Strona 1 z 1

Linia Łódź Kaliska - Kutno

: wt 23:03, 22 paź 2013
autor: domino
Jacek Grabarski z UMWŁ poinformował „Rynek Kolejowy”, że rezygnacja z finansowania przewozów z Kutna do granicy województw jest spowodowana m.in. przez… sytuację na linii Kutno-Łódź. – Z uwagi na zły stan torów i konieczne ograniczenia prędkości na trasie Łódź-Kutno, w ogóle planuje się w nowym rozkładzie jazdy ograniczyć kursy na tej trasie – mówił Grabarski.

Sęk jednak w tym, że z informacji, które otrzymaliśmy od Macieja Dutkiewicza, rzecznika Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, wynika, że czas przejazdu na odcinku Łódź-Kutno nie tylko nie ulega wydłużeniu, ale wręcz skraca się.

- W połowie tego roku na szlakach Zgierz-Ozorków i Ozorków-Łęczyca wymieniliśmy zużyte szyny. Pozwoliło to skrócić czas przejazdu o około 5 minut. W listopadzie skończymy prace utrzymaniowe na stacji Witonia, co pozwoli usunąć ograniczenie prędkości do 20 km/h i zyskać ok. 2 minuty. – informuje Maciej Dutkiewicz. – Na odcinku Łódź Kaliska-Łódź Żabieniec-Zgierz obowiązuje prędkość maksymalna 90 km/h, co jest efektem przeprowadzonych prac w drugiej połowie 2012 r. PKP PLK wykonały wówczas między Łodzią Kaliską z Żabieńcem prace utrzymaniowe o wartości około 1 mln zł, polegające na wymianie podsypki, podkładów i szyn. W tym roku wymienimy jeszcze rozjazdy jednej głowicy na stacji Żabieniec. Roboty obejmą montaż 4 nowych rozjazdów i krzyżownicy. Będzie to kosztowało około 6 mln zł. W przyszłym roku czeka nas podobne zadanie, na drugiej głowicy. Dokonamy wymiany 4 rozjazdów i krzyżownicy. Koszt robót to również około 6 mln zł – dodaje rzecznik.

Dutkiewicz mówi też, że w 2014 r. w obrębie stacji Łódź Żabieniec PKP PLK przewiduje jeszcze wymianę nawierzchni torowej o długości około 3 km, naprawę odwodnienia oraz wymianę jeszcze jednego rozjazdu. – Zadanie będzie się również wiązało z przebudową przejazdu w ciągu ulicy Sosnowej. Przejazd zostanie wyposażony w półrogatki i sygnalizację świetlną. Pozwoli to na odwołanie ograniczenia prędkości w tym miejscu, które trzeba było wprowadzić ze względu na większą liczbę aut przejeżdżających przez tory w tym miejscu. W tym roku planujemy opracować dokumentację potrzebną do realizacji zakładanych prac. Zakładany koszt tych robót wyniesie to ponad 7 mln zł. Sądzę, że jeszcze w tym roku rozpoczniemy pierwsze prace na przejeździe kolejowym. Powyższe trzy zadania pozwalają mówić o tym, że w ciągu najbliższych miesięcy wydamy łącznie około 19 mln zł na poprawę parametrów technicznych na trasie Łódź-Kutno – sygnalizuje Maciej Dutkiewicz.

http://www.rynek-kolejowy.pl/48765/kutno_ograniczenia_predkosci_ktorych_nie_ma_przyczyna_likwidacji_polaczen.html

: śr 07:52, 23 paź 2013
autor: geograf
UMWŁ kłamie, że aż się niedobrze robi.

: czw 20:59, 28 lis 2013
autor: SzK
No i od 15 grudnia mamy jakże bogatą ofertę połączeń:

Odjazdy z Łodzi: 5:40, 15:48 (D), 16:51, 19:09 (bez 6)
Odjazdy z Kutna: 5:03 (D), 5:26, 15:18, 16:52 (D)

Czyli 4 pary pociągów w dzień powszedni. Super!

: pt 00:22, 29 lis 2013
autor: Urbi59
To się musiało w końcu stać. Trudno na takiej linii zaoferować wysoką częstotliwość połączeń.

