PKP Intercity wycofuje się z obsługi stacji Łódź Kaliska
: śr 15:31, 30 sie 2017
Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami, spółka Intercity wycofuje się z obsługi dużej stacji Łódź Kaliska na rzecz stacji Łódź Widzew i Łódź Fabryczna.
Z całą pewnością stracą na tym mieszkańcy Retkinii, Polesia, a także przyjezdni z, na przykład, Pabianic, ale jednocześnie osoby mieszkające w okolicach dworca Łódź Chojny i Łódź Żabieniec.
Wygląda na to, że przez kilka najbliższych lat łodzianie mieszkający w zachodniej cześci miasta będą zmuszeni do eskapad z bagażami na drugi koniec miasta, na Widzew.
Można się domyślać, że jedynymi pociągami Intercity, które przejadą przez Łódź Kaliską będą nieliczne składy kursujące przez linię łowicką i kutnowską (relacje na Toruń, Bydgoszcz, Trójmiasto, Olsztyn, alternatywnie Poznań, Szczecin, Warszawę).
Warto pamiętać, że w obrębie Łodzi Kaliskiej "nocują" wagony, lokomotywy i zestawy trakcyjne Intercity, co pozwala sądzić, że być może kilka kursów będzie jechać jako ogólnodostępne z Łodzi Kaliskiej do Łodzi Widzewa.
Przewoźnik zmianę argumentuje poprawą czasu przejazdu z pominięciem dworca kaliskiego.
Cóż, w wyniku zmian spółki Łódzka Kolej Aglomeracyjna i w mniejszym zakresie Przewozy Regionalne powinny zostać zobowiązane do zagęszczenia sieci połączeń w linii (Zgierz - Łódź Radogoszcz - Łódź Żabieniec) - Łódź Kaliska - Łódź Pabianicka - Łódź Chojny - Łódź Dąbrowa - Łódź Widzew.
Cóż, wygląda na to, że do czasu zakończenia przekopywania tunelu z Łodzi Fabrycznej do Kaliskiej taki stan rzeczy się uchowa. Dopiero gdzieś po 2022 roku całość zyska maksymalną przepustowość i potencjał (o ile wszystko zostanie zrealizowane do końca, a Łódź do tej pory nie przepadnie w nicość).
Poniżej link do artykułu na powyższy temat:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 83232.html
Z całą pewnością stracą na tym mieszkańcy Retkinii, Polesia, a także przyjezdni z, na przykład, Pabianic, ale jednocześnie osoby mieszkające w okolicach dworca Łódź Chojny i Łódź Żabieniec.
Wygląda na to, że przez kilka najbliższych lat łodzianie mieszkający w zachodniej cześci miasta będą zmuszeni do eskapad z bagażami na drugi koniec miasta, na Widzew.
Można się domyślać, że jedynymi pociągami Intercity, które przejadą przez Łódź Kaliską będą nieliczne składy kursujące przez linię łowicką i kutnowską (relacje na Toruń, Bydgoszcz, Trójmiasto, Olsztyn, alternatywnie Poznań, Szczecin, Warszawę).
Warto pamiętać, że w obrębie Łodzi Kaliskiej "nocują" wagony, lokomotywy i zestawy trakcyjne Intercity, co pozwala sądzić, że być może kilka kursów będzie jechać jako ogólnodostępne z Łodzi Kaliskiej do Łodzi Widzewa.
Przewoźnik zmianę argumentuje poprawą czasu przejazdu z pominięciem dworca kaliskiego.
Cóż, w wyniku zmian spółki Łódzka Kolej Aglomeracyjna i w mniejszym zakresie Przewozy Regionalne powinny zostać zobowiązane do zagęszczenia sieci połączeń w linii (Zgierz - Łódź Radogoszcz - Łódź Żabieniec) - Łódź Kaliska - Łódź Pabianicka - Łódź Chojny - Łódź Dąbrowa - Łódź Widzew.
Cóż, wygląda na to, że do czasu zakończenia przekopywania tunelu z Łodzi Fabrycznej do Kaliskiej taki stan rzeczy się uchowa. Dopiero gdzieś po 2022 roku całość zyska maksymalną przepustowość i potencjał (o ile wszystko zostanie zrealizowane do końca, a Łódź do tej pory nie przepadnie w nicość).
Poniżej link do artykułu na powyższy temat:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 83232.html