ED74 dla Łodzi...

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
Gość

Post autor: Gość »

W poniedziałki czasem spotykam go na linii Zgierz - Kutno, ale z nim to różnie bywa.
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

Prawdziwe ED74 już na torach !! Wczoraj widziałem jak ED74 01 było w telewizji , chodzi o to z partii 11 zamówionych przez PKP PR na szlak Łódź - Warszawa . Moim zdaniem to jest ono podobne do wagonów DESIRO , naprawde mi sie podobają . Reklamówka leci w TVP3 , i zapowiada jakiś program o Biznesie . Polecam Obrazek
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

www.pkp.pl pisze: Już niedługo zobaczymy nowe pociągi spółki PKP Przewozy Regionalne. Pierwszy wyjedzie na trasę już w czerwcu!
Nowe pociągi to przede wszystkim większa wygoda podróżowania; ciszej, szybciej, bardziej komfortowo.
Dzięki zastosowaniu nowych technologii oraz klimatyzacji będą ciepłe zimą i chłodne latem. Całkowite bezpieczeństwo pasażerów zapewni system monitoringu. To zupełnie nowa jakość na polskich torach.

Nowe pociągi będą kursować na trasie Warszawa - Łódź. Pierwszy z nich pojawi się już w czerwcu br. W sumie będzie 11 składów nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Po zakońcczeniu modernizacji połączenia Warszawa - Łódź, każdy z nich będzie pokonywał ten dystans w niecałą godzinę.

Wagony produkują zakłady PESY w Bydgoszczy. Pociągi zostały zakupione dzięki pieniądzom z Sektorowego Programu Operacyjnego TRANSPORT Unii Europejskiej.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

Napisałem , bo uważam że tutaj można bardziej dywagować na temat samego wagonu Obrazek
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

Wie ktoś co się dzieję z naszym ED 59 słyszałem, że stoi gdzieś i jest zepsuty czy to prawda czy fikcja i ma się dobrze.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez liszek, łącznie zmieniany 1 raz.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

A jest już jakiś?!
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

ED59 Acatus przecież jest już od ponad roku...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez liszek, łącznie zmieniany 1 raz.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Acatus to ED-59...
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

Poprawiłem się już sorry za zamieszanie... Obrazek
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

W takim razie wiem tylko, że w kwietniu go widziano na trasie - od tamtej pory nie wiem.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

• Re: PKP Łódź - Sieradz - jak to teraz wygląda? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Gość: McCuskey 12.06.07, 13:58 + odpowiedz

Acatusem wracałem w piątek z Kutna. Ostatni osobowy na tej trasie - 21.05 w
Łodzi. Oczywiście się spóźnił 15 minut.

Więc chyba jednak jeździ.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

potwierdzam - jeździ, jeździ, ostatnio widziałem go 2.06. Ma się dobrze Obrazek
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

No to spoko to się cieszę, że już jeździ widzocznie go zrobili o ile był zepsuty. Fajnie jak by w wakacje jeździł do Sieradza a w weekendy do Kutna jak w tamtym roku
Bros
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 15:07, 18 lip 2006
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Bros »

Artykuł z dzisiejszego EI:

Obrazek
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Aktualnie ED74-001 jest w Krakowie na badaniach. Szczegóły na www.k-m.lhs.pl - stamtąd też parę fotek naszego cacka:

http://www.k-m.rail.pl/news/news717.jpg
http://www.k-m.rail.pl/news/news716.jpg
http://www.k-m.rail.pl/news/news718.jpg

Po wiecej zapraszam w imieniu kolegów z Kolejowej Małopolski na www.k-m.lhs.pl
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Express Ilustrowany pisze:Nowoczesny pociąg, który jeszcze w sierpniu zacznie wozić łodzian do Warszawy i z powrotem, przyjechał wczoraj w południe na dworzec Łódź Fabryczna. Po krótkim postoju pojechał do Warszawy, ale jeszcze nie zabrał pasażerów. Była to jazda szkoleniowa dla maszynistów.

Czerwono-czarno-szary skład wzbudzał sensację. Przechodnie robili zdjęcia aparatami w telefonach komórkowych, zaglądali do środka przez szyby.

- Fajny ten pociąg, siedzenia lotnicze, pewnie działa klimatyzacja. Tylko czy nie za krótki na trasę do Warszawy? - komentowały dwie pasażerki.

- Pociąg pomyślnie przeszedł wszystkie testy. Na liczniku ma już ok. 10 tysięcy kilometrów - mówi Jerzy Berg, zastępca dyrektora marketingu i rozwoju zakładów Pesa w Bydgoszczy, producenta pociągu.