W dodatku, dwa kursy z Kutna, chyba biją rekordy na tej linii... Kurs z 05:26 jedzie 2 godziny (dokładni 1:59), a kurs z 16:52 pomyka sobie w 2:12. Obrazek

: pt 00:50, 29 lis 2013
autor: Kpc21
SzK pisze:No i od 15 grudnia mamy jakże bogatą ofertę połączeń:

Odjazdy z Łodzi: 5:40, 15:48 (D), 16:51, 19:09 (bez 6)
Odjazdy z Kutna: 5:03 (D), 5:26, 15:18, 16:52 (D)

Czyli 4 pary pociągów w dzień powszedni. Super!
Identycznie na linii łowickiej. Choć niby w rozkładzie rocznym (nie biorąc pod uwagę ŁKA, bo to w ogóle inna sprawa) jest ich nawet więcej niż obecnie.

Rozumiem że to ma zachęcać mieszkańców Radogoszcza Zachód do korzystania z nowo uruchomionego przystanku kolejowego w zamian za linię 99...

O ile linia kutnowska jest do remontu, to łowicka jest już - poza lokalnymi ograniczeniami prędkości, które też są sukcesywnie likwidowane - wyremontowana.

: pt 20:59, 29 lis 2013
autor: SzK
Generalnie rozkład jazdy będzie taki, że pomiędzy 7 a 15 nie będzie żadnej osobówki pomiędzy Łodzią a Zgierzem... zarówno w jednym jak i drugim kierunku.

: pt 21:32, 29 lis 2013
autor: Kpc21
Moźe chodzi o prace na stacji Żabieniec. Tylko że w tej sytuacji nie bardzo rozumiem, dlaczego pośpiechy mają priorytet przed Regiami, mimo że z reguły da się je przekierować na inne trasy. Kiedy kończy się remont Zgierz-Widzew?

: pn 12:05, 02 gru 2013
autor: geograf
A ja mam wrażenie, że chodzi o:
a) zaoszczędzenie pieniędzy
b) co będzie m.in. efektem a) -> uzyskanie efektu "wow", gdy ruszy ŁKA, która zaoferuje bezlik połączeń; bez wcześniejszego przycięcia i bez wcześniejszego zaoszczędzenia nie byłoby możliwości uzyskania takie "radykalnej poprawy jakości połączeń pasażerskich w regionie".

Tymczasem kto przejdzie przez pół roku do busów, tam już prawie na pewno zostanie...

: wt 02:06, 03 gru 2013
autor: Kpc21
Niektórzy przejdą na samochód - bo inaczej do Łowicza po 20:00 z Łodzi się już nie wróci.

: wt 11:58, 03 gru 2013
autor: geograf
Zgodnie z wczorajszym artykułem w GW:
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,15063390,A1__w_styczniu_nad_morze__W_sierpniu_byc_moze_do_Tuszyna.html#LokLodzTxt
lada dzień będzie pełna A1 ze Strykowa nad morze, a w bardzo bliskiej przyszłości - od Tuszyna.
W pociągach na Wybrzeże pozostaną tylko desperaci.

Tak się kończy zaniedbywanie przez lata stanu torowisk (linia do Kutna!) i nieudolne bawienie się z rozkładami jazdy.

: śr 01:55, 04 gru 2013
autor: Urbi59
Może nie lada dzień. Realny termin przejezdności całej A1 z Łodzi do Trójmiasta, to dopiero wiosna 2014, z powodu opóźnień na odcinku A1 Kowal - Pikutkowo. Przy obecnym tępię na A1 Stryków - Tuszyn, to dopiero wakacje 2015, może trochę wcześniej, choć GDDKiA zamówiła ochronę węzła A1/S8 Łódź Południe właśnie do 06.2015.

Nie zmienia to faktu, że kolej może się pakować, a PolskiBus zacierać rączki i szykować nowe połączenia.

: pn 23:44, 09 gru 2013
autor: SzK
geograf pisze:A ja mam wrażenie, że chodzi o:
b) co będzie m.in. efektem a) -> uzyskanie efektu "wow", gdy ruszy ŁKA, która zaoferuje bezlik połączeń; bez wcześniejszego przycięcia i bez wcześniejszego zaoszczędzenia nie byłoby możliwości uzyskania takie "radykalnej poprawy jakości połączeń pasażerskich w regionie".

Efekt "wow" będzie mieć marszałek i spółka, jeżeli po uruchomieniu 12 par połączeń kolejki do Kutna pociągi będą pustawe...

