Rozkład jazdy 2015/2016
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Rozkład jazdy 2015/2016
Spostrzeżenia dotyczące pociągów dalekobieżnych w nowym rozkładzie jazdy 2015/2016 dla Łodzi na podstawie materiału opublikowanego przez PLK S.A.
Trasa Łódź-Warszawa
- rozkład przewiduje 23 kursy w relacji Łódź Kaliska - Warszawa Wschodnia w dni robocze, w tym: 1 IC, 1 REGIO, 6 interREGIO, pozostałe TLK
- IC Łodzianin, czas przejazdu Łódź Kaliska - Warszawa Centralna 1h 25 min, Łódź Widzew - Warszawa Zachodnia 1h 06 min
- planowa obsługa IC Łodzianin: EP09 + zmodernizowane wagony,
- czas przejazdu pociągów TLK i IR ok. 1h 40 min z Kaliskiej, 1h 20 min z Widzewa
- dodatkowo, 4 pary pociągów IC relacji Wrocław/Ostrów-Łódź Widzew-Warszawa-Białystok/Lublin - czas przejazdu odrobinę krótszy od TLK dzięki braku postojów w Koluszkach i Żyrardowie,
- pociągi IR dostają dodatkowe postoje w Grodzisku Mazowieckim.
Trasa Łódź-Wrocław
- 5 par pociągów kategorii IC na linii, w tym 2 do Jeleniej Góry p. Wrocław, 2 do Wrocławia oraz 1 do Ostrowa Wielkopolskiego,
- pociąg poranny bezpośrednio z Łodzi Kaliskiej, pozostałe z Białegostoku/Lublina p. Łódź Widzew, Chojny, Pabianicką,
- czas przejazdu Łódź Pabianicka - Wrocław: ok. 3h 30 min.
- 2 pociągi REGIO relacji Łódź Kaliska - Wrocław, czas przejazdu 4h 11 min.
Trasa Łódź-Kraków
- 4 pary pociągów kategorii IC na linii,
- pociąg poranny bezpośrednio z Łodzi Kaliskiej (p. Częstochowę), pozostałe ze Szczecina/Świnoujścia/Bydgoszczy p. Łódź Widzew, Tomaszów, CMK,
- czas przejazdu Łódź Widzew - Kraków p. CMK: 2h 20 min, przez Częstochowę 3h,
- całoroczny pociąg nocny TLK PROMETEO relacji Gdynia - Kraków z wagonami do Zakopanego w sezonie p. Łódź Widzew, Częstochowę - odjazd z Łodzi Widzew 23:13,
Trasa Łódź-Katowice
- 4 pary pociągów kategorii IC na linii,
- pociąg poranny bezpośrednio z Łodzi Kaliskiej, pozostałe z Gdyni Głównej p. Łódź Kaliską,
- czas przejazdu Łódź Kaliska - Katowice ok. 2h 50 min,
- całoroczny pociąg nocny TLK WENUS relacji Gdynia - Bielsko-Biała z wagonami do Zakopanego p. Łódź Widzew, Częstochowę - odjazd z Łodzi Kaliskiej 03:13,
Trasa Łódź-Trójmiasto
- 3 pary pociągów kategorii IC na linii (relacja Katowice - Gdynia),
- czas przejazdu Łódź Kaliska - Gdynia Główna ok. 5h 30 min,
- pociągi na odcinku Łódź - Kutno jadą przez Łęczycę,
- 2 nocne całoroczne pociągi TLK WENUS z Bielska-Białej (odjazd 2:21) oraz TLK PROMETEO z Krakowa Gł. (odjazd 05:37),
Trasa Łódź-Szczecin
- 4 pary pociągów kategorii IC na linii, w tym 1 do Świnoujścia (w sezonie), 3 do Szczecina Gł. i 1 do Bydgoszczy Gł. przez Poznań.
