Tunel kolei regionalnej pod Łodzią
-
- Sympatyk forum
- Posty: 697
- Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
- Lokalizacja: Niższa/Śląska
- Kontakt:
Tunel kolei regionalnej pod Łodzią
Wczoraj na wspólnej konferencji prasowej zorganizowanej w Urzędzie Marszałkowskim prezydent miasta Łodzi Hanna Zdanowska, marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień, prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański oraz wicemarszałek sejmu Cezary Grabarczyk ogłosili, że pod Łodzią na pewno powstanie tunel dla kolei konwencjonalnych.
Swoją drogą to dość ciekawe, że na forum komunikacyjnym nie ma o tym nawet ćwierć wzmianki.
Swoją drogą to dość ciekawe, że na forum komunikacyjnym nie ma o tym nawet ćwierć wzmianki.
Mnie martwi to, że w tej chwili w ogóle nie wspomina się o możliwości budowy przystanku/stacji pod ŁTR-em.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Studium wykonalności jeszcze w tym roku, przetarg - w przyszłym, a tunel... za 5 lat
http://www.expressilustrowany.pl/artykul/3777215,tunel-pod-lodzia-za-5-lat-bedzie-laczyl-dwa-dworce,id,t.html
Pociągi mają wyjeżdżać w okolicach działek przy ulicach Kasprzaka i Gandhiego. Nasuwa się pytanie, jak zostanie rozwiązany problem przejazdu kolejowego przez al. Włókniarzy, bo w grę chyba wchodzi tylko wiadukt.
Niewiadomą jest jeszcze przystanek przy Manufakturze.
http://www.expressilustrowany.pl/artykul/3777215,tunel-pod-lodzia-za-5-lat-bedzie-laczyl-dwa-dworce,id,t.html
Pociągi mają wyjeżdżać w okolicach działek przy ulicach Kasprzaka i Gandhiego. Nasuwa się pytanie, jak zostanie rozwiązany problem przejazdu kolejowego przez al. Włókniarzy, bo w grę chyba wchodzi tylko wiadukt.
Niewiadomą jest jeszcze przystanek przy Manufakturze.
Mateusz
EA-1
EA-1
Nie tylko przy Manufakturze, ale i pod skrzyżowaniem Zachodnia/Zielona, o którym media cały czas milczą, a przez który ponownie powstaje studium.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Nie jestem pewien, czy ten przystanek przy skrzyżowaniu Zachodnia/Zielona ma sens. Jeżeli by powstał przystanek przy Manufakturze, który miałby większy sens, bo byłby zlokalizowany w pobliżu ważnego centrum handlowo-rozrywkowego i przy trasie ŁTR, to przystanek kilka przecznic dalej chyba się za bardzo nie opłaca. To 1,5 przystanku autobusem
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz
EA-1
EA-1
Ale przecież przystanek przy Manufakturze nie byłby przy trasie ŁTR, tylko kawał drogi od niej... Cała Manufaktura byłaby do przejścia, z jednego końca na drugi. Od prawie Karskiego do Zachodniej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Tak, biorąc pod uwagę korzyści - będzie się opłacał.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
No i o to chodzi.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Express Ilustrowany pisze:Komisja Europejska chce, żeby dworzec Łódź Fabryczna był tylko pierwszym etapem inwestycji zawierającej w sobie również budowę tunelu średnicowego pod miastem. Takie stanowisko zostało wyrażone w decyzji o współfinansowaniu inwestycji z pieniędzy unijnych.
W związku z taką deklaracją, komitet monitorujący studium wykonalności tunelu opracował harmonogram prac dotyczący realizacji inwestycji. Zakłada on:
- ogłoszenie postępowania przetargowego na projekt i realizację tunelu w połowie 2016 r.;
- rozpoczęcie prac budowlanych w końcu 2018 r.;
- ukończenie realizacji w 2023 r.
Harmonogram został przyjęty m.in. przy udziale ekspertów do spraw ochrony środowiska z PKP PLK i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. - Terminy realizacji przedsięwzięcia oraz możliwości jego finansowania są one jak najbardziej realne - zapowiada marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień.