: wt 00:28, 10 gru 2013
autor: Kpc21
Jeszcze tylko niecały tydzień do zmiany rozkładu, a na stronie PR rozkładów nie ma. Wiem że jest SRJP na stronie PLK, wiem że są rozkłady w Hafasie, ale to niczego nie tłumaczy, bo gdy PR-y publikowały SRJP, na ich stronie był zarówno SRJP, jak i rozkłady własne przewoźnika, a właściwie danego ZPR-u.

: ndz 20:41, 15 gru 2013
autor: domino
Od niedzieli 15 grudnia w czterech wybranych pociągach TLK na odcinku Łódź Kaliska - Kutno będą honorowane bilety okresowe na pociągi Regio. Oferta obowiązuje na razie do 8 marca przyszłego roku. Przyczyną jej wprowadzenia jest ograniczenie liczby pociągów Regio między Łodzią a Kutnem w nowym rozkładzie jazdy.

Jak informuje Łódzki Zakład Przewozów Regionalnych, pociągi udostępnione posiadaczom biletów okresowych PR to: TLK 45100 "Doker" (Łódź Kal. 12.25 - Kutno 13.54), TLK 45110 "Rawa" (Łódź Kal. 20.26 - Kutno 21.45), TLK 73104 "Cegielski" (Kutno 7.23 - Łódź Kal. 8.4Obrazek i TLK 53102 "Stoczniowiec" (Kutno 12.59 - Łódź Kal. 14.23). Udogodnienia obowiązują tylko w podanych kierunkach. Jak łatwo zauważyć, czas przejazdu TLK między Kutnem a Łodzią różni się od pociągów Regio zaledwie o kilka minut, mimo, że te pierwsze pomiędzy końcowymi stacjami odcinka zatrzymują się tylko w Łęczycy, Zgierzu i na stacji Łódź Żabieniec.

Współpraca przewoźników ma na celu załatanie najbardziej dotkliwych "dziur" w rozkładzie pociągów Regio, powstałych po zmniejszeniu zamówienia przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Nie wiadomo na razie, w jaki sposób zostanie rozwiązana kwestia obowiązkowych miejscówek. Możliwe rozwiązania to przyznanie pasażerom z biletami PR wyłącznie miejsc stojących lub wydłużenie składu o przeznaczony wyłącznie dla nich dodatkowy wagon.

Podobna oferta, ale już tylko w ramach połączeń uruchamianych przez siebie, samorządowa spółka wprowadziła na trasie Łódź Kaliska - Łowicz. Wszystkie bilety na pociągi Regio będą honorowane w InterRegio 11104 z Łodzi do Terespola (Łódź Kal. 17.55 - Łowicz Przedmieście 19.06). Pociąg zatrzymuje się po drodze na Żabieńcu, w Strykowie i Głownie. Kursuje w piątki i niedziele.

http://www.rynek-kolejowy.pl/49890/lodz_kutno_pociagiem_tlk_na_bilecie_pr.html

: ndz 22:28, 15 gru 2013
autor: Kpc21
domino pisze:Podobna oferta, ale już tylko w ramach połączeń uruchamianych przez siebie, samorządowa spółka wprowadziła na trasie Łódź Kaliska - Łowicz. Wszystkie bilety na pociągi Regio będą honorowane w InterRegio 11104 z Łodzi do Terespola (Łódź Kal. 17.55 - Łowicz Przedmieście 19.06). Pociąg zatrzymuje się po drodze na Żabieńcu, w Strykowie i Głownie. Kursuje w piątki i niedziele.
Przecież tak było zawsze, gdy tylko łowicką jechał jakiś IR... Jedyna różnica taka, że kiedyś było to honorowanie biletów Regio w pociągach IR, a teraz jest to IR zdeklasowany na pewnym odcinku do Regio (lecz mimo tego zatrzymujący się na nielicznych przystankach).

: pn 11:04, 16 gru 2013
autor: geograf
Nie wiem jak wy, ale dla mnie robienie oferty z honorowaniem biletów tylko w wybranych pociągach i na dodatek wyłącznie w jednym kierunku nie jest pasażerofriendly. Ale cóż, w tabelkach wszystko będzie dobrze wyglądało. Tylko o pasażerze nikt nie myśli.