- pociąg poranny bezpośrednio z Łodzi Kaliskiej, pozostałe z Krakowa GŁ p. CMK,
- czas przejazdu Łódź Widzew - Poznań ok. 2h 50 min, do Szczecina ok. 5h 25 min,
- pociągi na odcinku Łódź - Kutno jadą przez Łowicz z postojem w Strykowie,
- 4 pociągi REGIO relacji Łódź Kaliska - Poznań, czas przejazdu 4h 05 min
Nocne pociągi
- opisane wyżej całoroczne pociągi TLK PROMETEO i TLK WENUS,
- sezonowy pociąg TLK AQUARIUS Katowice - Hel/Łeba (w tym roku kursował pod nazwą WYDMY) - oprócz wakacji, pojedzie też w majówkę oraz w weekend przy Bożym Ciele,
- sezonowy pociąg TLK TETYDA Kraków - Kołobrzeg/Ustka (w tym roku kursował pod nazwą KORSARZ) - dostał wagony bezpośrednie do Ustki, oprócz wakacji, pojedzie też w majówkę oraz w weekend przy Bożym Ciele,
Krótkie podsumowanie
PLUSY:
- po 15 latach do Łodzi wracają pociągi kategorii InterCity (ostatni pociąg tej kategorii IC Neptun Łódź Fabryczna - Gdynia odjechał po raz ostatni w 2000r.),
- pociągi IC będą obsługiwane nowoczesnymi składami zespołowymi ED160 i ED161 wyprodukowanymi w tym roku,
- zwiększenie liczby kursów z Łodzi do praktycznie wszystkich największych aglomeracji,
- znaczne przyspieszenie na trasach do Krakowa, Wrocławia,
- zyskujemy całoroczne nocne połączenie z Zakopanem,
- zyskujemy sezonowe nocne połączenie z Ustką.
MINUSY:
- tracimy bezpośrednie połączenie z Olsztynem (Kormoran zamiast do Wrocławia, z Olsztyna pojedzie do Katowic przez Warszawę, CMK),
- niedosyt na linii warszawskiej - przydałoby się więcej pociągów jadących z czasem przejazdu Łodzianina.
Ogólnie, trzeba przyznać, że rozkład robi bardzo pozytywne wrażenie. Oby to wszystko weszło w życie to będzie najlepszy rozkład dla Łodzi od bardzo wielu lat.
Trasa Łódź-Warszawa
- rozkład przewiduje 23 kursy w relacji Łódź Kaliska - Warszawa Wschodnia w dni robocze, w tym: 1 IC, 1 REGIO, 6 interREGIO, pozostałe TLK
- IC Łodzianin, czas przejazdu Łódź Kaliska - Warszawa Centralna 1h 25 min, Łódź Widzew - Warszawa Zachodnia 1h 06 min
- planowa obsługa IC Łodzianin: EP09 + zmodernizowane wagony,
- czas przejazdu pociągów TLK i IR ok. 1h 40 min z Kaliskiej, 1h 20 min z Widzewa
- dodatkowo, 4 pary pociągów IC relacji Wrocław/Ostrów-Łódź Widzew-Warszawa-Białystok/Lublin - czas przejazdu odrobinę krótszy od TLK dzięki braku postojów w Koluszkach i Żyrardowie,
- pociągi IR dostają dodatkowe postoje w Grodzisku Mazowieckim.
Trasa Łódź-Wrocław
- 5 par pociągów kategorii IC na linii, w tym 2 do Jeleniej Góry p. Wrocław, 2 do Wrocławia oraz 1 do Ostrowa Wielkopolskiego,
- pociąg poranny bezpośrednio z Łodzi Kaliskiej, pozostałe z Białegostoku/Lublina p. Łódź Widzew, Chojny, Pabianicką,
- czas przejazdu Łódź Pabianicka - Wrocław: ok. 3h 30 min.
- 2 pociągi REGIO relacji Łódź Kaliska - Wrocław, czas przejazdu 4h 11 min.
