Rozkład Jazdy 2012/2013
W sprawie skomunikowania w Kutnie pociągów z/do Łodzi z pociągami do/z Berlina wysłałem 1 listopada jeden mail do PKP IC, drugi do PR i UMWŁ, obydwa do wiadomości UTK. Wczoraj otrzymałem odpowiedź od UMWŁ:
Tego ostatniego pociągu, który rzeczywiście byłby bardzo pożądany, nie ma w rozkładzie na rozklad.plk-sa.pl ani w wyszukiwarce rozklad.sitkol.pl. Ciekawe, czy pojawi się, czy w UMWŁ pomylono się, odpisując mi.
Jeżeli nie pomylono się, to połączenie Łódź - Berlin w nowym rozkładzie jazdy wygląda tak:
Łódź Kaliska 05:31
Kutno 06:59
Kutno 07:03
Berlin Ostbf 11:01
(czas podróży: 5 h 30 min)
Łódź Kaliska 06:00
Kutno 07:33
Kutno 08:06 (EIC)
Poznań Główny 09:31
Poznań Główny 10:53 (EC "BGE")
Berlin Ostbf 13:37
(czas podróży: 7 h 37 min)
Łódź Kaliska 08:30
Kutno 10:10
Kutno 11:03
Berlin Ostbf 15:01
(czas podróży: 6 h 31 min)
Łódź Kaliska 14:16
Kutno 15:40
Kutno 16:03
Berlin Ostbf 20:01
(czas podróży: 5 h 45 min)
Łódź Kaliska 16:52
Kutno 18:48
Kutno 19:03
Berlin Ostbf 23:01
(czas podróży: 6 h 09 min)
Łódź Kaliska 18:26
Kutno 19:49
Kutno 19:58 (EN)
Berlin Ostbf 00:00
(czas podróży: 5 h 34 min)
<=>
Berlin Ostbf 05:02 (EN)
Kutno 09:11
Kutno 09:21
Łowicz Główny 09:48
Łowicz Główny 09:54
Skierniewice 10:24
Skierniewice 10:35
Łódź Widzew 11:14, Łódź Chojny 11:23, Łódź Kaliska 11:32
(aż 3 przesiadki, ale najszybsza możliwość o tej porze - 6 h 30 min do Łodzi Kaliskiej)
Berlin Ostbf 05:02 (EN)
Kutno 09:11
Kutno 09:21
Sochaczew 10:05
Sochaczew 10:08
Łódź Kaliska 11:59
(czas podróży: 6 h 57 min)
Berlin Ostbf 05:02 (EN)
Warszawa Zachodnia 10:14
Warszawa Zachodnia 10:24
Łódź Kaliska 12:18
(czas podróży: 7 h 16 min)
Berlin Ostbf 06:50
Kutno 10:58
Kutno 11:24
Sochaczew 12:06
Sochaczew 12:10
Łódź Kaliska 13:55
(czas podróży: 7 h 05 min)
Berlin Ostbf 06:50
Kutno 10:58
Kutno 12:36
Łódź Kaliska 14:15
(czas podróży: 7 h 25 min)
Berlin Ostbf 09:50
Kutno 13:58
Kutno 14:17
Łódź Kaliska 15:55
(czas podróży: 6 h 05 min)
Berlin Ostbf 13:50
Kutno 17:59 [6 minut wcześniej odjeżdża do Łodzi TLK!]
Kutno 18:05
Łódź Kaliska ok. 19:40
(czas podróży: ok. 5 h 50 min)
a jeżeli powyższego połączenia nie będzie, to skomunikowanie z wlokącym się przez Ostrów Wielkopolski pociągiem regionalnym w Poznaniu i podróż trwająca 7:48:
Berlin Ostbf 13:50
Poznań Główny 16:25
Poznań Główny 16:48
Łódź Kaliska 21:38
(czas podróży: 7 h 48 min)
Berlin Ostbf 15:50 (EC "BGE")
Poznań Główny 18:25
Poznań Główny 18:50
Ostrów Wlkp. 20:43
Ostrów Wlkp. 20:54
Łódź Kaliska 23:05
(czas podróży: 7 h 15 min)
Berlin Ostbf 17:50
Kutno 21:58
Kutno 23:13
Łódź Kaliska 00:47
(czas podróży: 6 h 57 min)
--
P.S. Co do środka transportu, również zdecydowanie preferuję kolej. Autobus dalekobieżny jest ostatnim, co bym wybrał. Faktem jest, że czasami można mieć wrażenie, że koleje czynią wszystko, aby łodzianie jednak wybierali transport samochodowy.