Podróż takim nowoczesnym pojazdem szynowym dla 200 pasażerów będzie komfortowa. Poduszki pneumatyczne tłumią drgania i hałas. Są dwie klasy, ale wagon nie jest podzielony na przedziały. Siedzenia w pierwszej klasie są szersze i bardziej miękkie niż w drugiej. Wagon został wyposażony w dwie toalety.

Wnętrze jest monitorowane, maszynista widzi, co dzieje się w pociągu. Można w nim przewozić rowery, wsiądzie także do niego pasażer poruszający się na wózku inwalidzkim.

Pociąg zostanie oficjalnie zaprezentowany 23 sierpnia, a następnego dnia wyruszy na trasę Łódź - Warszawa. W przyszłości będzie na niej kursować 11 takich składów.
Pierwszy ED-74 jest już w Łodzi od parunastu dni. Fotele lotnicze to lekka przesada... Pociąg nie będzie za mały, skład do Warszawy to będzie 2xEZT, oprócz "Łodzianina" i jeszcze jednego porannego (będą to wagonowe). Jednak 2 toalety to chyba trochę za mało.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

http://moya.toya.net.pl/site_online.php?m=1&s=e7553e1f2f458706291b8929c3ce40bc
Relacja z prezentacji wzbogacona wypowiedzią waszego skromnego kolegi Obrazek
hradek
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: pt 14:34, 17 sie 2007
Lokalizacja: Łódź Niciarniana

Post autor: hradek »

Dziennik Łódzki pisze: Superpociąg powlecze się do Warszawy

Wysiadasz z nowoczesnego pociągu na dworcu Łódź Fabryczna, a tu wita cię muzyka z "Gwiezdnych wojen", na peronie czeka nakryty białym obrusem stół, przekąski i szampan. Niestety, tak było tylko wczoraj dla specjalnych gości z Warszawy. Ale nowoczesny pociąg zostaje i od dziś będzie na stałe kursował na trasie Łódź - Warszawa. W dodatku do końca roku będzie jedenaście takich pojazdów.

W roli konduktora w nowym pociągu wystąpił Paolo Cozza, gwiazdor programu 'Europa da się lubić' W nowym pociągu jest 200 miejsc siedzących, klimatyzacja i monitoring. W konstrukcji wykorzystano elementy z kevlaru, materiału stosowanego m.in. do produkcji hełmów wojskowych, co powinno utrudnić życie wandalom

Są wygodne, klimatyzowane, a maszynista obserwuje sytuację w przedziałach przez system kamer. Można mieć pewne zastrzeżenia do komfortu podróży pierwszą klasą, która w gruncie rzeczy niewiele różni się od drugiej (trochę lepsze fotele, więcej miejsca). Taki pociąg może rozwinąć maksymalną prędkość 160 km/h, ale ten swój atut będzie mógł wykorzystać dopiero w grudniu, kiedy częściowo zakończy się modernizacja torów na odcinku Łódź - Skierniewice. Pociągi do Warszawy przyspieszą i podróż skróci się z 2,5 godziny do 1,5 godziny.

Na peronie byli wczoraj wszyscy święci, łącznie z wicewojewodą Witoldem Gwiazdą, wicemarszałkiem województwa Krzysztofem Makowskim i prezydentem Łodzi Jerzym Kropiwnickim, ale i tak gwiazdą kolejowego spektaklu był Paolo Cozza, sympatyczny Włoch z programu "Europa da się lubić", przebrany w mundur konduktora. Przekonywał, że lepszym pociągiem jeszcze nie jechał. Podobało się też garstce podróżnych, którzy z pewnym zaskoczeniem z zapyziałego sąsiedniego peronu obserwowali fetę.

- Takim pociągiem to można jechać, ale nie wiadomo, jak długo wytrzyma - martwiła się Halina Sierańska z Łodzi. - Poniszczą wszystko i będzie jak w starych pociągach.

Podobne odczucia miał łodzianin Maciej Markiewicz: - Jechałem już podobnym. Komfort zupełnie inny. Może i ludzie dostosują się do pociągu i nie będą tak niszczyć.

Tomasz Zaboklicki, prezes spółki PESA z Bydgoszczy, która skonstruowała nowy pociąg, może dać tylko częściową gwarancję. - Część pokryć wykonaliśmy z kevlaru (materiał używany do produkcji kamizelek kuloodpornych i hełmów wojskowych - przyp. red.), ale nie ma pociągów w pełni odpornych na działanie wandali. Mam nadzieję, że poskutkuje monitoring.

W jednym pojeździe znajduje się ponad 200 miejsc siedzących, ale kolej przewiduje podwójne składy. 11 pociągów kosztuje aż 171 mln zł, ale połowę pieniędzy dał Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.

Sławomir Sowa - Dziennik Łódzki
ODPOWIEDZ