Trasa Łódź-Kraków
- 4 pary pociągów kategorii IC na linii,
- pociąg poranny bezpośrednio z Łodzi Kaliskiej (p. Częstochowę), pozostałe ze Szczecina/Świnoujścia/Bydgoszczy p. Łódź Widzew, Tomaszów, CMK,
- czas przejazdu Łódź Widzew - Kraków p. CMK: 2h 20 min, przez Częstochowę 3h,
- całoroczny pociąg nocny TLK PROMETEO relacji Gdynia - Kraków z wagonami do Zakopanego w sezonie p. Łódź Widzew, Częstochowę - odjazd z Łodzi Widzew 23:13,
Trasa Łódź-Katowice
- 4 pary pociągów kategorii IC na linii,
- pociąg poranny bezpośrednio z Łodzi Kaliskiej, pozostałe z Gdyni Głównej p. Łódź Kaliską,
- czas przejazdu Łódź Kaliska - Katowice ok. 2h 50 min,
- całoroczny pociąg nocny TLK WENUS relacji Gdynia - Bielsko-Biała z wagonami do Zakopanego p. Łódź Widzew, Częstochowę - odjazd z Łodzi Kaliskiej 03:13,
Trasa Łódź-Trójmiasto
- 3 pary pociągów kategorii IC na linii (relacja Katowice - Gdynia),
- czas przejazdu Łódź Kaliska - Gdynia Główna ok. 5h 30 min,
- pociągi na odcinku Łódź - Kutno jadą przez Łęczycę,
- 2 nocne całoroczne pociągi TLK WENUS z Bielska-Białej (odjazd 2:21) oraz TLK PROMETEO z Krakowa Gł. (odjazd 05:37),
Trasa Łódź-Szczecin
- 4 pary pociągów kategorii IC na linii, w tym 1 do Świnoujścia (w sezonie), 3 do Szczecina Gł. i 1 do Bydgoszczy Gł. przez Poznań.
- pociąg poranny bezpośrednio z Łodzi Kaliskiej, pozostałe z Krakowa GŁ p. CMK,
- czas przejazdu Łódź Widzew - Poznań ok. 2h 50 min, do Szczecina ok. 5h 25 min,
- pociągi na odcinku Łódź - Kutno jadą przez Łowicz z postojem w Strykowie,
- 4 pociągi REGIO relacji Łódź Kaliska - Poznań, czas przejazdu 4h 05 min
Nocne pociągi
- opisane wyżej całoroczne pociągi TLK PROMETEO i TLK WENUS,
- sezonowy pociąg TLK AQUARIUS Katowice - Hel/Łeba (w tym roku kursował pod nazwą WYDMY) - oprócz wakacji, pojedzie też w majówkę oraz w weekend przy Bożym Ciele,
- sezonowy pociąg TLK TETYDA Kraków - Kołobrzeg/Ustka (w tym roku kursował pod nazwą KORSARZ) - dostał wagony bezpośrednie do Ustki, oprócz wakacji, pojedzie też w majówkę oraz w weekend przy Bożym Ciele,
Krótkie podsumowanie
PLUSY:
- po 15 latach do Łodzi wracają pociągi kategorii InterCity (ostatni pociąg tej kategorii IC Neptun Łódź Fabryczna - Gdynia odjechał po raz ostatni w 2000r.),
- pociągi IC będą obsługiwane nowoczesnymi składami zespołowymi ED160 i ED161 wyprodukowanymi w tym roku,
- zwiększenie liczby kursów z Łodzi do praktycznie wszystkich największych aglomeracji,
- znaczne przyspieszenie na trasach do Krakowa, Wrocławia,
- zyskujemy całoroczne nocne połączenie z Zakopanem,
- zyskujemy sezonowe nocne połączenie z Ustką.
MINUSY:
- tracimy bezpośrednie połączenie z Olsztynem (Kormoran zamiast do Wrocławia, z Olsztyna pojedzie do Katowic przez Warszawę, CMK),
- niedosyt na linii warszawskiej - przydałoby się więcej pociągów jadących z czasem przejazdu Łodzianina.
Ogólnie, trzeba przyznać, że rozkład robi bardzo pozytywne wrażenie. Oby to wszystko weszło w życie to będzie najlepszy rozkład dla Łodzi od bardzo wielu lat.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez estimate85, łącznie zmieniany 1 raz.
Wtedy IC znaczyło zupełnie co innego niż obecnie. Wtedy IC było kategorią wyższą, w zasadzie, od ekspresu, a teraz oznacza ona po prostu pociąg pospieszny obsługiwany zmodernizowanym lub nowym taborem z częścią restauracyjną, w odróżnieniu od TLK, gdzie mogą być stare wagony i może nie być części restauracyjnej.- po 15 latach do Łodzi wracają pociągi kategorii InterCity (ostatni pociąg tej kategorii IC Neptun Łódź Fabryczna - Gdynia odjechał po raz ostatni w 2000r.),
Podobnie jak w Niemczech (tu jechałem ostatnio starym wagonem na IC, ale miał po 6 miejsc w przedziale mimo drugiej klasy i zamknięty system toalet, więc standard jest mimo wszystko wyższy niż w naszych TLK), i pewnie w innych zachodnich krajach też, gdzie IC, tak samo jak teraz u nas, oznacza pociąg pospieszny. Docelowo wszystkie TLK mają, jeśli się nie mylę, zostać zastąpione przez IC. Podobnie było, znów jeśli się nie mylę, jakiś czas temu w Niemczech. No i na połączeniach międzynarodowych też mamy EC (głównie na Zachód) i "międzynarodowe pospieszne", z tym że w granicach Polski EC jeżdżą jako EIC, czyli jako ekspresy (w innych krajach niekoniecznie).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Rzeczywiście, składy IC jeżdżą teraz w taryfie pospiesznej ale zarówno lepsze czasy przejazdu, rzadsze postoje, nowoczesny tabor i serwis gastronomiczny czynią z tej kategorii produkt o wiele bardziej pożądany, niż dotychczas jeżdżące na ww. trasach pociągi TLK.