Tego ostatniego pociągu, który rzeczywiście byłby bardzo pożądany, nie ma w rozkładzie na rozklad.plk-sa.pl ani w wyszukiwarce rozklad.sitkol.pl. Ciekawe, czy pojawi się, czy w UMWŁ pomylono się, odpisując mi.
Jeżeli nie pomylono się, to połączenie Łódź - Berlin w nowym rozkładzie jazdy wygląda tak:
Łódź Kaliska 05:31
Kutno 06:59
Kutno 07:03
Berlin Ostbf 11:01
(czas podróży: 5 h 30 min)
Łódź Kaliska 06:00
Kutno 07:33
Kutno 08:06 (EIC)
Poznań Główny 09:31
Poznań Główny 10:53 (EC "BGE")
Berlin Ostbf 13:37
(czas podróży: 7 h 37 min)
Łódź Kaliska 08:30
Kutno 10:10
Kutno 11:03
Berlin Ostbf 15:01
(czas podróży: 6 h 31 min)
Łódź Kaliska 14:16
Kutno 15:40
Kutno 16:03
Berlin Ostbf 20:01
(czas podróży: 5 h 45 min)
Łódź Kaliska 16:52
Kutno 18:48
Kutno 19:03
Berlin Ostbf 23:01
(czas podróży: 6 h 09 min)
Łódź Kaliska 18:26
Kutno 19:49
Kutno 19:58 (EN)
Berlin Ostbf 00:00
(czas podróży: 5 h 34 min)
<=>
Berlin Ostbf 05:02 (EN)
Kutno 09:11
Kutno 09:21
Łowicz Główny 09:48
Łowicz Główny 09:54
Skierniewice 10:24
Skierniewice 10:35
Łódź Widzew 11:14, Łódź Chojny 11:23, Łódź Kaliska 11:32
(aż 3 przesiadki, ale najszybsza możliwość o tej porze - 6 h 30 min do Łodzi Kaliskiej)
Berlin Ostbf 05:02 (EN)
Kutno 09:11
Kutno 09:21
Sochaczew 10:05
Sochaczew 10:08
Łódź Kaliska 11:59
(czas podróży: 6 h 57 min)
Berlin Ostbf 05:02 (EN)
Warszawa Zachodnia 10:14
Warszawa Zachodnia 10:24
Łódź Kaliska 12:18
(czas podróży: 7 h 16 min)
Berlin Ostbf 06:50
Kutno 10:58
Kutno 11:24
Sochaczew 12:06
Sochaczew 12:10
Łódź Kaliska 13:55
(czas podróży: 7 h 05 min)
Berlin Ostbf 06:50
Kutno 10:58
Kutno 12:36
Łódź Kaliska 14:15
(czas podróży: 7 h 25 min)
Berlin Ostbf 09:50
Kutno 13:58
Kutno 14:17
Łódź Kaliska 15:55
(czas podróży: 6 h 05 min)
Berlin Ostbf 13:50
Kutno 17:59 [6 minut wcześniej odjeżdża do Łodzi TLK!]
Kutno 18:05
Łódź Kaliska ok. 19:40
(czas podróży: ok. 5 h 50 min)
a jeżeli powyższego połączenia nie będzie, to skomunikowanie z wlokącym się przez Ostrów Wielkopolski pociągiem regionalnym w Poznaniu i podróż trwająca 7:48:
Berlin Ostbf 13:50
Poznań Główny 16:25
Poznań Główny 16:48
Łódź Kaliska 21:38
(czas podróży: 7 h 48 min)
Berlin Ostbf 15:50 (EC "BGE")
Poznań Główny 18:25
Poznań Główny 18:50
Ostrów Wlkp. 20:43
Ostrów Wlkp. 20:54
Łódź Kaliska 23:05
(czas podróży: 7 h 15 min)
Berlin Ostbf 17:50
Kutno 21:58
Kutno 23:13
Łódź Kaliska 00:47
(czas podróży: 6 h 57 min)
--
P.S. Co do środka transportu, również zdecydowanie preferuję kolej. Autobus dalekobieżny jest ostatnim, co bym wybrał. Faktem jest, że czasami można mieć wrażenie, że koleje czynią wszystko, aby łodzianie jednak wybierali transport samochodowy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berger.m, łącznie zmieniany 2 razy.
