Strona 1 z 1

Nowy tabor przez Łódź

: śr 05:43, 28 lis 2012
autor: Urbi59
PKP Intercity planuje do 2015 r. inwestycje w tabor za ok. 4 mld zł

(...)

Jak poinformował prezes, przetarg na zakup 20 zespołów trakcyjnych ma być ogłoszony w najbliższych dniach. Pociągi mają rozwijać prędkość do 160 km/godz. i jeździć na trasach: Warszawa-Olsztyn przez Działdowo, Warszawa-Kraków przez Radom i Kielce, Warszawa-Poznań- Szczecin i Katowice-Gdynia przez Częstochowę, Łódź, Toruń i Bydgoszcz. Oferty w przetargu na modernizację 150 wagonów mają być otwarte pod koniec listopada br.

Wiadomo, pociągów Katowice - Łódź - Gdynia mamy mało, bo całe dwa (w tym jeden nocy) - Doker i Pogoria.

O Dokera, jako strategicznego połączenia dla Łodzi nie ma raczej co się martwić, gorzej z Pogorią, która jest nocna i nie wiadomo, czy załapie się na EZTy (chyba, że zrezygnują z miejsc sypialnych), w dodatku mamy Rawę, która bez odcinka Bydgoszcz - Gdynia pokrywa się z trasą dla nowych jednostek (więc, albo wydłużenie, albo zrobią dla niej wyjątek), no i pozostaje Stoczniowiec, dla którego powinni przywrócić łącznik do Katowic dzielnego w Częstochowę. (i to niezależnie od projektu IC)

: czw 22:34, 29 lis 2012
autor: Kpc21
Oby to były EZT-y dostosowane do takich tras, a nie tramwaje.

: pn 17:55, 03 gru 2012
autor: Urbi59
Malinowski: W ciągu 48 godzin przetarg na "Pendolino II"

Prezes PKP Intercity Janusz Malinowski poinformował na swoim koncie na Twitterze, że kierowana przez niego spółka w ciągu 48 godzin rozpisze przetarg na pozyskanie 20 nowych pociągów zespołowych, mogących rozwijać prędkość do 160 km/h.


"W ciągu 48h ogłszamy przetarg na 20 nowych pociągów zespołowych 160 km/h za 1,1 mld zł" - poinformował Malinowski na Twitterze.

"Ten projekt to nasze Pendolino II. Pociągi pojadą na trasy: Warszawa - Olsztyn, Bydgoszcz, Szczecin, Katowice - Łódź - Trójmiasto" - napisał szef PKP Intercity.

Na liście POIiŚ do 2015 r. jak dotąd znalazły się również projekty PKP Intercity dotyczące: zakupu 20 pociągów Pendolino wraz z budową zaplecza (1 956 mln zł - wartość samego taboru), modernizacja wagonów dla relacji Przemyśl - Szczecin (179,2 mln zł w I etapie i 470,35 mln zł w II etapie), modernizacja wagonów dla relacji Wrocław - Gdynia (175,52 mln zł) oraz zakup 10 nowych lokomotyw spalinowych (165,31 mln zł). Na liście rezerwowej POIiŚ umieszczono natomiast: zakup 30 wagonów piętrowych (190 mln zł) i modernizację 20 SM42 (861,1 mln zł).

http://www.rynek-kolejowy.pl/37639/_Malinowski_Wciagu_48_godzin_przetarg_naPendolino_II_.htm

: pn 20:12, 03 gru 2012
autor: Tomasz.bu
I tą metodą pociągi Kraków - Łódź - Poznań choć jako jedyne poza ekspresami prowadzone obecnie lokomotywami na 160 km/h będą obsługiwane taborem z demobilu. Na starych, niewyremontowanych wagonach zostaną pociągi Lublin - Warszawa, Białystok - Warszawa, Łódź - Warszawa, Gdynia - Szczecin i Kraków - Poznań - Łódź. Nie wiem co z Warszawa - Łódź - Wrocław, może po prostu po oddaniu protezy koniecpolskiej w ogóle ich nie będzie.

: pn 21:27, 03 gru 2012
autor: Urbi59
I tą metodą pociągi Kraków - Łódź - Poznań choć jako jedyne poza ekspresami prowadzone obecnie lokomotywami na 160 km/h będą obsługiwane taborem z demobilu.

Zrobią rewitalizacje Koluszki - Częstochowa, oraz protezy na odcinku Częstochowa - Koniecpol, to skończy się galopowanie kategorią TLK po CMK (na E20 z trasowanie do 120km/h), chyba, że przekwalifikują na Ex, a raczej wiadomo jak to się skończy...
Nie wiem co z Warszawa - Łódź - Wrocław, może po prostu po oddaniu protezy koniecpolskiej w ogóle ich nie będzie.

