej rzeźni? Mało kogo stać na podróż sypialnym za extra 81 zł.
IC znowu pokazało, gdzie ma mieszkańców Łodzi...