Zawsze można jeszcze kombinować z busami czy PKS-ami z Kutna do Łodzi. Komfort znacznie mniejszy, ale w takich warunkach jedziesz tylko 70-80 minut, a nie całą trasę do Berlina.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21 pisze:Tak czy inaczej trzeba kupować dwa bilety na PR/autobus i BWE.
Jeżeli jedziesz pociągiem, to owszem, otrzymujesz w kasie dwa bilety, ale w jednej kasie biletowej i zasadniczo wystarczy powiedzieć: "poproszę bilet z Łodzi do Berlina na ten pierwszy poranny pociąg".
P.S. Poprawiłem dwa błędy, które popełniłem, przypisując rozkład.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berger.m, łącznie zmieniany 1 raz.
Potwierdzone - Na relacjach Opoczno - Tomaszów Mazowiecki pojedzie SN81.
http://www.rynek-kolejowy.pl/37690/Lodzkie_SN81_na_linii_do_Opoczna.htm
http://www.rynek-kolejowy.pl/37690/Lodzkie_SN81_na_linii_do_Opoczna.htm
Urbi59 pisze:Potwierdzone - Na relacjach Opoczno - Tomaszów Mazowiecki pojedzie SN81.
http://www.rynek-kolejowy.pl/37690/Lodzkie_SN81_na_linii_do_Opoczna.htm
Dla ciekawskich http://www.youtube.com/watch?v=okPuPs4Pin0
Od Lutego czekają nas duże zmiany w połączeniach TLK. Od Lutego pociągi TLK linii Warszawa- Białystok pojadą p. Radzymin.
IC likwiduje następujące TLK: Stoczniowiec, Monciak (łącznik do Przemysla),Cegielski,Niemen, Nida. oraz na odc. Białystok- Olsztyn Rybak.Źródło PLK Warszawa. Pozdrawiam [/b]
Bzdury? Osobiście nie wierze w likwidacje dwóch takich, strategicznych połączeń Łodzi.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Urbi59, łącznie zmieniany 1 raz.
Od 10 lutego, pełna rezerwacja miejsc we wszystkich pociągach TLK. W przypadku biletów okresowych, nieodpłatna miejscówka do odebrania w kasie.
Ciężko to widzę, przez pryzmat relacji Warszawa - Łódź, kolejki do kas będą niesamowite, a na Chojnach to już będzie całkowita makabra... (tam jest tylko jedna kasa?)
Ciężko to widzę, przez pryzmat relacji Warszawa - Łódź, kolejki do kas będą niesamowite, a na Chojnach to już będzie całkowita makabra... (tam jest tylko jedna kasa?)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Urbi59, łącznie zmieniany 2 razy.
Łodzianie dojeżdżający do Warszawy pociągami TLK apelują do ministra transportu Sławomira Nowaka, prezesa PKP SA Jakuba Karnowskiego oraz prezesa PKP Intercity Janusza Malinowskiego o niewprowadzanie obowiązkowych miejscówek dla posiadaczy biletów okresowych na trasie Łódź – Warszawa.