Po oddaniu protezy? :lol: Chyba po oddaniu S8... Obrazek

: pn 21:42, 03 gru 2012
autor: px33
Nie mogliby zamówić chociaż na 190km/h? Cena pewnie byłaby podobna a pociągi mogłyby w miarę normalnie jeździć też na CMK czy jako biedapociąg na ewentualnym KDP

: pn 22:09, 03 gru 2012
autor: Kazik
I którędy one pojadą te 160 km/h? Przez Ozorków?

: wt 16:41, 04 gru 2012
autor: Urbi59
Jakie będą nowe pociągi Intercity?

O produkowanych już pociągach Pendolino dla PKP Intercity wiemy już wszystko. O zamówieniu na 20 kolejnych nowych składów - prawie nic. Przyjrzyjmy się specyfikacji zamówienia na pociągi, które pojadą m. in. do Szczecina, Olsztyna, czy Bydgoszczy.


Jak wiemy nowe ezt PKP Intercity, na które rozpisany został dziś przetarg, będą osiągać prędkość maksymalną 160 km/h. Zwycięzca postępowania zobowiąże się utrzymywać pojazdy aż przez 15 lat. Zespoły trakcyjne mają mieć nie więcej niż 150 metrów długości i masą mniejszą niż 300 ton. Jednocześnie każdy musi pomieścić 360 osób na miejscach siedzących, w tym 60 w pierwszej klasie (do tego rachunku nie będą wliczane miejsca składane i ustawione bokiem do kierunku jazdy).

PKP Intercity dopuszcza zarówno konstrukcje członów oparte na wspólnych wózkach (Jacobsa) jak i na dwóch własnych wózkach. To pierwsze rozwiązanie możemy znaleźć we Flircie Stadlera czy Elfie Pesy, a to drugie - choćby w 19WE Newagu. Maksymalny nacisku osi na tor nie może przekroczyć 18,5 tony. Napęd natomiast musi posiadać przynajmniej co piąta oś. PKP Intercity wymaga, by pojazd spełniał wymogi bezpieczeństwa dla czterech scenariuszy zderzeniowych. Każdy pociąg będzie wyposażony w system ERTMS poziomu 2. Konstrukcja stopni wejściowych musi umożliwiać swobodne wejście z peronów o wysokości od 380 do 800 mm.

Co dla pasażera?

W nowych pociągach Intercity nie zabraknie wi-fi i klimatyzacji. Zarówno pierwsza, jak i druga klasa będzie bezprzedziałowa. W klasie drugiej układ siedzeń przewidziany jest jako 2+2, a w klasie pierwszej - 2+1. Fotele w drugiej klasie mają mieć conajmniej 45 cm szerokości, podłokietniki, i stolik odchylany. Na każde dwa miejsca będzie przypadać jedno gniazdko do ładowania laptopa. Pomiędzy siedzeniami zwroconymi do siebie będzie stał stół z rozkładanymi blatami. Fotele będzie można przechylać w graniacach 10 stopni - jednocześnie siedzenie i oparcie.

O rozkładanych fotelach nie ma też mowy w 1 klasie. Będą one jednak szersze i wyposażone w dwa podłokietniki i jedno gniazdko każdy. Pomiędzy 1 klasą a 2 klasą znajdzie się przedział barowy, miejsca dla 6 rowerów, dwóch wózków, oraz toaleta dla niepełnosprawnych (w sumie w pociągu będzie 6 toalet). W nowych pociągach nie zabraknie półek bagażowych, systemu zewnętrznej i wewnętrznej informacji w technice LED. W samym przedziale barowym będzie tylko 8 miejsc siedzących. Za to w kuchni będzie zmywarka, kuchenka mikrofalowa i piec konwekcyjno-parowy.

Pojadą do Olsztyna, Bydgoszczy, Szczecina...

Relacje obsługiwane przez nowe pociągi (od 4 do 7 par pociągów na dobę) będą następujące:
Warszawa – Kutno – Toruń – Bydgoszcz;
Olsztyn – Warszawa – Kielce – Krakow;
Gdynia – Bydgoszcz – Kutno – Łodź - Częstochowa – Katowice;
Krakow – Miechow – linia CMK – Opoczno – Łodź – Kutno – Konin – Poznań – i dalej do Szczecina dla wybranych pociągów.

PKP Intercity wymaga zróżnicowanych długości gwarancji na poszczególne elementy - na przykład na perforację poszycia pudła na 20 lat. Okresy gwarancji na pozostałe elementy są jednak krótsze, niż kontrakt na utrzymanie pojazdów. Wymagania dotyczące doświadczenia spełnią obaj polscy producenci - wystarczy, że wykonawca w ciągu ostatnich trzech lat dostarczył 10 nowych ezt.