Pomijając taryfę, znacznie bliżej tym pociągom do EIC niż do TLK.
Pomijając taryfę, znacznie bliżej tym pociągom do EIC niż do TLK.
W rozkładzie rocznym 2015/2016 niektóre z IC na Flirtach bądź Pesach jadące przez Łowicz nie mają tam postoju, jedynie w Kutnie - i bez sensownego skomunikowania z Łowiczem.
W porządku to nie jest. IC to nie BWE.
W porządku to nie jest. IC to nie BWE.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Prawdopodobne zestawienia składów IC przez Łódź:
IC Łodzianin - EP-09 + wagony
IC Reymont - Pesa Bydgostia (ED74)
pozostałe IC na linii Kraków-Łódź-Poznań - Flirt 3 (ED160)
IC na linii Warszawa - Wrocław - Pesa Dart (ED161)
Zamieszczono na stronie PLK aktualizację rozkładu na dzień 19.10
Wynika z niego, iż niektóre pociągi np IC Barbakan zostaną uruchomione dopiero przy I korekcie rozkładu tj w marcu 2016r. To z pewnością wynika z nieterminowości dostaw składów ED160 i ED161.
IC Łodzianin - EP-09 + wagony
IC Reymont - Pesa Bydgostia (ED74)
pozostałe IC na linii Kraków-Łódź-Poznań - Flirt 3 (ED160)
IC na linii Warszawa - Wrocław - Pesa Dart (ED161)
Zamieszczono na stronie PLK aktualizację rozkładu na dzień 19.10
Wynika z niego, iż niektóre pociągi np IC Barbakan zostaną uruchomione dopiero przy I korekcie rozkładu tj w marcu 2016r. To z pewnością wynika z nieterminowości dostaw składów ED160 i ED161.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Rozkład jeszcze nie wszedł w życie, a już zaczęły się cięcia. TLK PROMETEO który miał zapewnić nocne połączenie Krakowa z Łodzią oraz poranne połączenie Łodzi z Trójmiastem pojedzie codziennie tylko w ferie zimowe, majówkę i wakacje. Poza tymi terminami - będzie jeździł tylko 2x w tygodniu (weekendy).
PKP Intercity dokonało znacznych korekt w zakresie siatki przystankowej na terenie Łodzi. Przewoźnik niemal całkowicie zrezygnował z obsługi dworca Żabieniec w północnej części miasta, zatrzymał natomiast niektóre kursy na nowych przystankach Pabianicka i Dąbrowa na południe od centrum.
http://www.rynek-kolejowy.pl/60735/lodz_pkp_ic_zmienia_siatke_przystankow.html
http://www.rynek-kolejowy.pl/60735/lodz_pkp_ic_zmienia_siatke_przystankow.html
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Likwidacja TLK Prometeo relacji Gdynia - Łódź - Kraków z wagonami do Zakopanego/Krynicy/Zagórza od 13 marca.
Nie pojedzie nawet w weekend majowy i w wakacje.
W zamian IC uruchomi od 30 kwietnia nowy pociąg IC Doker relacji Warszawa Wsch. - Gdynia na odcinku Kutno - Gdynia kursujący w rozkładzie TLK Prometeo. Pociąg Doker będzie skomunikowany w obie strony z IC Broniewskim w Kutnie, by Łodzianie mogli z niego korzystać w relacji Łódź - Gdynia.
Nie pojedzie nawet w weekend majowy i w wakacje.