Apel w tej sprawie został opublikowany na stronie lodzwawa.pl. Poniżej publikujemy jego treść:
W związku z planami wprowadzenia obowiązku posiadania miejscówki do biletu okresowego, chcemy wyrazid swoją zdecydowanie negatywną opinię o tym pomyśle i podkreślid, że spowoduje on pogorszenie jakości usług PKP w tym zakresie i doprowadzi do znacznego obniżenia poziomu życia mieszkaoców korzystających z tej usługi. W ciągu ostatnich lat PKP prowadzi politykę uporczywego odstraszania klientów od połączenia Łódź-Warszawa, co daje spore efekty. Od 2007 roku trwa remont 120 km odcinka trasy kolejowej położonej na płaskim terenie należącym do Skarbu Paostwa, mimo to przewidywany (obecnie nierealny) termin ukooczenia remontu to koniec 2014 roku. Pociągi z Łodzi do Warszawy jeżdżą obecnie ponad 2 godziny co sprawia, że osoby korzystające z tej linii w celu codziennych dojazdów spędzają w podróży co najmniej 5 godzin dziennie. Składów obsługujących tę relację jest coraz mniej (praktycznie co kilka miesięcy urywa się kolejne pociągi), zaś te jeżdżące są coraz krótsze. Przetarg na nowe składy został odwołany. To wszystko dzieje się na najbardziej dochodowej linii PKP Intercity w kraju. Wprowadzenie obowiązkowych miejscówek spowoduje:
- koniecznośd codziennego wystawania w kolejkach do coraz mniejszej ilości kas biletowych, co zmarnuje jeszcze więcej czasu pasażerów oraz wprowadzi element codziennej niepewności, bowiem do kompletnego zablokowania tych kas na kilkadziesiąt minut wystarcza jedno skomplikowane zamówienie (z uwagi na stopieo biurokratyzacji procesów w PKP);
- wymuszone przywiązanie do jednego z wcześniej wybranych pociągów, co uniemożliwi wcześniejszy/późniejszy dojazd do pracy oraz spowoduje koniecznośd wystawania w kasie w razie późniejszego wyjścia z pracy. Tymczasem koniecznośd wcześniejszego dotarcia do pracy lub późniejszego z niej wyjścia to codziennośd pasażerów. Wprowadzenie obowiązkowej miejscówki praktycznie odbierze im to prawo.
- wymuszone przywiązanie do jednego miejsca w pociągu, podczas gdy wagony podstawiane przez Intercity zasadniczo różnią się kilkoma klasami, często są nieogrzewane i ulegają awariom zasilania. Czy w związku z tym brak ogrzewania jednego z wagonów spowoduje zatrzymanie składu i oczekiwanie na podmianę wagonu?
- gigantyczną ilośd biurokracji w razie spóźnieo, odwołao składów, zmian w sposobie kursowania;
- jeszcze większe kolejki do kas dla klientów korzystających z nich w innym celu.
Wszystkie wyżej opisane zmiany przesądzą o drastycznym pogorszeniu jakości oferty PKP Intercity wobec osób stale dojeżdżających, a także odbiorą nam - pasażerom, będącym „zakładnikami” PKP, resztki swobody codziennego funkcjonowania.
Szanowni Paostwo, obecnie posiadanie biletu miesięcznego daje nam – pasażerom określanym mianem „dronów” (z uwagi na czas spędzany w podróży), minimum komfortu związanego z możliwością wybrania jednego z kilku pociągów na dojazd i powrót, a także możliwośd ominięcia codziennych kolejek w kasach. Planujecie Paostwo odebrad nam to jedno z ostatnich udogodnieo.
Wprowadzona zmiana nie spowoduje podniesienia jakości usług PKP, ta bowiem wynika z prostego porównania ilości pasażerów i ilości oferowanych w pociągach miejsc. Tymczasem regularnie tniecie liczby pociągów na trasie Łódź-Warszawa (z każdym nowym rozkładem wypadają kolejne połączenia, zawsze pod pozorem „remontu”, którego od pół roku nikt nie prowadzi). Ograniczacie także długośd pociągów.
Sytuacja ekonomiczna sprawiła, że pociągi z Łodzi do Warszawy, pomimo dużego dystansu między miastami, mają de facto charakter commuter trains, linii służących do obsługi codziennych potoków pasażerskich, tak jak komunikacja miejska. Czy wyobrażacie sobie Paostwo wprowadzenie miejscówek w tramwajach?