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zostaną uwzględnione trzy kryteria: cena za wykonanie przedmiotu zamówienia (waga 65 proc.), współczynnik masy pojazdu (waga 20), oraz udział płaskiej podłogi na długości użytecznej pojazdu (waga 15 proc.). Zgodnie z warunkami postępowania wszystkie pociągi mają być dostarczone nie później niż do końca października 2015 roku. Wartość zamówienia ma wynieść ok. 1,1 mld zł.

http://www.rynek-kolejowy.pl/37685/_Jakie_beda_nowe_pociagi_Intercity_.htm

: śr 00:10, 05 gru 2012
autor: Tomasz.bu
A to zwracam honor. Skoro Kraków - Poznań się tu znalazło, to bardzo dobra wiadomość. Ważne, też że potwierdziła się informacja, że będzie przedział barowy. No i do tego mowa jest o minimum 4 parach na dobę, tak więc czeka nas jakaś poprawa ilości połączeń.

Ciekawe jak liczony będzie "udział płaskiej podłogi...".

: śr 02:23, 05 gru 2012
autor: berger.m
Świetna wiadomość, że trafią też na trasę (Szczecin) - Poznań - Kutno - Łódź - CMK - Kraków!

Co do kryterium ceny, to składa się z:
35% - cena dostawy pociągów,
30% - koszt ich utrzymania przeliczony na 1 kilometr.

: czw 00:30, 07 mar 2013
autor: domino
Łódzcy radni chcą, aby pociągi Pendolino zabierały pasażerów również z Łodzi. - Jeśli mają jeździć do Gdańska, Katowic, Wrocławia, Poznania i Rzeszowa, to dlaczego nie do Łodzi - pytają i apelują do prezesa PKP
Pociągi Pendolino miały kursować na trasie Gdańsk - Warszawa oraz Warszawa - Katowice/Kraków. Okazało się jednak, że będą mogły jeździć także do innych miast. - Coraz częściej mówi się, że pojadą także do Wrocławia i Rzeszowa, Lublina i Poznania. Dlaczego więc również nie do Łodzi - pyta Mateusz Walasek, radny PO.

Radnym nie chodzi o zastąpienie obecnych połączeń na trasie Łódź - Warszawa składami Pendolino, ale uruchomienie dodatkowych. - Aby część połączeń z Gdańska do Warszawy jechało dalej do Łodzi - tłumaczył podczas sesji rady miejskiej Walasek.

Podróż z Łodzi do Gdańska mogłaby skrócić się wówczas do 3,5 godzin. Radni uchwałą przyjęli wniosek i skierują pismo do prezesa PKP.

http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,13514591,Radni_chca_Pendolino_w_Lodzi__Do_Gdanska_w_3_5_godziny_.html

: czw 02:25, 07 mar 2013
autor: Kazik
Tak mi się przy okazji nasunęło pytanie: w tej chwili żaden expres do Łodzi nie jeździ, prawda? A na trasie Warszawa-Gdańsk?

: czw 19:51, 07 mar 2013
autor: px33
Na tej trasie o ekspresowości raczej nie ma mowy.

A sama inicjatywa jest IMO totalnie nietrafiona, lepiej zrobić zwykły solidnie skomunikowany pociąg (nawet przyspieszony - bez przystanków), najlepiej w klasie TLK. No bo powiedzmy sobie szczerze - te Pendolino nie mają szans pojechać szybciej niż zwykły Łodzianin i nikt tym w znacznie wyższej cenie jeździć nie będzie.
Już lepiej łódzcy radni by zaprotestowali przeciwko planom ministra Anioła żeby nie remontować torów do Kutna czy naprostowali myślenie spółki ŁKA w sprawie taryfy. O pilnowaniu sprawy KDP nawet nie wspominam

: czw 21:25, 07 mar 2013
autor: Kpc21
A do Koszalina czy Rzeszowa Pendolino jest w stanie jechać szybciej niż zwykła TLK-a?

: wt 15:22, 27 sie 2013
autor: estimate85
Kolejny przetarg na nowe składy zespołowe dla IC, tym razem m.in. na trasę Warszawa-Łódź-Wrocław.

http://intercity.pl/pl/site/o-firmie/aktualnosci/pkp-intercity-oglasza-przetarg-na-zakup-kolejnych-20-elektrycznych-zespolow-trakcyjnych.html

: czw 01:58, 31 paź 2013
autor: Urbi59
Dwie oferty - Stadler z Newagiem (zapewnię ze swoim Flirt 3), oraz PESA z prototypem, Dart.

: pn 19:30, 18 lis 2013
autor: Urbi59

: śr 17:51, 19 lut 2014
autor: Urbi59
Przetarg na dostawę kolejnych 20 sztuk nowych EZT, wygrała Pesa ze swoim DARTem.

http://www.rynek-kolejowy.pl/50956/pesa_wygrala_przetarg_nowe_darty_pojada_do_intercity.html