ED74 dla Łodzi...

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

ED 74 dla Łodzi

Post autor: Grzesiek »

MNK pisze:Info od Pabianka.
Na Fabrycznym stoi pomazany ED74 jak donosi Pabianek. Podobno dzisiaj w nocy go pomazali. Podobno jakieś bochomazy. Stawia się pytanie: po co są SOKiści?

SOKiści są po to aby ścigać fotografujących bo to i łatwiej i bezpieczniej :lol:
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Robią EDxx z V-max 160km/h - a sama konstrukcja i budowa zespoółw nie zezwala na osiągnięcie takiej prędkości.
Otóż polskie przepisy kolejnictwa mówią, że aby osiagnąć powyżej 130km/h - w kabinie pojazdu musi być miejsce dla pomocnika.
w EDxx jest tylko fotel maszynisty.
A miejsca na fotel pomocnika - po prostu nie ma. Taka konstrukcja, więc ED nigdy szlokowo 160 do Wawy nie pojadą, natomiast jedyna nadzieje w zmianie ustawy to regulującej, co może potrwać lata Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

ZTCW prace nad zmianą tego przepisu już trwają.
flugzeug30
Czasem wpada
Posty: 61
Rejestracja: wt 00:51, 27 mar 2007
Lokalizacja: Lodz

Post autor: flugzeug30 »

Dla mnie ED74 ma jedną zasadniczą wadę ... Otóż siedzenia w nim są wręcz koszmarnie niewygodne .
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Ameryki żeś nie odkrył Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

flugzeug30 pisze:Dla mnie ED74 ma jedną zasadniczą wadę ... Otóż siedzenia w nim są wręcz koszmarnie niewygodne .
Pewnie przetestowałeś go dopiero teraz ale wyobraź sobie co odczuwali pasażerowie w pierwszym okresie kursowania tych składów podróż w jedną stronę trwała 3 godziny,wtedy to dopiero była udręka wytrzymać na tych siedzeniach.Miałem wątpliwą przyjemność sprawdzić to na sobie,w drugim dniu kursowania wybrałem się do Warszawy specjalnie aby przetestować ten pociąg-jazda nim to była katorga 3 godziny w jedną strone,godzina przerwy i znowu 3 w drugą.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 2 razy.
flugzeug30
Czasem wpada
Posty: 61
Rejestracja: wt 00:51, 27 mar 2007
Lokalizacja: Lodz

Post autor: flugzeug30 »

Teraz to jest dużo lepiej , ale na początku faktycznie ED wlokły się te 3 h . Dlatego osobiście wolałem składy zestawiane z klasycznych wagonów przedziałowych ( w tym np. zdeklasowanych jedynek ) - poza wieczornymi kursami , gdzie można było w dalszych od lokomotywy wagonach dostać po mordzie .
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Po mordzie można dostać zawsze i wszędzie.
flugzeug30
Czasem wpada
Posty: 61
Rejestracja: wt 00:51, 27 mar 2007
Lokalizacja: Lodz

Post autor: flugzeug30 »

Może i tak... ale trudniej jest w bezprzedziałówce rozpylić gaz usypiający , aby potem skroić uśpionych pasażerów ... no i kierpoć mniej się boi chodzić po składzie po zmroku ( w przedziałowych istnieje ryzyko , że dostanie od balujących w którymś z przedziałów dresiarzy - gorzej jest tylko w wieczornych EN 57 np. na trasie Warszawa Zachodnia- Pilawa , gdzie przedział służbowy na końcu jest zwykle okupowany przez balangowiczów ).

Ja tam osobiście lubię ED 74 za prędkość przemieszczania się plus panoramiczne okna ... żeby jeszcze ED 59 został rozmnożony do kilkunastu sztuk ... a nie , jak teraz , jest prototypem...
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Cieszę się, że nie mam takich lęków przed jeżdzeniem wieczornymi pociągami - bo bym chyba w paranoję wpadł.
flugzeug30
Czasem wpada
Posty: 61
Rejestracja: wt 00:51, 27 mar 2007
Lokalizacja: Lodz

Post autor: flugzeug30 »

Ja w zasadzie nie boję się jeździć pośpiechami , tylko EZT po nocach nie jeżdżę ...

A co do ED 74 - rozmawiałem kilka razy z kierpociami i mówili oni , że poza nim wytwory PESY jakość mają średnią .
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

poza ED74, powiadasz? Obrazek
flugzeug30
Czasem wpada
Posty: 61
Rejestracja: wt 00:51, 27 mar 2007
Lokalizacja: Lodz

Post autor: flugzeug30 »

Heh... pewien kierpoć tak twierdził... co prawda " każda liszka swój ogonek chwali " ...