W zamian IC uruchomi od 30 kwietnia nowy pociąg IC Doker relacji Warszawa Wsch. - Gdynia na odcinku Kutno - Gdynia kursujący w rozkładzie TLK Prometeo. Pociąg Doker będzie skomunikowany w obie strony z IC Broniewskim w Kutnie, by Łodzianie mogli z niego korzystać w relacji Łódź - Gdynia.
Do Łodzi dotrze pierwszy pociąg EIC rynek-kolejowy.pl
Kiedy ostatnio zatrzymywał się w Łodzi pociąg ekspresowy?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Oto rozkład tego cuda:
EIC 1531 LAZUR
Kursuje 26.VI-31.VIII w sob, nd oraz 15. VIII
ŁÓDŹ KALISKA 08:03
ŁÓDŹ CHOJNY 08:10 08:11
ŁÓDŹ WIDZEW 08:19 08:20
SKIERNIEWICE 08:50 08:51
WARSZAWA ZACHODNIA 09:20 09:21
WARSZAWA CENTRALNA 09:25 09:30
WARSZAWA WSCHODNIA 09:37 09:40
MALBORK 11:56 11:57
GDAŃSK GŁÓWNY 12:24 12:27
GDAŃSK WRZESZCZ 12:31 12:32
GDAŃSK OLIWA 12:36 12:37
SOPOT 12:40 12:41
GDYNIA GŁÓWNA 12:50
Widzew - Centralna 65 min
Widzew - Gdańsk 4h 4 min
Niezłe czasy.
Mam nadzieję że się przyjmie i od nowego RJ wprowadzą taki kurs na stałe.
EIC 1531 LAZUR
Kursuje 26.VI-31.VIII w sob, nd oraz 15. VIII
ŁÓDŹ KALISKA 08:03
ŁÓDŹ CHOJNY 08:10 08:11
ŁÓDŹ WIDZEW 08:19 08:20
SKIERNIEWICE 08:50 08:51
WARSZAWA ZACHODNIA 09:20 09:21
WARSZAWA CENTRALNA 09:25 09:30
WARSZAWA WSCHODNIA 09:37 09:40
MALBORK 11:56 11:57
GDAŃSK GŁÓWNY 12:24 12:27
GDAŃSK WRZESZCZ 12:31 12:32
GDAŃSK OLIWA 12:36 12:37
SOPOT 12:40 12:41
GDYNIA GŁÓWNA 12:50
Widzew - Centralna 65 min
Widzew - Gdańsk 4h 4 min
Niezłe czasy.
Mam nadzieję że się przyjmie i od nowego RJ wprowadzą taki kurs na stałe.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Kpc21 pisze: Kiedy ostatnio zatrzymywał się w Łodzi pociąg ekspresowy?
Zgodnie z klasyfikacją formalną stosowaną przez PLK, pociągi ekspresowe cały czas przez Łódź przejeżdżają i się zatrzymują.
Aktualnie są to Uszatek, Broniewski, Sukiennice i Wawel a więc wszystkie te co są w rozkład wpisane z 4-cyfrowym numerem. Formalnie to są ekspresy, oznaczone kodami EIE (wagony) i EIJ (EZT).
Dodam, że nowe pociągi ŁKA relacji Łódź - Warszawa to też są ekspresy (EIJ).
Jeśli zaś chodzi o kategorię handlową Express, to ostatnim pociągiem był Odra w roku 2003.
Miałem na myśli "prawdziwe" ekspresy, czyli to, co ma "ekspres" czy "express" w nazwie kategorii handlowej. I kategorie od nich wyższe.
IR-y (obecne Łódź-Warszawa, ale także te jeżdżące do niedawna po całej Polsce) to według klasyfikacji PLK pociągi osobowe czy pospieszne? Bo PR-y nazywają je (i nazywały zawsze) w regulaminie przewozu pociągami osobowymi, i chyba tylko dzięki temu traktuje się je jako osobowe przy przyznawaniu ulg ustawowych. Ale w tej sytuacji taką samą sztuczkę mógłby zastosować każdy inny przewoźnik, w szczególności PKP IC... No bo w sumie, co to znaczy pociąg osobowy? Pomijając zupełnie kwestię nazewnictwa poszczególnych kategorii pociągów, pociąg osobowy oznacza pociąg do przewozu osób, czyli każdy który nie jest towarowy (kiedyś były też towarowo-osobowe). Częściej używane określenie (bo nie mylące się z kategorią handlową czy kategorią w klasyfikacji PLK) to pociąg pasażerski. Ja tu odnoszę wrażenie, że kiedyś, dawno temu, nie było pociągów pospiesznych czy ekspresów, a jedynie towarowe i osobowe. I ewentualnie towarowo-osobowe. Pociąg osobowy to było po prostu inne określenie na pociąg pasażerski. W pewnym momencie ktoś wpadł na pomysł uruchomienia pociągów, które dzięki pomijaniu postojów na mniejszych stacjach pozwolą szybciej dotrzeć do celu - i nazwał je pospiesznymi. A te "normalne", zatrzymujące się w każdej dziurze pociągi pozostały osobowymi. To oczywiście tylko moja teoria, i chętnie dowiem się, czy mam rację.
