ED74 dla Łodzi...
-
- Stały bywalec
- Posty: 279
- Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006
Prawdziwe ED74 już na torach !! Wczoraj widziałem jak ED74 01 było w telewizji , chodzi o to z partii 11 zamówionych przez PKP PR na szlak Łódź - Warszawa . Moim zdaniem to jest ono podobne do wagonów DESIRO , naprawde mi sie podobają . Reklamówka leci w TVP3 , i zapowiada jakiś program o Biznesie . Polecam
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
www.pkp.pl pisze: Już niedługo zobaczymy nowe pociągi spółki PKP Przewozy Regionalne. Pierwszy wyjedzie na trasę już w czerwcu!
Nowe pociągi to przede wszystkim większa wygoda podróżowania; ciszej, szybciej, bardziej komfortowo.
Dzięki zastosowaniu nowych technologii oraz klimatyzacji będą ciepłe zimą i chłodne latem. Całkowite bezpieczeństwo pasażerów zapewni system monitoringu. To zupełnie nowa jakość na polskich torach.
Nowe pociągi będą kursować na trasie Warszawa - Łódź. Pierwszy z nich pojawi się już w czerwcu br. W sumie będzie 11 składów nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Po zakońcczeniu modernizacji połączenia Warszawa - Łódź, każdy z nich będzie pokonywał ten dystans w niecałą godzinę.
Wagony produkują zakłady PESY w Bydgoszczy. Pociągi zostały zakupione dzięki pieniądzom z Sektorowego Programu Operacyjnego TRANSPORT Unii Europejskiej.
@Smugler: po co piszesz to samo?
http://komunikacjalodz.fora.pl/remont-trasy-lodz-warszawa-t507-75.html
http://komunikacjalodz.fora.pl/remont-trasy-lodz-warszawa-t507-75.html
-
- Stały bywalec
- Posty: 279
- Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006
-
- Sympatyk forum
- Posty: 510
- Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
- Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
- Kontakt:
Wie ktoś co się dzieję z naszym ED 59 słyszałem, że stoi gdzieś i jest zepsuty czy to prawda czy fikcja i ma się dobrze.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez liszek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Aktualnie ED74-001 jest w Krakowie na badaniach. Szczegóły na www.k-m.lhs.pl - stamtąd też parę fotek naszego cacka:
http://www.k-m.rail.pl/news/news717.jpg
http://www.k-m.rail.pl/news/news716.jpg
http://www.k-m.rail.pl/news/news718.jpg
Po wiecej zapraszam w imieniu kolegów z Kolejowej Małopolski na www.k-m.lhs.pl
http://www.k-m.rail.pl/news/news717.jpg
http://www.k-m.rail.pl/news/news716.jpg
http://www.k-m.rail.pl/news/news718.jpg
Po wiecej zapraszam w imieniu kolegów z Kolejowej Małopolski na www.k-m.lhs.pl
Pierwszy ED-74 jest już w Łodzi od parunastu dni. Fotele lotnicze to lekka przesada... Pociąg nie będzie za mały, skład do Warszawy to będzie 2xEZT, oprócz "Łodzianina" i jeszcze jednego porannego (będą to wagonowe). Jednak 2 toalety to chyba trochę za mało.Express Ilustrowany pisze:Nowoczesny pociąg, który jeszcze w sierpniu zacznie wozić łodzian do Warszawy i z powrotem, przyjechał wczoraj w południe na dworzec Łódź Fabryczna. Po krótkim postoju pojechał do Warszawy, ale jeszcze nie zabrał pasażerów. Była to jazda szkoleniowa dla maszynistów.
Czerwono-czarno-szary skład wzbudzał sensację. Przechodnie robili zdjęcia aparatami w telefonach komórkowych, zaglądali do środka przez szyby.
- Fajny ten pociąg, siedzenia lotnicze, pewnie działa klimatyzacja. Tylko czy nie za krótki na trasę do Warszawy? - komentowały dwie pasażerki.
- Pociąg pomyślnie przeszedł wszystkie testy. Na liczniku ma już ok. 10 tysięcy kilometrów - mówi Jerzy Berg, zastępca dyrektora marketingu i rozwoju zakładów Pesa w Bydgoszczy, producenta pociągu.