A swoją drogą , czy byłby np. możliwy pociąg przyspieszony Łódź - Warszawa

, kurs wykonywany np. przez składy Bombardiera ?.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

DŁ pisze:Po czym w nowoczesnym pociągu poznać, czy siedzimy w klasie pierwszej czy drugiej? Okazuje się, że nie jest to wcale takie łatwe. Przekonał się o tym nasz Czytelnik (imię i nazwisko do wiadomości redakcji), który kilka dni temu podróżował z Łodzi do Warszawy nowoczesnym pociągiem typu PESA.

- Na początku byłem zachwycony - pisze w liście do redakcji. - Nieczęsto na naszych torach spotyka się składy, o których można powiedzieć, że są na poziomie europejskim.

Zachwyt nad pociągiem torpedą prysł, gdy po przejechaniu niemal całej trasy konduktor zażądał dopłaty za zajęcie miejsca w pierwszej klasie.

- Wszystko byłoby jasne, gdyby nie to, że przy wejściu do pociągu nie widziałem takiego oznaczenia. Sama pierwsza klasa wygląda tak samo jak cała reszta składu - dziwi się nasz Czytelnik. - Jak się później okazało, oznakowanie jest, ale widoczne tylko z zewnątrz. Nie da się go zauważyć, gdy wsiądzie się innymi drzwiami i przejdzie przez cały pociąg. Ten drobiazg mnie i trzech innych emerytów kosztował dopłatę. Sam jestem osobą z bardzo poważną wadą wzroku i szczerze mówiąc mam dosyć takich drobiazgów.

Jak PKP Intercity wytłumaczy niedowidzącemu pasażerowi, że pociąg nie jest wystarczająco dobrze oznaczony? Rzeczniczka firmy pasażera przeprasza, ale tłumaczy, że przecież klasę pierwszą od drugiej można odróżnić... po kolorach.

- W pociągach typu ED74 kursujących na trasie Łódź - Warszawa, zgodnie z międzynarodowymi wytycznymi, klasa 1 od 2 oddzielona jest szklanymi drzwiami, również obicia foteli mają inny kolor. Tak jak w każdym innym przypadku, pasażer, który nie czuje się usatysfakcjonowany naszymi usługami, ma prawo złożenia reklamacji, która zostanie rozpatrzona indywidualnie.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

OIDP to na szklanych drzwiach oddzielających jest także oznaczenie klas.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

1 klasa od 2 jest oddzielona szklanymi drzwiami, na której jest umieszczona informacja o klasie przedziału. Klasy różnią się od siebie nie tylko kolorem i rozmiarem siedzeń, ale również ich rozmieszczeniem.
Jeżeli ktoś uważa, że nie widział różnicy, jest po prostu ślepy albo głupi.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

[img]http://img.naszemiasto.pl/grafika/nnm_ExIllustr_logo.gif[/img] pisze:Pociągi do naprawy

We wszystkich 11 nowoczesnych pociągach Pesa, które kursują na trasie Łódź-Warszawa, zostanie uszczelniona tzw. kieszeń, czyli szczelina, w której jest ukryty mechanizm wysuwający schody. Dwa pierwsze wagony zostaną odstawione do warsztatów kolejowych fabryki Pesa w Mińsku Mazowieckiem już w poniedziałek. Pozostałe trafią tam w ciągu dwóch tygodni.


Dzięki uszczelnieniu kieszeni śnieg nie będzie dostawał się do środka i blokował stopni. A zdarzyło się to kilka tygodni temu, podczas obfitych opadów. Schody nie wysunęły się w kilku pociągach i pasażerowie musieli zeskakiwać na perony.

- Takie usterki występują rzadko. Jednak, aby zapobiec ewentualnym awariom schodów w przyszłości, producent zdecydował się na poprawki i to na własny koszt - informuje Paweł Ney, rzecznik spółki PKP Intercity, która przejęła obsługę i tabor kursujący na tej trasie.

(...)
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

22 października na trasie Mińsk Maz. - Siedlce odbędzie się testowa jazda ED74 z V max 160 km/h. Rozkład jazdy pociągu przesłany na TWB przez Krzysztofa Waszkiewicza:

http://www.iwan.eu07.pl/twb/0220959.htm
http://www.iwan.eu07.pl/twb/0220960.htm
rafik1987
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: pt 12:14, 31 lip 2009
Lokalizacja: Księży Młyn

Post autor: rafik1987 »

Uprzejmie informuję, że w dniu dzisiejszym Prezes Urzędu Transportu Kolejowego zakazał używania jednostek kolejowych ED74 w trakcji podwójnej.

Źródło: www.infokolej.pl/download.php?id=4077
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

To będzie coś pięknego.
ODPOWIEDZ