: pn 22:31, 26 maja 2014
autor: domino
Przez miesiąc podczas wakacji nieprzejezdny będzie szlak Zgierz – Zgierz Kontrewers pomiędzy Łodzią a Kutnem. Na utrudnienia w podróży będą musieli więc przygotować się pasażerowie pociągów REGIO, które nie obsłużą dwóch przystanków. Przez całe wakacje Łódź ominą natomiast kursujące przez Kutno pociągi TLK do Poznania i Szczecina.

Przez wakacyjny miesiąc – od 15 lipca do 12 sierpnia – całkowicie wstrzymany będzie ruch pociągów pomiędzy stacją Zgierz a mijanką Zgierz Kontrewers (to nowa nazwa dawnego przystanku Jedlicze Łódzkie). To jednotorowy odcinek na trasie z Łodzi do Kutna z dwoma przystankami pośrednimi (Zgierz Północ i otwarty kilka miesięcy temu Zgierz Jaracza). Roboty wymuszą duże zmiany w organizacji ruchu pasażerskiego w regionie łódzkim.

Z przesiadką na autobus o prawie pół godziny dłużej

Według zamieszczonych już na łódzkich dworcach plakatów i internetowego rozkładu jazdy PKP PLK, zmiany w ruchu regionalnym będą stosunkowo niewielkie. Na ośmiokilometrowym odcinku pomiędzy zgierskimi przystankami za wszystkie składy REGIO wprowadzona ma zostać zastępcza komunikacja autobusowa, natomiast ruch z Łodzi Kaliskiej do Zgierza i z Kontrewersu do Kutna ma być prowadzony bez większych zmian.

Jednak odcinek, który pociąg pokonuje w 12 minut, autobus przejedzie w czasie dwukrotnie dłuższym. Wliczając w to około pięciominutowe przesiadki z pociągu na autobus i z autobusu na pociąg, podróż z Łodzi do Kutna wydłuży się o 19 – 25 minut. Dodatkowo jedna para pociągów kursować będzie w skróconej relacji Zgierz – Kutno (bez łącznika Zgierz – Łódź Kaliska), ale dogodny dojazd na autobus zastępczy zapewni skład relacji Łódź Kaliska – Łowicz Gł. – Łódź Kaliska.

Do przesiadek nie będą natomiast zmuszeni pasażerowie sezonowego interREGIO „Lazur” łączącego aglomerację łódzką z Trójmiastem. – Jak co roku, uruchomimy ten pociąg na całe wakacje – mówi Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych. – W dni zamknięcia pomiędzy Zgierzem a Kutnem pojedzie on drogą okrężną przez Stryków – dodaje.

Karsznice znów będą stacją przesiadkową

Większe problemy czekają natomiast na podróżujących pociągami PKP Intercity. Dwa składy z Krakowa – TLK Cegielski do Poznania oraz TLK Sukiennice do Szczecina i Świnoujścia – w całym okresie obowiązywania nowego rozkładu mają kursować z pominięciem Łodzi. Zamiast trasą CMK pojadą przez Częstochowę, a następnie skierowane zostaną na magistralę węglową. Na stałą trasę wrócą dopiero wjeżdżając na linię nr 3 w Barłogach.

Dla jadących do lub z Łodzi uruchomione mają zostać łącznikowe pociągi TLK w nietypowej relacji Łódź Kaliska – Zduńska Wola Karsznice z pominięciem Zduńskiej Woli. Znacznie wydłuży się sumaryczny czas przejazdu do Krakowa (do aż sześciu godzin), nieco więcej czasu zabierze też podróż do Poznania (niecałe cztery godziny).

Pozostałe pociągi PKP Intercity kursujące linią Łódź – Kutno mają jeździć objazdem przez Łowicz. Czekamy na szersze informacje dotyczące organizacji ruchu pociągów tego przewoźnika.

http://www.rynek-kolejowy.pl/52469/lodz_miesiac_bez_pociagow_do_kutna.html

: sob 14:28, 14 cze 2014
autor: Josek101
Wymieniony tor w kierunku Lodzi Kaliskiej na Żabieńcu już oddany do ruchu

Re: Linia Łódź Kaliska - Kutno

: sob 12:42, 06 sty 2018
autor: domino
Zarządca infrastruktury rozważa różne scenariusze poprawy jakości infrastruktury kolejowej pomiędzy Łodzią a Kutnem. Jednym z możliwych rozwiązań jest budowa zupełnie nowej linii jedno- lub dwutorowej. W tym roku ma zostać podpisana umowa z wykonawcą studium wykonalności, które pomoże wyłonić optymalny wariant. http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 85150.html