Podróż takim nowoczesnym pojazdem szynowym dla 200 pasażerów będzie komfortowa. Poduszki pneumatyczne tłumią drgania i hałas. Są dwie klasy, ale wagon nie jest podzielony na przedziały. Siedzenia w pierwszej klasie są szersze i bardziej miękkie niż w drugiej. Wagon został wyposażony w dwie toalety.
Wnętrze jest monitorowane, maszynista widzi, co dzieje się w pociągu. Można w nim przewozić rowery, wsiądzie także do niego pasażer poruszający się na wózku inwalidzkim.
Pociąg zostanie oficjalnie zaprezentowany 23 sierpnia, a następnego dnia wyruszy na trasę Łódź - Warszawa. W przyszłości będzie na niej kursować 11 takich składów.
http://moya.toya.net.pl/site_online.php?m=1&s=e7553e1f2f458706291b8929c3ce40bc
Relacja z prezentacji wzbogacona wypowiedzią waszego skromnego kolegi
Relacja z prezentacji wzbogacona wypowiedzią waszego skromnego kolegi
Dziennik Łódzki pisze: Superpociąg powlecze się do Warszawy
Wysiadasz z nowoczesnego pociągu na dworcu Łódź Fabryczna, a tu wita cię muzyka z "Gwiezdnych wojen", na peronie czeka nakryty białym obrusem stół, przekąski i szampan. Niestety, tak było tylko wczoraj dla specjalnych gości z Warszawy. Ale nowoczesny pociąg zostaje i od dziś będzie na stałe kursował na trasie Łódź - Warszawa. W dodatku do końca roku będzie jedenaście takich pojazdów.
W roli konduktora w nowym pociągu wystąpił Paolo Cozza, gwiazdor programu 'Europa da się lubić' W nowym pociągu jest 200 miejsc siedzących, klimatyzacja i monitoring. W konstrukcji wykorzystano elementy z kevlaru, materiału stosowanego m.in. do produkcji hełmów wojskowych, co powinno utrudnić życie wandalom
Są wygodne, klimatyzowane, a maszynista obserwuje sytuację w przedziałach przez system kamer. Można mieć pewne zastrzeżenia do komfortu podróży pierwszą klasą, która w gruncie rzeczy niewiele różni się od drugiej (trochę lepsze fotele, więcej miejsca). Taki pociąg może rozwinąć maksymalną prędkość 160 km/h, ale ten swój atut będzie mógł wykorzystać dopiero w grudniu, kiedy częściowo zakończy się modernizacja torów na odcinku Łódź - Skierniewice. Pociągi do Warszawy przyspieszą i podróż skróci się z 2,5 godziny do 1,5 godziny.
Na peronie byli wczoraj wszyscy święci, łącznie z wicewojewodą Witoldem Gwiazdą, wicemarszałkiem województwa Krzysztofem Makowskim i prezydentem Łodzi Jerzym Kropiwnickim, ale i tak gwiazdą kolejowego spektaklu był Paolo Cozza, sympatyczny Włoch z programu "Europa da się lubić", przebrany w mundur konduktora. Przekonywał, że lepszym pociągiem jeszcze nie jechał. Podobało się też garstce podróżnych, którzy z pewnym zaskoczeniem z zapyziałego sąsiedniego peronu obserwowali fetę.
- Takim pociągiem to można jechać, ale nie wiadomo, jak długo wytrzyma - martwiła się Halina Sierańska z Łodzi. - Poniszczą wszystko i będzie jak w starych pociągach.
Podobne odczucia miał łodzianin Maciej Markiewicz: - Jechałem już podobnym. Komfort zupełnie inny. Może i ludzie dostosują się do pociągu i nie będą tak niszczyć.
Tomasz Zaboklicki, prezes spółki PESA z Bydgoszczy, która skonstruowała nowy pociąg, może dać tylko częściową gwarancję. - Część pokryć wykonaliśmy z kevlaru (materiał używany do produkcji kamizelek kuloodpornych i hełmów wojskowych - przyp. red.), ale nie ma pociągów w pełni odpornych na działanie wandali. Mam nadzieję, że poskutkuje monitoring.
W jednym pojeździe znajduje się ponad 200 miejsc siedzących, ale kolej przewiduje podwójne składy. 11 pociągów kosztuje aż 171 mln zł, ale połowę pieniędzy dał Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.
Sławomir Sowa - Dziennik Łódzki