Z wyrazami szacunku,
Pasażerowie lodzwawa.pl
http://www.rynek-kolejowy.pl/39262/Lodzianie_nie_chca_miejscowek_w_pociagach_do_Warszawy.htm
Apel w tej sprawie został opublikowany na stronie lodzwawa.pl. Poniżej publikujemy jego treść:
W związku z planami wprowadzenia obowiązku posiadania miejscówki do biletu okresowego, chcemy wyrazid swoją zdecydowanie negatywną opinię o tym pomyśle i podkreślid, że spowoduje on pogorszenie jakości usług PKP w tym zakresie i doprowadzi do znacznego obniżenia poziomu życia mieszkaoców korzystających z tej usługi. W ciągu ostatnich lat PKP prowadzi politykę uporczywego odstraszania klientów od połączenia Łódź-Warszawa, co daje spore efekty. Od 2007 roku trwa remont 120 km odcinka trasy kolejowej położonej na płaskim terenie należącym do Skarbu Paostwa, mimo to przewidywany (obecnie nierealny) termin ukooczenia remontu to koniec 2014 roku. Pociągi z Łodzi do Warszawy jeżdżą obecnie ponad 2 godziny co sprawia, że osoby korzystające z tej linii w celu codziennych dojazdów spędzają w podróży co najmniej 5 godzin dziennie. Składów obsługujących tę relację jest coraz mniej (praktycznie co kilka miesięcy urywa się kolejne pociągi), zaś te jeżdżące są coraz krótsze. Przetarg na nowe składy został odwołany. To wszystko dzieje się na najbardziej dochodowej linii PKP Intercity w kraju. Wprowadzenie obowiązkowych miejscówek spowoduje:
- koniecznośd codziennego wystawania w kolejkach do coraz mniejszej ilości kas biletowych, co zmarnuje jeszcze więcej czasu pasażerów oraz wprowadzi element codziennej niepewności, bowiem do kompletnego zablokowania tych kas na kilkadziesiąt minut wystarcza jedno skomplikowane zamówienie (z uwagi na stopieo biurokratyzacji procesów w PKP);
- wymuszone przywiązanie do jednego z wcześniej wybranych pociągów, co uniemożliwi wcześniejszy/późniejszy dojazd do pracy oraz spowoduje koniecznośd wystawania w kasie w razie późniejszego wyjścia z pracy. Tymczasem koniecznośd wcześniejszego dotarcia do pracy lub późniejszego z niej wyjścia to codziennośd pasażerów. Wprowadzenie obowiązkowej miejscówki praktycznie odbierze im to prawo.
- wymuszone przywiązanie do jednego miejsca w pociągu, podczas gdy wagony podstawiane przez Intercity zasadniczo różnią się kilkoma klasami, często są nieogrzewane i ulegają awariom zasilania. Czy w związku z tym brak ogrzewania jednego z wagonów spowoduje zatrzymanie składu i oczekiwanie na podmianę wagonu?
- gigantyczną ilośd biurokracji w razie spóźnieo, odwołao składów, zmian w sposobie kursowania;
- jeszcze większe kolejki do kas dla klientów korzystających z nich w innym celu.
Wszystkie wyżej opisane zmiany przesądzą o drastycznym pogorszeniu jakości oferty PKP Intercity wobec osób stale dojeżdżających, a także odbiorą nam - pasażerom, będącym „zakładnikami” PKP, resztki swobody codziennego funkcjonowania.
Szanowni Paostwo, obecnie posiadanie biletu miesięcznego daje nam – pasażerom określanym mianem „dronów” (z uwagi na czas spędzany w podróży), minimum komfortu związanego z możliwością wybrania jednego z kilku pociągów na dojazd i powrót, a także możliwośd ominięcia codziennych kolejek w kasach. Planujecie Paostwo odebrad nam to jedno z ostatnich udogodnieo.
Wprowadzona zmiana nie spowoduje podniesienia jakości usług PKP, ta bowiem wynika z prostego porównania ilości pasażerów i ilości oferowanych w pociągach miejsc. Tymczasem regularnie tniecie liczby pociągów na trasie Łódź-Warszawa (z każdym nowym rozkładem wypadają kolejne połączenia, zawsze pod pozorem „remontu”, którego od pół roku nikt nie prowadzi). Ograniczacie także długośd pociągów.
Sytuacja ekonomiczna sprawiła, że pociągi z Łodzi do Warszawy, pomimo dużego dystansu między miastami, mają de facto charakter commuter trains, linii służących do obsługi codziennych potoków pasażerskich, tak jak komunikacja miejska. Czy wyobrażacie sobie Paostwo wprowadzenie miejscówek w tramwajach?
Z wyrazami szacunku,
Pasażerowie lodzwawa.pl
http://www.rynek-kolejowy.pl/39262/Lodzianie_nie_chca_miejscowek_w_pociagach_do_Warszawy.htm
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Żeglarz wyleciał, bo spektakularnie przegrał rywalizacje z PolskimBusem...
Dlaczego?
- Żeglarz z Łodzi do Gdańska wyjeżdża z Kaliskiej o 05:31, w Gdańsku Głównym jest o 12:17.
- PolskiBus odjeżdżający z Kaliskiej o 07:05, jest w Gdańsku Głównym o 12:20...
Czas przejazdu, cena bilety, standardy podróży - wszystko na korzyść PB.