Marszałek skutecznie zabiega przy tym o budowę przystanku Centrum/Zielona. Jego lokalizacja została wzięta pod uwagę przy sporządzaniu studium wykonalności tunelu przez PKP PLK. - Jest to miejsce skrzyżowań z podstawowymi liniami komunikacji miejskiej i zapewni pełną integrację przewozów miejskich z Łódzką Koleją Aglomeracyjną - wyjaśnia marszałek Stępień.
Przypomnijmy, że tunel średnicowy pod Łodzią jest jedną z podstawowych inwestycji, którą przewiduje Kontrakt Terytorialny dla Województwa Łódzkiego. Ma być finansowany z pieniędzy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Funduszu Kolejowego. Koszt budowy szacuje się na 2 mld 300 mln zł.
Mateusz
EA-1
EA-1
Re: Tunel kolei regionalnej pod Łodzią
Rozstrzygnięto przetarg na tunel.
Wygrało konsorcjum Mostów Łódź z turecką firmą.
Wygrało konsorcjum Mostów Łódź z turecką firmą.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Tunel kolei regionalnej pod Łodzią
To jest mega pozytywna informacja dla niedowierzających. Teraz musiałoby się wydarzyć coś głupiego, by ta inicjatywa upadła. Zaś fakt powstania podziemnego Fabrycznego wręcz wymusza "ciągnięcie" tunelu dalej. Będzie to stanowić rewelacyjną ofertę dla części Pabianic - tej, która znajduje się blisko stacji kolejowej. Do centrum Łodzi dojedzie się w 20 minut, szybciej niż samochodem. I zdecydowanie taniej! W zasadzie to nawet w razie, gdyby ktoś bezmyślnie jednak usunął tramwaj, to komunikacja autobusem bezpośrednim, pospiesznym z os. "bugaj" przez Centrum do Dworca Kolejowego (10-12 minut), bufor przesiadkowy (3 minuty), jazda koleją do Śródmieścia Łodzi (20-22 minuty) też są względnie atrakcyjne. A już najwięcej sensu nabierze "przebicie" pociągów tranzytowych przez - zarówno - Łódź Kaliską, jak i Łódź Fabryczną i Łódź Widzew. Oczywiście straci na tym Łódź Chojny, ale ta "obwodówka" to jest idealny potencjał na częste kursy koleją miejską w ramach taryfy miejskiej.
Fajnie. Do kiedy zakłada się zakończenie budowy tuneli? Pamiętam, że mówiło się o 2022 roku? Jak znam życie inwestycja zakończyłaby się zapewne w okolicach 2025 roku, ale... co tam!
Fajnie. Do kiedy zakłada się zakończenie budowy tuneli? Pamiętam, że mówiło się o 2022 roku? Jak znam życie inwestycja zakończyłaby się zapewne w okolicach 2025 roku, ale... co tam!
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: Tunel kolei regionalnej pod Łodzią
No nie nie, przetargu nie rozstrzygnięto a jedynie otwarto oferty. Taka tam drobna różnicaKpc21 pisze:Rozstrzygnięto przetarg na tunel.
Wygrało konsorcjum Mostów Łódź z turecką firmą.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Tunel kolei regionalnej pod Łodzią
I pozamiatano.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: Tunel kolei regionalnej pod Łodzią
Znając życie wygra najtańsza oferta czyli Gülermak i Mosty Łódź o ile nie zostanie sądowo wykluczona, a przy takiej wielkiej inwestycji na pewno nie zabraknie odwołań przez przegrane konsorcja. Co do terminu to sporo zależy od Expo 2022 jeśli Łódź będzie je organizować to będzie większa motywacja, żeby to szybciej skończyć. Pociągi jeżdżące w tunelu pozwolą na szybkie dotarcie do centrum bo nie ma szybszego środka transportu w mieście niż pociąg nawet osobówki nie mają szans, gdy ruch jest niewielki.
Z tego co słyszałem to pociągi mają jeździć średnio co 8 - 10 minut szkoda tylko, że nie będzie stacji Łódź Kopcińskiego i plac Hallera.
Z tego co słyszałem to pociągi mają jeździć średnio co 8 - 10 minut szkoda tylko, że nie będzie stacji Łódź Kopcińskiego i plac Hallera.