Ale teraz ponownie nie ma już takiej kategorii handlowej jak pociąg pospieszny, więc w zasadzie w nazywaniu wszystkich pociągów pasażerskich "osobowymi" nie powinno być problemu, tak jak "osobowymi" są (były, bo teraz ich już prawie nie ma) IR-y.
IR-y (obecne Łódź-Warszawa, ale także te jeżdżące do niedawna po całej Polsce) to według klasyfikacji PLK pociągi osobowe czy pospieszne? Bo PR-y nazywają je (i nazywały zawsze) w regulaminie przewozu pociągami osobowymi, i chyba tylko dzięki temu traktuje się je jako osobowe przy przyznawaniu ulg ustawowych. Ale w tej sytuacji taką samą sztuczkę mógłby zastosować każdy inny przewoźnik, w szczególności PKP IC... No bo w sumie, co to znaczy pociąg osobowy? Pomijając zupełnie kwestię nazewnictwa poszczególnych kategorii pociągów, pociąg osobowy oznacza pociąg do przewozu osób, czyli każdy który nie jest towarowy (kiedyś były też towarowo-osobowe). Częściej używane określenie (bo nie mylące się z kategorią handlową czy kategorią w klasyfikacji PLK) to pociąg pasażerski. Ja tu odnoszę wrażenie, że kiedyś, dawno temu, nie było pociągów pospiesznych czy ekspresów, a jedynie towarowe i osobowe. I ewentualnie towarowo-osobowe. Pociąg osobowy to było po prostu inne określenie na pociąg pasażerski. W pewnym momencie ktoś wpadł na pomysł uruchomienia pociągów, które dzięki pomijaniu postojów na mniejszych stacjach pozwolą szybciej dotrzeć do celu - i nazwał je pospiesznymi. A te "normalne", zatrzymujące się w każdej dziurze pociągi pozostały osobowymi. To oczywiście tylko moja teoria, i chętnie dowiem się, czy mam rację.
Ale teraz ponownie nie ma już takiej kategorii handlowej jak pociąg pospieszny, więc w zasadzie w nazywaniu wszystkich pociągów pasażerskich "osobowymi" nie powinno być problemu, tak jak "osobowymi" są (były, bo teraz ich już prawie nie ma) IR-y.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Kpc21 pisze:Miałem na myśli "prawdziwe" ekspresy, czyli to, co ma "ekspres" czy "express" w nazwie kategorii handlowej. I kategorie od nich wyższe.
Ja bym jednak uznał klasyfikację PLK za ważniejszą. Sam stwierdziłeś, że nie ma już takiej kategorii handlowej jak pospieszny. A jednak kupa pociągów pospiesznych po torach jeździ.
To że PIC sobie nazywa coś IC, czy EIC, czy Ex, nie ma znaczenia. Jeśli pociąg jest wpisany jako ekspresowy w rozkładzie jazdy, to jest ekspresowy. I bez względu na to czy handlowo nazywa się TLK, EIP czy Osobowy.
Z ciekawostek. Reymont zdegradowany został w dniu dzisiejszym do roli pospiesznego (do wczoraj był ekspresem) - nastąpiła zmiana numeru z 1329/3129 na 13117/31116. Mimo tej zmiany, faktycznie nic się nie zmieniło - nadal jeździ ED74, rozkład praktycznie taki sam, kategoria handlowa IC, ceny biletów te same.
Z innych ciekawostek... ten nowy EIC Lazur pojedzie z Łodzi do Warszawy w soboty i niedziele w godzinach dzisiejszego ŁKA (odjazd o 8.03 z Kaliskiego). Kurs ŁKA zostanie przesunięty na ok. 9.30.
A co do pociągów IR to sprawdzę i dam znać.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez estimate85, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008