Podobnie w drugą stronę, tylko, że PolskiBus reflektuje normalniejsze godziny, niż wyjazd z Gdańska o 17, a przyjazd do Łodzi po 24!
--
Co do nocnego połączenia Wrocław - Warszawa, to na czas remontu wiedenki na odcinku Koluszki - Częstochowa, oraz prac na przeklętej protezie koniecpolskiej, nocne Karkonosze obecnie kursujące przez Częstochowę, zostają skierowane na Łódź i Ostrów Wielkopolski.
Teraz od popytu na odcinku Łódź - Ostrów Wielkopolski zależy czy pociąg po zakończeniu prac torowych na wcześniej wymienionych odcinkach zostanie, czy może silniejsze potoki od Łodzi, Pabianic, Zduńskiej Woli, Sieradza, czy Kalisza z Ostrowem, wytarza - Piotrków Trybunalski, Radomsko, Częstochowa, Lubliniec, Opole...
Dlaczego?
- Żeglarz z Łodzi do Gdańska wyjeżdża z Kaliskiej o 05:31, w Gdańsku Głównym jest o 12:17.
- PolskiBus odjeżdżający z Kaliskiej o 07:05, jest w Gdańsku Głównym o 12:20...
Czas przejazdu, cena bilety, standardy podróży - wszystko na korzyść PB.
Podobnie w drugą stronę, tylko, że PolskiBus reflektuje normalniejsze godziny, niż wyjazd z Gdańska o 17, a przyjazd do Łodzi po 24!
--
Co do nocnego połączenia Wrocław - Warszawa, to na czas remontu wiedenki na odcinku Koluszki - Częstochowa, oraz prac na przeklętej protezie koniecpolskiej, nocne Karkonosze obecnie kursujące przez Częstochowę, zostają skierowane na Łódź i Ostrów Wielkopolski.
Teraz od popytu na odcinku Łódź - Ostrów Wielkopolski zależy czy pociąg po zakończeniu prac torowych na wcześniej wymienionych odcinkach zostanie, czy może silniejsze potoki od Łodzi, Pabianic, Zduńskiej Woli, Sieradza, czy Kalisza z Ostrowem, wytarza - Piotrków Trybunalski, Radomsko, Częstochowa, Lubliniec, Opole...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Urbi59, łącznie zmieniany 2 razy.
Urbi59 pisze:Żeglarz wyleciał, bo spektakularnie przegrał rywalizacje z PolskimBusem...
Jaką podaż oferował/-uje pociąg, a jaką oferuje PB? Ile osób jeździło tym Żeglarzem z Łodzi, że już można powiedzieć, iż "przegrał"?
Urbi59 pisze:Co do nocnego połączenia Wrocław - Warszawa,(...)
Teraz od popytu (...)
Od popytu i promocji. Czy PKP IC jakkolwiek promuje swoje połączenia? Jak zwykły śmiertelnik, który nie żyje koleją, ma się dowiedzieć o dodatkowych połączeniach z Łodzi w Polskę?
Żeglarz oferował dość cienką podaż, gdyż skład nie był dłuższy niż 4 wagon, z którym cały czas były problemy z zapełnieniem.
Co do promowania połączeń przez PIC, to dla mnich czarna magia. Zresztą, dzisiejszy news z PolskiegoBusa całkowicie detronizuje przewozy kolejowe z Łodzi do Wrocławia, gdyż od 30 czerwca przewoźnik autobusowy będzie oferował 11 połączeń dziennie z Łodzi do Wrocławia...
Co do promowania połączeń przez PIC, to dla mnich czarna magia. Zresztą, dzisiejszy news z PolskiegoBusa całkowicie detronizuje przewozy kolejowe z Łodzi do Wrocławia, gdyż od 30 czerwca przewoźnik autobusowy będzie oferował 11 połączeń dziennie z Łodzi do Wrocławia...
A tu było co detronizować? Czas podróży tak samo kiepski, za to w Polskimbusie cena niższa o co najmniej połowę (czyli PKP ewentualnie opłaca się studentom i kolejarzom). Właściwie jedyną zaletą PKP do Wrocławia jest to, że zazwyczaj są zestawione z tych szarych wagonów, które zazwyczaj są w lepszym stanie niż zielone (i często mają sześciomiejscowe przedziały a to już bardzo spora zaleta)całkowicie detronizuje przewozy kolejowe z Łodzi do Wrocławia