Strona 1 z 1

Dworzec Łódź Kaliska czeka przebudowa

: wt 22:39, 26 lut 2013
autor: Biletomat
http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/771047,dworzec-lodz-kaliska-czeka-przebudowa,id,t.html

Jeśli źle że zrobiłem nowy temat, to proszę
o przeniesienie do właściwego tematu/wątku.

kALISKI...

: śr 12:50, 08 sty 2014
autor: Josek101
Dziś pomiędzy starą lokomotywownią a kładką nad Srebrzyńską stoi chyba PKP Energetyka.Widzialem z w/w kładki było to po 10

: pn 15:18, 10 lut 2014
autor: kasiakan
Super zostaniemy bez żadnego dworca bo Fabryczny będzie nie skończony a Kaliski zaczną ... paranoja !!

: pt 23:14, 07 mar 2014
autor: eDragon55
kasiakan pisze:Super zostaniemy bez żadnego dworca bo Fabryczny będzie nie skończony a Kaliski zaczną ... paranoja !!
Remont dwóch największych łódzkich dworców w jednym czasie to nie najlepszy pomysł ale w przypadku dworca Kaliskiego będzie remontowany budynek dworca a nie układ torów czyli pasażerowie będą mogli z niego korzystać. Fajnie jeszcze jakby udało się zrobić coś z tym ślepym torem.

: sob 03:58, 08 mar 2014
autor: Urbi59
Temat Kaliskiego na razie tak ucichł, że nie spodziewałbym się w najbliższym czasie remontu tego dworca. Ewentualnie po skończeniu przebudowy stacji Widzew. (przełom 2014/2015)

: sob 12:19, 08 mar 2014
autor: Kpc21
I dobrze. Nie można naraz rozgrzebywać wszystkich łódzkich dworców.

Wydaje mi się, że dobrym momentem może być okres, gdy będzie budowana linia średnicowa, a dokładnie włączenie jej w LK15. Ruch na Kaliskim będzie musiał być wtedy ograniczony. Możliwe że wyjazdu na północ nie będzie w ogóle, pociągi przelotowe będą stawać na Widzewie i ew. Chojnach, a regionalne na północ ruszać z Żabieńca. Na Kaliskim zostanie właściwie tylko Sieradz i może Koluszki/Warszawa, choć to raczej będzie ruszać z Fabrycznego.

: wt 22:28, 30 cze 2015
autor: domino
Na przełom lata i jesieni PKP PLK zaplanowały prace torowe na wschodniej głowicy stacji Łódź Kaliska.

http://www.rynek-kolejowy.pl/58284/lodz_kaliska_we_wrzesniu_kolejne_utrudnienia.html

: śr 00:22, 01 lip 2015
autor: pawlak
Aby dojechać do stacji Łódź Kaliska, muszą pokonać końcowy odcinek trasy po jednotorowym łączniku, będącym pamiątką po nieukończonej przebudowie układu torowego w latach 80. i 90. ubiegłego wieku. Zapewne właśnie istnienie owego wąskiego gardła w postaci łącznika zadecydowało o konieczności trzydniowego wyłączenia całego odcinka z ruchu. - W dniach od 4 do 6 września br. nastąpi całkowita przerwa w ruchu na odcinku Łódź Chojny – Łódź Kaliska – Łódź Chojny - informuje rzecznik łódzkiego oddziału Przewozów Regionalnych Anna Piotrowska.

Po mojemu to wychodzi, że dołożą drugi tor, ale wyprowadźcie mnie z błędu. Ten jednotorowy odcinek ciągnie się od Wróblewskiego. Swoją drogą zrobić dwa wiadukty w tym jeden pusty i zostawić na lata takie wąskie gardło to dosłownie 'Łódź k###a'. Parę razy jeździłem tym szlakiem na krótkim odcinku z Chojen na Kaliski i jak pociąg utknął przed semaforem by przepuścić ten z przeciwka to podróż trwała prawie tyle co 52 :D

: śr 01:11, 01 lip 2015
autor: Kpc21
To by było zbyt dobre Obrazek

Jako że jest tylko jeden tor, nie mogą puścić ruchu po drugim torze w obie strony gdy jeden zamkną. Dlatego szlak (łącznica? nie znam się na tej kolejowej terminologii) będzie całkowicie zamknięty i pociąg będzie musiał zmieniać kierunek jazdy na Lublinku. Z jakichś przyczyn nie da się tego zrobić na posterunku odgałęźnym Retkinia (znowu nie znam się, może tam po prostu nie ma przejazdu między torami? ale to mógłby już z Kaliskiego do Retkini jechać "pod prąd").

: śr 17:58, 01 lip 2015
autor: kamlox
Jeśli chodzi o Retknię to dlatego, że nie jest stacją.